Oud 07-11-2011, 05:52
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Het komt dan niet opdringerig of zo over? Dan ga ik het zeker nog doen.
Hangt er wel een beetje van af wat je met 'een tijdje geleden' bedoelt, maar als er 2/3 weken tussen zit, kun je best mailen.
Advertentie
Oud 08-11-2011, 06:41
Verwijderd
Gaat er trouwens iemand naar de open dag van RA morgen? Ik wil wel gaan, maar de reiskosten zijn erg veel. Weet er misschien iemand waar je op dit moment goedkopere dagkaarten voor de trein kunt kopen? Zelf heb ik wel een voordeelurenabbonnement, maar een gedeelte van de reis is voor 9.00 uur.
Oud 08-11-2011, 15:27
Camou
Camou is offline
Citaat:
Gaat er trouwens iemand naar de open dag van RA morgen? Ik wil wel gaan, maar de reiskosten zijn erg veel. Weet er misschien iemand waar je op dit moment goedkopere dagkaarten voor de trein kunt kopen? Zelf heb ik wel een voordeelurenabbonnement, maar een gedeelte van de reis is voor 9.00 uur.
Bij kruidvat kon je denk ik een dagkaart kopen voor 20 euro. Hoorde dat iemand een dagkaart voor 14 euro had bij een andere drogist, maar ik weet niet meer waar.
Oud 08-11-2011, 19:52
_cathalijne
_cathalijne is offline
@ East. Er wordt een extra institutional fee ingevoerd, bovenop het standaard collegegeld, daar gaan de protesten over. Ik heb zelf geen idee of het echt massaal gaat worden. Bij de discussie zullen er wel heel wat aanwezig zijn, maar hoeveel er uiteindelijk daadwerkelijk in eleanor blijven slapen is weer wat anders. De sfeer is volgens mij nog altijd prima hoor (al krijg ik niet alle details mee)
Oud 10-11-2011, 20:00
Verwijderd
Cathalijne, was jij op de open dag van RA en had je een gele sjaal? Dan heb ik je gezien. En anders misschien ook, maar dan weet ik niet wie je bent.
Oud 11-11-2011, 12:10
_cathalijne
_cathalijne is offline
Nope ik had geen gele sjaal. Ik was ontvangst persoon (als je er voor 12 uur was). Daarna campustour gedaan met de eerste groep . Vond je het leuk op de opendag?
Oud 11-11-2011, 16:10
Verwijderd
Ah, jammer. Ik was er wel voor twaalf uur, dus misschien heb ik je dan toch wel gezien. Ik vond de open dag echt heel leuk, vooral omdat iedereen zo lekker enthousiast en open was. Wat waren jouw redenen om voor RA te kiezen ipv voor UCU? Want UCU vond ik namelijk ook echt super.
Oud 13-11-2011, 10:53
_cathalijne
_cathalijne is offline
financiele kwestie XD. En ik hou heel erg van koken, en bij UCU heb je het hele dininghall principe. Werkt ongetwijfeld heel goed, maar is wel 4 van de 5 dagen hollandse pot (en laat ik daar nu net niet van houden). Verder wissel je op UCU de hele tijd van kamers, en kun je in de zomervakantie niet blijven. Op RA heb je in principe 3 jaar lang dezelfde kamer, tenzij je graag wil wisselen (kunt per semester aangeven dat je wil wisselen). Ik heb nu een mega grote kamer (bijna 40 M2 met eigen keuken en badkamer. In UCU is alles gemeenschappelijk goed. Qua vakken en opzet is het volgens mij min of meer het zelfde. Heel veel mensen kiezen voor UCU omdat het in Utrecht ligt, dus centraler en Utrecht echt een studentenstad is. Middelburg heeft dat minder, maar ik ben toch niet zo'n uitgaanspersoon, en aangezien ik bij mijn ouders altijd redelijk tot behoorlijk landelijk heb gewoond is voor mij Middelburg ook al bijna een wereldstad . Veel succes met je keuze
Oud 13-11-2011, 19:20
Verwijderd
Grote kamer?
Toen ik in middelburg was( de eerste open day) heb ik een huisje bezocht waar ze met 10 zaten,zij hadden een piep kleine kamer.
Bij mij zal de keuze waarschijnlijk ook gaan tussen Utrecht en Middelburg. De dininghal vind ik echt een domper.

Ik vind het wel jammer dat Roosevelt niet hetzelfde systeem gebruikt als utrecht en amsterdam voor de application forms(dus alles online).
Oud 13-11-2011, 22:05
_cathalijne
_cathalijne is offline
@migi, zou kunnen dat ze dat veranderd hebben. Ik heb vorig jaar alles nog op papier ingevuld. En zo'n probleem lijkt me dat toch niet? Je moet het sowieso met de post opsturen, omdat je ook met je aanbevelingsbrief zit, dus online invullen en met de post opsturen.
In welk huis ben je geweest tijdens de open dag? Bagijnhof heeft over het algemeen de kleinste kamers (tussen de 12 en 20m2). Roggeveen en Koestraat gemiddeld tussen de 15 en 25 geloof ik, met sommige kamers als uitzondering. Verder heb ik nergens gezegd dat er alleen maar grote kamers zijn. ik zei dat ik een mega grote kamer heb (wat ik ook echt vind aangezien het wel een studentenwoning is, en je niet veel studentenkamers vind van +/- 40m2 voor een normaal bedrag).
Oud 14-11-2011, 19:45
Miloutchi
Miloutchi is offline
Zijn er nog meer mensen die nu in 6vwo zitten, maar vorig jaar geen 8 gemiddeld stonden voor Engels? En wat gaan jullie nu doen om alsnog een bewijs voor Engels te halen?

