Oud 30-05-2007, 12:48
ChenT
ChenT is offline
Omdat 2 ook alweer vol is!
Maar ik kan eigenlijk niks vertellen over de achtergronden?
Welke messenset nemen jullie verder allemaal?
En nog een paar daagjes tot 4 Juni, kan iemand mij vertellen hoe laat het begint?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2007, 16:47
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
ChenT schreef op 30-05-2007 @ 13:48 :
Maar ik kan eigenlijk niks vertellen over de achtergronden?
Je kunt toch wel iets opzoeken over welke hotelscholen er zijn in nederland, wat hun kenmerken zijn en hoe de toelating is.

Gewoon globaal, zodat niet elke keer dezelfde vragen worden gesteld en dat iedereen weet waar het over gaat.
__________________
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 14:28
Champagne
Champagne is offline
Ik ben gisteren gebeld en mij werd verteld dat om 17.00uur de borrel begint! Dan komt er een diner en dan nog een feest. Ze zeiden ook dat ze het diner buiten willen houden, als het niet heel slecht weer is. Maar het kon wel fris worden, dus dat je iets warms mee moest nemen.

Ik neem van de messensets uitgebreid 1 of 2, weet nog niet welke..
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 16:01
JeJu
JeJu is offline
zow mensen.. ik zie dat jullie al druk in overleg zijn welk messenzet je mee moet nemen...mmm weet ik i.i.g. wat ik wel moet meenemen... een messenset dus!!.. wat nog meer naast een goed humeur??

Groeten oet Twenthe...!
__________________
Goa stoan aiŽj voar Twente bint..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 01:53
Heinzel
Heinzel is offline
Hey daar,

ik had een vraag over de selectiedag van de Hotelschool in Maastricht. Aangezien ik mij redelijk laat heb ingeschreven (maar wel voor de uiterste inschrijfdatum!!), heb ik pas 15 juni mijn selectiedag.
Nu las ik op het forum dat er vandaag (maandag 4 juni) al een bijeenkomst was voor mensen die aangenomen zijn. Een beetje raar dus of heb ik nu al geen kans om aangenomen te worden?

Wil echt zwaar graag naar deze school! Zou dus echt balen zijn als ik daar voor Jan ... kom. Wat ik me eigenlijk nu kan voorstellen. Had bovendien gehoord dat de 15e een selectiedag zou zijn voor de instroom in februari. Weet iemand hier iets van? Heb geprobeerd te zoeken, maar heb niks gevonden Dat zou pas balen zijn.

Heb ik trouwens een reden om zenuwachtig te zijn voor deze dag ? Zag al wat mensen zeggen dat ze dat wel zijn, maar ik weet het nog niet. Misschien de stress nog van de examens

Hoop het snel te horen!

Groeten, Hein
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 10:38
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
Heinzel,

Dat de studentenvereniging een dinertje heeft georganiseerd voor de kandidaten die al zijn aangenomen, is puur om leden te werven. Maak je geen zorgen dus. Er zijn vanaf nu nog 3 selectiedagen.

Het gerucht dat je hebt opgevangen over de dubbele instroom heeft wel een kern van waarheid. De HHM wilt met een dubbele instroom gaan werken, de vraag is vanaf wanneer. Het streven was komend schooljaar, dus er is een kans dat je pas in februari hoeft te beginnen, maar daar zou ik even niet van uit gaan.

Je kansen om aangenomen te worden liggen in ieder geval net zo hoog als die van elke andere kandidaat. En of je zenuwachtig moeten zijn? Ach, deze dag bepaalt hoe je toekomst er uit gaat zien, dus...

valt allemaal wel mee hoor!
__________________
Como se dice..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 11:23
Heinzel
Heinzel is offline
Bedankt voor je reactie,

had niet begrepen dat het georganiseerd werd door Amphitryon. Je hebt me in ieder geval weer gerustgesteld. Nu maar eens op zoek naar wat tips etc om me goed door die dag heen te loodsen dan

Zijn er hier nog andere mensen die vrijdag de 15e een selectiedag hebben?

Hein
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 15:28
JeJu
JeJu is offline
Citaat:
Heinzel schreef op 04-06-2007 @ 12:23 :
Bedankt voor je reactie,

had niet begrepen dat het georganiseerd werd door Amphitryon. Je hebt me in ieder geval weer gerustgesteld. Nu maar eens op zoek naar wat tips etc om me goed door die dag heen te loodsen dan

Zijn er hier nog andere mensen die vrijdag de 15e een selectiedag hebben?

