Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2018, 15:19
liveyourlife7
liveyourlife7 is offline
Hey allemaal, ik heb een vraagje:
Is het uitwisselen van algemene informatie over toetsen met een andere klas fraude? Dus stel je voor dat je een toets gemaakt hebt, en dan heeft een andere klas hem na jou, en dat je dan tegen hen zegt van ja let hierop, dit onderwerp is belangrijk etc. Is dit fraude, of erg om te doen? Er wordt nu op mijn school gezegd van dat er fraude gepleegd wordt en dat er zware maatregelen gaan komen, maar ze hebben nog geen bewijs. Ze zijn al een onderzoek begonnen En dan hebben ze het over klassen die dus toetsen naar elkaar toesturen, terwijl dat in mijn klas nooit gebeurt is. Wel dat we dan aan andere gezegd hebben van wat belangrijk is enzo. Maar naar mijn idee doet bijna iedereen dit toch? Iemand zeggen wat je moet kennen en niet moet kennen voor een toets. Of andersom, dat jij het krijgt. Ik snap het niet echt en mensen maken hier dus een groot probleem van. Dus kan iemand mij zeggen of dit erg/ fraude is?
Alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2018, 15:47
Verwijderd
Nee dit is geen fraude.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2018, 12:25
MartinoT7
MartinoT7 is offline
Nou ik weet niet per se of dit fraude is, maar het is zeker niet de bedoeling dat je informatie doorspeelt van een zelfde toets die eerder gemaakt is. Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand een foto gemaakt had en vervolgens een andere klas deze ging opzoeken thuis en de volgende dag had iedereen een 8 of hoger (dit mag niet). moesten hem ook over doen. maar ja... lastige situatie.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2018, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Nou ik weet niet per se of dit fraude is, maar het is zeker niet de bedoeling dat je informatie doorspeelt van een zelfde toets die eerder gemaakt is. Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand een foto gemaakt had en vervolgens een andere klas deze ging opzoeken thuis en de volgende dag had iedereen een 8 of hoger (dit mag niet). moesten hem ook over doen. maar ja... lastige situatie.
Ach hou je mond toch
Met citaat reageren
Oud 22-03-2018, 15:56
rensend
rensend is offline
Gebeurde bij mij op school ook vaak. Als het egt een belangrijke toets was waren er meerderen versies dus dat moeten ze bij jou op school ook maar doen als ze het willen oplossen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2018, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Nou ik weet niet per se of dit fraude is, maar het is zeker niet de bedoeling dat je informatie doorspeelt van een zelfde toets die eerder gemaakt is. Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand een foto gemaakt had en vervolgens een andere klas deze ging opzoeken thuis en de volgende dag had iedereen een 8 of hoger (dit mag niet). moesten hem ook over doen. maar ja... lastige situatie.
Dat is dan een domme luie docent, want dan moet je maar meer vragen hebben over een onderwerp.

TS: nee hoor is geen fraude, iedereen doet dat. Je kan zelfs met je klas afspreken dat iedereen één vraag onthoudt en deze vervolgens meteen opschrijft na de toets. Heb je een mooie collectie vragen.

Ik vind dit hoog van de toren blazen van onderzoek doen etc echt zoiets doms. Als je gewoon nieuwe vragen bedenkt heb je dit probleem niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Is dit fraude?
F.
80 05-04-2011 17:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Fraude studiebeurs
ganralph
35 22-11-2010 22:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Fraude bij de UWV?
Gatara
15 11-08-2009 10:28
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie fraude werkstuk gezocht
ikkuh_is_lief
2 28-10-2004 20:53
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie enquete maatschappijleer fraude
mystress-darqyr
2 08-05-2004 15:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.