Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2010, 14:10
Verwijderd
Advertentie
Oud 11-02-2010, 14:10
Verwijderd
(Hoi, repost)

Hmm, ik heb gister een mail gedaan met Geachte heer X., en een bericht teruggekregen met 'beste N00dles', welke aanhef zal ik dan nu gebruiken ? Beste meneer? Of nog steeds geachte heer? Ik wil wel graag wat informeler worden dan Geachte, maar dat staat zo raar, als ik plots Beste *voornaam* doe
Oud 11-02-2010, 14:10
Verwijderd
dag nieuw topic!
Oud 11-02-2010, 14:11
Verwijderd
ik zou koppig volhouden met geachte heer nogwat, totdat hij zegt 'nouuuu zeg maar je hoor'
Oud 11-02-2010, 14:11
Rationeel
Rationeel is offline
nee, je moet altijd meegaan met de andere persoon
Oud 11-02-2010, 14:11
Verwijderd
Nieuw topic: "Dag Ecnelis."
Oud 11-02-2010, 14:11
Verwijderd
Ik doe dan meestal 'Beste voor- en achternaam'.
Oud 11-02-2010, 14:11
Rationeel
Rationeel is offline
beginnen met geachte is altijd het netst, maar als iemand dan terugkomt met beste, dan kan jij daar ook mee verder.
Oud 11-02-2010, 14:12
Verwijderd
Citaat:
nee, je moet altijd meegaan met de andere persoon
Nouja, Beste meneer dan, en niet Beste Piet. (ook al heet hij geen Piet, dus dan zou Piet extra fout zijn)
Oud 11-02-2010, 14:12
Verwijderd
Archont 60
grl 50
Absinthe 48
Rationeel 45
Martiño 38
N00dles 32
Stefenootje 31
White Trash 30
Tink* 26
Katje 22
Chick Rock 21
fizzle-fluffy 19
Pippeloen 15
ecnelis 14
Mean 12
JJoosje 7
Etmakas 6
Dark Phoenix 6
Commendatore 4
Paranoide 4
JasperJD 3
Laisve 3
Uice 2
Missy 1
Philosophy 1
Arachnia 1
Oud 11-02-2010, 14:12
Verwijderd
Citaat:
nee, je moet altijd meegaan met de andere persoon
ik ben daar een stug mens in!
Oud 11-02-2010, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Nouja, Beste meneer dan, en niet Beste Piet. (ook al heet hij geen Piet, dus dan zou Piet extra fout zijn)
Ja, ook prima toch?
Geachte is inderdaad goed om mee te beginnen, maar het kan ook heel goed afstandelijk overkomen als je er nu stug mee doorgaat.
Oud 11-02-2010, 14:13
Verwijderd
Oh ecnelis, ik wilde voor de eerste keer in mijn leven een saaitopic volmaken, en toen was ik twee seconden weg en toen had jij het snel gedaan :')

En Rationeel: Maar iemand moet toch beginnen met 'beste'? En als dan niemand begint? :')
Oud 11-02-2010, 14:14
Verwijderd
Ehh, ecnelis heeft niets geopend hoor.

excuses, fout gelezen
Oud 11-02-2010, 14:14
Rationeel
Rationeel is offline
als ik begin met mailen is het altijd met geachte, daarna kopieer ik gewoon wat de ander doet
Oud 11-02-2010, 14:14
JJoosje
Avatar van JJoosje
JJoosje is offline
Ik heb morgen studiedag!
__________________
Geluk is slechts het gevoel dat je hebt als je je weerstand hebt weerstaan.
Oud 11-02-2010, 14:14
Verwijderd
Die ander is al begonnen met 'beste', toch?
Oud 11-02-2010, 14:15
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Oh ecnelis, ik wilde voor de eerste keer in mijn leven een saaitopic volmaken, en toen was ik twee seconden weg en toen had jij het snel gedaan :')

En Rationeel: Maar iemand moet toch beginnen met 'beste'? En als dan niemand begint? :')
als ik een mailtje uit het niets krijg die begint met geachte, schat ik de situatie een beetje in.