Hein
kosteloze tip:

Wees jezelf!
__________________
Goa stoan aiŽj voar Twente bint..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 15:29
ChenT
ChenT is offline
Klopt helemaal Maakt geen verschil wanneer je selectie doet!

Voor vragen kun je me altijd toevoegen op msn hoor, mijn adres staat bij info!

Nu opweg naar maastricht
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 22:30
JeJu
JeJu is offline
Is dat alleen voor de persoon in kwestie of mogen anderen jou ook toevoegen? .. we kunnen uiteraad allemaal wel vragen voor je bedenken..
__________________
Goa stoan aiŽj voar Twente bint..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 08:07
ChenT
ChenT is offline
Geen probleem, zolang het vragen over de hotelschool zijn beantwoord ik ze graag
Ben je ook aangenomen jeju, of heb ik daar nu overheen gelezen?


Oooo wacht, je zit al in Den Haag! waarom heb je me nodig dan?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 08:51
Delcasa
Delcasa is offline
Ik heb het forum een beetje doorgespit, maar ik kna niet echt vinden hoelang een selectiedag gaat duren...

9 juni ga ik naar Den Haag, maar het hotel waar ik werk zit een beetje met een personeels tekort en ik moet dus om 1600u weer werken

Ik heb geen zin om me te moeten haasten bij die selectie, maar mijn collega die ik aflos zit er niet op te wachten om een dienst van 11uur te draaien
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 08:53
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Wat vinden jullie dan zo leuk aan een hotel?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 12:28
Heinzel
Heinzel is offline
Die tip zal ik zeker onthouden, al ben ik vrijwel altijd mezelf ;-)

Heb je maar even toegevoegd ChenT, zodat je me misschien nog meer tips kan geven. Ik weet dus echt niet wat ik er van moet verwachten, maarja. Zal wel goed komen!

Ik had trouwens nog een vraag. Aangezien de selectiedag wordt gezien als "Een sollicatie voor een functie in de gastvrijheidwereld" (zoals meende ik ergens gelezen te hebben), is het dan nodig om in kostuum te verschijnen? Dat is aan de ene kant denkbaar, omdat het om een zogenaamde sollicatie gaat, maar aan de andere kant sta ik misschien als enige in een kostuum daar! En het matcht niet met de belangrijkste tip "Wees jezelf".
Dus: ga ik in een pak. Ja of nee?


(Het wachten op je examenuitslag is trouwens echt dodelijk! )
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 12:41
JeJu
JeJu is offline
Citaat:
ChenT schreef op 05-06-2007 @ 09:07 :
Geen probleem, zolang het vragen over de hotelschool zijn beantwoord ik ze graag
Ben je ook aangenomen jeju, of heb ik daar nu overheen gelezen?


Oooo wacht, je zit al in Den Haag! waarom heb je me nodig dan?
Nee mag mezelf komen melden op de 25e Augustus als ik het goed heb ( Den Haag)....wacht alleen op een soort van info pakket die ze zouden sturen...
__________________
Goa stoan aiŽj voar Twente bint..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 12:43
JeJu
JeJu is offline
Citaat:
Heinzel schreef op 05-06-2007 @ 13:28 :
Die tip zal ik zeker onthouden, al ben ik vrijwel altijd mezelf ;-)

Heb je maar even toegevoegd ChenT, zodat je me misschien nog meer tips kan geven. Ik weet dus echt niet wat ik er van moet verwachten, maarja. Zal wel goed komen!

Ik had trouwens nog een vraag. Aangezien de selectiedag wordt gezien als "Een sollicatie voor een functie in de gastvrijheidwereld" (zoals meende ik ergens gelezen te hebben), is het dan nodig om in kostuum te verschijnen? Dat is aan de ene kant denkbaar, omdat het om een zogenaamde sollicatie gaat, maar aan de andere kant sta ik misschien als enige in een kostuum daar! En het matcht niet met de belangrijkste tip "Wees jezelf".
Dus: ga ik in een pak. Ja of nee?


