Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2009, 12:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Doe jij vrijwilligerswerk?
Zo ja, wat doe je precies, via/bij welke stichting (indien van toepassing) en hoe vaak?



Ik ben zelf 4 jaar vrijwilliger geweest bij een scoutinggroep en wil mezelf eigenlijk wel weer nuttig gaan maken naast mijn betaalde baan. Ik heb al veel vrijwilligervacatures gezien binnen de gehandicaptenzorg. Dat is mijn eigen werkveld en dus neig ik er ook naar om daar iets uit te kiezen. Maar toch ben ik erg benieuwd wat anderen doen en hoe vaak ze dat doen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2009, 13:48
Verwijderd
ik deed vrijwilligerswerk. In eerste instantie begonnen mijn vrijwilligersbanen niet geheel vrijwillig omdat ik studiepunten moest verzamelen op het HBO, maar het enthousiasmeerde me en ik bleef hangen (dit geldt niet voor alle vrijwilligersdingen die ik gedaan heb, overigens).

- ik zwom met zwaar verstandelijk gehandicapten bij een woon en zorgcentrum hier in de buurt
- In inloophuis Makom voor dak- en thuislozen in Amsterdam deed ik bijna twee jaar vrijwilligerswerk. Koffie schenken, grapjes maken, lachen, eten geven en afleiding bieden. Hoog tijd dat ik binnenkort weer even op bezoek ga.
- Naschoolse opvang voor arme kinderen in Peru. Slechts heel even gedaan.
- Vrijwilligerswerk in een rehabilitatiehuis voor drugsverslaafde mannen in Peru.

Momenteel heb ik er weinig tijd voor. 4 dagen college, 2 dagen werken voor centjes en 30 uur per week onderweg zijn maken dat mijn week vol is. Maar ik mis het wel.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 14:02
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb 8 jaar lang zwemles gegeven als vrijwilliger, en daarbij in diverse commissies gezeten en dingen daarvoor georganiseerd. Inmiddels doe ik dat al 2 jaar niet meer doordat ik verhuisd ben, maar toevallig ben ik vorige week weer bij een zwemvereniging gaan kijken en zal ik er waarschijnlijk zo wel weer in rollen. Maar dan zal ik niet meer zo veel zwemlessen geven als vroeger, want ik heb veel minder tijd.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 19:21
PV
PV is offline
nee, ik maak al genoeg overuren voor mn betaalde baan. ook een soort vrijwilligerswerk
Met citaat reageren
Oud 17-05-2009, 21:30
YumYum
YumYum is offline
Ik geef elke maandagavond zwemles aan kinderen van 7 tot 11 jaar en ik geniet er ontzettend van
Met citaat reageren
Oud 17-05-2009, 21:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hoe komt het dat dat vrijwilligerswerk is?
Zwemles is doorgaans toch gewoon betaald?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2009, 23:56
IdentityX
IdentityX is offline
ik was leraar voor kinderen, die geen engels kunnen spreken
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 09:46
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Tot dit jaar heb ik vier jaar vrijwilligerswerk gedaan voor de voedselbank. Ik stelde pakketten samen en deelde ze uit, daarnaast deed ik de cliëntenadministratie (minus het financiële gedeelte). Wekelijks stuurde ik er dan een hoop brieven uit.Heb dat altijd met veel plezier gedaan, maar doordat ik ging verhuizen moest ik daarmee stoppen.

Nu werk ik een dag per week vrijwillig als Sociaal Raadsvrouw bij een van de welzijnsorganisaties in Utrecht. Het was mijn voormalige stage, ik ben blijven 'plakken', de overige uren werk ik hier wel betaald.

Af en toe spring ik ook in bij acties van een goed doel dat scholen en weeshuizen bouwt en onderhoudt in Ghana. Binnenkort staan we weer op een regionaal festival.

