Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2002, 16:36
Souljah
Souljah is offline
Sinds ongeveer 5 weken heb ik vakantiewerk, ik werk bij een bedrijf dat inktcartridges recycled en opnieuw vult met zogenaamde 'Toner'. Ik zit dus op de vulafdeling en mijn taak daar is de verschillende cartridges te vullen op verschillende machines, allemaal heel simpel werk. Maar de laatste tijd hoor ik vreemde dingen over de stof waar ik mee werk, zo hadden een man die daar ook werkt en ik een vrijdagmiddag na het werk een gesprekje, hij vroeg waarom ik hoeste of het nou door dat toner kwam of ik gewoon verkouden was, ik zei dat ik bronchitis had waarop ik vroeg of dat spul nou echt zo gevaarlijk voor de gezondheid was....toen vertelde hij mij dat hij in een test commisie had gezeten en alle testrapporten over het spul wel heeft gelezen, nu komt het; Hij zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat ik op mn vijftigste nog wel gewoon zou ademen maar hij niet meer. Ik vroeg of de mondkapjes die we voor hebben dan niet hielpen, hij zei wel een beetje maar lang niet voldoende.

Die donderdag ervoor was de 'chef' van mn afdeling een machine aan het vullen(de machine was leeg) zonder mondkapje voor, hij kreeg wat van dat toner binnen en werd meteen heel erg misselijk, hij is toen naar huis gegaan en de volgende dag was hij er weer maar voelde zich nog steeds erg ziek.
Ik zit hier het hele weekend al een beetje mee, en overweeg te stoppen of nog een week door te gaan. Maar ik weet niet wat ik moet doen, en weet iemand misschien of het nou schadelijk is dat ik er 5/6 weken heb gewerkt of dat ik me niet zorgen hoef te maken. Trouwens, ik heb al longproblemen(mn longen hebben niet dezelfde longinhoud als iemand anders van 16 moet hebben, ben op dit moment ook verkouden trouwens.
__________________
gezien
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 16:56
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
misschien moet je je iets minder druk maken. Die paar weken vakantiewerk kunnen niet zo heel veel kwaad. Je bent ook nog eens verkouden dus trek niet te snel een conclusie. Anders kun je even naar de arbo-dienst bellen om raad te vragen.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 11:48
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
je kunt toch een ander baantje zoeken? Waarom niet? Of verdient het soms heel erg goed? Ga anders gewoon even langs het uitzendbureau, dan kun je een ander baantje zoeken...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 19:26
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
gelijk stoppen, het is echt slecht voor je die lucht, paar dagen zal niks uitmaken maar waarom zou je risico nemen, vooral omdat je al een slechte gezondheid hebt!
__________________
detach_yourself@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 19:49
Verwijderd
sja toner is gewoon verpoeierde inkt, en als je dat inademt lijkt het me ook dat het wel een klein beetje giftig isofzo , lijkt me ook niet gezond om vloeibare gif naar binnen te krijgen dus..
maar goed, ja ga effe lang je dokter ofzo?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Hoeveel ga ik betaald krijgen?
Sweetsurrender
16 23-08-2004 10:07
Algemene schoolzaken Bijbaantje naast school verstandig of niet?
XoNk
33 25-10-2002 14:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.