Ik stond vorig jaar een 7.9. -_-
Ik had een 1 voor mijn brief gekregen aan het einde van het jaar, omdat hij niet af was en onleesbaar was. Maar ik had mijn hand zwaar gekneusd dus ik kon amper schrijven. Ik baal echt enorm, want ik heb het hele jaar hoger dan een 8 gestaan, maarja, is niets meer aan te doen.

Nu las ik dat op AUC en UCU dat je ook CAE of CPE kan doen, maar ik lees nergens hier iets over voor RA. Weet iemand hier iets van?

En hoe belangrijk zijn hoge cijfers nu werkelijk? Ik heb geen hoge cijfers. Dit komt vooral omdat het de twee afgelopen jaren niet zo goed met mij ging. Ik wil wel heel graag (loze woorden, I know) en ik heb ook wel een paar dingen buiten school gedaan, maar ik heb het idee dat UC toch al niet meer gaat voor mij, omdat ik geen hoge cijfers heb. Dat ik het al verprutst heb voor mezelf. Mijn leraren (die ook mijn aanbevelingen gaan geven) zeggen dat ik het niet moet opgeven en mijn 'droom' moet naleven, maar ik heb zelf al een beetje het idee dat het al niet meer gaat.
Oud 14-11-2011, 21:45
_cathalijne
_cathalijne is offline
RA heeft het niet zo heel nauw met die regel. Uiteraard moet je Engels goed zijn, maar ze hechten niet heel veel waarde aan je cijfer (lees ik had een 7 voor Engels, maar had wel een vrij vloeiend interview). Zorg dat je motivatiebrief netjes is en dat je spreekvaardigheid ruim voldoende is, en dan kom je al een heel eind. Als je geaccepteerd wordt word je altijd voorwaardelijk geaccepteerd, in mijn geval op voorwaarde dat ik mijn diploma zou halen. Vriend van mij had als extra eis dat zijn Engels minimaal 8.0 moest zijn op de middelbare (eindexamen) of hij moest een extra taaltest afleggen.

Quoteutch students are strongly encouraged to take either the TOEFL or IELTS, although this is not an entry requirement. All Dutch students must have at least a passing grade [in English] at VWO level;
Aanvullend kunnen ze dus vragen om een extra taaltest. Verder krijg je in de intraweek een test voor in welk Engels level je wordt geplaatst.

Wat betreft je cijfers; Ra is minder populair dan de andere UC's, en ze zijn volgens mij ook wat minder kritisch met de cijfers. Ik had destijds mijn interview met een 6.5/7 gemiddeld. (Heel veel last "gehad" van faalangst). Zorg wel dat je kunt onderbouwen waarom je bepaalde cijfers hebt. In mijn geval dus faalangst, ben daar mee aan de slag gegaan, en het is inmiddels prima om mee te werken (al is het soms ook wel ongelooflijk irritant omdat ik onder druk blokkeer, en je staat hier best wel vaak onder tijdsdruk .

Als University College echt je droom is, ga er dan gewoon voor. Je kunt het altijd proberen. RA is hierin denk ik de makkelijkste optie, aangezien de meeste mensen die hier toelating doen, ook daadwerkelijk toegelaten worden. Heeft zo z'n voordeel, minder populair zijn .
Oud 15-11-2011, 20:01
Fugu
Fugu is offline
Citaat:
Zijn er nog meer mensen die nu in 6vwo zitten, maar vorig jaar geen 8 gemiddeld stonden voor Engels? En wat gaan jullie nu doen om alsnog een bewijs voor Engels te halen?

Ik stond vorig jaar een 7.9. -_-
Ik had een 1 voor mijn brief gekregen aan het einde van het jaar, omdat hij niet af was en onleesbaar was. Maar ik had mijn hand zwaar gekneusd dus ik kon amper schrijven. Ik baal echt enorm, want ik heb het hele jaar hoger dan een 8 gestaan, maarja, is niets meer aan te doen.

Nu las ik dat op AUC en UCU dat je ook CAE of CPE kan doen, maar ik lees nergens hier iets over voor RA. Weet iemand hier iets van?

