Oud 09-02-2009, 18:06
Verwijderd
Hmmm nou, ik ben nog student maar ik ben tussen mijn scholing ong. twee jaar full-time aan het werk geweest. Meestal was dat 45 uur per week. (en soms 50-60)

In de maanden dat ik school heb werkte ik meestal 15-25 uur per week. En omdat ik dit semester geen lessen neem werk ik 25-40 uur in de week. Als ik ooit klaar ben met mijn studie denk ik dat ik wel rond de 40-45 werk in de week ga werken. Ik zou het ideaal vinden om iets van 30-33 uur in de week te werken maar ikdenk dat ik me dan uiteindelijk zou gaan vervelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2009, 23:44
Verwijderd
Heb van september t/m februari 28 uur gewerkt naast m'n studie. Dat was iets teveel van het goede... Deed weliswaar maar de helft van m'n vakken, maar de combi was niet te doen. Nu nog 12 uur per week tot begin juli, die ik grotendeels zelf kan indelen. En weer gewoon fulltime studeren.

En ik ben wel een redelijke work-a-holic, dus ik denk dat het later wel 40+ uur gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 23:08
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Mja, misschien, maar als het toch mogelijk is, lijkt het me dat je juist zo min mogelijk wil werken? Zolang je maar rond kan komen en nog een beetje kan sparen voor als er wel kinderen komen.
Maar 'rond kunnen komen' vind ik niet gelijk aan sparen voor kinderen. Dat is duur en daar heb ik liever geld voor als ik er mee begin, persoonlijk.

Het is toch juist súper als je als net afgestudeerde fulltime gaat werken? Lekker je kennis in de praktijk brengen en je CV opbouwen. In mijn geval heb ik dan een relatief lage, inclusieve huur en amper vaste lasten. Het is de ideale tijd om te sparen. Wat moet ik anders al die tijd thuis in mijn studentenhuis.. dan maak ik me liever doordeweeks nuttig en hou ik genoeg geld over om én rond te komen, én te sparen én in het weekend leuke dingen te ondernemen!

Maar het is echt maar net hoe je er tegenover staat. Dit vond ik een paar jaar terug ook nog niet. Werken.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 14:54
Manon9
Manon9 is offline
7 uur op zaterdag (bijbaantje )
vind ik prima..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 21:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben het eigenlijk wel met Adore eens.

Daarnaast kàn je in veel branches niet eens (beginnen met) parttime werken. Ik moest bijvoorbeeld eerst beginnen met fulltime werken, na een jaar mag je dan een verzoek indienen om parttime te gaan werken maar je mag ook maar eens in de drie jaar een verzoek indienen dus je moet wel goed nadenken wat je doet. En als je dat wil is het ook niet zeker dat het mag en kan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 21:48
Ivo
Ivo is offline
Volgens mijn salarisstrook werk ik 39,13 uur per week.
Eigenlijk is het volgens contract 40 uur, maar ik heb dit jaar 6 extra vakantiedagen 'gekocht' waardoor ik op dit rare getal kom. Een halve vakantiedag per maand komt dus op 0,87 uur per week minder werken...

En in praktijk is het regelmatig een paar uur minder. 's nachts en in het weekend draait de klok bij m'n baas namelijk sneller rond (bonuspercentage), waardoor ik niet zo veel uren hoef te werken om toch mijn volledige maandsalaris te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 11:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik ben het eigenlijk wel met Adore eens.

