Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2010, 12:56
zkdkj
zkdkj is offline
Citaat:
Hiervoor heb ik HAVO oude tweede fase gedaan,met natuur en gezondheid met economie1. Ik heb 1 jaartje HBO gedaan, economisch, en dat is was gewoon niets voor mij, ik heb alleen economisch gekozen aangezien het me makkelijk afgaat. De beta vakken kan ik wel, maar ik moet het wel bijhouden en er hard voor werken. Ik wil graag iets medisch gaan doen, maar ik weet nog niet precies wat, dus dat ga ik dit jaar actief uitzoeken, aangezien ik voorheen dacht dat ik dat niet kon maar het wel graag wilde en dus nooit bij medische opleidingen heb gekeken.

Nu ga ik bij de VAVO VWO nieuwe tweede fase doen, natuur en techniek met aardrijkskunde, ik ga een volledig pakket doen. En volgens mij weet ik niet waar ik aan begonnen ben
Hoi,

Hoe bevalt het jaar je tot nu toe?
Is de stof wel te doen en hoeveel heb je voor dit schooljaar betaald?

Ik wil volgend jaar ook vwo versneld doen met natuur&techniek, maar ik doe nu 5havo ng zonder natuurkunde
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2010, 09:56
pokoyo
pokoyo is offline
Hallo!

Op dit moment doe ik staatsexamen, dus zelfstudie, voor het havo examen met een NT profiel. Ik heb op dit moment acht vakken, namelijk: Nederlands,Engels,Scheikunde,Natuurkunde,Wiskunde,Biologie,Maatschappi jleer en Muziek.

Muziek is de 8e vak, in het vrije deel. Nu is mijn vraag, is het altijd mogelijk op muziek te laten vallen als dat nodig zal zijn?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 16:00
crazydutch1989
crazydutch1989 is offline
Citaat:
Hoi,

Hoe bevalt het jaar je tot nu toe?
Is de stof wel te doen en hoeveel heb je voor dit schooljaar betaald?

Ik wil volgend jaar ook vwo versneld doen met natuur&techniek, maar ik doe nu 5havo ng zonder natuurkunde
Het was heel zwaar, en ik stond op zakken voor na wi en sk. Ik heb die vakken laten vallen, in de rest van de vakken doe ik gewoon examen zodat ik daar deelcertificaten van krijg. In september ga ik een hbo opleiding doen.

Natuurkunde valt echt vies tegen, op de havo vond ik het opzich wel gaan, maar op vwo, dat nieuwe tweede fase natuurkunde, is echt heel lastig. Ik denk dat het verstandig is om in de zomer een bijspijkercursus van natuurkunde te doen, aangezien je het niet op de havo had. Ik zeg niet dat het onmogelijk is om het te halen, maar je zal hard moeten werken en daar moet je je niet op verkijken.

Het schoolgeld was 1013 euro, daar kwam 200 euro aan practicumgeld bij en nog iets van 500 euro boekengeld.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 16:01
crazydutch1989
crazydutch1989 is offline
Citaat:
Hallo!

Op dit moment doe ik staatsexamen, dus zelfstudie, voor het havo examen met een NT profiel. Ik heb op dit moment acht vakken, namelijk: Nederlands,Engels,Scheikunde,Natuurkunde,Wiskunde,Biologie,Maatschappi jleer en Muziek.

Muziek is de 8e vak, in het vrije deel. Nu is mijn vraag, is het altijd mogelijk op muziek te laten vallen als dat nodig zal zijn?
Even zien, muziek kun je laten vallen ja, als maatschappijleer ook in je vrije deel zit. Nu vraag ik me af, heb je geen duits of frans? Want 1 van die vakken heb je nodig voor het gehele diploma.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 08:11
pokoyo
pokoyo is offline
Citaat:
Even zien, muziek kun je laten vallen ja, als maatschappijleer ook in je vrije deel zit. Nu vraag ik me af, heb je geen duits of frans? Want 1 van die vakken heb je nodig voor het gehele diploma.
Ik heb mijn profiel samengesteld via http://www.ib-groep.nl/Images/Vakken...tcm7-14533.pdf