En hoe belangrijk zijn hoge cijfers nu werkelijk? Ik heb geen hoge cijfers. Dit komt vooral omdat het de twee afgelopen jaren niet zo goed met mij ging. Ik wil wel heel graag (loze woorden, I know) en ik heb ook wel een paar dingen buiten school gedaan, maar ik heb het idee dat UC toch al niet meer gaat voor mij, omdat ik geen hoge cijfers heb. Dat ik het al verprutst heb voor mezelf. Mijn leraren (die ook mijn aanbevelingen gaan geven) zeggen dat ik het niet moet opgeven en mijn 'droom' moet naleven, maar ik heb zelf al een beetje het idee dat het al niet meer gaat.
Ik zou het vooral gewoon proberen. Hoge cijfers zijn fijn, maar niet per sé noodzakelijk. Ik ken mensen hier op UCU die met een 6,5 - 7 gemiddeld ook aangenomen zijn. Het gaat er vooral om dat je jezelf weet neer te zetten als een gemotiveerde, sociale, breed geïnteresseerde student. Als je in het interview goed duidelijk weet te maken dat je bereid bent om hard te werken en bij te dragen aan het campusleven, maak je wel degelijk een kans om aangenomen te worden, ook als je eindexamencijfers niet fantastisch zijn.

Het kan in ieder geval geen kwaad, toch? Niet geschoten is altijd mis...
Oud 21-11-2011, 19:53
Verwijderd
Hoe zit het eigenlijk met de huisvesting in Utrecht? Deel je een badkamer of heb je er zelf een? Of verschilt dat? En hoe vervelend wordt het gevonden dat je ieder jaar moet wisselen?

En nog iets anders. Op opleidingen van andere bachelorstudies wordt vaak gepraat over de 'bachelorthesis'. Moet je zoiets ook schrijven op een UC?
Oud 23-11-2011, 14:14
Juudt
Juudt is offline
@sweetSmile: Ik ben een RA student, dus daar kan ik alleen iets over zeggen, maar een bachelorthesis is niet verplicht, maar vrij veel mensen doen het wel in de vorm van een "IRP (independent research project)" of een Honors Thesis.

Oh, en leuk om te lezen dat je de open dag leuk vond!
Oud 24-11-2011, 08:12
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Hoe zit het eigenlijk met de huisvesting in Utrecht? Deel je een badkamer of heb je er zelf een? Of verschilt dat? En hoe vervelend wordt het gevonden dat je ieder jaar moet wisselen?

En nog iets anders. Op opleidingen van andere bachelorstudies wordt vaak gepraat over de 'bachelorthesis'. Moet je zoiets ook schrijven op een UC?
Je deelt inderdaad je badkamer, vaak met twee of drie mensen per douche & toilet. Prima te doen, ik heb na ruim een jaar nog nooit hoeven wachten totdat ik moest douchen. En tijdens de zomer, tja, het zorgt er iig vaak voor dat je het jaar erna een grotere krijgt en dat is 't wel waard. En daarnaast is het een prima incentive om een stage, bijv. in het buitenland, te gaan doen tijdens de zomer.

En de thesis is inderdaad verplicht en bedraagt 15 ECTS.
Oud 25-11-2011, 19:16
Verwijderd
Wie gaat er morgen naar de open day van utrecht?

vraagje aan de mensen die op een uc zitten. Zijn er dingen die je een bonus kunen opleveren? Bijvoorbeeld een unieke hobby, in het buitenland gewoond hebben, taalklas gevolgd hebben in het buitenland...
Wat hebben jullie allemaal in de applicatie gezet?
Oud 25-11-2011, 23:05
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
vraagje aan de mensen die op een uc zitten. Zijn er dingen die je een bonus kunen opleveren? Bijvoorbeeld een unieke hobby, in het buitenland gewoond hebben, taalklas gevolgd hebben in het buitenland...
Wat hebben jullie allemaal in de applicatie gezet?
Alles kan een bonus zijn, als je weet te vertellen waarom het relevant is voor jouw (hopelijke) verblijf op UCU! Buitenlandervaring is altijd een pre, of 't nu wonen is of een taalklas. En als je denkt dat jouw unieke hobby bijdraagt aan campus (je bent bijv. heel goed in het componeren van muziek, en zou dat graag voor UCOrchestra doen), dan is dat ook een pre.
Oud 27-11-2011, 23:23
AnnekeM
AnnekeM is offline
Ik kwam toevallig dit topic tegen, dus toch maar een profiel aangemaakt.
Afgelopen week heb ik te horen gekregen aangenomen te zijn voor UCU! Daar ben ik uiteraard super blij mee en kan echt niet wachten tot ik mag beginnen in februari Ik vroeg me af of er hier meer zijn die zich voor het spring semester aangemeld hebben en al gehoord hebben of ze aangenomen zijn of niet?
Oud 28-11-2011, 15:25
Verwijderd
De open day heeft mijn ogen doen open gaan. Utrecht is echt heel apart in vergelijking met de andere colleges. I like!
Oud 29-11-2011, 10:23
Loor123
Loor123 is offline
Hey allemaal (:

Zoals de meesten hier, ben ik ook al een tijdje bezig met de UC's in nederland.
Eergister heb ik mijn formulieren voor zowel RA als UCU ingevuld en opgestuurd, zodat ik een grotere kans heb om uberhaupt op een uc te komen, maar vooral ook omdat ik totaal niet kan kiezen tussen de twee. Nu weet ik dat UCU over het algemeen populairder is, maar ik vroeg me af.. zijn er meer mensen die tussen deze twee twijfelen?

