Oud 20-05-2003, 12:56
michel lovertje
michel lovertje is offline
ik had ff een vraagje aan iedereen die hier kleedgeld krijgt,

ik krijg binnekort ook kleedgeld,
maar nu willen mn ouders eerst dat ik uitzoek wat ik daar allemaal voor moet kopen,

nou heb ik aan jullie de vraag:
krijgen jullie kleedgeld en zojah hoeveel?
en wat moeten jullie daar allemaal voor kopen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2003, 14:40
Thomas
Thomas is offline
Kleedgeld is natuurlijk in principe niets meer dan een zakcentje van je ouders dat je voornamelijk besteed aan kleding en de rest mag je natuurlijk naar eigen inzicht besteden.

Ik krijg zelf geen kleedgeld, omdat mijn ouders mijn gehele studie betalen. Wel krijg ik studiefinanciering en ik denk dat dit een mooi bedrag zou kunnen zijn: ongeveer 100 Euro per maand. Daarmee moet je dan alles doen, zoals bv uitgaan, kleding kopen, etc. etc.

Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 17:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik krijg 55,- euro kleedgeld per maand. daarvan moet ik gewoon alles kopen. als je echt specifieke dingen wilt weten, hier is een lijstje:
- ondergoed (let op, bh's bijvoorbeeld zijn erg duur)
- sokken
- shirtjes
- truien
- broeken
- rokken
- winterjas (ook erg duur altijd)
- dingens als handschoenen, sjaal enz.
- zomerjas
- schoenen (ook iets wat niet altijd goedkoop is...)
en verder bijv. dingen als haarspulletjes en/of een galajurk met de kerst.

voor dingen als een winterjas heb ik vaak aan één maand kleedgeld niet genoeg en ook als ik kerstgala heb moet ik kiezen: een nieuwe jurk en dus een paar maanden weinig kopen, of die van vorig jaar nog een keer aan.
maar ik vind het toch wel ideaal, kleedgeld. geen moeder die zegt dat je toch al 5 van die shirtjes hebt, ofzo
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 22:14
ireentjuhp
ireentjuhp is offline
50 € per maand !!maar daar hoef ik mn jas en schoenen niet van te betalen! da's wel fijn! maar toch vind ik het te weinig geld gelukkig kom ik er wel mee rond want ik verdien best veel !maar ik kan voorstelle dat andere t veel te weinig vinden!!Kleding is best duur tegenwoordig!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 02:01
Tóney
Tóney is offline
Toen ik 16/17 was kreeg ik €50 kleedgeld, gelukkig exclusief jassen en schoenen (1 à 2 jassen/paar schoenen per jaar)
__________________
Carpe Noctem
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 15:07
the tourist
the tourist is offline
Ik krijg €70,- per maand (inclusief zakgeld). Daar moet ik alles voor kopen. Soms bedraagt mijn moeder wat bij, maar dat komt echt heel weinig voor (vorig jaar heeft ze bv de helft van mijn bergschoenen betaald, omdat die duur zijn en ik omdat ik ze gewoon nodig had).
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 22:21
NielZ
Avatar van NielZ
NielZ is offline
Ik kreeg (krijk nu stufi) 50 euro per maand.
Voor álles.
(En als jongen had ik massaal geld over )
__________________
Mage Powerrr \o/ • Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:26
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
90,-

Maar als ik iets tekort kom betaalt mijn moeder het wel voor me. En ook als ik niets tekort kom betaalt mijn moeder het ook voor me!!!!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:38
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ongeveer 200 euro per 3 maanden

ik moet er alles van kopen

ondergoed
broeken
shirts
truien
de jassen
de schoenen
sokken
bikini's (vergis je neit, dat is ook 50 euro per jaar)

ja alleen voor de vakantie's neit alles.. mn moeder heeft bijna alles voor mn wintersport betaald (geloof me dat tikt flink aan, ik was uiteindelijk rond de 400 euro uit)

maar ik krijg ook 10 euro zakgeld per week om me nog een beetje te helpen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 19:38
Smin
Smin is offline
38 Euro per maand voor alles, geen extraatjes.
__________________
oh, cheer up! It's not as bad as all that
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 21:23
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
gewoon meer geld zodat je daar je kleding van koopt als je geen kleding koopt dan kan je de rest houden
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 18:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik krijg € 100,- per maand maar dat is dan inclusief zakgeld (€ 20,-) en daar moet ik ook de fietsenmaker van betalen, mn zwembad kaart, kadootjes, eigenlijk alles behalve mn schoolspullen en mn eten enzo.