Daarnaast kàn je in veel branches niet eens (beginnen met) parttime werken. Ik moest bijvoorbeeld eerst beginnen met fulltime werken, na een jaar mag je dan een verzoek indienen om parttime te gaan werken maar je mag ook maar eens in de drie jaar een verzoek indienen dus je moet wel goed nadenken wat je doet. En als je dat wil is het ook niet zeker dat het mag en kan.
Bij mij is het andersom, hier kun je vrijwel niet fulltime werken als beginnende werknemer. Of je moet heel veel mazzel hebben.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 18:53
gew00n_c0rina
gew00n_c0rina is offline
ik zit niet meer op school en werk 36 uur (fulltime)
ik vind dit prima is niet te weinig of te veel
heb ik nog een halve dag vrij
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 00:35
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
36 uur (fulltime)
[...]
heb ik nog een halve dag vrij
Eeh... niet fulltime dus?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 14:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Eeh... niet fulltime dus?
Fulltime is lang niet altijd 40 uur. Bij mijn moeder (gemeente) is 36 uur fulltime en omdat zij dagen van 8 uur maakt is ze altijd op vrijdagmiddag vrij. Bij mij (gezondheidszorg) is fulltime ook 36 uur maar daar spaar je per week dus 4 uur (omdat je dagen maakt van 8 uur) en die mag je of om de twee weken opnemen of sparen per kwartaal.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 16:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
In mijn beroep is 36 uur ook fulltime ja.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 21:34
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Aha, dat wist ik niet.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 16:20
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Tussen de 50 en de 60 uur meestal.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 10:45
Mariekje*
Mariekje* is offline
Tussen de 32- en 36 uur, maar flexibel en ook thuis als ik wil.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 18:10
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Ik werk 32 uur per week.
Doe daarnaast nog vrijwilligerswerk wat 2 tot 8 uur per week kost.
ik vind 32 uur prima. wil ook wel 36 uur (4*9 uur) maar zou niet minder uren willen.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 18:11
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Tussen de 50 en de 60 uur meestal.
wat veel alopia, wat voor werk doe je dan?
en hoe hou je het vol?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 01:52
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
wat veel alopia, wat voor werk doe je dan?
en hoe hou je het vol?
Ik ben leerling kok, en daarbij nog 1 dag in de week bij McDonald's voor de leuke collega's. Ik werk doorgaans 4 of 5 dagen in de week van 11 tot 11, en dan nog 1 dag van 6 à 8 uur bij de mac. Het is goed vol te houden hoor, strak leefschema aanhouden, goed eten en slapen en dan is het goed te doen
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 20:39
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik ben leerling kok, en daarbij nog 1 dag in de week bij McDonald's voor de leuke collega's. Ik werk doorgaans 4 of 5 dagen in de week van 11 tot 11, en dan nog 1 dag van 6 à 8 uur bij de mac. Het is goed vol te houden hoor, strak leefschema aanhouden, goed eten en slapen en dan is het goed te doen
ik zat gister te forummen toen ik dat las, ik zei nog tegen mn vriend "hoe houden mensen zulke werktijden vol" maar als je idd erg van je werk houdt, niet te veel reistijd hebt en het er voor over hebt.. tja.
Maar respect hoor!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2009, 20:26
Verwijderd
Nog niks, maar ik wil wel zeer binnenkort weer gaan werken (net gestopt met studie). Alleen niet fulltime, want ik heb ook een hond die ik genoeg aandacht wil kunnen geven.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 05:25
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Zo'n 10 uur per week naast mijn studie; genoeg om wat extra geld te hebben, maar niet zo veel dat ik geen tijd heb om het uit te geven.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 16:05
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Als ik straks klaar ben met school, zou ik het liefst 3 of 4 dagen gaan werken.
Ik houd niet zo van werken, maar het is nu eenmaal nodig.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 09:31
Verwijderd
Volgens contract 40 uur, maar dat is niet te doen. Het ligt heel erg aan de drukte van de periode, maar in een normale week zit ik rond de 45 uur.
In drukke periodes, zoals de afgelopen weken, haal ik gemakkelijk de 60 uur. Dan kom je rond 8 uur 's ochtends op je werk, en ga je om 9 uur 's avonds eens weg. Avondeten doe je dan ook op het werk.

