Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2004, 10:36
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
het valt me echt aan heel veel mensen op dat ze als excuus voor hun "lage" (lees: geen vwo)-opleiding gebruiken, dat ze "helemaal niks doen op school". Ik vind dit toch wel zo'n stom excuus. Ikzelf doe ook zo goed als niks, maar heb het vwo wel makkelijk gehaald. Had ik er echter meer voor moeten doen, had ik dit ook wel gedaan. Naar mijn mening is de opleiding waar je "thuis hoort" dan ook de opleiding waar je met gemiddelde inzet kunt slagen, dus iemand die "met heel veel doen wel het vwo aan zou kunnen" is geen vwo-materiaal.
Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2004, 10:39
Teerbal
Teerbal is offline
Ik heb liever een hard werkende mbo'er dan een luie vwo'er
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 10:41
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
kan ik wel inkomen, maar dat bedoel ik niet..
ik heb het juist over de luie (V)MBO'ers die van zichzelf vinden dat ze wel vwo aan zouden kunnen, maar "daarvoor te lui zijn", dat vind ik altijd zo'n onzin
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 11:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind het lekker makkelijk om te zeggen. Jij doet toch ook niks op het vwo? Je kan wel zeggen STEL dat ik op het vmbo had gezeten, dan had ik hard gewerkt om hoger op te komen. Maar dat weet je niet, want STEL betekent dat je het niet uit ervaring zegt.
Ik doe zelf ook vrij weinig op het vwo (heb er wel hard voor moeten werken, maar op dit moment is gaat het heel gemakkelijk), maar ik denk dat ik op het vmbo veel minder gemotiveerd zou zijn geweest om hard te werken en zo'n lui leventje bevalt me een stuk beter dan veel aan je huiswerk moeten zitten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 11:13
Gruppie
Gruppie is offline
Op het vwo moest ik er keihard voor werken om voldoendes te halen (natuurlijk waren er ook vakken waar het wel makkelijk ging), nu ik op t hbo zit gaat het me een stuk makkelijker af om ruime voldoendes te halen; kortom hoewel ik 'met heel veel doen' het vwo gehaald heb, was ik duidelijk geen havo-er... ......
Ik ben t dus meer met Balance eens
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Young Grow Old schreef op 16-04-2004 @ 11:36 :
het valt me echt aan heel veel mensen op dat ze als excuus voor hun "lage" (lees: geen vwo)-opleiding gebruiken, dat ze "helemaal niks doen op school". Ik vind dit toch wel zo'n stom excuus. Ikzelf doe ook zo goed als niks, maar heb het vwo wel makkelijk gehaald. Had ik er echter meer voor moeten doen, had ik dit ook wel gedaan. Naar mijn mening is de opleiding waar je "thuis hoort" dan ook de opleiding waar je met gemiddelde inzet kunt slagen, dus iemand die "met heel veel doen wel het vwo aan zou kunnen" is geen vwo-materiaal.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik snap je punt niet helemaal: "iemand die "met heel veel doen wel het vwo aan zou kunnen" is geen vwo-materiaal." Ja, en wat dan nog???
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 13:17
Verwijderd
Iemand die geen zak doet, en op het vmbo zit, zou inderdaad meer kunnen doen om hoger te komen. Maar iemand die geen inzet heeft, is ook geen hoger niveau waard.
Iemand die zwoegt om zo hoog mogelijk te komen, en het ook haalt.. wat is daar mis mee? Die persoon heeft een super hoge inzet.

Sommige mensen zijn gewoon lui, hebben géén inzet, of een hele lage. En tja, anderen niet.
En dan nog; hoe weet jij dat jij wél een hoge inzet hebt als je geen zak doet? Wees blij dat het je zo gemakkelijk afgaat, maar als je 'later' ineens wél inzet moet tonen, en je weet niet hoe... tja, dan is een zwoegende vwo'er beter af.

(Ik hou niet van mensen die opscheppen over het feit dat ze geen zak uitvoeren en het toch halen. )
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 13:24
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
wat ik dus heb is :

ik heb eerst vmbo gedaan waar ik dus echt helemaal NIETS heb gedaan en toen als 1 van de beste van mijn school slaagde...

doe nu havo en ik heb wel zoiets van...

ik doe nu wel havo.. maar echt heel veel verschil als het om huiswerk gaat is er voor mij niet omdat ik ook nu bijna niets aan huiswerk doe..

komt zeker wel allemaal doordat ik 4 jaar lang op het vmbl niets doe.. want vmbo is echt TE makkelijk
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:50
Verwijderd
ik doe zat voor school, maar een hardwerkende vwo'er is beter dan een nietsdoende vmbo'er.