ambtenaren krijgen dan keurig een geachte terug. bij studenten of andere soepele omgangsmensen maak ik er dan zelf beste van
Ads door Google
Oud 11-02-2010, 14:15
Verwijderd
Citaat:
als ik begin met mailen is het altijd met geachte, daarna kopieer ik gewoon wat de ander doet
Ja, vind ik ook het slimste. Hoewel ik op de academie, als ik een stage zocht en de persoon die ik mailde voor een mogelijke stage al vaker gewoon heel informeel had gesproken, vaak meteen gewoon 'Beste voor- en achternaam' gebruikte.
Oud 11-02-2010, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Nieuw topic: "Dag Ecnelis."
ik snap hem niet
Oud 11-02-2010, 14:17
Verwijderd
Citaat:
nee, je moet altijd meegaan met de andere persoon
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ook als het een professor of zo is?
Oud 11-02-2010, 14:18
JJoosje
Avatar van JJoosje
JJoosje is offline
Wat zeg je eigenlijk aan het begin van een mailtje voor je mentor? Hij begon namelijk met: Mijn dierbare mentorleerlingen, blablabla...
Dierbare mentor... :')
__________________
Geluk is slechts het gevoel dat je hebt als je je weerstand hebt weerstaan.
Oud 11-02-2010, 14:19
Verwijderd
Citaat:
ik snap hem niet
Jij begroet het nieuwe topic, hij begroet jou terug
Oud 11-02-2010, 14:19
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb een hekel aan 'geachte'. Er wordt ons vaak verteld dat we een mail naar een docent perse zo moeten openen, maar ze kunnen de pot op. Ik doe altijd 'Beste meneer/mevrouw Huppeldepup', en vervolgens ben ik uiteraard heel beleefd in mijn woordgebruik, dus ik vind het wel prima zo.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 11-02-2010, 14:19
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Stiekem vind ik geel best wel grappig
__________________
Wat een briljante deductie!
Advertentie
Oud 11-02-2010, 14:19
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ook als het een professor of zo is?
het is niet een geschreven regel ofzo, maar wel een goede oplossing. als een professor overstapt op beste is het onzinnig om zelf in geachte te blijven hangen. met een aantal van mijn professoren zat ik trouwens op het voornaam-niveau

ja ja
Oud 11-02-2010, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Wat zeg je eigenlijk aan eht ebgin van een mailtje voor je mentor? Hij begon namelijk met: Mijn dierbare mentorleerlingen, blablabla...
Dierbare mentor... :')
Dat zou humor zijn (en volgens mij kan dat best, want het is maar je mentor, wat toch al niet formeel is in de omgang).

@ Rationeel: dat doe ik meestal ook ja, de ander volgen. Dus ik doe wel 'beste meneer achternaam', dan geef ik nog enigszins respect naar hem toe

Citaat:
ik snap hem niet
Het nieuwe topic zegt jou gedag!
Oud 11-02-2010, 14:22
Verwijderd
Citaat:
het is niet een geschreven regel ofzo, maar wel een goede oplossing. als een professor overstapt op beste is het onzinnig om zelf in geachte te blijven hangen. met een aantal van mijn professoren zat ik trouwens op het voornaam-niveau

ja ja
Het klinkt wel logisch allemaal, maar ik heb het in de praktijk nog nooit zo ervaren (op de uni dan). Wellicht omdat rechtsgeleerden nog wel eens wat formeler willen zijn dan wiskundigen of architecten. Maar ik zal het in mijn achterhoofd houden!
Oud 11-02-2010, 14:22
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Wat zeg je eigenlijk aan het begin van een mailtje voor je mentor? Hij begon namelijk met: Mijn dierbare mentorleerlingen, blablabla...
Dierbare mentor... :')
Ik zou ook zeggen: "Dierbare mentor,"

Hij maakt er een grapje van, doe het terug
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 11-02-2010, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een hekel aan 'geachte'. Er wordt ons vaak verteld dat we een mail naar een docent perse zo moeten openen, maar ze kunnen de pot op. Ik doe altijd 'Beste meneer/mevrouw Huppeldepup', en vervolgens ben ik uiteraard heel beleefd in mijn woordgebruik, dus ik vind het wel prima zo.
Mmm eigenlijk heb ik er nooit over nagedacht omdat ik nooit mailtjes en brieven schrijf naar mensen geloof ik. Ja, oke naar docenten maar dan is het van 'hello senioro bill, even over die reis naar spanje he, blalblalblallbla'
Oud 11-02-2010, 14:24
Verwijderd
Miauw
Oud 11-02-2010, 14:25
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Miauw
* aait *
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 11-02-2010, 14:25
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mmm eigenlijk heb ik er nooit over nagedacht omdat ik nooit mailtjes en brieven schrijf naar mensen geloof ik. Ja, oke naar docenten maar dan is het van 'hello senioro bill, even over die reis naar spanje he, blalblalblallbla'
Zo ben ik nog nooit een mail begonnen.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 11-02-2010, 14:27
Verwijderd
Over docenten gesproken, ik had gisteren les van een professor die erg fascinerend om naar te kijken was en niet had misstaan in Harry Potter.
Oud 11-02-2010, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Zo ben ik nog nooit een mail begonnen.
Ik sluit ook altijd af met m'non

