Oud 04-03-2012, 09:33
rwpoc
rwpoc is offline
Ik zit nu in 4 gymnasium en ben me een beetje aan het oriënteren op studies. Ik zou graag willen studeren in Engeland, maar ik ben een beetje geschrokken van andere berichten die tegenkwam op verschillende fora. Die zeggen namelijk allemaal dat je voor elk vak een 8 (eigenlijk nog hoger) moet staan om überhaupt toegelaten te worden tot deze universiteiten. Ik sta een 7.4 gemiddeld, maar volg wel het maximale aantal vakken. Ik had tijdens het maken van die keuze gedacht dat ze op universiteiten ook wel rekening zouden houden met de hoeveelheid vakken die je gevolgd had (dat het dan moeilijker is om óveral hele hoge punten voor te halen). Weet iemand of die 8+ echt zo zwart op wit is, of dat ze ook gewoon kijken naar individuele gevallen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2012, 10:04
Verwijderd
Nee hoor, gemiddeld een 8 is het mínste wat ze kunnen vragen. Waarschijnlijk willen ze bovendien dat je veel nuttige buitenschoolse activiteiten hebt uitgevoerd zoals vrijwilligerswerk, schoolkranten, leerlingenraad, en goeie aanbevelingen van belangrijke personen, etcetera. Of ze kiezen zonder al die dingen uit de honderden internationale studenten die ook een 8 gemiddeld staan.

Maar er zijn meer universiteiten in Groot Brittannië dan alleen die twee elitaire
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 10:08
Fugu
Fugu is offline
Ik denk niet dat ze heel stug vasthouden aan die 8 gemiddeld - de moeilijkheidsgraad daarvan verschilt natuurlijk ook per school, en de hoeveelheid vakken zal zeker uitmaken. Het is wel essentieel dat je hoge cijfers hebt voor de vakken die gerelateerd zijn aan wat je wilt studeren. Je zou dus in principe best toegelaten kunnen worden met een 7,4. Maar zonder minimaal een 9 voor Engels en voor de vakken die met je studie te maken hebben op je eindlijst kom je (voor zover ik gehoord heb) niet erg ver.

Overigens is je gemiddelde slechts een van de vele dingen die ze meenemen in hun overwegingen. Ook belangrijk zijn je buitenschoolse activiteiten, je prestatie op het interview ter plaatse, enzovoort. Een klasgenoot van mij was zelfs afgewezen met een 9,5 gemiddeld op zijn eindexamenlijst omdat het gewoon nogal een nerd was

Zou ook even nadenken of je echt per sé naar Oxbridge wilt. Het zijn prachtige universiteiten en ik snap de verlokking van de hoge status, maar ze zijn niet per definitie het beste voor iedere studie en behoorlijk aan de prijzige kant. Ik zou zeker ook even kijken naar andere unis in het "hogere" segment als LSE, UCL, Edinburgh, etc., afhankelijk van wat je plannen zijn (:
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 12:54
rwpoc
rwpoc is offline
Citaat:
Ik zou zeker ook even kijken naar andere unis in het "hogere" segment als LSE, UCL, Edinburgh, etc., afhankelijk van wat je plannen zijn (:
Echt concrete plannen heb ik nog niet, maar misschien is kijken naar andere universiteiten wel het best. Bovendien, je kunt je inschrijven op 5 (dacht ik) universiteiten, dus ik kan altijd nog 4 haalbare pakken en een gokje wagen voor deze. Bedankt, allebei! .
Met citaat reageren
Oud 05-03-2012, 09:30
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
en behoorlijk aan de prijzige kant.
Vergis je hier inderdaad niet in.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 05-03-2012, 11:04
X_BlackMoon_X
X_BlackMoon_X is offline
wat zou het dan kosten om een volledige studie in engeland te volgen?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2012, 15:11
rwpoc
rwpoc is offline
Cambridge op dit moment €10.800 per jaar, maar er staat niet bij of het uitmaakt welke studie etc. Ik heb geen idee hoeveel Oxford kost. De meeste andere universiteiten in Engeland zijn redelijk vergelijkbaar met de Nederlandse.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2012, 17:22
loveforfashion
loveforfashion is offline
Je hoort vaak dat studenten in het buitenland willen studeren en natuurlijk snap ik dat, maar als je twijfelt of niet precies weet wat je wilt kun je ook nog overwegen om naar een universiteit te gaan waar ze programma's aanbieden waarbij je veel reist. Bijvoorbeeld een stage of semester in het buitenland. In Nederland wordt dat volgens mij university collage genoemd.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 22:10
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Cambridge op dit moment €10.800 per jaar, maar er staat niet bij of het uitmaakt welke studie etc. Ik heb geen idee hoeveel Oxford kost. De meeste andere universiteiten in Engeland zijn redelijk vergelijkbaar met de Nederlandse.
Vanaf aankomend jaar vragen bijna alle Engelse universiteiten 9000 pond collegegeld per jaar. Geloof niet dat er nog een enkele universiteit is die niet minstens 6000 pond per jaar zal vragen.

