Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2009, 17:42
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Hihi. Ik stond vandaag met een docente te praten op school. Zij is een van de docenten die dit jaar de toelatingsgesprekken beoordeelt. Lieve vrouw is het. Ze vertelde mij dat van de 29 brieven die zei had beoordeeld, er 12 over waren gebleven. Ik weet het, het zegt helemaal niks, maar ik wilde het jullie even vertellen.

Sterkte!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2009, 15:02
_cheryl_
_cheryl_ is offline
Hallo,
Ik heb mij 2 jaar geleden aangemeld voor de opleiding en toen wel door SQ test gekomen maar niet
door het gesprek. Dit jaar heb ik mij voor de tweede keer aangemeld voor Amsterdam en de 30ste was ik
ook bij de selectiedag. Ik vond de brief nog best pittig om alles goed en duidelijk over te laten komen op papier.
En nu maar hopen dat ik op gesprek mag! Anders weet ik weer niet wat ik aankomend jaar moet gaan doen. Ik blijf me in ieder geval aanmelden totdat ik eindelijk ben toegelaten. Een andere opleiding is voor mij geen optie. Hoe denken jullie daarover?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 09:19
Brooklynn
Brooklynn is offline
Ik ben inderdaad ook een pitbull. Ze kunnen me gewoon maar beter aannemen, scheelt iedereen een hoop gedoe, want anders ben ik er volgend jaar gewoon weer... En het jaar erop, en het jaar dáárop!

Het is de 10e vandaag, nog niemand een afwijzing gehad op de SQ-test?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 10:18
Kers92
Kers92 is offline
Nee, voor mij is een andere opleiding ook geen optie. Ik heb ook zoiets van, ze kunnen me maar beter nu gelijk aannemen, dan zijn ze er vanaf.

Ik heb nog géén brief, maar heb er wel over gedroomd vannacht. Ah, ik durf écht niet te kijken als de post is geweest..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 13:28
Kers92
Kers92 is offline
Bij de post van vandaag zat bij mij nog geen brief.....
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 13:39
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Spannend! Hou ons op de hoogte he?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 15:44
Brooklynn
Brooklynn is offline
De laatste keer dat ik keek was de post er nog niet, maar nu durf ik niet meer zo goed te kijken... ik zou echt gaan janken als ik een afwijzing had *bloos*
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 15:50
Kers92
Kers92 is offline
Citaat:
De laatste keer dat ik keek was de post er nog niet, maar nu durf ik niet meer zo goed te kijken... ik zou echt gaan janken als ik een afwijzing had *bloos*
Kom op! Gewoon kijken, ik duim voor je
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 16:20
Brooklynn
Brooklynn is offline
Ben gaan kijken, geen brief van de VAA! :-D
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 10:29
Kers92
Kers92 is offline
Het is misschien heel slecht. Maar ik hoorde nog van niemand dat zij was afgewezen voor Amsterdam. Maar er is dus iemand die heeft gister een afwijzingsbrief gekregen voor Amsterdam. Dussss.. de brieven zijn al verstuurd jongens! Als we vandaag niks krijgen zit het denk ik goed!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 10:37
Brooklynn
Brooklynn is offline
Woeiiiiiiiii!!! *duimt*

En nog 5 dagen dan is het de 16e
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 14:13
Kers92
Kers92 is offline
Heb vandaag ook geen brief gekregen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 14:46
Brooklynn
Brooklynn is offline
Ikke ook niet!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 19:19
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Spannend!! Wel bagger geregeld trouwens.. als de post er lang over doet, ben je nog de pineut..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 06:37
Brooklynn
Brooklynn is offline
Ik heb gehoord dat mensen uit Rotterdam al te horen hebben gekregen of ze op gesprek mogen komen (een iemand moet vandaag zelfs al!). Die mensen hebben voor het versturen van de brieven een e-mail gehad.

Geen idee of de VAA het hetzelfde doet, maar ik zit dus mooi maandag steeds m'n e-mail te checken hihi!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 12:17
sanne-18
sanne-18 is offline
geeen brief, woeeeh!!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 11:26
Laura220
Laura220 is offline
Hee dames!!

Voor iedereen die nog in spanning zit, heeel veel succes de komende dagen!! ik denk aan jullie.

Ik heb gister vanuit Maastricht het bericht gehad dat ik door ben naar de gesprekken donderdag a.s. is het zo ver en ik kan echt niet wachten!!