(Het wachten op je examenuitslag is trouwens echt dodelijk! )
JAAAA zeker in pak komen!!!! ( doe je toch altijd bij een sollicitatie?, )
__________________
Goa stoan aiŽj voar Twente bint..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 13:11
Heinzel
Heinzel is offline
Ja precies, maar dat is dan net waar ik aan twijfel. Het is niet echt mezelf, ik loop niet dagelijks in een pak (nog niet ;-) )

Maar daarentegen past het zeker bij de school en bij een sollicitatie. Wat zegt de rest :-D ?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 13:17
Champagne
Champagne is offline
Ik zeg ook pak!!
Denk dat je je pas ongemakkelijk voelt als iedereen in een pak loopt en jij in je spijkerbroek
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-06-2007, 14:30
Jurre
Jurre is offline
Heinzel,

Ik heb de 15e ook mijn selectiegesprek. Het gerucht dat rondgaat dat die dag alléén voor de februari instroom is lijkt me onwaarschijnlijk. Ik heb me opgegeven om in augustus in te stromen,dus.

Gelukkig kan ik veel antwoorden op mijn vragen grotendeels terug vinden in vorige berichten. Er is echter nog een vraag die ik graag nog wil stellen:

Zijn er hier nog mensen die MHS hebben gedaan en al op de selectiedag zijn geweest? Hebben mhs=ers nog een streepje voor?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 16:49
Roeper
Avatar van Roeper
Roeper is offline
Omg, gister was een mooi feest !! Leuk om alle toekomstige eerstejaars alvast te zien

Om op bovenstaande berichten te reageren; pak is zeker niet nodig! Sinds ik hier zit zie ik alleen maar mensen in pak, toen ik selectie deed kwamen er welgeteld 3 man in pak (van mijn dag dan)..

@ Lotte; wat een vraa

Messenset 2 is echt vet! Ik ben zelf werrkzaam als kok, en ik heb spijt dat ik basisset heb gepakt.

Succes met de selectie, en misschien tot volgend jaar
__________________
Bravely bold Sir Robin, rode forth from Camelot, He was not afraid to die, Oh Brave Sir Robin! He was not at all afraid to be killed in nasty ways...!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 21:30
Heinzel
Heinzel is offline
Citaat:
Roeper schreef op 05-06-2007 @ 17:49 :

Om op bovenstaande berichten te reageren; pak is zeker niet nodig! Sinds ik hier zit zie ik alleen maar mensen in pak, toen ik selectie deed kwamen er welgeteld 3 man in pak (van mijn dag dan)..

Hmm.. maar als dat net 3 man waren die daarop extra pluspunten scoren en daarom aangenomen waren :-D Maar bedankt, nu breng je me nog meer aan het twijfelen :-P
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 23:44
*C a R*
*C a R* is offline
Citaat:
JeJu schreef op 05-06-2007 @ 13:41 :
Nee mag mezelf komen melden op de 25e Augustus als ik het goed heb ( Den Haag)....wacht alleen op een soort van info pakket die ze zouden sturen...
Heeej!!
Ik begin ook op 25 AUG in DEN HAAG
Misschien zijn we wel classmates!! Zit je bij NL stream of Internationaal?
Kben ook nog aan het w8ten op info pakket.. -_-
__________________
Don't be afraid of life
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 01:33
JeJu
JeJu is offline
Citaat:
*C a R* schreef op 06-06-2007 @ 00:44 :
Heeej!!
Ik begin ook op 25 AUG in DEN HAAG
Misschien zijn we wel classmates!! Zit je bij NL stream of Internationaal?
Kben ook nog aan het w8ten op info pakket.. -_-
Zit, als ik het goed heb, bij internationaal....maarja zeker weten doe ik het ook niet..w8en f fop dat infopakket want heb verder geen idee wat ik mee moeten nemen en wat niet.. staat dr bvautomatisch een kast op je kamer?? zelf bed mee nemen??.. nahja zie het wel.. groeten!
__________________
Goa stoan aiŽj voar Twente bint..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 10:55
*C a R*
*C a R* is offline
Citaat:
JeJu schreef op 06-06-2007 @ 02:33 :
Zit, als ik het goed heb, bij internationaal....maarja zeker weten doe ik het ook niet..w8en f fop dat infopakket want heb verder geen idee wat ik mee moeten nemen en wat niet.. staat dr bvautomatisch een kast op je kamer?? zelf bed mee nemen??.. nahja zie het wel.. groeten!