Citaat:
(Ik hou niet van mensen die opscheppen over het feit dat ze geen zak uitvoeren en het toch halen. )
ik ook niet, voor mijn gevoel is dat een hele verkeerde instelling. Als je niets doet kan je mss nog wel hoger, ga iets doen dan bereik je altijd meer.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 17:30
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 16-04-2004 @ 11:41 :
kan ik wel inkomen, maar dat bedoel ik niet..
ik heb het juist over de luie (V)MBO'ers die van zichzelf vinden dat ze wel vwo aan zouden kunnen, maar "daarvoor te lui zijn", dat vind ik altijd zo'n onzin
meestal lullen die een end weg, alleen zullen er echt nog wel n paar bijzitten die bes havo of vwo kunnen... Ik vind het sowieso dom dat je je 'excuseert' voor het niveau opleiding dat je doet... Tis toch gewoon je eigen keus?
Ik ben wél van mening dat er op de havo wel veel lui zitten die best vwo kunnen (zoals bij ons op school), maar die (echt serieus) naar de havo zijn ggaan omdat hun vriendjes&vriendinnetjes daar ook zitten... Dat vind ik wel echt dom. Vaak gaan lui ook naar de havo 'omdat ze dr geen zin meer hebben' op t vwo... slecht hoor.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 17:35
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Mensen die zeggen ik had makkelijk havo of vwo gekund, maar ik deed er niet genoeg aan halen het bloed onder me nagels. Als je het kan dan doe je het toch? Heb je geen inzet? Dan kan je het dus niet! Havo of vwo doen eist nou eenmaal ook inzet, niet alleen intelligentie.

Ik heb wel meer respect voor een vmbo'er die er hard voor werkt en zich normaal gedraagt (alleen zijn die er zo weinig), dan voor een vwo'er die er niets aandoet en zich niet gedraagt.

Overigens als je niets op school doet (of beter gezegd voor school, want op school doe ik zelf ook niet zoveel) dan zit je gewoon verkeerd. Ligt niet alleen aan de leerlingen maar ook aan de scholen (want om iets bij te kunnen leren, wat de bedoeling is, moet je er toch wel wat voor kunnen doen).
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 21:33
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 16-04-2004 @ 18:30 :
meestal lullen die een end weg, alleen zullen er echt nog wel n paar bijzitten die bes havo of vwo kunnen... Ik vind het sowieso dom dat je je 'excuseert' voor het niveau opleiding dat je doet... Tis toch gewoon je eigen keus?
Ik ben wél van mening dat er op de havo wel veel lui zitten die best vwo kunnen (zoals bij ons op school), maar die (echt serieus) naar de havo zijn ggaan omdat hun vriendjes&vriendinnetjes daar ook zitten... Dat vind ik wel echt dom. Vaak gaan lui ook naar de havo 'omdat ze dr geen zin meer hebben' op t vwo... slecht hoor.
Het kan idd je eigen keus zijn en genoeg mensen kunnen nu eenmaal niet hoger. Daar is ook niets mis mee, want je hebt op alle niveaus mensen van verschillende beroepen nodig. Je kan immers niks met alleen maar artsen of alleen maar stratenleggers. Ik vind het echter wel zielig overkomen als je bijvoorbeeld vmbo doet en gaat zeggen dat je veel beter kan. Dat is een excuus wat nergens op slaat, want dan moet je ook maar laten zien dat je beter kan en waarom zou je je er voor schamen?
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 22:33
professor2
professor2 is offline
ik dnek dat je eerst eens van mensen moet weten wat 'niets'
doen eigenlijk is hier verstaat iederen wat anders onder namelijk
bovendien is eht koel om niets te doen dus wat de 1 niets vind vind de ander veel maar toch zeggen ze allemaal dat ze niets doen omdat het koel is