Ik heb er op zich niet veel problemen mee, ik wist het toen ik ermee begon. De arbeidsvoorwaarden zijn er ook naar. Het is alleen wel eens vervelend in zo'n drukke week dat je vijf dagen lang niets anders doet dan slapen - werken - slapen. Je hebt dan echt alleen het weekend om leuke dingen te doen. Ik wil dit dan ook niet eeuwig zo blijven doen. Mocht ik ooit kinderen krijgen, dan zal het minder worden. En om eerlijk te zijn heb ik het idee om op latere leeftijd naar de overheid over te stappen om daar rustig 36-urige werkweekjes zonder druk te draaien. Voordat mensen me afschieten: uiteraard geldt dit niet voor iedere overheidsbaan. Maar wel voor de sector waar ik werk
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 12:34
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Fulltime is lang niet altijd 40 uur. Bij mijn moeder (gemeente) is 36 uur fulltime en omdat zij dagen van 8 uur maakt is ze altijd op vrijdagmiddag vrij. Bij mij (gezondheidszorg) is fulltime ook 36 uur maar daar spaar je per week dus 4 uur (omdat je dagen maakt van 8 uur) en die mag je of om de twee weken opnemen of sparen per kwartaal.
Bij de overheid heb je soms ook de keuze om 4x 9 uur te werken zodat je een dag overhoudt. Soms is de overheid zo slecht nog niet.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 15:18
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Maar 'rond kunnen komen' vind ik niet gelijk aan sparen voor kinderen. Dat is duur en daar heb ik liever geld voor als ik er mee begin, persoonlijk.

Het is toch juist súper als je als net afgestudeerde fulltime gaat werken? Lekker je kennis in de praktijk brengen en je CV opbouwen. In mijn geval heb ik dan een relatief lage, inclusieve huur en amper vaste lasten. Het is de ideale tijd om te sparen. Wat moet ik anders al die tijd thuis in mijn studentenhuis.. dan maak ik me liever doordeweeks nuttig en hou ik genoeg geld over om én rond te komen, én te sparen én in het weekend leuke dingen te ondernemen!

Maar het is echt maar net hoe je er tegenover staat. Dit vond ik een paar jaar terug ook nog niet. Werken.
Nee, maar ik bedoelde dus ook: rond kunnen komen + nog wat kunnen sparen.

Zo super vind ik dat niet, heb er helemaal geen zin in en ik zie het ook nog niet echt voor me, ik vind die vier uur nu al irritant, als dat over een half jaar ineens 40 uur moeten worden, hmpf Maar misschien scheelt het als je weet wat voor baan je wilt? Ik denk trouwens toch niet dat ik een baan kan krijgen waarbij ik mijn kennis in de praktijk kan brengen, of een baan die ik überhaupt leuk zal vinden. Er is vrij weinig werk te vinden met mijn studie en ik weet niet eens wat ik wil. Maar leeftijd zal ook wel schelen inderdaad, het zou fijn zijn als ik over een paar jaar wel full time zou kunnen en willen werken. Maar toch hoop ik zo lang mogelijk te kunnen genieten van wat meer vrije tijd, want ik wil heel graag schrijven (en veel boeken lezen zodat ik beter zal kunnen schrijven).
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)

Laatst gewijzigd op 05-03-2009 om 15:43.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 10:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bij de overheid heb je soms ook de keuze om 4x 9 uur te werken zodat je een dag overhoudt. Soms is de overheid zo slecht nog niet.
Klopt, dat mocht ik bij het ministerie van justitie ook. Alleen heb je dan wel lange dagen als je ook nog een uur reistijd hebt (enkele reis). Bij mijn huidige werkgever mag het niet, op andere afdelingen ook wel. Alleen bij ons is het werk zo ingericht dat je vaak in 7 uur al klaar bent met je werkzaamheden voor die dag waardoor je bij 4x9 veel minder productief bent dan op deze manier.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 22:40
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Klopt, dat mocht ik bij het ministerie van justitie ook. Alleen heb je dan wel lange dagen als je ook nog een uur reistijd hebt (enkele reis). Bij mijn huidige werkgever mag het niet, op andere afdelingen ook wel. Alleen bij ons is het werk zo ingericht dat je vaak in 7 uur al klaar bent met je werkzaamheden voor die dag waardoor je bij 4x9 veel minder productief bent dan op deze manier.