Utrecht is centraler, en aangezien ik niet de beste kok ben, is zo'n dining hall eigenlijk ook wel handig. Ze hebben in principe net iets meer aanbod, en het is geloof ik ook allemaal ietsje internationaler, toch? Aan de andere kant, RA heeft zo'n fijne sfeer, en de keren dat ik er was, vond ik dat bijna alle studenten heel sympathiek overkwamen. Bovendien wil ik ook graag bij de schoolkrant, en TabulaRasa sprak me meer aan dan the Boomerang. Als ik voor middelburg zou kiezen, zou ik waarschijnlijk naar Bagijnhof gaan, omdat ik de huisjes daar zo leuk vind. Then again, samen koken + vegetarier gaat waarschijnlijk problemen opleveren.

En zo ratelt mijn hoofd voort op voor- en nadelen. Ik heb geen idee waar ik over iets meer dan een half jaar zal zijn, wat ik best eng vind. Wat zijn jullie afwegingen? En kunnen jullie ook zo totaal niet wachten om te gaan studeren, ondanks alle twijfels over toelating etc, haha?

(Overigens gefeliciteerd Anneke! Ik meld me aan voor Fall semester, maar wie weet zien we elkaar nog wel een keer op UCU!)
Oud 01-12-2011, 14:56
Jillaroo
Jillaroo is offline
Citaat:
Ik kwam toevallig dit topic tegen, dus toch maar een profiel aangemaakt.
Afgelopen week heb ik te horen gekregen aangenomen te zijn voor UCU! Daar ben ik uiteraard super blij mee en kan echt niet wachten tot ik mag beginnen in februari Ik vroeg me af of er hier meer zijn die zich voor het spring semester aangemeld hebben en al gehoord hebben of ze aangenomen zijn of niet?
Hopelijk rol je er sociaal ook een beetje in. succes!
Oud 03-12-2011, 19:20
_cathalijne
_cathalijne is offline
@Loor123, Ik ken al behoorlijk veel mensen op RA die vegetarier zijn, en anders zullen ze daar vast wel rekening mee houden . Doen ze met mij in ieder geval wel als we samen eten
Oud 04-12-2011, 11:09
limune
limune is offline
Citaat:
Hey allemaal (:

Aan de andere kant, RA heeft zo'n fijne sfeer, en de keren dat ik er was, vond ik dat bijna alle studenten heel sympathiek overkwamen. Bovendien wil ik ook graag bij de schoolkrant, en TabulaRasa sprak me meer aan dan the Boomerang. Als ik voor middelburg zou kiezen, zou ik waarschijnlijk naar Bagijnhof gaan, omdat ik de huisjes daar zo leuk vind. Then again, samen koken + vegetarier gaat waarschijnlijk problemen opleveren.

En zo ratelt mijn hoofd voort op voor- en nadelen. Ik heb geen idee waar ik over iets meer dan een half jaar zal zijn, wat ik best eng vind. Wat zijn jullie afwegingen? En kunnen jullie ook zo totaal niet wachten om te gaan studeren, ondanks alle twijfels over toelating etc, haha?
Ik zelf woon ook in Bagijnhof in een 10 persoons huis. Wij hebben 1 vegetarier, maar dat is geen probleem. Hoewel het ook er aan ligt hoe vaak je samen kookt denk ik, sommige huizen doen het elke dag, anderen 1 x per week. Maar over het algemeen moet dat geen reden voor twijfel zijn hoor!

Andere dingen die misschien doorslaggevend(er) kunnen zijn, zijn dingen als: welke courses er worden aangeboden, hoogte van tuition fee, contacturen (hoewel ik denk dat die wel hetzelfde zijn...).
Zelf heb ik gekozen voor RA door de sfeer, hoewel ik niet kan praten over UCU (ben er nog nooit geweest).
Oud 17-12-2011, 11:29
Loor123
Loor123 is offline
Hey Cathalijne & Limune
Ben wel blij om dat te horen, want ik was toch een beetje bang dat mensen geen zin zouden hebben om daar rekening mee te houden. Is het 10 persoons huis fijn? Ik ben met de open dag in eentje geweest, het zag er heel leuk uit, maar is het om te studeren ook te doen? (Vanwege mogelijk herrie ofzo?)
Oud 28-12-2011, 09:22
limune
limune is offline
Hoi Loor, een huis met tien mensen is prima te doen. Maar ik denk dat het ook wel ligt aan je huisgenoten. Ik heb erg fijne huisgenoten en over het algemeen houden wij rekening met elkaar. Dus bijvoorbeeld als je moet studeren kan je echt wel vragen aan iemand of hij/zij de muziek zachter zet.

Maar nogmaals, dat ligt wel aan wat voor een huisgenoten je hebt. Maar over het algemeen is iedereen best sociaal (anders ga je ook niet zo snel in Bagijnhof wonen). Sowieso kan je het gewoon proberen, en als het je niet bevalt kan je na één semester weer verhuizen! Dan moet je wel even er aan denken dat je administratiekosten moet betalen en op tijd moet zijn met het invullen van je moving request form.
Oud 02-01-2012, 14:49
Verwijderd
AnnekeM, gefeliciteerd!