Ik begin nu wel een beetje te twijfelen of ik de juiste keuzevak heb gekozen. Er staat in ieder geval niet dat ik een taal moet kiezen, maar er staat ook niet dat ik een kunstvak mag kiezen(muziek). Op de ontvangen berichten van de IB-groep staat ook niet duidelijk of ik nou wel of niet voor het volledig examen ben aangemeld. Zit ik dan straks met 8 certificaten.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 16:53
crazydutch1989
crazydutch1989 is offline
Citaat:
Ik heb mijn profiel samengesteld via http://www.ib-groep.nl/Images/Vakken...tcm7-14533.pdf

Ik begin nu wel een beetje te twijfelen of ik de juiste keuzevak heb gekozen. Er staat in ieder geval niet dat ik een taal moet kiezen, maar er staat ook niet dat ik een kunstvak mag kiezen(muziek). Op de ontvangen berichten van de IB-groep staat ook niet duidelijk of ik nou wel of niet voor het volledig examen ben aangemeld. Zit ik dan straks met 8 certificaten.
Anders moet je even naar de ib-groep bellen, of naar een VAVO. Op de VAVO weten ze er alles over. Of je belt naar je oude middelbare school? Je kan het beter maar even navragen hoe het zit, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 20:37
zkdkj
zkdkj is offline
Citaat:
Het was heel zwaar, en ik stond op zakken voor na wi en sk. Ik heb die vakken laten vallen, in de rest van de vakken doe ik gewoon examen zodat ik daar deelcertificaten van krijg. In september ga ik een hbo opleiding doen.

Natuurkunde valt echt vies tegen, op de havo vond ik het opzich wel gaan, maar op vwo, dat nieuwe tweede fase natuurkunde, is echt heel lastig. Ik denk dat het verstandig is om in de zomer een bijspijkercursus van natuurkunde te doen, aangezien je het niet op de havo had. Ik zeg niet dat het onmogelijk is om het te halen, maar je zal hard moeten werken en daar moet je je niet op verkijken.

Het schoolgeld was 1013 euro, daar kwam 200 euro aan practicumgeld bij en nog iets van 500 euro boekengeld.
Bedankt voor jou antwoord.
Ik ben al bezig om een bijspijkercursus te regelen. Wis en schei kan wel. Maar ik zal daar in de zomervakantie ook wat meer aandacht aan besteden aangezien je op vwo er wat dieper op in gaat. Is het ook mogelijk om met deelcertificaten een opleiding te beginnen aan de uni?
Kreeg je de stof goed uitgelegd door de docenten?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 08:38
pokoyo
pokoyo is offline
Citaat:
Anders moet je even naar de ib-groep bellen, of naar een VAVO. Op de VAVO weten ze er alles over. Of je belt naar je oude middelbare school? Je kan het beter maar even navragen hoe het zit, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent
Mijn oude middelbare school is bijna 3 jaar geleden, dus dat is best hopeloos.

Ik heb nog contact opgenomen met IB groep en gelukkig ben ik gewoon aangemeld voor het volledig examen, pwhew!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 12:56
Jazzi
Jazzi is offline
Hallo,

Ik heb een aantal vragen over deelcertificaten:
Wat zijn precies deelcertificaten? Als je zakt voor je eindexamen zijn dan de vakken die je wel gehaald hebt goed voor deelcertificaten?

Ik zit in 6vwo en zal mogelijk niet slagen. Ik zit er daarom aan te denken om me nu te richten op bepaalde vakken om daar nog mooie cijfers van te maken zodat ik later de vakken die ik niet heb gehaald op de vavo uiteindelijk toch nog te kunnen halen. Aangezien ik volgend jaar ook andere plannen heb (nog geen studie oid, dat niet), hoopte ik dat ene vak of de twee vakken in een korte tijd te kunnen halen. Is dat mogelijk in drie, misschien 6 maanden? Het gaat namelijk om hoogstens twee vakken waar ik dan nog voor zou moeten slagen.
Is het zo dat je bij de vavo de bovenbouw periode of de laatste twee jaar van het vwo zou moeten overdoen, of is het mogelijk - in een geval van zakken - alleen het laatste jaar nog te kunnen overdoen maar dan dus met maar een paar vakken? Zo ja, gaan dan de eindcijfers van de 5e klas mee of begin je dan weer bij het begin?
Dan is het ook zo dat ik al eens eerder ben blijven zitten in de bovenbouw. Is de vavo daardoor op eigen kosten of betaalt de school het nog?