Ik houd voor kleding ongeveer € 60,- per maand over (scheelt per maand, want met zo'n zwembadkaart doe ik veel langer dan een maand en dat is toch weer € 27.-)
met kleding moet je dan denken aan:
- ondergoed
- sokken
- shirtjes
- topjes
- korte broeken
- lange broeken (meestal erg duur)
- rokjes / jurkjes
- truien / vestjes
- zomer en winterjas (ook best duur, zeker een winterjas)
- schoenen (ook heel duur, daar spaar ik voor)
- accesoires zoals riemen enz.

Ik krijg van mn moeder dus zoveel geld omdat ik over een jaar op kamers ga en dan moet ik ook rond zien te komen met mn geld, ik krijg nu de kinderbijslag helemaal zelf, maar dan per maand ipv per drie maanden. (alleen in de maand dat ik jarig ben krijg ik vaak iets minder omdat mn moeder van de kinderbijslag ook mn verjaardagscadeautje moet kopen)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 16:00
Go
Avatar van Go
Go is offline
EUR 82.72,- per maand (incl. zakgeld!). Je zult misschien denken: wat een vreemd bedrag. Er zit 26 euro aan zakgeld bij in. Als dat er af doet kom je op 56.72 euro uit. Dat is in guldens 125 gulden.
Eigenlijk hoef ik er niet zoveel van te kopen. Tip: probeer zoveel mogelijk dingen uit te sluiten, zoals regenpak, sokken, ondergoed e.d. Als ik dat niet zou doen, zou het me alleen maar meer geld kosten dan dat ik binnen krijg.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 18:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 24-05-2003 @ 14:54:
Dan koop jij dure bikini's
als je een bikini of zwempak van kwaliteit wil kopen kom je wel op zo'n bedrag uit denk ik. als je genoege neemt met een ding wat na de 2 weken vakantie half uit elkaar ligt zijn ze wel goedkoper
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 15:22
DjTiesto
Avatar van DjTiesto
DjTiesto is offline
Ik krijg 75 euro kleedgeld per maand. Daar moet ik alles van betalen, dus ook een winterjas ofzo (Exc zakgeld)
Meestal hou ik wel over, maar volgens mij is dat bij alle jongens
__________________
Almelo Pauper...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:36
Sabine015
Sabine015 is offline
ik krijg 100 euro per maand
en daarvan moet ik ondergoed kleding schoenen jas enzz kopen
meestal koop ik ook nog andere dingen dan kleding hoor
dan alleen maar kleding......!!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 19:28
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 23-05-2003 @ 10:38:
ongeveer 200 euro per 3 maanden

ik moet er alles van kopen

ondergoed
broeken
shirts
truien
de jassen
de schoenen
sokken
bikini's (vergis je neit, dat is ook 50 euro per jaar)

ja alleen voor de vakantie's neit alles.. mn moeder heeft bijna alles voor mn wintersport betaald (geloof me dat tikt flink aan, ik was uiteindelijk rond de 400 euro uit)

maar ik krijg ook 10 euro zakgeld per week om me nog een beetje te helpen
mijn bikini kostte 13 euro
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 21:53
SlackerBitch
Avatar van SlackerBitch
SlackerBitch is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 27-05-2003 @ 20:34:
Hmpf valt wel mee hoor, mijn bikini's kosten meestal tussen de 20 en 25 euro, en gaan echt wel langer mee dan een zomer. Gewoon goed uitspoelen als je bent wezen zwemmen of aan het einde van de dag, en er is niet zoveel aan de hand?

Of, als je niet zo'n modefreakje bent, gewoon in de uitverkoop kopen. Die begint soms al in juli, dus als je in augustus op vakantie gaat is dat geen probleem!! En anders koop je er gewoon voor weinig geld eentje in september, maar dan wél eentje van een goed merk!!

Enneh: ik krijg 35 euro kleedgeld en 20 euro zakgeld per maand, maar daar hoef ik alleen broeken, shirtjes, bikini en ondergoed van te betalen...schoenen en jassen krijg ik meestal nog wel van paps&mams . Als je nog moet onderhandelen: probeer meer te krijgen . 50 Euro is in deze tijd een redelijk bedrag vind ik, al hangt het natuurlijk wel af van wat je er precies van moet betalen.
__________________
Goedemiddag, dit is het eindpunt van deze trein. Denkt u bij het uitstappen aan uw bagage. Ik wens u nog een prettige dag
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-05-2003, 19:07
Verwijderd
Toen ik een jaar of 16/17 was, kreeg ik ƒ75,- per maand en daar moest ik alles wat ik aan kon trekken (ondergoed, shirts, truien, broeken, schoenen, jassen, zwempakken, enz.) van betalen, mijn ouders sprongen nooit bij, als ik iets duurs wilde, moest ik maar sparen.

Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
*kijkt in afschriftenboekje* €45 (van m'n ouders) + €10 (van m'n oma)= €55 kleedgeld per maand

Daarvan moet ik alles betalen uitgezondert paardrijkleren
__________________
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 22:14
mR
Avatar van mR
mR is offline
€50,- per maand, hierbij leg ik meestal nog 50 tot 100 per maand van m'n salaris bij voor kleren.