Volgens mij zit bed, kast en tafel enzow al in je kamer.. Je hoeft geen meubels mee te nemen zo ver ik weet..
__________________
Don't be afraid of life
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 10:56
Heinzel
Heinzel is offline
In welk hotel moet je nou je eigen meubilair meenemen ?

Maar staat daar helemaal niks over op de site?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2007, 11:13
JeJu
JeJu is offline
Citaat:
Heinzel schreef op 06-06-2007 @ 11:56 :
In welk hotel moet je nou je eigen meubilair meenemen ?

Maar staat daar helemaal niks over op de site?
haha ja inderdaad, maarja ik wil niet straks daar staan dat alle lui hun kasten inpakken en dat ik het maar in me vuilniszakken laat
__________________
Goa stoan aiŽj voar Twente bint..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 09:16
Roeper
Avatar van Roeper
Roeper is offline
Citaat:
Heinzel schreef op 05-06-2007 @ 22:30 :
Hmm.. maar als dat net 3 man waren die daarop extra pluspunten scoren en daarom aangenomen waren :-D Maar bedankt, nu breng je me nog meer aan het twijfelen :-P
Haha, okee sorry dan Laat ik het zo zeggen; doe waar je je goed in voelt, en laat kleding geen rol spelen in je selectie, want om kleding nemen ze je niet aan. Goed, je moet niet in trainingspak en Lonsdale trui aan komen zetten, maar net gekleed. Wat dat voor jou inhoud, moet je voor jezelf uitmaken... Succes ermee!
__________________
Bravely bold Sir Robin, rode forth from Camelot, He was not afraid to die, Oh Brave Sir Robin! He was not at all afraid to be killed in nasty ways...!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:58
JeJu
JeJu is offline
Citaat:
Roeper schreef op 07-06-2007 @ 10:16 :
Haha, okee sorry dan Laat ik het zo zeggen; doe waar je je goed in voelt, en laat kleding geen rol spelen in je selectie, want om kleding nemen ze je niet aan. Goed, je moet niet in trainingspak en Lonsdale trui aan komen zetten, maar net gekleed. Wat dat voor jou inhoud, moet je voor jezelf uitmaken... Succes ermee!
mm sorry Roeper, heb het een aantal keren gelezen maar ben her er niet mee eens.
Momenteel leven wij in een maatschappij, of je het nu wilt of niet, waarin mensen worden uitgekozen om hun naam/uiterlijk. Een allochtoon heeft bij een sollicitatie al veel minder % kans om aangenomen te worden als een autochtoon iemand.

Zo zijn er ook mensen die vooroordelen hebben over, wat jij ook al aanhaalt, Lonsdale truien en Cavelo trainingspakken of Karl Kani spijkerbroek.
Maar zo zijn er ook vooroordelen dat iemand in een net pak met passende schoenen een persoon is die weet wat hij wil, die ervoor gaat en dat het een verzorgd persoon is.

Daarom denk ik dat als je een pak draagt,( wat wij al tijdens de opleiding gaan doen) je wel een pluspuntje voor hebt op iemand die gewoon in zn 'netté' kleren komt. Want wat voor jou net is hoeft voor aan ander al niet te zijn en laten ze je nu niet afkeuring omdat je er net niet verzorgd genoeg bij loopt voor hun doen.

Groet'n
__________________
Goa stoan aiŽj voar Twente bint..

Laatst gewijzigd op 07-06-2007 om 18:00.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 18:50
Katink
Katink is offline
Hallo allemaal

Ik heb eigenlijk even 'n vraagje aan jullie allemaal, aangezien de meeste van jullie al de selectieprocedure (met succes; gefeliciteerd!) hebben doorgelopen. Ik zit nu in 5VWO en heb groooooote interesse in de Hogere Hotelschool. Ik werk nu 2 jaar in een luxe restaurant en was vanaf het begin al dol op dit werk. Hoewel vriendinnen klaagden over hun baantjes, was ik juist blij als het vakantie was, want dan kon ik 4 of 5 dagen gaan werken. Toen mijn zus naar de hogere hotelschool (Amsterdam) ging, wekte dat nóg meer belangstelling voor deze opleiding en begon ik met het bezoeken van Open Dagen.