Laatst gewijzigd op 09-03-2010 om 15:19.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 14:49
Verwijderd
Ik ken zelf iemand die is gezakt en nu twee vakken op het VAVO volgt, namelijk natuurkunde en scheikunde. Dat is dus mogelijk. Ik neem aan dat je gewoon de V6 stof krijgt en dat alles dus wordt herhaald. En dat je in feite V6 overdoet alleen dan met die paar vakken. Alleen dat meisje doet gewoon een heel jaar over die twee vakken, ze heeft ongeveer 3 dagen in de week een paar uur les. Die tijd verkorten zal denk ik niet kunnen, maar daar weet ik niet genoeg van.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 14:52
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
deelcertificaten zijn gewoon de vakken die je al wel gehaald hebt.

je kan het niet korter doen op de vavo. als je dan bijvoorbeeld 2 vakken hebt dan heb je van begin van het schooljaar maar gewoon een paar uur per week les. je zou dan beter gewoon staatsexamen kunnen doen. dan hoef je alleen in mei het examen af te leggen. de rest is thuisstudie. dit is wel duurder, want dat moet je zelf betalen. de vavo wordt voor je betaald.

de laatste 2 jaar van het vwo zou je altijd over moeten doen als je naar het vavo gaat. maar in de praktijk merk je daar niks van. je doet dan gewoon 2 jaar in 1. maar onderwerpen die je al hebt gehad, kan je eventueel wel overslaan en dat cijfer laten staan.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 16:22
anna123
anna123 is offline
Hallo! ik heb een poging gedaan om alle berichten te lezen in de hoop dat er informatie in stond die ook van toepassing is op mij maar toen ik door had hoeveel het er waren ben ik maar gestopt. excuses als de vraag die ik ga stellen al 80 keer is gesteld!

nou hier komt het:
ik ben begonnen op de middelbare school in havo/vwo. toen ik door mijn vreselijke instelling niet over ging van 2 havo/vwo naar 3 havo ben blijven zitten, ben ik naar 2 vmbo tl geplaatst (zo vreselijk was mijn rapport, puur door mijn slechte motivatie). nu ik met 2 vingers in mijn neus in 4 vmbo tl zit en toch bijna allemaal achten sta gemiddeld heb ik eindelijk ontdekt wat ik wil gaan doen nadat ik mijn diploma heb gehaald. erg jammer dat dit alleen op hbo niveau is. en door verschillende problemen die er verder niet toe doen slaap ik liever 2 jaar onder een brug (bij wijze van spreken) dan dat ik nog 2 jaar op een middelbare school moet zitten. dus leek VAVO mij ideaal. grote probleem komt nu: ik ben nog 16 (wanneer het volgende schooljaar begint 17) en ik weet bijna wel zeker dat de school me niet wil uitbesteden omdat ze me kennen als iemand die al jaren niets doet. en ik ben nog leerplichtig dus ik heb geen idee wat ik moet doen? kan ik met harde feiten komen dat de school me wel MOET uitbesteden?
sorry voor dit vreselijk lange verhaal, iig alvast bedankt!

gr Anna.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 20:51
Eadlyn
Eadlyn is offline
Ik was 16 toen ik naar vavo ging, was geen probleem!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 22:28
Wijnandkoe
Wijnandkoe is offline
Hallo allemaal.

Ik zit zo ongeveer in hetzelfde schuitje. Nooit Havo afgemaakt, in 4 havo gezakt en gestopt.