Citaat:
Hey allemaal (:

Zoals de meesten hier, ben ik ook al een tijdje bezig met de UC's in nederland.
Eergister heb ik mijn formulieren voor zowel RA als UCU ingevuld en opgestuurd, zodat ik een grotere kans heb om uberhaupt op een uc te komen, maar vooral ook omdat ik totaal niet kan kiezen tussen de twee. Nu weet ik dat UCU over het algemeen populairder is, maar ik vroeg me af.. zijn er meer mensen die tussen deze twee twijfelen?
Ja, ik twijfel ook tussen RA en UCU. Op het moment neig ik meer naar UCU omdat ik graag een sciencemajor wil doen en het lijkt me dat praktische vaardigheden bij UCU iets meer aan bod komen. Maar of dit echt zo is, weet ik eigenlijk niet zo.

Ik ben nu mijn aanmelding voor UCU aan het maken en ik loop tegen een paar praktische probleempjes aan. Het eerste is wanneer ik mijn moedertaal moet invullen. Mijn moedertaal is namelijk het plaatselijke dialect en de taal van mijn basisschool is gewoon Nederlands. In het hokje waar ik het moet invullen is geen plaats om beide in te vullen. Moet ik het dan maar gewoon op Nederlands houden?
Het tweede is dat ik een dubbelprofiel Natuur en techniek en natuur en gezondheid volg. Ook dit past niet in het hokje waar ik het moet invullen. Zou het goed zijn om NG / NT op te schrijven, of moet ik gewoon een van die twee kiezen en invullen? En klopt het dat je nergens je vakken hoeft te vermelden als je gewoon vwo hebt gevolgd?

En over die aanbevelingsbrief, is dat alleen voor leraren? Of kan ik ook iemand van mijn sportclub (waar ik oa actief met organiseren ben) vragen? Ik vind het sowieso vervelend dat ik niet precies weet wat voor mailtje mensen krijgen als ik hun emailadres invul voor de aanbevelingsbrief, want daar ben ik wel benieuwd naar en ik wil eigenlijk precies weten wat zo iemand dan moet invullen, zodat ik ook weet wat ik van iemand vraag.
Oud 02-01-2012, 15:19
Verwijderd
En nog iets, is er eigenlijk een maximum of minimum aan de lengte van de motivatiebrief? Ik kan er namelijk nergens iets over vinden, maar dacht er wel iets over gelezen/gehoord te hebben.
Oud 03-01-2012, 15:36
Verwijderd
Excusez-moi voor mijn gespam, maar hoe gaat het eigenlijk met punten geven op UCU? Ik weet wel dat je van één vak meerdere beoordelingsmomenten hebt (papers, presentaties, toetsen etc) maar krijg je dan gewoon cijfers van 1-10 of krijg je zoiets als B of A- of zo? Hoe zit dat?
Oud 03-01-2012, 19:55
Verwijderd
Je moedertaal is de taal die je thuis hebt leren spreken. Als dit dialect geaccepteerd wordt als een "echte" taal, dan moet je die opgeven.
Op de vragen van je richting kan ik geen antwoord geven.(kan je natuur,techniek,gezondheid in 1 vakje zetten?)

En ik denk dat het best is om je motivatie te laten doen door een leerkracht. Toen ik bij mijn directeur ging vroeg hij me zaken zoals: hou je van studeren... en dan zag ik hem dingen invullen(meerkeuze antwoorden). ik ben hier natuurlijk niet zeker van.
Misschien zou iemand van je sportclub wel een extra aanbevelingsbrief kunnen schrijven en dan kan je die gewoon uploaden bij documenten?
Oud 03-01-2012, 20:33
Fiets23
Fiets23 is offline
1. Taal: doe maar gewoon Nederlands, is 't makkelijkst.
2. Profiel: je kunt er eentje kiezen, het maakt in principe niet echt uit.
3. Leraren is wel het beste, aangezien die je op academisch gebied kennen.
4. Er is geen minimum- of maximumlengte voor brieven, maar vaak kom je wel rond de 1 tot 1,5 A4 uit (2 is meestal wel zelfgestelde maximum wat ik hoor van mensen).
5. Cijfers gaan inderdaad op de letterschaal (A, B, C).
Oud 05-01-2012, 10:32
Loor123
Loor123 is offline
Ik heb gister mijn interview gehad op RA - dat ging echt prima!
Ik moest wel even goed kijken waar ik precies heen moest, maar als je linksom om het oude stadhuis loopt, kom je op een pleintje met een buste van Franklin Roosevelt. Daar zit links een glazen deurtje, dat gewoon open is en daar moet je zijn! Ik had een hele aardige Engelsman, die zei dat hij me bij de Dean zou aanraden na afloop van het gesprek van +/- drie kwartier. Dus nu afwachten en hopen! (:
Oud 05-01-2012, 10:38
Verwijderd
Wat fijn dat het goed ging! Wanneer had jij je application verstuurd? En zeiden ze iets over wanneer je iets te horen krijgt?
Oud 06-01-2012, 17:25
flip222
flip222 is offline
Citaat:
Hey allemaal (:

Zoals de meesten hier, ben ik ook al een tijdje bezig met de UC's in nederland.
Eergister heb ik mijn formulieren voor zowel RA als UCU ingevuld en opgestuurd, zodat ik een grotere kans heb om uberhaupt op een uc te komen, maar vooral ook omdat ik totaal niet kan kiezen tussen de twee. Nu weet ik dat UCU over het algemeen populairder is, maar ik vroeg me af.. zijn er meer mensen die tussen deze twee twijfelen?