ik heb 1 ding geleerd als je niets doet in de leterlijke zin van het woord dan blijf je doodeenvoudig zitten
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 11:42
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 16-04-2004 @ 11:36 :
het valt me echt aan heel veel mensen op dat ze als excuus voor hun "lage" (lees: geen vwo)-opleiding gebruiken, dat ze "helemaal niks doen op school". Ik vind dit toch wel zo'n stom excuus. Ikzelf doe ook zo goed als niks, maar heb het vwo wel makkelijk gehaald. Had ik er echter meer voor moeten doen, had ik dit ook wel gedaan. Naar mijn mening is de opleiding waar je "thuis hoort" dan ook de opleiding waar je met gemiddelde inzet kunt slagen, dus iemand die "met heel veel doen wel het vwo aan zou kunnen" is geen vwo-materiaal.
Wat vinden jullie hiervan?
Er zijn idd zoveel mensen die gewoon niks doen op een laag niveau en toch niet hogerop willen. Dat is iedereen zijn eigen keus. Zelf had ik ook wel het 'hoogste' niveau kunnen halen, maar ben uiteindelijk geslaagd op de mavo. Het zal allemaal wel, ik had er mijn redenen voor en die vond ik net wat belangrijker dan wat (veel) andere mensen ervan denken.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 11:47
Verwijderd
Ik zal je even uit de droom helpen. Het is onder jongeren cool om geen huiswerk te maken. Dat heeft niets met opleidingsniveau te maken. Juist hier op het gymnasium merk ik dat er veel gelogen wordt over de hoeveelheid huiswerk die gemaakt is. Schaamte? Onzekerheid?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 11:54
The0
The0 is offline
Citaat:
snees schreef op 17-04-2004 @ 12:47 :
Ik zal je even uit de droom helpen. Het is onder jongeren cool om geen huiswerk te maken. Dat heeft niets met opleidingsniveau te maken. Juist hier op het gymnasium merk ik dat er veel gelogen wordt over de hoeveelheid huiswerk die gemaakt is. Schaamte? Onzekerheid?
En hoe weet jij dat er gelogen wordt? Uit eigen ervaring?

Eigenlijk moet ik zeggen dat ik het (blijkbaar als één van de weinigen) met de TS eens ben.

Vooral die mensen op het VMBO die je min of meer belachelijk zitten te maken als je (zonder op te scheppen) zegt dat je een hogere opleiding doet. Zo van: 'ach joh, daar is geen kunst aan, ik doe alleen maar VMBO omdat ik lui ben. Ik zou makkelijk VWO kunnen doen als ik dat wilde'

Nou, LAAT maar zien dan!
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 13:12
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Naar mijn mening kan iemand niet zeggen dat hij/zij beter kan dan het huidige schooltype van hem/haar, omdat je dat dan eerst maar aan moet tonen. Bovendien zijn de niveau verschillen aanzienlijk en het lijkt mij dan ook dat die niet zomaar zijn te overbruggen. Ik vind het gewoonweg een zwaktebod als iemand zegt dat hij/zij wel beter kan, maar dat niet laat zien. Misschien frustratie dat iets wat men zou willen niet mogelijk is.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 15:50
Sabien500
Avatar van Sabien500
Sabien500 is offline
Welke nivo je ook zit je moet altijd je best doen...
denk je dat als je op het vwo zit dat je dan niks hoef te doen..
maak niet uit welk nivo .. doe altijd je best
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-04-2004, 15:58
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Mensen die niet leren , leren op het VWO gaan er wel aan op de universiteit. Ik ben er in de eerste (gymnasium) ook bijna aan gegaan, omdat ik eerste stantie echt niks deed, en dus onvoldoende voor alle talen stond. ( ik heb lichte dyslexie)
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee

Laatst gewijzigd op 18-04-2004 om 09:47.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 07:38
Sabien500
Avatar van Sabien500
Sabien500 is offline
Citaat:
I love stars schreef op 17-04-2004 @ 16:58 :
Mensen die niet leren , leren op het VWO gaan er wel aan op de iniversiteit. Ik ben er in de eerste ook bijna aan gegaan.

Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 11:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit nu op het vwo en ik moet er best wel veel voor doen, niet voor alle vakken maar voor een aantal ook wel. Ik heb ook een aantal vakken waarvoor ik eigenlijk op havo-niveau zit en waar ik nu heel veel moeite voor moet doen om ook voor die vakken heb vwo te redden. Zou ik nou niet op het vwo terecht horen? Wat een onzin, als ik heb haal dan maakt het voor mij niet zoveel uit of dat met allemaal 8-en is of idd met die 4 en die 5 die je mag halen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 13:19
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-04-2004 @ 12:27 :
Ik zit nu op het vwo en ik moet er best wel veel voor doen, niet voor alle vakken maar voor een aantal ook wel. Ik heb ook een aantal vakken waarvoor ik eigenlijk op havo-niveau zit en waar ik nu heel veel moeite voor moet doen om ook voor die vakken heb vwo te redden. Zou ik nou niet op het vwo terecht horen? Wat een onzin, als ik heb haal dan maakt het voor mij niet zoveel uit of dat met allemaal 8-en is of idd met die 4 en die 5 die je mag halen.
Ik heb ook last van niveau verschillen, sommige vakken is op dit moment zelfs atheneum te makelijk en sommige zijn op het goede niveau. Maar voor sommige andere vakken , moet ik best hard voor werken, maar daar haal ik dan toch nog 7 ens voor.
maar VWO is niet alles als je de vakken die je nodig heb voor je vervolgopleiding maar goed kan
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:54
gladiatorgirl
Avatar van gladiatorgirl
gladiatorgirl is offline
uhm jah, zit nu in vwo 4 en heb dit jaar vrij weinig gedaan. en als ik al goed me best deed en goed studeerde haalde ik weer een onvoldoende, dus echt stimulerend was het niet. en waarschijnijk blijf ik zitten zegt mentor, nou jah eigen schuld, ik doe nog maar ff me best de laatste periodes en dan zien we wel weer
__________________
krisje word cowgirl :D
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 15:28
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Als ik eerlijk mag zijn was ik zelf een luie havo-er die geen zin had om het vwo te doen. Dan moest ik veel leren en daar had ik geen zin in. Had het misschien wel gered op het vwo of niet. Ik weet het niet, want ik heb geen vwo gedaan en eerlijk gezegd vind ik dat ook helemaal niet erg. Heb op de havo vrij weinig gedaan en ik dacht dat dat op het hbo ook wel even kon...tja niet dus...dat was een neagtief studieadvies. Doe nu een andere opleiding. Doe ik wel wat voor, in elk geval meer dan vorig jaar en op de havo en nu gaat het goed. Als je niks doet, red je het gewoon niet en alle mensen die opscheppen dat ze wel hoger op kunnen, maar te lui zijn....tja....dan moet je het echt zelf weten. Doe dan maar eens een hogere opleiding dan pas zie je of je het echt redt of niet en tot die tijd...ach....die verhalen van ik kan dat en dat niveau wel, maar ik doe het niet...ja bla, bla, bla...allemaal errug niet interessant.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 15:35
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2004 @ 14:17 :
(Ik hou niet van mensen die opscheppen over het feit dat ze geen zak uitvoeren en het toch halen. )
Ik heb daar zo'n hekel aan!



Sommige mensen moeten hard hun best doen om een 5,5 te halen en anderen doen niet eens het boek open en halen gemakkelijk een 8. Maar dat betekent niet dat diegene die er hard voor moet leren het vwo niet aankan en dus niet op vwo-niveau zit. Iemand die er hard voor werkt krijgt het later denk ik een stuk makkelijker (omdat hij of zij weet hoe je het leren aan moet pakken) dan iemand die heel die 6 jaar niks heeft hoeven leren voor zn punten.
__________________
*~ * Big in Japan *~ *

Laatst gewijzigd op 18-04-2004 om 15:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2004, 16:22
The0
The0 is offline
Citaat:
dark princess schreef op 18-04-2004 @ 16:35 :
Ik heb daar zo'n hekel aan!



Sommige mensen moeten hard hun best doen om een 5,5 te halen en anderen doen niet eens het boek open en halen gemakkelijk een 8. Maar dat betekent niet dat diegene die er hard voor moet leren het vwo niet aankan en dus niet op vwo-niveau zit. Iemand die er hard voor werkt krijgt het later denk ik een stuk makkelijker (omdat hij of zij weet hoe je het leren aan moet pakken) dan iemand die heel die 6 jaar niks heeft hoeven leren voor zn punten.
Oneens. Wel ben ik het met je eens dat het soms erg oneerlijk is/lijkt voor de mensen die ploegen voor een 5.5 en dan zien dat er andere mensen met 8en op hun blaadje zijn die zeggen niets gedaan te hebben (zoals ik )

Wat niet waar is dat iemand die 'vroeger leert later het ook makkelijker krijgt'. Dat ik nou toevallig voor praktisch alle vakken niet/zeer weinig hoef te leren betekend niet dat ik het ook niet KAN.

Voor een vak als ANW of geschiedenis moest ook IK leren, want ja, hoe een plee werkt dat weet je niet zonder je boek open te doen.