Nu wil ik alsnog 4 en 5 havo in één jaar gaan halen. Dit zijn dan ongeveer 8 vakken.
Dit ga ik doen op het landstede Harderwijk of Landstede Zwolle......OF op het deltion in Zwolle.

Hebben mensen ervaring met dit traject en eventueel met deze scholen? En is het een beetje te doen, met 4 en 5 havo in één jaar met 8 vakken?

Groeten Wijnand
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 21:53
Smile!
Smile! is offline
Citaat:
Hallo allemaal.

Ik zit zo ongeveer in hetzelfde schuitje. Nooit Havo afgemaakt, in 4 havo gezakt en gestopt.

Nu wil ik alsnog 4 en 5 havo in één jaar gaan halen. Dit zijn dan ongeveer 8 vakken.
Dit ga ik doen op het landstede Harderwijk of Landstede Zwolle......OF op het deltion in Zwolle.

Hebben mensen ervaring met dit traject en eventueel met deze scholen? En is het een beetje te doen, met 4 en 5 havo in één jaar met 8 vakken?

Groeten Wijnand
hoi!

Ik doe 4 én 5 havo in 1 jaar. ook via de vavo. ik heb 9 examenvakken, en gemiddeld voor alle vakken samen, sta ik een 7 afgerond!
ik ben niet zo iemand die altijd naar alles lessen gaat en altijd het hw af heeft, maar als je je goed voorbereid op toetsen moet het lukken!
het is niet zo dat je álles moet doen wat je op een reguliere middelbare school zou moeten doen, je krijgt dus alleen echt examenstof!

veel succes!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 01:18
Wijnandkoe
Wijnandkoe is offline
Citaat:
hoi!

Ik doe 4 én 5 havo in 1 jaar. ook via de vavo. ik heb 9 examenvakken, en gemiddeld voor alle vakken samen, sta ik een 7 afgerond!
ik ben niet zo iemand die altijd naar alles lessen gaat en altijd het hw af heeft, maar als je je goed voorbereid op toetsen moet het lukken!
het is niet zo dat je álles moet doen wat je op een reguliere middelbare school zou moeten doen, je krijgt dus alleen echt examenstof!

veel succes!
Oke. Dus ik begrijp dat het in ieder geval wel te doen is. Wou er naast ook nog wel parttime gaan werken. Dus het moet goed komen.
Je hebt wel gewoon elke dag les? En kreeg je ook studiefinanciering + OV of niet?

Grtz
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 07:47
Smile!
Smile! is offline
Citaat:
Oke. Dus ik begrijp dat het in ieder geval wel te doen is. Wou er naast ook nog wel parttime gaan werken. Dus het moet goed komen.
Je hebt wel gewoon elke dag les? En kreeg je ook studiefinanciering + OV of niet?

Grtz

Nee helaas geen stufi en ook geen ov. Reiskosten zou je eventueel vergoed kunnen krijgen voor een gedeelte maar dat kun je t beste informeren bij IB groep zelf.
Ipv stufi kun je Tegemoetkoming Scholieren krijgen.
Vavo is namelijk geen opleiding maar een cursus.

Groetjes Smile!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 07:48
Smile!
Smile! is offline
Citaat:
Nee helaas geen stufi en ook geen ov. Reiskosten zou je eventueel vergoed kunnen krijgen voor een gedeelte maar dat kun je t beste informeren bij IB groep zelf.
Ipv stufi kun je Tegemoetkoming Scholieren krijgen.
Vavo is namelijk geen opleiding maar een cursus.

Groetjes Smile!
owja en ook iedere dag les!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 09:36
Wijnandkoe
Wijnandkoe is offline
Citaat:
owja en ook iedere dag les!
Oke, ik ga me binnenkort aanmelden en dan na de zomer beginnen.

Bedankt voor de info
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 14:20
Smile!
Smile! is offline
Citaat:
Oke, ik ga me binnenkort aanmelden en dan na de zomer beginnen.