Ohja, ik werk in het weekend ook wel eens in m'n favoriete café. Meestal is de barfunctie wel vergeven, dus ik haal de glazen en deel de hapjes uit.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 11:41
Verwijderd
Citaat:

Nu werk ik een dag per week vrijwillig als Sociaal Raadsvrouw bij een van de welzijnsorganisaties in Utrecht. Het was mijn voormalige stage, ik ben blijven 'plakken', de overige uren werk ik hier wel betaald.
.
Bij welke organisatie is dat?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 18:17
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Hoe komt het dat dat vrijwilligerswerk is?
Zwemles is doorgaans toch gewoon betaald?
Dat ligt eraan, als je bij een particuliere instantie zwemles geeft, krijg je daar meestal voor betaald, dan ben je ook echt in dienst. Bij een vereniging krijg je meestal contributieverlaging, maar is het verder gewoon echt vrijwilligerswerk.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 11:41
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik heb bij een reddingsbrigade gezeten. Ik ben er wel inmiddels weg, voelde me niet helemaal op m'n plaats. Daarna heb ik gewoon veel tijd gestoken in m'n studie. Er was zeer weinig ruimte voor vrijwilligerswerk, aangezien ik in het weekend ook al betaald werk deed en m'n studie soms meer dan een fulltimejob was. Later ben ik er alsnog ingegroeid. Ik doe voor m'n damvereniging kascontrole en help altijd met opruimen en uitslagen bijhouden. Ik wilde er verder in groeien en heb een kadercursus gedaan. Nu ben ik recent gevraagd om jeugdleider in dit district te worden, dan is het de bedoeling dat ik enkele jeugdtoernooien organiseer. Lijkt me erg leuk werk
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 12:08
Verwijderd
ik heb geen tijd voor vrijwilligerswerk maar ik werk wel met mongolen voor een hongerloon telt dat ook
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 18:20
Ivo
Ivo is offline
Iedereen die wil heeft tijd voor vrijwilligerswerk Net zoals er altijd wel tijd te vinden is om met je vrienden wat leuks te gaan doen. Nadeel is wel dat veel vrijwilligerswerk op een vaste dag een vast aantal uren is. Vrijwillig, maar dus niet vrijblijvend.

Zelf geef ik alweer bijna ruim 7 jaar leiding bij mijn scoutinggroep. Nog steeds met veel plezier. Ja, ik geef toe dat het wat betreft de tijd die het me kost soms best lastig is. Vrijdag op zaterdagnacht de hele nacht werken is niet heel erg fijn als je vervolgens een paar uur later fris en fruitig de jeugdleden moet ontvangen, maar dat gebeurd gelukkig niet zo heel vaak. Op m'n werk weten ze immers ook wat ik op zaterdag doe. Het is zelfs 1 van mijn bijzondere arbeidsvoorwaarden die ik bij m'n sollicitatie heb bedongen dat ik niet op zaterdag overdag ingeroosterd mag worden tenzij ik daar zelf mee instem.
.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 21:59
Verwijderd
ik kan wel een dag per week vrijwillig gaan werken maar aangezien ik geen geldboom heb kies ik ervoor om liever eten te kunnen kopen dan mensen te helpen
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 18:28
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik werk elke zaterdag en op vrije dagen/in vakanties op een kinderboerderij
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 18:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Iedereen die wil heeft tijd voor vrijwilligerswerk Net zoals er altijd wel tijd te vinden is om met je vrienden wat leuks te gaan doen.
Eens. Zelfs al werk je 60 uur per week, dan nog heb je vrije tijd en kun je dus vrijwilligerswerk doen. Dat je er voor kiest om het niet te doen en die vrije tijd lekker aan jezelf te besteden, is je dan goed recht. Geef ik mensen helemaal gelijk in. Maar de opmerking 'ik heb er geen tijd voor' is gewoon onzin; je bent niet bereid je tijd er aan op te offeren past dan beter.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 19:10
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
Ik heb 4 weken vrijwilligerswerk gedaan in Thailand en ben van plan om het in de toekomst vaker te doen alleen dan een ander land.
__________________
#
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 20:30
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik post voor ehbo bij evenementen en dingen waar ehbo nodig is, dat is dus als ik een mailtje krijg met een overzicht. Vooral in de lente en zomermaanden

en ik help bij het mwf dat is tussen kerst en oud en nieuw voor kinderen.