Ik wilde er nog bijzetten dat je dan wel dichtbij je werk moet wonen, want je hebt helemaal gelijk. Al zou ik het er misschien nog wel voor over hebben als je bijvoorbeeld net na de spits kan rijden, ik zou zwáár gefrustreerd raken van vijf dagen spitstreinen of files. Projectwerk is idd ook een eis, als je vaste taken hebt op een dag heeft het ook allemaal niet zoveel zin. Sowieso vind ik de zorg heel vaak een uitzindering op regels, maar daar ben ik wel blij mee.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 15:36
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik werk op dit moment 4 dagen in de week (2 volledige dagen, 2 halve dagen: onderwijs). Binnenkort werk ik tijdelijk 5 dagen in de week (2 volledige dagen en 3 halve dagen).
Ik zou het liefst gewoon een volledige week werken in 1 kleuterklas (dus 3 volledige dagen en 2 halve dagen), hopelijk gaat dat volgend jaar lukken.
Ik besteed te veel tijd aan mijn werk, vaak ben ik 's avonds laat en in het weekend nog bezig met dingen voor de klas. Daar schiet dus mijn eigen vrije tijd bij in (al zorg ik er wel voor dat ik gewoon ga sporten). Maar gelukkig vind ik het wel leuk werk, dus dat scheelt.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 10:35
waaromniet?
waaromniet? is offline
Heb 36 uur op contract en betaald (fulltime) maar werk 32 uur ivm studieverlof.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 16:49
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
32 soms meer soms minder
__________________
never get old
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 17:41
Wendy
Avatar van Wendy
Wendy is offline
Op dit moment werk ik 30 a 35 uur in de week. Dat zal zo de komende maanden ook wel zo aanhouden.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 11:33
FeyRegy
Avatar van FeyRegy
FeyRegy is offline
0 uur geen werk atm
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 11:08
Verwijderd
ik werk 4 uur in de week.
en vind het te weinig om van op kamers te gaan wonen. ik wil een andere baan zoeken maar weet niet of ik dat lichamelijk wel aankan
maar ik geef weinig geld uit. alleen wat aan kleding en soms aan uitgaan. dus ik kom er prima van rond.
later wil ik 40 uur in de week werken als freelance songwriter.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 13:27
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Bijbaan: tussen de 18-25 uur (3 dagen per week, horeca). Leuk bedrijf en goed te doen naast mijn studie.

Later wil ik niet meer dan full-time (40 uur) gaan werken, het liefst in twee gecombineerde banen. Hangt ook een beetje af van persoonlijke omstandigheden, als er geen relatie/kinderen/sociale verantwoordelijkheden aan de orde zijn zou ik waarschijnlijk meer willen (en kunnen) werken dan als die zaken wel spelen.
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 23-03-2009, 11:02
Verwijderd
Waarom het liefst in twee banen, KreZor?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 19:39
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik heb nog geen idee wat me te wachten staat, maar één baan waar ik 40 uur per week aan kwijt ben lijkt me niks. Heb liever twee (bij)banen, zodat ik ook gewoon tijd kan steken in mijn (toekomstige) eigen bedrijf.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 18:35
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
36 uur per week stage, 8 uur per week bijbaan.

Ik wil verder studeren na mijn huidige studie, als ik dat zou kunnen combineren met parttime werken zou dat wel prettig zijn. Uiteindelijk wil ik wel fulltime werken, maar het liefst maak ik dan 4 dagen van 9 uur ofzo, in plaats van 5 keer 8 uur. Aangezien ik in de zorg zit heb ik ook nog kans op onregelmatige diensten.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 22:30
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Waarom het liefst in twee banen, KreZor?
Vraag ik me eigenlijk ook af!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Hoeveel verdien jij per maand?
_xNathaliex_
2 23-05-2016 00:23
Werk, Geld & Recht Waar werk jij ?
Emrah
65 15-07-2008 10:35
Werk, Geld & Recht Niet genoeg geld voor HBO opleiding
Mening Gever
38 30-01-2008 22:07
De Kantine Wat wil jij weten van de forummer onder je?
Dark Phoenix
500 24-09-2007 19:46
Werk, Geld & Recht Ben verneukt met mijn vakantiebaantjuh....help!!!
maupydos
38 23-11-2003 15:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.