Bedankt voor de info
Graag gedaan en veel succes!
Ik weet trouwens niet hoe het zit in jouw omgeving (waar je woont), maar bij ons is er een behoorlijke wachtlijst! Ik zou maar opschieten dus!

Groetjes Smile!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 15:09
Wijnandkoe
Wijnandkoe is offline
Citaat:
Graag gedaan en veel succes!
Ik weet trouwens niet hoe het zit in jouw omgeving (waar je woont), maar bij ons is er een behoorlijke wachtlijst! Ik zou maar opschieten dus!

Groetjes Smile!
Ik moet naar zwolle of harderwijk. En ik heb me laten vertellen dat ik nog wel naar een infodag kon. Dat is eind april. Dus dat moet lukken.

Groet.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 12:07
jeranimo
jeranimo is offline
hallo

ik heb nu na 2 mbo opleidingen niveau 2 en 3 eindelijk het licht gezien met vmbo tl als eerst opleiding,wil toch hoger op en vavo lijkt me daar de perfecte keuze voor.
nou is de vraag of ik met gemiddeld een 7 ( heb 2 zessen op me lijst rest is een 7) naar de vavo kan.

met vriendelijke groet .
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 18:02
Verwijderd
In principe maken je cijfers niet uit voor vavo.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 12:10
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Helleu mensen, ik ga na de zomervakantie dit jaar (waarschijnlijk) de vavo VWO doen.

Ik wil dat dit mijn vakkenpakket wordt:

VWO N&G + AK

Gemeenschappelijk:
- Nederlands
- Engels
- Duits

Profieldeel:
- Natuurkunde
- Wiskunde A
- Scheikunde
- Biologie

Vrije deel:
- Aardrijkskunde*

*Onder voorbehoud.

Ik weet namelijk niet of AK wel een goede keus is? Ik vind het zelf best wel boeiend, maar ik wil er ook niet teveel tijd aan besteden.
Hebben jullie misschien ideeën voor een ander vak in het vrije deel?
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 10:20
Eadlyn
Eadlyn is offline
Aardrijkskunde is écht heel erg makkelijk. Nooit huiswerk opgekregen, alleen 1 dag voor het schoolexamen leren en sta nu een 7,2. En veel tijd aan kwijt ben ik niet.
Ik zeg; doen.

Ander vak weet ik zo niet in 1 2 3.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 22:37
Verwijderd
Ik ga na de zomervakantie (waarschijnlijk) een één jarig traject mavo volgen met de volgende vakken.

Gemeenschappelijk:
- Nederlands
- Engels
- Maatschapijleer

Profieldeel:
- Wiskunde
- Nask1


Vrije deel:
- Nask2
- Biologie

Naast al deze vakken lijkt het me ook leuk om eco en duits erbij te nemen. Dit profiel moet me gaan voorbereiden op het NG/NT profiel(havo).

Ideeën voor meer vakken?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Ik ga na de zomervakantie (waarschijnlijk) een één jarig traject mavo volgen met de volgende vakken.

Gemeenschappelijk:
- Nederlands
- Engels
- Maatschapijleer

Profieldeel:
- Wiskunde
- Nask1


Vrije deel:
- Nask2
- Biologie

Naast al deze vakken lijkt het me ook leuk om eco en duits erbij te nemen. Dit profiel moet me gaan voorbereiden op het NG/NT profiel(havo).

Ideeën voor meer vakken?
Niets mis mee, goed over nagedacht. Zelf heb ik N&G gedaan (ja, met natuurkunde toen nog!) en heb spijt dat ik geen economie als keuzevak had toegevoegd.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 23:16
HACKCRACKnGAME
Avatar van HACKCRACKnGAME
HACKCRACKnGAME is offline
Ik ben nog 17, afdelingsleider zei dat het niet mogelijk is. Ik hoop dat ze alleen maar shit bericht geeft?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 23:38
Verwijderd
Ik was vorig jaar 17, ik wou heel graag vavo doen, maar omdat ik 17 was, en ik al een diploma in mijn bezit had, mocht ik me niet inschrijven. Heb dat jaar een mbo opleiding gedaan(niveau 4) en nu mag ik me wel inschrijven, en dat ga ik ook zeker doen.