verder doe ik nog wel eens wat andere dingen maar dat is dan eenmalig
__________________
.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-05-2009, 20:32
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Ik werk elke zaterdag en op vrije dagen/in vakanties op een kinderboerderij
Dat is echt heel leuk, dat deed ik ook toen ik jonger was, tot de kinderboederij over genomen werd door een stichting voor geestelijk gehandicapte. Toen mocht ik alleen nog als bezoeker komen. Want dan mag je alleen vrijwilliger zijn als je geestelijk gehandicapt bent.

Dat vond ik toen, en nu nog heel raar.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 23:16
Rebecca-Sophia
Rebecca-Sophia is offline
Ik doe vrijwilligers werk in het socialeseren van zwerfkatten en gedumpte kittens bij een kitten opvang
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 23:23
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Nooit gedaan!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 16:40
YumYum
YumYum is offline
Citaat:
Hoe komt het dat dat vrijwilligerswerk is?
Zwemles is doorgaans toch gewoon betaald?

Zoals al gezegd help ik bij een vereniging en daar kan ik ook m'n instructeurs diploma's halen en zo ga ik proberen ook betaald zwemles te gaan geven. En daarnaast is het ook gewoon ontzettend leuk.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 18:04
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Ik help een paar keer per jaar bij Bulkboek/passionata met hun festivals in de regio Rotterdam. Daarnaast heb ik een bestuursjaar gedraaid en een aantal commissies, dat vind ik persoonlijk ook wel onder vrijwilligerswerk vallen. Komend jaar twee studies, dus het zal er wel niet van komen.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 10:06
Verwijderd
Ik hoor niemand(behalve sicilion) over vrijwilligerswerk dat hij/zij heeft gedaan/doet voor een studievereniging of andere studentenorganisatie. Ik vind dat ik wel vrijwilligerswerk doe voor mijn studievereniging en een andere organisatie hier op de univeristeit en het bestuur van een afdeling van de Jonge Democraten doe ik ook vrijwillig. Ik organiseer activiteiten, debatten, lezingen en gehele weekenden zonder een financiele vergoeding.

Dat vind ik ook vrijwilligerswerk .
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 11:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Vind ik ook hoor Eva
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2009, 13:03
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Volgens de definitie van Evatjuh doe ik ook vrijwilligerswerk. Ik ben ab-actis bij mijn studentenvereniging. Ik hou de post en de ledenadministratie bij, maak notulen van vergaderingen en schrijf elke week een mail aan alle leden waarin de activiteiten van die week staan. Verder heb ik algemene bestuurstaken zoals het verspreiden van programma's, regelen van activiteiten etc.

Edit: bedenk me net dat ik aan het einde van het jaar wel een bestuursvergoeding krijg. Dit om eventuele studievertraging te compenseren. Dit is echter niet zo veel; het staat iig niet gelijk aan het aantal uren wat ik erin heb gestoken.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 13:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ik post voor ehbo bij evenementen en dingen waar ehbo nodig is, dat is dus als ik een mailtje krijg met een overzicht. Vooral in de lente en zomermaanden
Dat wil ik ook graag gaan doen. Doe jij dat via het Rode Kruis ofzo? Hoe heb je dat geregeld?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 10:17
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vind mijn activiteiten bij mijn studievereniging ook vrijwilligerswerk.

De commissies die ik voor de opleiding doe dan weer niet, want voor de ene krijg ik 500 euro per jaar en de ander 275.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 13:22
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Dat wil ik ook graag gaan doen. Doe jij dat via het Rode Kruis ofzo? Hoe heb je dat geregeld?
m'n ehbo diploma gehaald via de ehbo vereniging hier en als je je diploma ben vragen ze er vanzelf naar wie z'n gegevens wil achterlaten voor posten en de herhalingslessen.

september is dat meestal dat je je kunt opgeven voor ehbo cursus.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 13:33
Ellemieke Zaal
Ellemieke Zaal is offline
Citaat:
Doe jij vrijwilligerswerk?
Zo ja, wat doe je precies, via/bij welke stichting (indien van toepassing) en hoe vaak?