Ik hoop dat jullie ook snel goed bericht krijgen

Liefs, Laura
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 14:00
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Wauw! Gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 19:36
Brooklynn
Brooklynn is offline
Super voor je Laura!!!

Ik ga zo slapen, is het sneller dinsdag hihi
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 10:48
Kers92
Kers92 is offline
Ben weer terug van vakantie. Nog niemand slecht of goed nieuws gehad. Begin nu echt goed zenuwachtig te worden..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 15:02
Brooklynn
Brooklynn is offline
Ik ook, pfff spannend!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 17:21
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Spannend meiden! Ik duim nog hard voor jullie mee!
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 08:42
Kers92
Kers92 is offline
Vandaag aaaagh! Ik geloof dat ik zelden zo beroerd heb geslapen als vandaag..
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 12:21
Kers92
Kers92 is offline
Volgens mij krijgt niemand uit Amsterdam die brief vandaag... #$%!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 12:35
Brooklynn
Brooklynn is offline
Ik heb hem ook nog niet!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 13:28
Brooklynn
Brooklynn is offline
Het gaat morgen worden...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 13:54
Manonetje3
Manonetje3 is offline
Hallo allemaal,

Ik heb mij ook dit jaar aangemeld voor de opleiding verloskunde! Ik had wel moeite met beslissen welke plaats ik als voorkeur zou opgeven, maar het is uiteindelijk Groningen geworden (en niet Amsterdam). Ik heb in Groningen de SQ-test en de motivatie brief geschreven. Ik wist niet of ik het nou goed had gedaan, omdat ik niet precies wist wat hun van mij verwachte. Gelukkig bleef de 10e de brievenbus bij ons leeg. En vandaag heb ik wel een brief binnen: IK MAG MAANDAG OP GESPREK KOMEN!! Ik was zo blij!! Ik ben gewoon door de eerste twee selectie procedures heen!! Alleen dat gesprek vind ik wel eng!! Maar ik weet dat ik super gemotiveerd ben, dit is waar ik de hele middelbare school zo voor geknokt heb. Al vanaf kleins af aan ging ik naar de bibliotheek om boekjes te halen over zwangerschap en alles wat daar omheen zit!! De rest van jullie veel sucses!! Als je jezelf bent komt het goed, en als dat niet genoeg is dan probeer je het volgend jaar toch weer. Dan is er ook geen man overboord, wie niet waagd, wie niet wint. Als ik er niet doorheen kom, blijf ik elk jaar weer opnieuw komen totdat het me wel lukt!

Groetjes =)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 15:17
Kers92
Kers92 is offline
Wauw super Manonetje3! Wij krijgen de brief hopelijk morgen!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 16:45
Rowxx
Rowxx is offline
Hallo!

Ik heb me dit jaar ook ingeschreven voor de verloskunde opleiding in Amsterdam. Ik vond de motivatiebrief wel vrij lastig, maar heb afgelopen woensdag geen brief gekregen. Vandaag heb ik de hele dag gewacht en er is weer niks een beetje vreemd vond ik! Dus ik ging ff op internet zoeken en toen vond ik dit forum, ik zie dat meer Ijn die zich in Amsterdam hebben ingeschreven nog geen brief hebben gekregen! Ik dacht dat we vandaag wel bericht zouden horen? maarja ik ben gelukkig niet de enige maar vind het wel raar want verder heeft iedereen al wat gehoord volgens mij? Ik hoop dat we snel bericht krijgen want zo in spanning wachten vind ik ook maar niks!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 17:37
Margootje
Margootje is offline
Hallo allemaal!!!

Ik heb indd ook voor Amsterdam selectie gedaan en vandaag nog niks gehoord, ben helemaal op van de zenuwen!! Heb wel als alternatief dat als ik niet doorga, ik in Belgie verloskunde ga doen...

Ik duim voor jullie (en natuurlijk een beetje voor mezelf )

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 20:10
Manonetje3
Manonetje3 is offline
Heeft iemand het motivatie gesprek al gehad, en hebben jullie tips daarover? En wordt je in Belgie wel zomaar toegelaten op die school? want hoe werkt dat dan?

Sucses!!

groetjes
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 23:51
Kers92
Kers92 is offline
Hee hee!

Niemand uit Amsterdam heeft een brief gekregen. Dus maak je geen zorgen hij komt morgen en ik wil écht een brief met goed nieuws!!