Utrecht is centraler, en aangezien ik niet de beste kok ben, is zo'n dining hall eigenlijk ook wel handig. Ze hebben in principe net iets meer aanbod, en het is geloof ik ook allemaal ietsje internationaler, toch? Aan de andere kant, RA heeft zo'n fijne sfeer, en de keren dat ik er was, vond ik dat bijna alle studenten heel sympathiek overkwamen. Bovendien wil ik ook graag bij de schoolkrant, en TabulaRasa sprak me meer aan dan the Boomerang. Als ik voor middelburg zou kiezen, zou ik waarschijnlijk naar Bagijnhof gaan, omdat ik de huisjes daar zo leuk vind. Then again, samen koken + vegetarier gaat waarschijnlijk problemen opleveren.

En zo ratelt mijn hoofd voort op voor- en nadelen. Ik heb geen idee waar ik over iets meer dan een half jaar zal zijn, wat ik best eng vind. Wat zijn jullie afwegingen? En kunnen jullie ook zo totaal niet wachten om te gaan studeren, ondanks alle twijfels over toelating etc, haha?

(Overigens gefeliciteerd Anneke! Ik meld me aan voor Fall semester, maar wie weet zien we elkaar nog wel een keer op UCU!)
Ja ik twijfel ook. Utrecht lijkt me een goede keus omdat ik vermoed dat het onderwijsprogramma daar breder en 'beter' is (ivm hun ervaring).
Ik ben nog nooit bij de RA geweest maar ik overweeg het samen met Leiden UC omdat ik de hele campus van Utrecht als een groot nadeel zie. De Dining Hall lijkt me niet fijn: niet kunnen kiezen hoe je je eten bereid wil hebben, niet kunnen kiezen welke producten je wil en niet gezellig samen kunnen koken (wil je niet dubbel betalen). Als ik dit verkeerd zie hoor ik het graag!
Het lijkt me ook niet ideaal om met al je studiegenootjes op hetzelfde terrein te wonen. Die zie je overdag tijdens lestijden toch al genoeg? En dan ook nog een college bar 'Tuesday night party night'. Samen met die mensen die ook in je klas zaten vandaag, en waarmee je toevallig ook zojuist in de Dining Hall hebt gedineerd (en geluncht en wie weet ook ontbeten)? Gezellig hoor.
Ik kan dit verkeerd zien natuurlijk, reacties zijn welkom (en ja ik besef ook dat een dining hall heel makkelijk kan zijn op sommige momenten).

Overigens, ik zou samen koken + vegetarisch niet als een groot probleem zien. Op UCU zal het makkelijker te regelen zijn ja maar indien het RA voor je wordt verwacht ik zeker niet dat het een probleem wordt.

En eh, 'bijna alle studenten bij RA heel sympathiek'? Zie je op dit gebied een verschil met Utrecht en Middelburg? Ik ben bijna nog nooit in Zeeland geweest, zijn de mensen daar sympathieker?!

Laatst gewijzigd op 06-01-2012 om 18:40.
Oud 06-01-2012, 19:25
kirstenl
kirstenl is offline
Hee iedereen! Na alle topics gelezen te hebben heb ik nu ook maar een account aangemaakt.. Ik ben nog bezig met de aanmelding voor UCU, en vind het nu al best spannend haha! Hebben jullie de aanmelding allemaal al opgestuurd, heb het gevoel dat ik best laat ben!
Oud 06-01-2012, 19:36
kirstenl
kirstenl is offline
Citaat:
Ja ik twijfel ook. Utrecht lijkt me een goede keus omdat ik vermoed dat het onderwijsprogramma daar breder en 'beter' is (ivm hun ervaring).
Ik ben nog nooit bij de RA geweest maar ik overweeg het samen met Leiden UC omdat ik de hele campus van Utrecht als een groot nadeel zie. De Dining Hall lijkt me niet fijn: niet kunnen kiezen hoe je je eten bereid wil hebben, niet kunnen kiezen welke producten je wil en niet gezellig samen kunnen koken (wil je niet dubbel betalen). Als ik dit verkeerd zie hoor ik het graag!
Het lijkt me ook niet ideaal om met al je studiegenootjes op hetzelfde terrein te wonen. Die zie je overdag tijdens lestijden toch al genoeg? En dan ook nog een college bar 'Tuesday night party night'. Samen met die mensen die ook in je klas zaten vandaag, en waarmee je toevallig ook zojuist in de Dining Hall hebt gedineerd (en geluncht en wie weet ook ontbeten)? Gezellig hoor.
Ik kan dit verkeerd zien natuurlijk, reacties zijn welkom (en ja ik besef ook dat een dining hall heel makkelijk kan zijn op sommige momenten).

Overigens, ik zou samen koken + vegetarisch niet als een groot probleem zien. Op UCU zal het makkelijker te regelen zijn ja maar indien het RA voor je wordt verwacht ik zeker niet dat het een probleem wordt.