Ik ben zelf 4 jaar vrijwilliger geweest bij een scoutinggroep en wil mezelf eigenlijk wel weer nuttig gaan maken naast mijn betaalde baan. Ik heb al veel vrijwilligervacatures gezien binnen de gehandicaptenzorg. Dat is mijn eigen werkveld en dus neig ik er ook naar om daar iets uit te kiezen. Maar toch ben ik erg benieuwd wat anderen doen en hoe vaak ze dat doen.
Ja. Ik werk bij de dierenambulance en als gastvrouw bij een ziekenhuis. Beide 1 dag in de week, dus het kost me 'maar' 2 hele werkdagen. Niet bijzonder veel, maar toch.

In m'n 'vakantiemaanden' reis ik graag veel, maar ik vind m'n vrijwilligerswerk ook leuk, dus ik combineer het vaak. M'n laatste reis was 2 maanden Nepal met 1 maand werk in een lepraziekenhuis. Dat soort dingen doe ik niet via stichtingen of organisaties, daar betaal je je helemaal scheel aan en de helft komt niet eens bij het ziekenhuis zelf terecht. Je kan dan veel beter direct contact opnemen met de werkplek.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 23:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@Ellemieke: wat houdt dat gastvrouw zijn in? Ik zag laatst ook ergens een vrijwilligersvacature voor gastvrouw in een ziekenhuis en dat leek me wel aardig.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 21:20
Ellemieke Zaal
Ellemieke Zaal is offline
Citaat:
@Ellemieke: wat houdt dat gastvrouw zijn in? Ik zag laatst ook ergens een vrijwilligersvacature voor gastvrouw in een ziekenhuis en dat leek me wel aardig.
Mijn functie is niet zo heel erg uitgebreid, ik weet niet of het overal zo is. Maar in elk geval is de 'balie' mijn werkplek, dus beetje zorgen dat die netjes blijft, dat de bloemen en het fruit er mooi bij staan etc. Maar ook mensen die binnenkomen de weg wijzen, praatjes maken met familie. Koffie/thee zetten. Kletsen. Voelt helemaal niet als werk en de mensen zijn zo blij als er eens een vrolijk iemand daar zit.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 23:53
Verwijderd
Ik ben een 'vrijwillige' glazenhaler bij een muziekzaaltje in eindhoven. Ik krijg hierwel een 'Vrijwilligersvergoeding' voor van €20 voor 4 uur. Ik zie het zelf ook meer als mijn baan.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Mijn functie is niet zo heel erg uitgebreid, ik weet niet of het overal zo is. Maar in elk geval is de 'balie' mijn werkplek, dus beetje zorgen dat die netjes blijft, dat de bloemen en het fruit er mooi bij staan etc. Maar ook mensen die binnenkomen de weg wijzen, praatjes maken met familie. Koffie/thee zetten. Kletsen. Voelt helemaal niet als werk en de mensen zijn zo blij als er eens een vrolijk iemand daar zit.
dat lijkt me echt een enige (bij)baan Mensen, praten, socializen, netjes houden en dat soort dingen. Dat doe ik nu ook al op mn werk alleen heb ik er stukken minder tijd voor en mag het eigenlijk niet
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 13:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik ben een 'vrijwillige' glazenhaler bij een muziekzaaltje in eindhoven. Ik krijg hierwel een 'Vrijwilligersvergoeding' voor van €20 voor 4 uur. Ik zie het zelf ook meer als mijn baan.
Dat is gewoon een betaalde functie ja
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 19:52
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Ik ben een 'vrijwillige' glazenhaler bij een muziekzaaltje in eindhoven. Ik krijg hierwel een 'Vrijwilligersvergoeding' voor van €20 voor 4 uur. Ik zie het zelf ook meer als mijn baan.
5 euro per uur is best veel
__________________
.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-06-2009, 01:13
Verwijderd
Ja lekker toch
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 07:14
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
@Ellemieke: wat houdt dat gastvrouw zijn in? Ik zag laatst ook ergens een vrijwilligersvacature voor gastvrouw in een ziekenhuis en dat leek me wel aardig.
Hier in het ziekenhuis heb je een soort vereniging in de grote hal (poliplein, is dat een landelijk begrip?), die mensen de weg wijst en te woord staat. Dat zijn allemaal vrijwilligers, die klaar staan om je te helpen of als je je verhaal kwijt moet ofzo. Ze hebben een klein tafeltje, met twee stoeltjes op een centrale plaats.