Nou, je voelt 'm al aankomen Ik wil deze opleiding gewoon gaan doen! Ik ben er echt zeker van dat dít gewoon is wat ik wil! Ik heb echt al zoveel goede ideeën voor 'na de opleiding' en dergelijke En ik weet ook zeker dat ik deze opleiding aan zou kunnen, aangezien het toch erg zwaar is (vooral fysiek, als ik mijn zus mag geloven). Maar toch zit ik een beetje met de selectieprocedure in mijn hoofd... Ik ben gewoon zo bang niet aangenomen te worden! Hebben jullie misschien wat tips (afgezien van kleding e.d., want dat heb ik allemaal al gehoord natuurlijk )?? Daarnaast doe ik E&M met Duits2, dus geen Frans... Maakt dat nog uit eigenlijk? Ik bedoel, ik heb dan wel geen Frans2, maar ik heb wel Economie1,2 en ik neem aan dat dat dan wel weer voordelig is...

Daarnaast twijfel ik ook tussen Hotelschool The Hague (locatie Den Haag of Amsterdam maakt mij niet uit) of Leeuwarden... Via hun sites kan ik niet echt ontdekken wat nou de verschillen tussen deze hotelscholen zijn, afgezien van dat Leeuwarden nóg internationaler georienteerd is... Heeft iemand enig idee?

Alvast heeeel erg bedankt en jullie veel succes & plezier op de hotelschool!

Katinka

Laatst gewijzigd op 07-06-2007 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 00:19
Roeper
Avatar van Roeper
Roeper is offline
Citaat:
JeJu schreef op 07-06-2007 @ 18:58 :
mm sorry Roeper, heb het een aantal keren gelezen maar ben her er niet mee eens.
Momenteel leven wij in een maatschappij, of je het nu wilt of niet, waarin mensen worden uitgekozen om hun naam/uiterlijk. Een allochtoon heeft bij een sollicitatie al veel minder % kans om aangenomen te worden als een autochtoon iemand.

Zo zijn er ook mensen die vooroordelen hebben over, wat jij ook al aanhaalt, Lonsdale truien en Cavelo trainingspakken of Karl Kani spijkerbroek.
Maar zo zijn er ook vooroordelen dat iemand in een net pak met passende schoenen een persoon is die weet wat hij wil, die ervoor gaat en dat het een verzorgd persoon is.

Daarom denk ik dat als je een pak draagt,( wat wij al tijdens de opleiding gaan doen) je wel een pluspuntje voor hebt op iemand die gewoon in zn 'netté' kleren komt. Want wat voor jou net is hoeft voor aan ander al niet te zijn en laten ze je nu niet afkeuring omdat je er net niet verzorgd genoeg bij loopt voor hun doen.

Groet'n
Okee, daar heb je een supergoed punt! Het enige dat ik wil zeggen ( en dan spreek ik uit ervaring ) is dat de desbetreffende leraren niet zo zeer kijken op pak of niet. Tussen pak/kostuum en nette kleding zit een grote lijn. Ik kwam persoonlijk opdagen in een zwart overhemd met beige broek, c'est tout. De leraren in kwestie zien op één dag zó veel mensen voorbij komen, dat ze op een gegeven moment kijken naar motivatie cq karakter cq ervaring etc.
Wat je schrijft over verzorgd uitzien enzo; verzorgd uitzien kan ook in casual kleding, en je zegt het al; wat voor jou net is, hoeft voor de ander niet, maar draai het eens om; is een pak niet overdone voor de een, waar het normaal is voor een ander? Mij werd een pak afgeraden, omdart het TE zou overkomen. Maar zoals ik al zei; doe waar je je prettig bij voelt, dan straal je ook een soort stijl uit. Zorg voor een nette uitstraling, en dat kan iedereen voor zich invullen...
Maar goed, smaken verschillen, gelukkig maar
__________________
Bravely bold Sir Robin, rode forth from Camelot, He was not afraid to die, Oh Brave Sir Robin! He was not at all afraid to be killed in nasty ways...!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 00:27
Heinzel
Heinzel is offline
Heb ik toch mooi even een goede discussie veroorzaakt

Bij mij is het niet zo zeer dat ik me prettig voel in een pak, maar ik vind het wel bij deze dag horen. Je moet je presenteren op een manier dat je er boven uit steekt. Misschien is dat met een pak, misschien niet.