Sokken en boxers hoef ik niet zelf te betalen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 23:41
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Ik kreeg 300 gulden per 3 maanden, hoeveel dat nu in euro's is mag je zelf uitrekenen.
Het geld krijg ik op m'n girorekening en opzich mag ik er alles voor kopen, maar het is natuurlijk de bedoeling dat ik er mijn kleding voor koop. Ik moet er al mijn kleding voor kopen, dus ook jassen, schoenen en ondergoed.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 12:43
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
ik krijg 200 euro per drie maanden!

moet ik idd ook alle van betalen en soms krijg ik wat extra's van me ouder! daarnaast HAD ik een baantjuh maar ben ontslagen dus niet 20 euro per maand extra ...
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 18:35
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Ik krijg elke eerste van de maand mijn kleedgeld gestort, 65 Euro.. En daar koop ik dus kleding van.. Ik hoef alleen niet zelf mn sokken, ondergoed enzo te kopen..
En vaak krijg ik nog wat van mn moeder als ik met haar aan het winkelen ben.. Dus ik heb eigenlijk geen klagen, ik kom zeker niks te kort

Kleding wordt trouwens ook wel steeds duurder! Erg vervelend, van mijn kleedgeld kan ik vaak net 1 broek kopen of een paar shirtjes, en dan houdt het ook een heel eind op..
Maar goed; dat is een reden om een baantje te zoeken en zelf wat bij te verdienen..

En ik denk dat ouders dat ook zeker waarderen; dat je zelf je eigen geld verdient; mijn ouders in ieder geval wel (ook al vinden ze het ook wel een beetje vanzelfsprekend) maar goed, ik had natuurlijk ook op mn luie reet kunnen gaan zitten...
Maar omdat ik zelf ook nog een baantje heb belonen ze dat ook wel eens door me wat extra's te geven als ik ergens naar toe moet bijvoorbeeld.
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 01:21
leon-v
leon-v is offline
MAAND
Ik verdien zelf: 200 €
Ik krijg: 40€ zakgeld "
Ik krjig: 75€ kleedgeld

Kleedgeld is voor mij lang niet genoeg maar het ligt natuurlijk ook aan waar je shopt.. Als je alleen bij de H&M koopt dan heb je hier denk ik wel genoeg aan...
Vandaar dat mn kleedgeld en mn zakgeld en vaak nog een gedeelte van mn salaris aan kleding opgaat
__________________
2006: Leon-V. @ Dance Valley
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2003, 11:12
Smin
Smin is offline
Ik krijg dus maar zo'n 38 euro per maand aan kleedgeld. Ik werk wel, maar ik spaar ook om te gaan reizen na m'n eindexamen. Daarom wil ik niet te veel van m'n salaris aan kleding besteden. Dan maar geen merkkleding. Zelfs kleding van de H&M is een stuk duurder geworden. Alle kleding is trouwens vrij duur.
__________________
oh, cheer up! It's not as bad as all that
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 20:50
pukkiej
pukkiej is offline
jep.... ik lees het nu, en baal goed. mijn kleedgeld heb ik er net doorheen gejaagd ik ben 12 en krijg 70 euro per maand, inclusief zakgeld... wat ik er allemaal voor moet kopen? hier is een lijstje:
- sokken
- ondergoed (en bh's zijn niet goedkoop)
- broeken
- shirtjes
- jassen (ook nie echt goedkoop)
- schoenen (helmaal niet goedkoop)
- sjaals, hoeden ect.
- deodorant en andere schoonheidsmiddelen
- haarspulletjes ect.

kijk dat zijn tog wel een hoop dingen. als ik een paar schoenen wil kopen, moet ik er vaak rekening mee houden dat ik dan die zelfde maand niet ook nog eens een broek kan kopen en een shirtje. je moet dus handig zijn in opsparen enzo. lukt mij aardig goed alleen als ik in een shopbui ben sta ik aan't einde van de dag meestal rood...

maar aan de andere kant is't wel lkkr dat je niet met mams lief opstap hoeft (want zíj heeft het geld) en dat je 100 dezelfde exemplaren kunt kopen zonder dat mams lief begint te zeuren dat je die al hebt! - maar mam, deze heeft een andere kleur dat zie je toch zo? -
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 21:49
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ik krijg nu geen kleedgeld.....gewoon in overleg wordt alles betaald/gedeeld.
Gelukkig bemoeien ze zich dan niet met wat voor iets ik koop maar meer of ik t nodig heb.(ik ken mensne die dus geen keledgeld krijgen en daardoor onder druk worden gezet door de ouders om bepaalde dingen niet of wel te kopen......lijkt me klote).