Ik/anderen hoeven dus niet persé een achterstand te hebben, ok, het KAN, maar het hoeft niet.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 16:30
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 16-04-2004 @ 11:36 :
het valt me echt aan heel veel mensen op dat ze als excuus voor hun "lage" (lees: geen vwo)-opleiding gebruiken, dat ze "helemaal niks doen op school". Ik vind dit toch wel zo'n stom excuus. Ikzelf doe ook zo goed als niks, maar heb het vwo wel makkelijk gehaald. Had ik er echter meer voor moeten doen, had ik dit ook wel gedaan. Naar mijn mening is de opleiding waar je "thuis hoort" dan ook de opleiding waar je met gemiddelde inzet kunt slagen, dus iemand die "met heel veel doen wel het vwo aan zou kunnen" is geen vwo-materiaal.
Wat vinden jullie hiervan?
belachelijk, ik deed havo, maar omdat ik niks deed moest ik vmbo gaan doen, maar ik kán wel havo doen! maar als je ergens niks voor doet......tja........dan wil het natuurlijk niet, nu doe ik vmbo en doe ik nog niks, maar gaat t me zooo makkelijk af. wat dus wel weer bewijst dat ik havo zou kunnen doen..!
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 16:35
The0
The0 is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 18-04-2004 @ 17:30 :
belachelijk, ik deed havo, maar omdat ik niks deed moest ik vmbo gaan doen, maar ik kán wel havo doen! maar als je ergens niks voor doet......tja........dan wil het natuurlijk niet, nu doe ik vmbo en doe ik nog niks, maar gaat t me zooo makkelijk af. wat dus wel weer bewijst dat ik havo zou kunnen doen..!
In dat geval vind ik je gewoon stom dat je VMBO bent gaan doen. Je werkt op zo'n moment dus onder je kunnen naar mijn idee.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 16:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
I love stars schreef op 18-04-2004 @ 14:19 :
maar VWO is niet alles als je de vakken die je nodig heb voor je vervolgopleiding maar goed kan
Was het maar waar, ik heb mijn talen niet direct nodig voor mijn vervolgopleiding maar toch moet ik er goede cijfers voor halen wil ik slagen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 16:41
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
dark princess schreef op 18-04-2004 @ 16:35 :
Iemand die er hard voor werkt krijgt het later denk ik een stuk makkelijker (omdat hij of zij weet hoe je het leren aan moet pakken) dan iemand die heel die 6 jaar niks heeft hoeven leren voor zn punten.
Zit wel wat in. Ik had begin dit jaar op de universiteit flink moeite om de grote hoeveelheid stof tot me te nemen, louter om het feit dat ik nog nooit van mijn leven echt had geleerd.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 16:53
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
maar ik zit ook op het vwo, en voor vakken als economie werk ik soms dag en nacht. Als ik dan sommige mensen hoor praten die achter de kassa zitten die zeggen 'ik had makkelijk het vwo gekunt, maarja, luiheid hè!' dan kan ik me ook behoorlijk ergeren. Bluf vind ik dat. Alsof ze het zo leuk vinden om achter die kassa te ziten..je moet niet beweren dat je het wel kunt, als je het nog nooit geprobeert hebt.

(Dat geldt natuurlijk net zo goed voor vwo-ers die makkelijk leren en beweren dat ze op het vmbo zich hadden opgewerkt)

Maar ik snap Young Grow Old dus wel

Ik kan me daar soms ook flink op ergeren, maarja, wees dan maar blij dat jij dan ook daadwerkelijk je vwo-diploma hebt gehaald en laat ze lullen.

Liefs!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:13
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Die opmerking vind ik niet raar, maakte zelf ook toen ik op de mavo zat want ik deed ook echt niets, ik kon ook niet meer opklimmen naar de havo dus ik voerde ook echt niets uit.
En het is niet zo dat ik die opmerking zomaar maakte, omdat ik een echte mavo leerling was ofzo maar ik kon er niets mee bereiken als ik meer zou gaan doen, ik stak niets van de lessen op want het meeste was echt basiskennis en wist het allemaal wel. Ben toen ook goed geslaagd en vond het wel aardig zonde dat ik 'maar' een mavo diploma had. Ik zeg maar omdat het voor mij maar is, als je meer kan vind ik ook dat je dat moet doen, niet dat mensen met mavo minderwaardig zijn ofzo.
Maar goed, na de mavo ben ik dan ook naar de havo gegaan. Doe nu wel iets meer aan school als op de mavo, maar het interesseerd me ook meer, leer dingen die ik nog niet wist en haal erg goede cijfers
Doe dit jaar havo examen en volgend jaar ga ik vwo doen, dus het is echt niet zo dat die opmerking altijd als smoes wordt gebruikt.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:28
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
mijn mening (TADA!): uhm.. ik vind net als de ts dat als je te hard (lees 2 a 3 uren per dag) moet werken voor voldoendes (lees: 6 en 7) dat je dan niet op dat niveau thuishoort.