Ook een ding is, als je een pak draagt, ga je vanzelf wat anders gedragen, hoe je het went of keert. Het verandert je houding, uitstraling etc.

Ik heb mijn keuze gemaakt, ik zal in pak komen :-)


Edit: Om nog even door te gaan, de volgende vraag:

Een beetje casual in pak, dus zonder stropdas en bv. bovenste knoopje open (wel overhemd in broek natuurlijk) of met stropdas?

Laatst gewijzigd op 08-06-2007 om 13:26.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 15:36
JeJu
JeJu is offline
Citaat:
Heinzel schreef op 08-06-2007 @ 01:27 :
Heb ik toch mooi even een goede discussie veroorzaakt

Bij mij is het niet zo zeer dat ik me prettig voel in een pak, maar ik vind het wel bij deze dag horen. Je moet je presenteren op een manier dat je er boven uit steekt. Misschien is dat met een pak, misschien niet.

Ook een ding is, als je een pak draagt, ga je vanzelf wat anders gedragen, hoe je het went of keert. Het verandert je houding, uitstraling etc.

Ik heb mijn keuze gemaakt, ik zal in pak komen :-)


Edit: Om nog even door te gaan, de volgende vraag:

Een beetje casual in pak, dus zonder stropdas en bv. bovenste knoopje open (wel overhemd in broek natuurlijk) of met stropdas?
vind persoonlijk een stropdas weer te... mooi zwart met licht gestreept pak met zwarte schoenen en een open blous vindt ik top
__________________
Goa stoan aiŽj voar Twente bint..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 16:07
Heinzel
Heinzel is offline
Stropdas lijkt me sowieso veeel te warm, ik vond het hier in het Zonnige Zuiden al warm, maar Maastricht is nog meer Zuidelijk he

Heb er opzich wel vertrouwen in volgende week vrijdag. Vervelendste lijkt me alleen het wachten! En ik ga 12 juli op vakantie, hoop dat voor die datum een mooie envelop in de bus ligt
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 21:17
*C a R*
*C a R* is offline
Citaat:
Katink schreef op 07-06-2007 @ 19:50 :
Hallo allemaal

Ik heb eigenlijk even 'n vraagje aan jullie allemaal, aangezien de meeste van jullie al de selectieprocedure (met succes; gefeliciteerd!) hebben doorgelopen. Ik zit nu in 5VWO en heb groooooote interesse in de Hogere Hotelschool. Ik werk nu 2 jaar in een luxe restaurant en was vanaf het begin al dol op dit werk. Hoewel vriendinnen klaagden over hun baantjes, was ik juist blij als het vakantie was, want dan kon ik 4 of 5 dagen gaan werken. Toen mijn zus naar de hogere hotelschool (Amsterdam) ging, wekte dat nóg meer belangstelling voor deze opleiding en begon ik met het bezoeken van Open Dagen.

Nou, je voelt 'm al aankomen Ik wil deze opleiding gewoon gaan doen! Ik ben er echt zeker van dat dít gewoon is wat ik wil! Ik heb echt al zoveel goede ideeën voor 'na de opleiding' en dergelijke En ik weet ook zeker dat ik deze opleiding aan zou kunnen, aangezien het toch erg zwaar is (vooral fysiek, als ik mijn zus mag geloven). Maar toch zit ik een beetje met de selectieprocedure in mijn hoofd... Ik ben gewoon zo bang niet aangenomen te worden! Hebben jullie misschien wat tips (afgezien van kleding e.d., want dat heb ik allemaal al gehoord natuurlijk )?? Daarnaast doe ik E&M met Duits2, dus geen Frans... Maakt dat nog uit eigenlijk? Ik bedoel, ik heb dan wel geen Frans2, maar ik heb wel Economie1,2 en ik neem aan dat dat dan wel weer voordelig is...

Daarnaast twijfel ik ook tussen Hotelschool The Hague (locatie Den Haag of Amsterdam maakt mij niet uit) of Leeuwarden... Via hun sites kan ik niet echt ontdekken wat nou de verschillen tussen deze hotelscholen zijn, afgezien van dat Leeuwarden nóg internationaler georienteerd is... Heeft iemand enig idee?

Alvast heeeel erg bedankt en jullie veel succes & plezier op de hotelschool!