Het klinkt misschien lang, een jaar moeten wachten, maar een mbo opleiding geeft je een goede kijk van hoe een volwassenen opleiding statuut er nou eigenlijk uitziet.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 14:16
palibo
palibo is offline
hoi,

Is het mogelijk om met een MBO 3 diploma bepaalde vakken op de vavo op wiskunde niveau te volgen? als voor opleiding heb ik vmbo basis. In princiepe is het de bedoeling dat ik dit jaar me MBO 4 haal alleen ga ik het waarschijnlijk op een vak niet halen. En ik wil graag naar het HBO. Volgend jaar ben ik 21 dus dan mag ik voor m'n opleiding sowieso zonder diploma hbo doen. Alleen wil ik me bijspijkeren in wiskunde, natuurkude en scheikunde.

Wie kan me helpen?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 17:07
Fenna!!!
Fenna!!! is offline
hoi,
ik zit nu in m'n eindexamen jaar van de havo. en ik wordt in juli 18
omdat ik nog geen flauw idee heb voor een opleiding wilde ik naar de VAVO

ik heb nu het profiel N&G maar wil volgend jaar maar 2 of 3 vakken doen die ik nu niet heb
nl: economie, geschiedenis en mischien frans.

ik heb dus een paar vragen:
kan dit op het VAVO?
wat zijn ongeveer de kosten?
hoe zwaar zijn de vakken (op t vavo)
wordt ik nu nog aan genomen ( het is al april!!)

groetjes Fenna
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 00:14
Verwijderd
Citaat:
1. Ja
2. Rond de 200 euro per vak.
3. Er wordt op dezelfde manier lesgegeven, alleen wordt er wel meer zelfstandigheid van jou kant verwacht.
3. Als het goed is beginnen de intake gesprekken in juni, het ligt eraan in welke provincie je woont.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 15:54
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik ben juist blij dat ik geen economie heb! Vooral omdat het me totaal niet boeit en omdat het veel leeswerk is. Dan kies ik liever geschiedenis (ook een saai vak vind ik!).

@ Iedereen die VAVO gaat doen

Als je VAVO gaat doen omdat je nog niet weet wat je wilt is dat een onhandige keuze. Vooral omdat je vaak de laatste twee jaren in één jaar doet EN omdat je je blijkbaar niet genoeg georiënteerd hebt!

Wat een leuk profiel kan zijn is N&G + AK of N&G + een vak uit een M-profiel. Bijvoorbeeld maatschappijwetenschappen, tekenen, frans (naast duits wat je al in het gemeenschappelijke deel moet hebben) of geschiedenis. Kies ook iets wat je leuk vindt!
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 16:23
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Citaat:
hoi,
ik zit nu in m'n eindexamen jaar van de havo. en ik wordt in juli 18
omdat ik nog geen flauw idee heb voor een opleiding wilde ik naar de VAVO

ik heb nu het profiel N&G maar wil volgend jaar maar 2 of 3 vakken doen die ik nu niet heb
nl: economie, geschiedenis en mischien frans.

ik heb dus een paar vragen:
kan dit op het VAVO?
wat zijn ongeveer de kosten?
hoe zwaar zijn de vakken (op t vavo)
wordt ik nu nog aan genomen ( het is al april!!)

groetjes Fenna

Je wilt gewoon je profiel uitbreiden of het op vwo niveau gaan doen?
Lijkt mij dat beide moet kunnen
Echte kosten zitten er niet aan verbonden, wel heb je met 2 of 3 vakken geen voltijd studie, je krijgt daardoor maar weinig of geen studietegemoetkoming. Maar wat je precies aan kosten hebt kan je op de site van de ibgroep zien. Ikzelf doe het voltijd en krijg alles vergoed van de ibgroep.

De meeste mensen die op de vavo zitten zitten daar omdat ze gezakt zijn. Dat weet je nu nog niet, dus bijna iedereen meld zich na de examens pas aan. De intake begint ook pas in juli.