verder wordt er wel gezegd van.. ja als je zegt dat je niets doet en t toch haalt schep je op, maar als dat gewoon nu het geval is? kijk ik voer ook niets uit, en sta in 5vwo een 7,5 gemiddeld. nu kun je zeggen: opschepper.. maar het is toch gewoon zo? en dan nog iets.. jaa je kan veel meer.. jaaa maar waarom zou ik? wat heb ik aan een 8 of hoger? niets..

zo denk ik ook dat er genoeg mensen op het vwo in mijn klas zitten die er niet thuis horen. niet omdat ze niet kunnen leren (het vwo halen is tegenwoordig alleen maar (kunnen) leren wat er aangeboden wordt), maar omdat ze gewoonweg niet in staat zijn een verdiept inzicht in bepaalde zaken te hebben, en een groot gebrek aan algemene kennis..

> wat is sarcasme?

> wat is de hamas?

> hoe spel je intelligent

serieus ik heb t voorbij horen komen in 5 vwo.. en dat vind ik jammer

edit: het vwo is tegenwoordig alleen maar de stof leren die je voor je krijgt.. gewoonweg stampen en een beetje oefenen voor een 7.. zo zou het niet moeten zijn.. ik vind dat je je echt moet verdiepen in de stof.. dat op het vwo zitten wel een uitdaging moet zijn, waarvan je moet kunnen zeggen dat je je in de stof verdiept hebt, en dat je er inzicht door verkrijgt.. en niet alleen wat nu precies de triviale namen van de alkanen zijn.

Laatst gewijzigd op 18-04-2004 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:31
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 18-04-2004 @ 17:30 :
belachelijk, ik deed havo, maar omdat ik niks deed moest ik vmbo gaan doen, maar ik kán wel havo doen! maar als je ergens niks voor doet......tja........dan wil het natuurlijk niet, nu doe ik vmbo en doe ik nog niks, maar gaat t me zooo makkelijk af. wat dus wel weer bewijst dat ik havo zou kunnen doen..!
had dr dan gewoon meer aan gedaan op de havo ...

mss is dit wat de ts bedoelt met.. ooow kijk als ik harder werk kan ik een hoger niveau makkelijk aan.. uhm.. tsja ik weet niet hoor... maar of je hebt t verkeerd aangepakt door niet te leren, of je kon t niet
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 22:12
professor2
professor2 is offline
deze disscusie in totaal nutteloos
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 12:38
Verwijderd
Er zijn toch genoeg mensen die havo hebben gedaan terwijl ze bestwel vwo hadden kunnen doen, of mensen die mavo hebben gedaan terwijl ze wel havo of vwo hadden kunnen doen..
Dan kun je wel zeggen "stom excuus" maarja het is toch logisch dat mensen beter presteren als ze een beetje regelmatig leven, naar school gaan en af en toe wat huiswerk maken.

Neem je diezelfde mensen, zet je ze terug in de tijd en laat je ze maar wat rondhangen en geen boek aanraken dan zullen de meesten toch ineens op een ander schoolniveau uitkomen denk ik.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-04-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
The0 schreef op 17-04-2004 @ 12:54 :
En hoe weet jij dat er gelogen wordt? Uit eigen ervaring?
Nou, als iemand eerst trots loopt te verkondigen dat er helemaal geen huiswerk is gemaakt, maar toch alle opgaven in het werkboek gemaakt zijn. Zullen de kaboutertjes wel geweest zijn, he? Of van die vrolijke types die zogenaamd helemaal niets leren voor de toetsweek, maar het weekend van te voren toch geen afspraken kunnen maken, omdat ze dan moeten leren. Ik snap dat niet, waarom je zou liegen over de hoeveelheid huiswerk die je maakt. 't Zal wel peer pressure zijn, om een duur woord te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 18-04-2004 @ 17:30 :
belachelijk, ik deed havo, maar omdat ik niks deed moest ik vmbo gaan doen, maar ik kán wel havo doen! maar als je ergens niks voor doet......tja........dan wil het natuurlijk niet, nu doe ik vmbo en doe ik nog niks, maar gaat t me zooo makkelijk af. wat dus wel weer bewijst dat ik havo zou kunnen doen..!
"Ik had Master of Arts kunnen worden maar productiemedewerker worden is zo veel cooler." Zonde eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:41
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 18-04-2004 @ 22:28 :
mijn mening (TADA!): uhm.. ik vind net als de ts dat als je te hard (lees 2 a 3 uren per dag) moet werken voor voldoendes (lees: 6 en 7) dat je dan niet op dat niveau thuishoort.