Katinka

Heej,
Tips over selectie staat egt al zo vaak vermeld in deze forums.. er zijn iets van 2 topics van hotelschool al helemaal vol.. misschien kan je daar nog kijken?
Maar kwou ff zeggen.. dat je maar 1 taal (of frans of duits of spaans) 1,2 moet hebben
Khoop dat je eruit komt...
Verder... als je egt het verschil tussen de scholen wil weten, raad ik je het aan om de sfeer zelf te proeven.. ffies langs gaan.. dan weet je eigelijk wel wat bij je past.. welke school welke locatie

Succes!!
__________________
Don't be afraid of life
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 15:59
AnoukMolinard
AnoukMolinard is offline
Hoi,

Ik heb vrijdag 11 mei selectie gedaan voor de hogere hotelschool Maastricht. Ik heb tot nog toe nog steeds geen uitslag mogen ontvangen. Hoe lang gaat dit nog duren...???!
Ik wil het weten!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 18:29
JeJu
JeJu is offline
Citaat:
AnoukMolinard schreef op 09-06-2007 @ 16:59 :
Hoi,

Ik heb vrijdag 11 mei selectie gedaan voor de hogere hotelschool Maastricht. Ik heb tot nog toe nog steeds geen uitslag mogen ontvangen. Hoe lang gaat dit nog duren...???!
Ik wil het weten!!!!!!!
mm bij mij duurde het ook ruim 4 weken en werd toen gebeld.
__________________
Goa stoan aiŽj voar Twente bint..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-06-2007, 22:26
Delcasa
Delcasa is offline
Nog meer mensne van hier naar de selectie op zaterdag 9 juni geweest in Den Haag?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 18:16
AnoukMolinard
AnoukMolinard is offline
Gebeld.... en toen? Om te vertellen dat je wel/niet was aangenomen of om te vertellen dat het wat langer duurde voordat je de uitslag kreeg?
Als ik niet snel de uitslag krijg ga ik zelf lekker bellen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 20:25
Champagne
Champagne is offline
Ik kreeg een brief toen ik was aangenomen in Maastricht. Precies 4weken nadat ik selectie had gedaan.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 17:07
JeJu
JeJu is offline
Citaat:
AnoukMolinard schreef op 13-06-2007 @ 19:16 :
Gebeld.... en toen? Om te vertellen dat je wel/niet was aangenomen of om te vertellen dat het wat langer duurde voordat je de uitslag kreeg?
Als ik niet snel de uitslag krijg ga ik zelf lekker bellen
Ze belde dat ik aangenomen was...
__________________
Goa stoan aiŽj voar Twente bint..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 19:03
Heinzel
Heinzel is offline
Nou.. dit gedoe was voor mij blijkbaar allemaal voor niks. Vandaag te horen gekregen dat ik gezakt heb Echt totaal onverwacht.

Zal dus weinig zin hebben om morgen naar de selectiedag te gaan. Voel me kl*te
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 07:32
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Heinzel schreef op 14-06-2007 @ 20:03 :
Nou.. dit gedoe was voor mij blijkbaar allemaal voor niks. Vandaag te horen gekregen dat ik gezakt heb Echt totaal onverwacht.

Zal dus weinig zin hebben om morgen naar de selectiedag te gaan. Voel me kl*te
Kun je je niet selecteren voor volgend jaar?
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 10:16
Heinzel
Heinzel is offline
Zit nu in het computerlokaal op de hotelschool :-)

Net klaar met de testen en aan het wachten op de rest. Zit er alleen met griep en heb het super warm. Hopelijk selecteer ik me inderdaad voor volgend jaar :-)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 15:43
AnoukMolinard
AnoukMolinard is offline
**********
Ik ben niet aangenomen!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 11:55
Katink
Katink is offline
Zo, vanochtend de aanmeldingsformulieren voor HHS The Hague, vestiging Amsterdam, op de post gedaan!! K hoop dat ik 'n beetje snel hoor wanneer ik selectie moet doen, iemand 'n idee hoe lang dat duurt? Ik vond 't trouwens wel raar dat je bij voorbaat al 110 euro ( ) moet betalen, terwijl je nog niet eens weet wanneer je selectie mag doen enzo... Maargoed K zal het wel merken denk

Trouwens.. ben erg benieuwd naar jullie motivaties Ik weet t voor mezelf wel, maar zou graag willen weten waarom jullie naar 'n hhs willen!!