@ Margootje. De opleiding tot verloskundige in België is helemaal niet zo goed hè? Als je daar verloskunde hebt gestudeerd, moet je hier nog 2 jaar stof inhalen omdat daar gewoon te weinig kennis wordt verreikt. Weet niet of dat tegen je verteld is? Niet om je nu af te schrikken ofzo. Maar ik wilde dat dus ook doen maar werd me van meerdere kanten sterk afgeraden!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 06:40
Brooklynn
Brooklynn is offline
Zou dan vandaag eindelijk de brief komen?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 10:01
Kers92
Kers92 is offline
Laten we het hopen!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 13:09
sanne-18
sanne-18 is offline
Heb me brief!!! ik moet de 23ste
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 16:02
niekske17
Avatar van niekske17
niekske17 is offline
Citaat:
Hee hee!

Niemand uit Amsterdam heeft een brief gekregen. Dus maak je geen zorgen hij komt morgen en ik wil écht een brief met goed nieuws!!

@ Margootje. De opleiding tot verloskundige in België is helemaal niet zo goed hè? Als je daar verloskunde hebt gestudeerd, moet je hier nog 2 jaar stof inhalen omdat daar gewoon te weinig kennis wordt verreikt. Weet niet of dat tegen je verteld is? Niet om je nu af te schrikken ofzo. Maar ik wilde dat dus ook doen maar werd me van meerdere kanten sterk afgeraden!
Dat is niet waar wat je zegt! De opleiding in Belgie is gewoon anders dan in nerderland. Je wordt daar meer tot klinisch verloskundige opgeleid, dus in het ziekenhuis. In Belgie kennen ze nagenoeg geen thuisbevallingen, gelukkig veranderd er steeds meer en meer. In belgie moet je 5 dagen per week van smorgens tot 5 naar school, blokken, hoorcolleges en blokken terwijl je in nederland meer casussen en groepjeswerk hebt. Dus dat moet je gewoon liggen.

Als je daar klaar bent met de opleiding betekent niet dat je niet in nederland kunt gaan werken maar je hebt gewoon niet genoeg ervaring met thuisbevallingen, daarom wordt aangeraden na een studie in Belgie in nederland nog een half jaar tot een jaar stages te gaan lopen in nederland.

Ik ken heel veel verloskundige (ben namelijk doktersassistente in een verloskundigepraktijk) die hier in nederland werken en in Belgie hebben gestudeerd, no problemo! Ook kun je gewoon in Nederland BIG-gerigistreerd staan.
Deze manier van studeren in Belgie is gewoon anders dan in Nederland, maar zeker niet slechter.
__________________
[URL=http://www.fotopocket.nl][IMG]http://www.fotopocket.nl/img/0aaef9b60ce1bddbde30e519a1058fa8/basset.gif[/IMG][/URL]
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 16:15
Kers92
Kers92 is offline
Ben door!! Moet de 23ste
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 17:08
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 22:39
Margootje
Margootje is offline
Ben ook door, moet de 25e!

@ Kers92: Ik weet dat je dan indd nog bijgeschoold moet worden en miss stages in NL lopen, maar het is meer: ik wil nu gewoon verloskunde!!! En geen andere studie... Dus dan wordt het 1 jaar (of miss 2) Belgie en daarna in NL weer proberen in te stromen.. Zie een andere studie gewoon niet zitten! Wat is jouw optie dan?

@Manonetje3: In Belgie moet je een vwo-diploma hebben om toegelaten te worden en verder niks, of een HBO-propedeuse.

Miss het wel handig als degene die gesprek hebben gehad, ff tips zetten op de site! Ik zal iig wat achterlaten na mn gesprek!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 09:20
Manonetje3
Manonetje3 is offline
Heej,

Ik moet als eerste namelijk de 22ste, daarna zal ik even wat op de site neerzetten. Dat gaat dus voor mij niet door, want ik heb HAVO gedaan Maar ik vind trouwens wel dat er best veel mensen op gesprek mogen komen als ik het hier zo lees. Weet iemand hoeveel procent er ongeveer afvalt na de sq test en de brief? Dan weet ik een beetje hoe ik mijn kansen kan inschatten Maar op de site mag bijna iedereen komen dus nu lijkt het net alsof er vet veel op gesprek mogen komen, niet dat ik het jullie niet gun maar ik dacht atlijd dat er wel 50% was afgevallen! VEEL SUCSES ALLEMAAL NOG (ook vandaag voor die gene die uitslag eindexamen krijgen)

groetjes!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 10:08
sanne-18
sanne-18 is offline
Ik denk dat de mensen die afvallen misschien niet meer op t topic reageren..
trouwens, weet iemand hoe het gaat met de uitslag van het gesprek?
ik neem aan dat iedereen een brief krijgt deze keer? begin juli, zoiets?
Volgens mij is de helft nu wel afgevallen hoor, misschien iets minder..

