Oud 14-04-2008, 13:23
Verwijderd
Ik heb mijn ogen laten vallen op iets op de Amerikaanse ebay, dat daar zo'n 150 dollar kost en in Nederland bijna 500 euro. Ik wil het dus graag kopen en importeren. Ik heb zoiets al eens eerder gedaan, toen kwam er bij de 400 euro die ik moest betalen nog zo'n 200 euro aan verzendkosten en importrechten.

Het probleem dit keer echter is dat ik bang ben dat ze vanwege het enorm grote waardeverschil tussen het product daar en hier (beiden in nieuwstaat) nog een extra heffing zullen instellen. Zoals ik het nu berekend heb zal het ongeveer 240 dollar kosten, inclusief verzending en BTW, plus waarschijnlijk nog zo'n 2 tientjes invoerrechten. Iemand die hier enig idee van heeft? Kunnen ze een extra heffing instellen vanwege dit waardeverschil en hoe groot is de kans dat ze dit doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2008, 16:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Leg mij uit hoe het kan dat je voor iets van $ 150 € 400 zou moeten betalen, zonder transport en importrechten mee te rekenen? $ 150 zou je rond de € 110 moeten kosten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 15:11
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
De Nederlandse douane gaat in ieder geval wat betreft de waardebepaling uit van Nederlandse prijzen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 18:02
Verwijderd
die 400 euro sloegen op een eerdere transactie...

op de site van de douane staat enkel dit bij internetaankopen:


Als u aankopen doet via internet is het van belang om te weten welke voorwaarden er voor deze aankopen gelden bij hun invoer in Nederland.
Aangifte

Als u via internet goederen uit het buitenland bestelt en deze in Nederland laat afleveren, dan moet u bij de Douane aangifte doen voor deze goederen.
Omzetbelasting en rechten bij invoer

In principe moet u bij invoer van goederen van buiten de EU in Nederland rechten bij invoer en/of omzetbelasting (BTW) betalen. In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting en rechten bij invoer.
Accijnsgoederen

Als het om accijnsgoederen gaat, moet u ook accijns betalen. Bij accijnsgoederen binnen de EU gelden andere voorwaarden.



Als ik dit zo lees dan zou ik denken dat ik enkel BTW betaal over het geld dat het mij kost. Durf het echter niet met 100% zekerheid te stellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie wat zijn fondsen eigenlijk precies?
kliwie
13 10-12-2004 22:23
Lifestyle kleren kopen in de VS welke maat ?
Str0nk
6 05-07-2004 18:32
Games Op welke game sta jij te wachten, en waarom.
tommiegun
162 20-12-2003 12:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap wat vinden julllie van de euro
lolypop
26 19-01-2002 13:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.