Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2010, 16:49
Verwijderd
Gemiddeld per studie.

Ik wil volgend jaar International business and management studies gaan volgen, en zij bieden een mogelijkheid om zoals nagenoeg alle HBO's door te stromen naar de uni als je je propedeuse in het eerste jaar haalt.

welnu, hoe moeilijk is het ongeveer voor een gemiddelde HBO om dat te doen?
stress/planning/niveau-wijs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2010, 17:06
dr.rootz
Avatar van dr.rootz
dr.rootz is offline
Je P halen is niet moeilijk als je er maar voldoende tijd insteekt. Ik durf te beweren dat dit bij geen enkele andere studie anders is. Voldoende tijd besteden houdt in dat je in ieder geval je huiswerk maakt voor de vakken die je lastig vindt. En dat je ruim van tevoren begint met leren voor een tentamen. En ja, helaas moet je dan een keertje overslaan met stappen...

dr.rootz
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 18:01
Verwijderd
Als je HBO niveau goed aankunt, en je inzet is goed, en je hebt geen grote tegenslagen zoals ziekte in de tentamenweek in dat jaar, moet het bij elke opleiding goed mogelijk zijn om je propedeuse in 1 jaar te halen. Dat is namelijk het niveau dat HBO-opleidingen nastreven. De reden dat het veel mensen toch niet lukt, ligt vooral aan onvoldoende inzet en natuurlijk soms ook aan tegenslagen.

Meestal geeft een HBO-p je trouwens geen toegang tot álle WO-studies, maar alleen tot studies in ongeveer hetzelfde vakgebied, hou dat dus wel in de gaten.

Laatst gewijzigd op 09-08-2010 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 10:49
Verwijderd
jep,dat snap ik

maar iig, de uni lijkt me wel leuk
ik wil een beetje mijn potentielen verkennen.

ik wil of als ik hem in 1 jaar weet te halen iets in het buitenland doen, of gewoon mn toekomstige HBO afmaken en dan kijken wat er voor potentieel ligt in het buitenland.

ik verheug me er iig wel op (maar moet nog 1 jaar )
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 14:13
MrsMojoRisin
MrsMojoRisin is offline
In principe is het helemaal niet moeilijk om je P te halen binnen 1 jaar, aangezien het studieniveau en tempo daarop gericht is
Met citaat reageren
Oud 16-08-2010, 02:07
Verwijderd
Het draait maar om één woord: doen.
Gewoon je boeken lezen en op tijd beginnen, een beetje serieus met projecten aan de gang gaan, zowieso van de vakken waar je moeite mee hebt je opdrachten bijhouden en dan is het goed te doen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2010, 20:56
sabina_18
sabina_18 is offline
Het is niet zo makkelijk als mensen zeggen. Ik heb mijn eerste jaar HBO niet gehaald, en dat komt niet door geen motivatie hebben. Je krijgt per blok (dat is drie maanden) elke keer 5 tot 7 boeken die je uit je hoofd moet leren. want je weet niet welke 40 vragen ze op de toets gaan stellen over die vaak 500 tellend boek.
Dus in totaal komt dat uit op 20 boeken per jaar waarschijnlijk meer. En daar komt nog bij dat de meeste docenten op het HBO het ook niet goed uitleggen. Dus je staat er eigenlijk helemaal alleen voor. En wat ze ook zeggen dat er een coach is om je te begeleiden, neem het maar van mij aan die doen helemaal niets voor je.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 11:16
Verwijderd
men verwacht op het HBO dat je zelfstandig kan werken en goed bent in leren en opslaan, als je dat niet kan haal je t gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 16:24
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Ik vond hbo appeltje-eitje. Ik hoefde helemaal geen 5-7 boeken per blok te leren, ik heb in 4 jaar tijd in totaal 7 boeken gehad. Tentamenperiodes bestonden meestal uit 1 of 2 open boek meerkeuze tentamens en de rest projecten.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 16:49
Spuitelf
Spuitelf is offline
P halen kan makkelijk in een jaar. Ik heb 45 van de 60 studiepunten gehaald in m'n eerste jaar op de uni (op een haar na 51!) en heb echt haast niks uitgevoerd. Met wat inzet is het goed te doen bij vrijwel iedere opleiding.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 17:01
Imaan
Imaan is offline
Je P halen hoeft echt niet moeilijk te zijn hoor! Ik hoefde echt nooit een heel boek uit mn hoofd te leren en heb dat ook nooit gedaan en toch mn P gehaald. Viel reuze mee!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Ongelukkig worden van studie - doorgaan of stoppen?
blurred
10 28-07-2010 10:41
Studeren Hogeschool van Amsterdam MWD mijn ervaringen
Easygoing83
1 13-12-2009 12:56
Studeren selectietoets journalistiek utrecht
Verwijderd
343 16-08-2007 11:42
Studeren 60 studiepunten
Odd Eye
35 05-07-2006 11:22
Studeren Geneeskunde Maastricht
Tom Poes
49 12-12-2004 15:24
Algemene schoolzaken Vragen over de studies Biomedische Wetenschappen/Chemie/Geneeskunde
Creamcracker
20 14-08-2004 17:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.