De vakken op de vavo vind ik zelf veel minder zwaar dan op een gewone middelbare school.


@hierboven ergens, tekenen en informatica hebben ze bij de vavo in breda niet, maar kan zijn dat dat per vavo verschilt.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 17:28
somery
Avatar van somery
somery is offline
Dat verschilt inderdaad, de vavo in Almelo biedt wel informatica aan.
__________________
As we lie beneath the stars we realize how small we are..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Je wilt gewoon je profiel uitbreiden of het op vwo niveau gaan doen?
Lijkt mij dat beide moet kunnen
Echte kosten zitten er niet aan verbonden, wel heb je met 2 of 3 vakken geen voltijd studie, je krijgt daardoor maar weinig of geen studietegemoetkoming. Maar wat je precies aan kosten hebt kan je op de site van de ibgroep zien. Ikzelf doe het voltijd en krijg alles vergoed van de ibgroep.

De meeste mensen die op de vavo zitten zitten daar omdat ze gezakt zijn. Dat weet je nu nog niet, dus bijna iedereen meld zich na de examens pas aan. De intake begint ook pas in juli.

De vakken op de vavo vind ik zelf veel minder zwaar dan op een gewone middelbare school.


@hierboven ergens, tekenen en informatica hebben ze bij de vavo in breda niet, maar kan zijn dat dat per vavo verschilt.
Hoe zit het dan met de mensen die vanuit het vmbo naar de vierde leerjaar van het havo gaan? Dat zijn toch geen mensen die gezakt zijn voor hun examen(s)?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 10:20
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
de meeste mensen wil niet zeggen iedereen.
Ik denk dat je je nu ook al wel kan aanmelden, maar de intakegesprekken beginnen pas eind juni/juli. En de echt late zijn nog in augustus. Je weet dan ook pas vrij laat, echt zeker dat je bent aangenomen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 22:53
Girl92
Girl92 is offline
Hoi allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.. Ik zit namelijk met een probleem,
en dat is dat ik me absoluut niet thuis voel op het MBO (niv4) en ga dus
iedere dag met tegenzin en slechte motivatie naar school..
Momenteel zit ik nog in het 1e jaar en ga dus 75% zeker niet over naar het 2e jaar.
puur doordat ik het er niet naar me zin heb ..
nu heb ik dus bedacht om havo te gaan doen via de VAVO
omdat ik niet terug kan/mag naar de middelbare omdat ik geen 7 gemiddeld
stond, maar een 6. Helaas heb ik het vaak moeilijk gehad met het feit
dat me moeder ziek was / is en dus vaak me huiswerk in de steek liet..
Ook ben ik slechthorend, maar ik dacht altijd dat het wel meeviel..
D.m.v. een gehoortest ben ik dus tot schrik gekomen en het bleek dat ik
maarliefst 30 (links) & 40 (rechts) % gehoorverlies heb.. Nu heb ik gelukkig
gehoortoestellen en ben er achtergekomen dat de wereld niet meer zo stil is..
Maar nu ik het dus niet naar me zin heb op het MBO, heb ik het gevoel dat
ik mezelf al die jaren te kort heb gedaan, vanwege mijn gehoorverlies.
Zelf wil ik heel erg graag de HAVO doen via de VAVO.
Ik ben al 18 ..

maar wordt ik toegelaten?

en hoe streng zijn ze met de eisen?

tot slot, mijn cijfers van het VMBO-Theoretische leerweg waren:

Nederlands 6,5 & 6,4
Engels 4,4 & 4,4
Duits 5,8 & 5,3
Geschiedenis 6,3 & 5,8
Aardrijkskunde 6,8 & 5,8
Economie 6,6 en 7,2
wiskunde 5,1 en 6,2

maatschappij 7

Groetjes, Girl92
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 11:22
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Het topic sterft een beetje uit dus ik up 'm ff. In Zuid-Holland (jeuuuuh ) beginnen de intakegesprekken eind mei.
Ik moet over drie weken bellen (in m'n examenperiode havo nog wel hè ) naar de vavo-school en een afspraak maken voor een intakegesprek. Ik ben heeeeel zenuwachtig want ik wil twee vakken doen die ik op 't havo niet gedaan heb. Ik heb ze al gezegd dat ik er een zelfstudie voor doe, de vraag is, hebben ze daar genoeg vertrouwen in
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 11:27
Verwijderd
Waarom niet een heel vwo pakket?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 11:51
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Er staat toch niet dat ik maar twee vakken ga doen, beter lezen
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 12:25
Verwijderd
Oh, my bad. Sorry.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 14:17
Johan123456
Johan123456 is offline
Aangezien ik vandaag te laat ben om telefonisch te woord te worden gestaan door Aventus stel ik mijn vragen alvast hier in de hoop dat jullie mij wellicht verder kunnen helpen.

Ik ben van plan dit jaar te starten aan het vavo, vwo-niveau. Heb een havo diploma, profiel E&M, is het mogelijk een overstap te maken naar een ander profiel? Daarnaast is het, zo ik lees, een vereiste zelfstandig te kunnen werken, betekent dit dat er geen gezamenlijke opdrachten (pws, projecten, werkstukken), maar enkel individueel gewerkt zal moeten worden? Overigens, wat het pws aangaat, is het mogelijk hier een vrijstelling voor te krijgen, aangezien dit op het havo al is afgerond met een voldoende?

Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 14:55
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Het pws moet je wel samen maken maar de rest is allemaal alleen. maar als je je pws van de havo wilt uitwerken (hier krijg je geen vrijstelling voor) dan mag je het meestal wel alleen verder uitwerken.
Als je wilt overstappen naar een ander profiel zal je er waarschijnlijk 2 jaar over moeten gaan doen ipv 1.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 15:11
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Bij mij hoefde ik het PWS niet samen te maken
Er was bij aardrijkskunde wel een gezamelijk PO, maar dit verschilt heel erg van school.

Overstappen.. ook afhankelijk van school. (Soms moet je er langer over doen, maar er zijn ook scholen die het toestaan. Ik heb na 5 jaar vwo NG, EM gedaan in 1 jaar, terwijl ik nog nooit ak, eco en geschiedenis had gehad. (Had geen slechte cijfers ofzo voor NG)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 16:45
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Vraagje!

Voor een PO voor Biologie en Scheikunde had ik een best wel goed cijfer. Mag ik deze twee PO-cijfers meenemen naar het VWO?
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 22:20
Verwijderd
Ik heb ook een vraag!

Op het mavo, moet je dan een profielwerkstuk maken?(op het vavo uiteraard)
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 07:28
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Po's kan je meestal wel meenemen, maar het hangt ook een beetje af van de leraar van dat vak. Maar 9 van de 10x kan het wel.

Op de mavo moet je een sectorwerkstuk maken
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 14:51
Verwijderd
Hallo iedereen.

Ik ga dit jaar 2 in 1 jaar MAVO doen met de volgende vakken:

Nederlands
Engels
Maatschappijleer

Wiskunde
Nask1
Nask2
Biologie
Duits

Kan iemand me vertellen of ze verwachten dat je alles weet, of dat ze verwachten dat je nog niets weet over de vakken en je de basis eerst gaan uitleggen? Ik heb tot de 2e duits gehad(stond een 7/8/9), maar als men nu ineens verwacht dat ik Duits kan lezen en spreken, dan gaat het bergafwaarts.

Het is een snel traject, dat begrijp ik, maar ze beginnen toch wel eerst met de basis hoop ik...?

Ik hoor het wel, bedankt.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 15:12
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ja ze beginnen wel met de basis.
Ik heb afgelopen jaar 5/6 VWO gedaan. Daar kreeg ik Frans, terwijl ik voor het laatst in de 1e klas van de MAVO heb gehad. Dat kende ik dus ook totaal niet. Maar toch heb ik het nu afgesloten met een 6,4. (Nu kan ik nogsteeds geen woord frans, maar de toetsen vallen iig wel mee..)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.