Ik vond het allemaal wat oude mensen, maar het werk kan wel heel leuk zijn lijkt me.
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 07:40
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
In mijn leven heb ik al zoveel vrijwilligerswerk gedaan, dat ik het niet eens precies meer weet. Ik zal opsommen wat ik de laatste tijd heb gedaan of nog steeds doe.
Het meeste vrijwilligerswerk heb ik bij een stichting gedaan, die ponyrijlessen verzorgt (en veel andere wijkgerichte activiteiten). Daar gaf ik 1x per week paardrijlessen, zat ik in het bestuur en hielp bij alle bijzondere activiteiten. Dat doe ik nu nog steeds, maar veel minder, omdat het bij m'n ouders is en niet in de stad waar ik studeer.
Een paar jaar geleden heb ik een studiereis georganiseerd.
Ik heb ook een EHBO-cursus gedaan en daarna bij evenementen geholpen als EHBO-er.
In de vakantie heb ik in Frankrijk gewerkt bij een vakantieweek voor 1-ouder gezinnen. Daar kreeg ik wel een vrijwilligersvergoeding voor, maar dat was ongeveer 1 euro per uur.
Op dit moment doe ik heel veel werk op de universiteit. Daar krijg ik wel voor betaald, maar dat staat echt niet in verhouding tot de hoeveelheid werk. Dus dat zie ik zelf als een soort vrijwilligerswerk, wat ik doe omdat ik het leuk en vooral belangrijk vind.
Verder ben ik hier een paar jaar forumbaas geweest, wat ook vrijwillig was.
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 08:07
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
werd je niet eens gedwongen?
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 08:34
boet
Avatar van boet
boet is offline
ik help afentoe bij Het Stroomhuis, omdat mijn moeder daar voorzitter is
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 02:07
Woeste Woerd
Avatar van Woeste Woerd
Woeste Woerd is offline
Ik heb meerdere vrijwilligersbaantjes gehad. Nadat ik gestopt ben met school voor een hiatus heb ik dit ondere andere met vrijwilligerswerk opgevuld.

Op mijn 17'de ben ik begonnen met het werken bij een bejaardentehuis voor mensen met psycho- en somatiekproblematiek. Dit betekend dat ze naast problemen met mobiliteit (rolstoel, niet meer voor zichzelf kunnen zorgen door afnemende krachten, etc) ook psychiatrische problemen hadden (ADHD, antisociale persoonlijkheidstoornis, borderline, etc). Hier werkte ik één ochtend als ICT-docent. Kort gezegd, ik gaf les hoe ze met de PC om moesten gaan, één op één. Zodat ze ook nog contact met het thuisfront via pc's konden houden, of informatie opzoeken / spelletjes doen. Daarnaast was ik ook activiteitenbegeleider voor bowlen, oud-hollandse spelen, uitjes, etc.. Ik vond het heel mooi en dankbaar werk, je ziet echt dat ze blij worden als er iemand één op één tijd met hen doorbracht. Daarnaast bracht het mij ook ervaring voor wat ik later wou doen. Ik ben hiermee gestopt omdat ik uiteindelijk moest verhuizen.