Citaat:
Hihi. Ik stond vandaag met een docente te praten op school. Zij is een van de docenten die dit jaar de toelatingsgesprekken beoordeelt. Lieve vrouw is het. Ze vertelde mij dat van de 29 brieven die zei had beoordeeld, er 12 over waren gebleven. Ik weet het, het zegt helemaal niks, maar ik wilde het jullie even vertellen.

Sterkte!!
zeker als ik dit lees. had eigenlijk niet verwacht dat zo veel mensen op de brief zouden afvallen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 11:25
Kers92
Kers92 is offline
Citaat:
Ben ook door, moet de 25e!

@ Kers92: Ik weet dat je dan indd nog bijgeschoold moet worden en miss stages in NL lopen, maar het is meer: ik wil nu gewoon verloskunde!!! En geen andere studie... Dus dan wordt het 1 jaar (of miss 2) Belgie en daarna in NL weer proberen in te stromen.. Zie een andere studie gewoon niet zitten! Wat is jouw optie dan?

Ik ga dan een jaar verpleegkunde doen. Omdat je daarmee bepaalde tentamens niet meer hoeft te doen op VK en het sluit goed aan. Maar ook ik word hoe dan ook verloskundige hoor. Is bij mij ook geen twijfel over mogelijk
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 12:28
Kers92
Kers92 is offline
Citaat:
ll.com

????
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 13:38
Manonetje3
Manonetje3 is offline
Ik ga dan ook een jaar verpleegkunde doen, daarna weer proberen. Als het weer niet lukt mijn 2e jaar en dan weer proberen. Net zo lang tot ik wordt toegelaten. Bij mij ook geen twijfel mogelijk : ik wordt verloskundige! Al wordt het pas om mijn 30ste

Ik heb trouwens nog wel overwogen om VWO te gaan doen en door te studeren voor Gynaecoloog, omdat me dat ook een leuke baan lijkt. Maar aangezien je daar wel 9 jaar of zo iets voor moet studeren + 2 jaar extra VWO werd mij te lang. Bovendien ben je dan wel oud voordat je aan een cariere kan beginnen, en je wilt dan misschien ook wel weer kinderen, dat gaat dus niet zo goed, en verloskunde is toch echt mijn droom, als ik VWO had gedaan had ik het misschien nog wel gedaan. Toch staat verloskunde bij mij op 1!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 14:44
Kers92
Kers92 is offline
Die verdome examenuitslag duurt veel te lang...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 15:37
niekske17
Avatar van niekske17
niekske17 is offline
In Belgie ben je toelaatbaar met VWO, HBO-P, of MBO-niveau 4
__________________
[URL=http://www.fotopocket.nl][IMG]http://www.fotopocket.nl/img/0aaef9b60ce1bddbde30e519a1058fa8/basset.gif[/IMG][/URL]
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 16:44
Kers92
Kers92 is offline
geslaagd!!!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 06:32
Brooklynn
Brooklynn is offline
Nog even een berichtje van mij... Ik heb helaas niet voldoende punten gescoord op de motivatiebrief. Ik wil er nog wel even achteraan wat het was dat onvoldoende was. En verder volgend jaar beter...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 07:11
Manonetje3
Manonetje3 is offline
Ook geslaagd!!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 08:30
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Balen Brooklynn! Hopen dat het volgend jaar beter gaat.

En dames die geslaagd zijn, gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren verloskunde
xie2
0 03-01-2014 22:39
Studeren Verloskundige toelatingseisen
xxAmbertjee.
1 17-03-2011 18:39
Studeren Verloskunde
IrmZjeuh
5 16-06-2008 11:18
Studeren verloskunde
dark*dizzie*
10 31-03-2005 16:46
Algemene schoolzaken Verloskunde
ellen16
3 14-07-2003 18:27
Algemene schoolzaken vraagje over toelatingseisen verloskunde
rianne_tje
5 30-08-2002 01:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.