Kus,
Katinka

Laatst gewijzigd op 20-06-2007 om 12:42.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 12:29
Vinylizer
Vinylizer is offline
Ïk vroeg me af of je bij de hotelschool den haag in amsterdam, 7 dagen per week in het skotel verblijft?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 12:37
agnespietje
agnespietje is offline
hey hallo!
Ik zit volgend jaar in mijn examenjaar (havo-5) en elke keer waneer ik bedenk wat ik wil gaan doen na de havo, kom ik elke keer op hetzelfde uit: De hotelschool!

maar nou zit ik met het probleem dat ik geen horeca ervaring heb, maakt dat veel uit? heb je dan veel minder kans om aangenomen te worden?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 11:42
Delcasa
Delcasa is offline
Citaat:
Vinylizer schreef op 26-06-2007 @ 13:29 :
Ïk vroeg me af of je bij de hotelschool den haag in amsterdam, 7 dagen per week in het skotel verblijft?
Nee, het mag wel maar hoeft niet. Bijna iedereen gaat naar huis, behalve de Internationals, die wonen daar echt. Maar je krijgt eten van de hotel school doordeweeks (daar betaal je gewoon voor) en in het weekend moet je dat dus ook zelf verzorgen.


Citaat:
Katink schreef op 20-06-2007 @ 12:55 :
Zo, vanochtend de aanmeldingsformulieren voor HHS The Hague, vestiging Amsterdam, op de post gedaan!! K hoop dat ik 'n beetje snel hoor wanneer ik selectie moet doen, iemand 'n idee hoe lang dat duurt? Ik vond 't trouwens wel raar dat je bij voorbaat al 110 euro ( ) moet betalen, terwijl je nog niet eens weet wanneer je selectie mag doen enzo... Maargoed K zal het wel merken denk

Trouwens.. ben erg benieuwd naar jullie motivaties Ik weet t voor mezelf wel, maar zou graag willen weten waarom jullie naar 'n hhs willen!!

Kus,
Katinka
Ik hoorde binnen een week op welke dag ik selectie moest doen. Ze belde me al na 2 dagen op om evne wat te vragen

Citaat:
agnespietje schreef op 28-06-2007 @ 13:37 :
hey hallo!
Ik zit volgend jaar in mijn examenjaar (havo-5) en elke keer waneer ik bedenk wat ik wil gaan doen na de havo, kom ik elke keer op hetzelfde uit: De hotelschool!

maar nou zit ik met het probleem dat ik geen horeca ervaring heb, maakt dat veel uit? heb je dan veel minder kans om aangenomen te worden?
Antwoord is heel simpel: Ja, je hebt een kans dat ze je afwijzen vanwege gebrek aan ervaring.
Uit eindelijk gaat maar iets van 25/30% van alle selectie-kandidaten ook daadwerkelijk door. Als zij dan uiteindelijk een afweging moeten maken tussen jou (geen ervaring) en Pietje (wel ervaring), dan heb jij een min-puntje (of Pietje een pluspuntje).


Overigens,

IK BEN AANGENOMEN VOOR AUGUSTUS IN DEN HAAG
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 11:44
Jurre
Jurre is offline
Zijn er al mensen die uitslag hebben van de selectiedag van 15 juni?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 09:34
Katink
Katink is offline
Citaat:
Delcasa schreef op 30-06-2007 @ 12:42 :

Ik hoorde binnen een week op welke dag ik selectie moest doen. Ze belde me al na 2 dagen op om evne wat te vragen


IK BEN AANGENOMEN VOOR AUGUSTUS IN DEN HAAG
GEFELICITEERD

Maargoed.. ik heb dus al 'n hele tijd geleden die hele dikke envelop door de brievenbus gestouwd Maar nog steeds niets gehoord... Ga morgen denk ik maar even bellen....

xx
katink
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Which education?
maarkuss1
18 22-09-2011 11:05
Studeren Hoger Hotelonderwijs Maastricht
jmanders
1 09-11-2010 17:49
Studeren Hogere hotelschool
Doupiee
2 31-01-2009 16:54
Studeren Hotelschool 2
MB
500 27-05-2007 18:45
Studeren Hotelschool
Juda[NL]
499 03-12-2006 18:25
Studeren Hotelschool vraagje
Lyne
5 21-02-2006 11:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.