Verder ben ik actief geweest voor een politieke jongerenpartij, hiermee hebben we onder andere voor gezorgd door lobbyen dat er in een aantal gemeentes geen varkensflats werden gebouwd en dat er een extra perron op het station van Deventer versnelt gebouwd werd. Het was daar af en toe zo'n drama met vertragingen, uitval van lijnen en studenten die te laat kwamen voor allerlei lessen dat we overleg hebben gepleegd met de HBO, gemeente, provinciale staten en pro-rail. Doordat er druk op pro-rail kwam is het perron nu uiteindelijk 4 jaar eerder aangelegd dan de planning. Veel regelen, veel praten, maar wel heel leuk! Uiteindelijk niet meer echt goed te combineren met studeren (te weinig tijd, energie), dus ik heb mijn functie weer neergelegd.

Als laatste heb ik ook nog werk gedaan als chatmedewerker voor humanitas. Dit was om de gaten tussen 2 studies te overbruggen. Leuk werk, soms ook heel moeilijk als mensen met problemen kwamen en oplossingen vroegen die je niet kon geven. Toch is het wel nuttig dat mensen ergens met hun problemen heen konden gaan. Interessant en heeft me ook wel wat levenservaring meegegeven door te praten met mensen die het heel anders dan jij hebben.
__________________
Ordinarily he was insane, but he had lucid moments when he was merely stupid.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 12:54
Verwijderd
Ik werk sinds een paar jaar als vrijwilliger bij de Kindertelefoon, zowel telefoondiensten als chatdiensten. Vind het erg leuk, bevalt goed.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 20:51
Verwijderd
Ik heb iets van een half jaar in het dierenasiel gewerkt hier, en dan hielp ik op de kattenafdeling met schoonmaken, voeren & poesjes aaien
En de laatste tijd heb ik vooral veel gewerkt op de quarantaine-afdeling & ziekenboeg, wat wel iets lastiger was. (en soms wel zielig)
Doordat ik het zo druk met school had, ben ik er tijdelijk mee gestopt, maar misschien dat ik binnenkort toch maar weer zoiets oppak.. Al vond ik het wel raar dat het bestuur nooit zo dankbaar was tegenover de vrijwilligers
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 13:33
light fighter
light fighter is offline
Ik ben sinds een aantal jaar staflid op zomervakanties/kampen voor jongeren. Lekker de bossen in en op bivak dat soort dingen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 11:53
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Get, ik wou dat ik er tijd voor had.. Maar met 4 dagen in de week college, twee dagen werken en sporten blijft er weinig tijd over. Ik ben onlangs door mijn opleiding in contact gekomen met een instantie voor dak- en thuislozenzorg in Amsterdam en ben daar ook gevraagd als vrijwilliger. Zou het héél graag doen, maar het is echt tijdrovend. Misschien volgend jaar (of ik moet mijn prioriteiten gewoon gaan verleggen en het nu al doen )
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 23:33
Verwijderd
Ik werk in de bibliotheek van het conservatorium in Utrecht. Ik doe daar een klus waar ze met betaalde krachten niet aan toekwamen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 11:34
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Heb een aantal jaren geleden een maand lang vrijwilligerswerk gedaan in Midden-Amerika. Verder werk ik als vrijwilliger in een 2e-hands boekenwinkel op de universiteit waar studenten zelf hun oude boeken kunnen inleveren en de prijs mogen bepalen, maar je krijgt het geld er pas voor als je boek daadwerkelijk verkocht is. Verder is het ideaal; het is centraal, leer veel andere studenten kennen en het kost me maar iets van 4-5 uur per week.

En ik hoop aankomend jaar een vrijwilligers/bestuursfunctie op te pakken bij de studentenvereniging voor internationale studenten.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Vrijwilligerswerk Latijns Amerika als stage?
MichelGeerligs
0 20-06-2013 13:45
Vrije tijd Vrijwilligerswerk
Verwijderd
5 29-08-2012 16:32
Studeren Taalcursus en vrijwilligerswerk
annoniempje
3 25-01-2010 10:47
Werk, Geld & Recht vrijwilligerswerk?
ikkuh15
47 30-05-2005 11:25
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gezocht: informatie over vrijwilligerswerk
Daantje_0705
2 06-01-2004 16:23
Werk, Geld & Recht vrijwilligerswerk
zita swoon
7 19-09-2003 09:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.