verder wordt er wel gezegd van.. ja als je zegt dat je niets doet en t toch haalt schep je op, maar als dat gewoon nu het geval is? kijk ik voer ook niets uit, en sta in 5vwo een 7,5 gemiddeld. nu kun je zeggen: opschepper.. maar het is toch gewoon zo? en dan nog iets.. jaa je kan veel meer.. jaaa maar waarom zou ik? wat heb ik aan een 8 of hoger? niets..

zo denk ik ook dat er genoeg mensen op het vwo in mijn klas zitten die er niet thuis horen. niet omdat ze niet kunnen leren (het vwo halen is tegenwoordig alleen maar (kunnen) leren wat er aangeboden wordt), maar omdat ze gewoonweg niet in staat zijn een verdiept inzicht in bepaalde zaken te hebben, en een groot gebrek aan algemene kennis..

> wat is sarcasme?

> wat is de hamas?

> hoe spel je intelligent

serieus ik heb t voorbij horen komen in 5 vwo.. en dat vind ik jammer

edit: het vwo is tegenwoordig alleen maar de stof leren die je voor je krijgt.. gewoonweg stampen en een beetje oefenen voor een 7.. zo zou het niet moeten zijn.. ik vind dat je je echt moet verdiepen in de stof.. dat op het vwo zitten wel een uitdaging moet zijn, waarvan je moet kunnen zeggen dat je je in de stof verdiept hebt, en dat je er inzicht door verkrijgt.. en niet alleen wat nu precies de triviale namen van de alkanen zijn.
welk profiel doe je dan want ng en nt eisen denk ik echt wel inzicht.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 16:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 16-04-2004 @ 11:41 :
kan ik wel inkomen, maar dat bedoel ik niet..
ik heb het juist over de luie (V)MBO'ers die van zichzelf vinden dat ze wel vwo aan zouden kunnen, maar "daarvoor te lui zijn", dat vind ik altijd zo'n onzin
Ja dat vind ik ook. Dat slaat echt nergens op. Net of ze niet hun zwaktes durven toe te geven. Ik heb er helemaal geen problemen mee wat voor niveau iemand doet. Je merkt toch aan de persoon wel op wat voor niveau zijn denkvermogen is. Plus dat je geen bewijs hebt dat diegene een hoger niveau wel aan zou kunnen, het kan ook gewoon gelul zijn (dat is het ook meestal).

Ik heb vwo denkvermogen (ofzoiets) maar ik kan een aantal vakken gewoon niet aan. Jammer en helaas, maar nu haal ik havo wel gemakkelijk (hopelijk ).
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 16:49
ali chemicali
ali chemicali is offline
waarom jullie naar school gaan
ik later uitkering nemen en kind
dan beetje zwarte werk en lekker geld verdienen
__________________
ik snap niet signature
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:34
Verwijderd
Citaat:
ali chemicali schreef op 19-04-2004 @ 17:49 :
waarom jullie naar school gaan
ik later uitkering nemen en kind
dan beetje zwarte werk en lekker geld verdienen
Als jai kloon maak, jai mak leuk kloon. Dit kloon niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 16-04-2004 @ 11:36 :
het valt me echt aan heel veel mensen op dat ze als excuus voor hun "lage" (lees: geen vwo)-opleiding gebruiken, dat ze "helemaal niks doen op school". Ik vind dit toch wel zo'n stom excuus. Ikzelf doe ook zo goed als niks, maar heb het vwo wel makkelijk gehaald. Had ik er echter meer voor moeten doen, had ik dit ook wel gedaan. Naar mijn mening is de opleiding waar je "thuis hoort" dan ook de opleiding waar je met gemiddelde inzet kunt slagen, dus iemand die "met heel veel doen wel het vwo aan zou kunnen" is geen vwo-materiaal.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik doe geen ruk en doe VWO...

Maar je hebt gelijk, wat jij eigenlijk wil zeggen is dat vmbo'ers niet lui, maar dom zijn. En ergens zit daar natuurlijk wel wat in. Maar het is beter voor hun zelfvertrouwen om ze maar lui te noemen...