En eh, 'bijna alle studenten bij RA heel sympathiek'? Zie je op dit gebied een verschil met Utrecht en Middelburg? Ik ben bijna nog nooit in Zeeland geweest, zijn de mensen daar sympathieker?!
Ik heb zelf ook lange tijd getwijfeld of het Dininghall principe me wel aan zou staan, maar ik geloof ook echt wel dat het voordelen heeft. Samen koken is heel gezellig en ik vind het jammer dat ik dat moet missen, maar de tijd die je bespaart met koken, boodschappen doen, opruimen etc is wel erg fijn!
Nu heb ik op de Open Day een informatieblad gekregen, waar onder andere op stond dat men misschien van plan is om het een optional mealplan te maken, waarbij je zelf mag beslissen of je ontbijt, lunch en diner in de Dininghall eet of niet (niet per dag, het staat vast per periode). Er stond bij vermeld dat hier meer duidelijkheid over zou komen rond de jaarwisseling, maar ik heb nog niets gezien op de site..
Maar toch, misschien een positieve verandering voor je? Dan hoef je niet de heeeele tijd tussen UCU-ers te zitten, haha...
Oud 06-01-2012, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Hee iedereen! Na alle topics gelezen te hebben heb ik nu ook maar een account aangemaakt.. Ik ben nog bezig met de aanmelding voor UCU, en vind het nu al best spannend haha! Hebben jullie de aanmelding allemaal al opgestuurd, heb het gevoel dat ik best laat ben!
Ik krijg inderdaad ook het gevoel dat ik heel laat ben, omdat een aantal mensen het al opgestuurd hebben, maar ik ben dus ook nog bezig. Mijn mentor heeft ook nog niets geschreven, dus daar ga ik na de vakantie maar weer eens achteraan zitten. Heb jij wel al iets van je mentor/leraar?
Oud 06-01-2012, 19:56
kirstenl
kirstenl is offline
Citaat:
Ik krijg inderdaad ook het gevoel dat ik heel laat ben, omdat een aantal mensen het al opgestuurd hebben, maar ik ben dus ook nog bezig. Mijn mentor heeft ook nog niets geschreven, dus daar ga ik na de vakantie maar weer eens achteraan zitten. Heb jij wel al iets van je mentor/leraar?
Same here! Ik heb woensdag pas een afspraak met de leraar die mijn aanbeveling gaat schrijven.. Al vermoed ik dat het niet erg lang gaat duren, hij heeft al veel vaker brieven voor UCU geschreven en dat is ook een van de redenen dat ik hem heb gevraagd Laat jij door meerdere personen een aanbeveling schrijven of net zoals ik slechts 1?
Oud 06-01-2012, 20:09
Verwijderd
Ik twijfel nog, want mijn mentor heeft wel aangegeven dat ze het moeilijk vindt om iets te schrijven, dus misschien vraag ik nog een tweede. Weet jij wat een leraar eigenlijk moet schrijven? Of wat voor mail ze krijgen als je hun emaildres invult? Is het meer een soort 'invulformulier' of moeten ze echt een brief schrijven? Daar ben ik wel heel benieuwd naar, namelijk. En hoe lukt het met je eigen brief?
Oud 06-01-2012, 20:24
kirstenl
kirstenl is offline
Citaat:
Ik twijfel nog, want mijn mentor heeft wel aangegeven dat ze het moeilijk vindt om iets te schrijven, dus misschien vraag ik nog een tweede. Weet jij wat een leraar eigenlijk moet schrijven? Of wat voor mail ze krijgen als je hun emaildres invult? Is het meer een soort 'invulformulier' of moeten ze echt een brief schrijven? Daar ben ik wel heel benieuwd naar, namelijk. En hoe lukt het met je eigen brief?
Hmm lastig! Misschien is het inderdaad dan slim om er nog een aanbeveling bij te vragen. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe het precies in z'n werk gaat als je eenmaal je aanbeveling hebt ingeschreven haha.. Ik was van plan om eerst woensdag af te wachten, voordat hij ineens allerlei mailtjes krijgt. Volgens mij is het wel zo dat ze echt een soort betoog moeten schrijven over waarom ze jou geschikt vinden.
Met mijn eigen brief gaat het eigenlijk prima, heb hem deze vakantie in alle rust gemaakt maar toch is het beter voor mezelf als ik hem niet meer herlees, ga ik alleen maar zitten twijfelen en zinloos herschrijven... ik heb eigenlijk alles afgerond, nu is het wachten op de aanbeveling (oja, en een aanbeveling van mijn Engels lerares!)
En hoe zit het bij jou?
Oud 06-01-2012, 20:28
Verwijderd
Ik ben nog steeds met mijn brief bezig, maar beetje bij beetje begint het wel op te schieten. Gelukkig. En inderdaad, ik moet ook nog een aanbeveling van mijn leraar Engels, maar eigenlijk ben ik er helemaal niet zeker van dat hij het wíl doen. Het is namelijk nogal een 'bijzondere' man.
Oud 06-01-2012, 20:35
kirstenl
kirstenl is offline
Citaat:
Ik ben nog steeds met mijn brief bezig, maar beetje bij beetje begint het wel op te schieten. Gelukkig. En inderdaad, ik moet ook nog een aanbeveling van mijn leraar Engels, maar eigenlijk ben ik er helemaal niet zeker van dat hij het wíl doen. Het is namelijk nogal een 'bijzondere' man.
Ik dacht al zoiets te lezen. Maar wat stond je vorig jaar gemiddeld? En meld je je btw ook bij andere UC's aan of is het alleen Utrecht?
Oud 06-01-2012, 20:39
Verwijderd
Voor Engels bedoel je? Een 8,3. En jij? Ik ga me ook aanmelden voor RA, want ik twijfel nog wel tussen UCU en RA. De rest wordt het voor mij niet. Wat vind jij van andere UC's?
Oud 06-01-2012, 20:50
kirstenl
kirstenl is offline
Citaat:
Voor Engels bedoel je? Een 8,3. En jij? Ik ga me ook aanmelden voor RA, want ik twijfel nog wel tussen UCU en RA. De rest wordt het voor mij niet. Wat vind jij van andere UC's?
Ik een 8.0, net gehaald dus haha! Ik ben alleen bij UCU gaan kijken, het is de enige UC die me aantrekt eigenlijk. RA vind ik te afgesloten en ik zie mezelf het niet 3 jaar uithouden in Middelburg. UCM vind ik niks omdat er geen campus is, en AUC vind ik totaal geen sfeer hebben (open dag vorig jaar) en Amsterdam vind ik geen leuke stad, al mag dat eigenlijk niet meetellen..
Oud 06-01-2012, 20:55
Verwijderd
Die gedachten bij RA had ik eerst ook, maar na een open dag viel het me echt heel erg mee. Niet dat ik je aan het twijfelen wil brengen, maar misschien is het toch goed om een keertje te kijken. UCM lijkt mij inderdaad ook niets omdat er geen campus is, maar ook omdat mij op de open dag verteld werd (door een student) dat als ik science wilde doen vooral NIET naar UCM moest komen.
Oud 06-01-2012, 20:59
flip222
flip222 is offline
Citaat:
Ik een 8.0, net gehaald dus haha! Ik ben alleen bij UCU gaan kijken, het is de enige UC die me aantrekt eigenlijk. RA vind ik te afgesloten en ik zie mezelf het niet 3 jaar uithouden in Middelburg. UCM vind ik niks omdat er geen campus is, en AUC vind ik totaal geen sfeer hebben (open dag vorig jaar) en Amsterdam vind ik geen leuke stad, al mag dat eigenlijk niet meetellen..
Citaat:
Die gedachten bij RA had ik eerst ook, maar na een open dag viel het me echt heel erg mee. Niet dat ik je aan het twijfelen wil brengen, maar misschien is het toch goed om een keertje te kijken. UCM lijkt mij inderdaad ook niets omdat er geen campus is, maar ook omdat mij op de open dag verteld werd (door een student) dat als ik science wilde doen vooral NIET naar UCM moest komen.
En Leiden University College?
Oud 06-01-2012, 21:02
kirstenl
kirstenl is offline
@Uomi hmm oke, ik zal er nog eens over nadenken haha.