Daarentegen kan je in Schotland voor nog geen 2000 pond per jaar studeren. En universiteiten zoals Edinburgh en St. Andrews staan ook hartstikke hoog aangeschreven. St. Andrews heeft mij afgewezen ookal stond ik een 8,2 gemiddeld en deed ik 3 keuze vakken op het VWO. Volgend jaar begin ik echter aan een Master opleiding aan de universiteit van Edinburgh, dus het is alsnog goedgekomen met me .

Als je heel graag wilt, is het het natuurlijk altijd waard om te proberen bij Oxford/Cambridge aangenomen, maar ik denk realistisch gezien dat als je een 7,4 staat je kansen heel erg klein zullen zijn, omdat ze simpelweg uit zoveel goede kandidaten kiezen die wel minstens een 8 gemiddeld staan.

Zoals anderen zeiden, kijk naar andere universiteiten, je kan misschien daarna nog doorsturen aan Oxford/Cambridge. Een vriendin van mij heeft bijvoorbeeld 4 jaar lang biologie aan de universiteit van Edinburgh gestudeerd en is daarna aangenomen voor een 3 jaar durende doctoraalopleiding aan Cambridge. Een andere vriendin heeft politicologie in Aberdeen gestudeerd en is daarna toegelaten tot een Masters opleiding in Oxford.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 14-06-2013, 17:42
FreddieA
FreddieA is offline
Ik heb rechten in Oxford gestudeerd- aan New College- een college uit 1379.

Gemiddeld een 8 of hoger voor elk vak. Of je er meer doet dan nodig maakt niets uit.

Met gemiddeld een 8 kom je er ook nog niet. Je moet veel buiten curriculaire activiteiten hebben gedaan. Sport, politiek, buitenland ervaring, muziek enzovoorts.

Als je een topsporter bent of althans op hoog niveau sport maak je een grotere kans van college sports zijn belangrijk. Roeien staat hoog aangeschreven en cricket.

Hetzelfde geldt voor als je op hoog niveau een instrument bespeelt of zingt of bijvoorbeeld het Europee jeugd parlement hebt gedaan of iets met de Verenigde Naties.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2015, 16:54
MWizzle
MWizzle is offline
Citaat:
Ik heb rechten in Oxford gestudeerd- aan New College- een college uit 1379.

Gemiddeld een 8 of hoger voor elk vak. Of je er meer doet dan nodig maakt niets uit.

Met gemiddeld een 8 kom je er ook nog niet. Je moet veel buiten curriculaire activiteiten hebben gedaan. Sport, politiek, buitenland ervaring, muziek enzovoorts.

Als je een topsporter bent of althans op hoog niveau sport maak je een grotere kans van college sports zijn belangrijk. Roeien staat hoog aangeschreven en cricket.

Hetzelfde geldt voor als je op hoog niveau een instrument bespeelt of zingt of bijvoorbeeld het Europee jeugd parlement hebt gedaan of iets met de Verenigde Naties.

Succes.
Hey kan je wat inside info geven? Hoe was het etc.?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in Oxbridge
Eigennaam
13 21-04-2011 21:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.