En of ongeveer 3,5 maand krijg ik per maand van de overheid 90 euro omdat dan de kinderbijslag wegvalt enzo....dus dat wordt m'n kleedgeld dan per maand, vinnik wel goed bedrag aangezien ik ernaast ook nog werk.
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:53
Tourniquet-
Avatar van Tourniquet-
Tourniquet- is offline
zakgeld + kleedgeld per maand: €100,-
Is wel goed, het is neit zo da tik geld over heb aan het eind van de maand maartog. Van dat geld koop ik dus kleren (alhoewel bijvoorbeeld een winterjas of dure schoenen die ik 'nodig' heb, wel worden betaald door me moeder), maa rik koop er dusook gewoon eigelijk alles van wat ik nodig heb, kadotjes, frutsels, accesoires, concertkaartjes (duurig!!) enz enz.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:02
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
ik krijg 66 euro kleedgeld per maand van mijn ouders.
en hoef GEEN
-jassen
-schoenen
-ondergoed+sokken
-sportkleding
te kopen

kuzz mij
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 22:32
yliek
Avatar van yliek
yliek is offline
ff denken...ik krijg 40 euro zakgeld en 1x in de drie maanden 200 euro..mar als ik mn moeder eens lief aan kijk of mee neem sleep ik er vast meer uit
Maar ik krijg vanaf januari ipv kleedgeld 90 euro studie tegenmoetkoming per maand!
__________________
-->Please believe in me...<--
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 15:21
Verwijderd
Ik krijg €50 per maand daarvan hoef ik geen
-jassen (ik krijg 1 winterjas per 2 jaar, als ik meer wil moet ik wel zelf betalen)
-schoenen (2 paar schoenen per jaar)
-Zwemkleding (tot €25)
- sportkleding

te betalen.

Ondergoed eigenlijk ook niet, maar vaak koop ik dat impulsief en krijg ik het niet terug van m'n ouders, maar dat vind ik niet zo erg. Ik krijg al genoeg ^^
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 19:11
feline
feline is offline
Ik krijg 70 euro kleedgeld, en 15 euro om mn abonnoment van mn telefoon te betalen.
Van die 70 euro moet ik broeken, ondergoed, shirtjes, sokken, toiletartikelen zoals make-up etc, uitgaan, cadeautjes betalen. Schoenen en jassen krijg ik van mn ouders, en af en toe een extraatje.
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 21:57
DaDude
Avatar van DaDude
DaDude is offline
YEsss, mijn kleedgeld wordt verhoogd naar 100 EURO !!!
__________________
Non Human prescense detected.......
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 14:14
sascha-gurlie
sascha-gurlie is offline
Ik krijg 62 euro kleedgeld per maand. Dat is ook mijn zakgeld maar daarvan hoef ik bijna niets zelf te betalen. Wel moet ik winterjassen enzo zelf betalen.
__________________
don't worry be happy!!!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 18:49
Main
Avatar van Main
Main is offline
Ik krijg 60 euro per maand kleedgeld en 25 euro per maand zakgeld. Daarvan moet ik bijna alles betalen, behalve jassen en schoenen. En soms krijg ik een extraatje als m`n moeder in een goede bui is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-09-2003, 22:03
Gigli
Gigli is offline
Jaja, ik ga ook maar eens aan de onderhandelingen beginnen K krijg iig 2x per jaar van mn oma kleding, voor mijn verjaardag en ook een keer voor die van mn zus mag k een hele outfitt uitzoeken en hoef alleen t bonnetje ff in te leveren (en laat r nou pcies halfjaar tussen onze verjaardagen zitten = timing ) en hoop dat mn ouders mn winterjas & 1 paar zomer & winterschoenen per jaar willen betalen.....en dan hoop ik op 60 euro per maand.( k ben btw 16) Wat denken jullie....goede deal?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 09:57
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
ik krijg gewoon per maand 75 euro, ik moet daar alles voor kopen (ja, ook als ik alleen op vakantie wil enzo...) behalfe schooldingen. De jassen en schoenen betaal ik voor de helft.

en ja, af en toe krijg ik ook wat van mijn moeder
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 09:58
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
ik vind het trouwens een goede deal
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 19:51
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Ik krijg 75 euro kleedgeld en daar moet ik alles van kopen: makkie, ik hou zeker 25 euro per maand over
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Kleedgeld & Zakgeld
ttijn
12 09-01-2017 08:24
Werk, Geld & Recht Kleedgeld
Lobke1988
51 16-10-2003 20:35
Lifestyle Hoeveel kleedgeld krijg jij?
D-sire
70 05-10-2002 19:32
Lifestyle Kleedgeld
Verwijderd
98 02-09-2002 18:24
Lifestyle kleedgeld
caroos
70 30-04-2002 20:02
Lifestyle kleedgeld
*mystery*
10 27-04-2002 14:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.