@flip222 LUC heb ik me nooit echt in verdiept eigenlijk, maar ik hoor dat het vooral politiek gericht is, en dat is niet echt mijn ding
Oud 06-01-2012, 21:04
Verwijderd
Citaat:
En Leiden University College?
Te weinig op science gericht voor mij. Toen ik dat hoorde, heb ik er eigenlijk niet meer echt naar gekeken.
Oud 06-01-2012, 22:26
flip222
flip222 is offline
Citaat:
Ik twijfel nog, want mijn mentor heeft wel aangegeven dat ze het moeilijk vindt om iets te schrijven, dus misschien vraag ik nog een tweede. Weet jij wat een leraar eigenlijk moet schrijven? Of wat voor mail ze krijgen als je hun emaildres invult? Is het meer een soort 'invulformulier' of moeten ze echt een brief schrijven? Daar ben ik wel heel benieuwd naar, namelijk. En hoe lukt het met je eigen brief?
Wat bedoel je precies met e-mail invullen? Moet dat op het aanmeldformulier? Want ik meen me te herinneren dat je aan het eind van het aanmeldformulier gewoon de aanbevelingsbrief kan uploaden? Dat is dan toch tegenstrijdig als de aanbeveler pas de 'opdracht' zou ontvangen als je je al aangemeld hebt met het e-mailadres van de aanbeveler? Ik hoop dat je me begrijpt...
Oud 07-01-2012, 13:03
Verwijderd
Zoals ik het begrijp moet je onder het kopje 'recommendations' toch echt je leraar registreren door middel van het invullen van naam en emailadres. Diegene wordt dan door het systeem zelf geïnformeerd.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren Studeren in Oxbridge
Eigennaam
13 21-04-2011 21:21
Studeren Studeren in Oxford
Neutie
19 17-04-2011 11:28
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57
Studeren Profielkeuze: moeilijk, kunnen jullie meedenken?
iThink
12 21-05-2006 13:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.