en dan krijg ik terug

hallo mAAAAAAAAAAAAnon
Oud 11-02-2010, 14:29
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Waarom m'non?
__________________
Wat een briljante deductie!
Ads door Google
Oud 11-02-2010, 14:29
Rationeel
Rationeel is offline
zo, deel 1 van mijn werkzaamheden is af. nog een uurtje of 4 en ik ben klaar
Oud 11-02-2010, 14:29
Verwijderd
en het mailtje dat over spanje ging, toen kreeg ik een mailtje in het spaans terug van de docent. Moest ik het weer gaan vertalen :")
Oud 11-02-2010, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Waarom m'non?
weettiket
Oud 11-02-2010, 14:30
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ik vind het wel
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 11-02-2010, 14:30
Verwijderd
Grappig, bij xfactor die danielle penning. Zie je toch maar weer wat voor goeds en talentvol uit Valkenswaard komt
Oud 11-02-2010, 14:32
Verwijderd
Als ik afsluit met voornaam en achternaam vind ik het altijd even slikken als ik een mailtje krijg met ''Beste mevrouw *achternaam*,'' want ik vind mijn achternaam zo stom en wil helemaal niet zo aangesproken worden.
Oud 11-02-2010, 14:32
Verwijderd
Komt zij uit Valkenswaard?
Dat is dus dat meisje dat ik vorig jaar les heb gegeven!

Als je haar kent; doe haar maar de groeten
Oud 11-02-2010, 14:32
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
(Hoi, repost)

Hmm, ik heb gister een mail gedaan met Geachte heer X., en een bericht teruggekregen met 'beste N00dles', welke aanhef zal ik dan nu gebruiken ? Beste meneer? Of nog steeds geachte heer? Ik wil wel graag wat informeler worden dan Geachte, maar dat staat zo raar, als ik plots Beste *voornaam* doe
Hallo *voornaam*?
__________________
you're not my demographic
Oud 11-02-2010, 14:32
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Als ik afsluit met voornaam en achternaam vind ik het altijd even slikken als ik een mailtje krijg met ''Beste mevrouw *achternaam*,'' want ik vind mijn achternaam zo stom en wil helemaal niet zo aangesproken worden.
* troost * jouw achternaam is ook mooi hoor.
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 11-02-2010, 14:32
Philosophy
Avatar van Philosophy
Philosophy is offline
Ik begin mailtjes naar leraren gewoon met 'Hoi Wilco, blablabla'. Dat kan. En we zeggen ook gewoon 'je'.
__________________
Ik maak je dood met een blije mus.
Oud 11-02-2010, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Komt zij uit Valkenswaard?
Dat is dus dat meisje dat ik vorig jaar les heb gegeven!

Als je haar kent; doe haar maar de groeten
We zullen elkaar van naam kennen. Wist jij ook dat zij uit Valkenswaard kwam?
Oud 11-02-2010, 14:33
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Grappig, bij xfactor die danielle penning. Zie je toch maar weer wat voor goeds en talentvol uit Valkenswaard komt
:')
__________________
you're not my demographic
Oud 11-02-2010, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Als ik afsluit met voornaam en achternaam vind ik het altijd even slikken als ik een mailtje krijg met ''Beste mevrouw *achternaam*,'' want ik vind mijn achternaam zo stom en wil helemaal niet zo aangesproken worden.
wat is je achternaam?
Oud 11-02-2010, 14:34
Verwijderd
Citaat:
* troost * jouw achternaam is ook mooi hoor.
Als ik ooit trouw neem ik met liefde de naam van mijn partner aan.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.