Maar ergens zit er wel een kern van waarheid in... Had ik niet de eerste 3 jaar gym gedaan, dan had ik nu m'n mavo afgehad, niet omdat ik te dom ben voor het vwo, maar geen goede mentaliteit heb (lees: geen ruk doe)... Toch doe ik nu VWO en ik haal het op dit moment op m'n sloffen...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:18
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
ali chemicali schreef op 19-04-2004 @ 17:49 :
waarom jullie naar school gaan
ik later uitkering nemen en kind
dan beetje zwarte werk en lekker geld verdienen
Omdat wij toegeven aan het feit dat wij (helaas) in een kapitalistische maatschappij leven.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:39
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 19-04-2004 @ 19:18 :
Omdat wij toegeven aan het feit dat wij (helaas) in een kapitalistische maatschappij leven.
ik zie het helaas er niet in
tis het beste wat we hebben
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 19:05
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 19-04-2004 @ 19:16 :
Maar je hebt gelijk, wat jij eigenlijk wil zeggen is dat vmbo'ers niet lui, maar dom zijn. En ergens zit daar natuurlijk wel wat in. Maar het is beter voor hun zelfvertrouwen om ze maar lui te noemen...
vmbo'ers zijn echt niet dom ofzo hoor, ze zijn (soms) wat minder intelligent dan iemand die bijvoorbeeld vwo doet, maar dat maakt ze nog niet dom. Iedereen is slim en goed in iets anders, als jij bijvoorbeeld vwo doet en kan geen spijker in de muur slaan, dan zou een vmbo'er (die dat bijv. wel kan) jou dom vinden...

Dus iedereen is slim, maar iedereen gebruikt dat op een andere manier.
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 19:35
professor2
professor2 is offline
Citaat:
dark princess schreef op 19-04-2004 @ 20:05 :
vmbo'ers zijn echt niet dom ofzo hoor, ze zijn (soms) wat minder intelligent dan iemand die bijvoorbeeld vwo doet, maar dat maakt ze nog niet dom. Iedereen is slim en goed in iets anders, als jij bijvoorbeeld vwo doet en kan geen spijker in de muur slaan, dan zou een vmbo'er (die dat bijv. wel kan) jou dom vinden...

Dus iedereen is slim, maar iedereen gebruikt dat op een andere manier.
dit vind ik nou zulke onzin/goedpraterij

er zijn inderdaad mensen die goed zijn met hun handen of weet ik wat maar dat kan best ook een slim iemand zijn hoor de gemiddelde vmbo er is een stuk dommer dan de gemiddelde vwo er egt dat iets over zijn of haar creativiteit nee

over het algemeen is talent zeer oneerlijk verdeeld in de wereld
dat is gewoon zo leer er mee leven
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:13
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 19-04-2004 @ 20:35 :
Dit vind ik nou zulke onzin/goedpraterij!

Er zijn inderdaad mensen die goed zijn met hun handen of weet ik wat maar dat kan best ook een slim iemand zijn hoor. De gemiddelde vmbo-er is een stuk dommer dan de gemiddelde vwo- er, zegt dat iets over zijn of haar creativiteit? Nee.

Over het algemeen is talent zeer oneerlijk verdeeld in de wereld.
Dat is gewoon zo. Leer er mee leven.
Maar goed zijn met je handen zegt ook niets over creativiteit. Enkel over oog-hand coordinatie en ruimtelijk inzicht. Creativiteit heeft met fantasie te maken.

Ik krijg jeuk van stukjes zonder interpunctie en hoofdletters. Dat kan ik zeer slecht lezen. Vandaar.

Laatst gewijzigd op 19-04-2004 om 20:19.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:34
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 19-04-2004 @ 19:16 :
Maar je hebt gelijk, wat jij eigenlijk wil zeggen is dat vmbo'ers niet lui, maar dom zijn. En ergens zit daar natuurlijk wel wat in. Maar het is beter voor hun zelfvertrouwen om ze maar lui te noemen...
Echt niet alle vmbo'ers zijn dom. Als je niet goed kan leren kom je ook vanzelf op het vmbo terecht, dan heeft het niets te maken met of je dom bent of niet. Ook kan het wel door luiheid komen, dat heeft dan misschien nog wel met dom zijn te maken omdat je er gewoon geen tijd aan besteed.
En er zijn er zat die op het vwo zitten alleen maar omdat ze goed kunnen leren, die weten dan wel alles wat ze geleerd hebben uit boeken maar dat is ook niet alles.
Ik zeg niet dat iedereen zo is die op het vmbo of het vwo zit, maar het valt me soms wel op bij sommige mensen.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:54
Verwijderd
Citaat:
dark princess schreef op 19-04-2004 @ 20:05 :
Iedereen is slim en goed in iets anders, als jij bijvoorbeeld vwo doet en kan geen spijker in de muur slaan, dan zou een vmbo'er (die dat bijv. wel kan) jou dom vinden...

Dus iedereen is slim, maar iedereen gebruikt dat op een andere manier.
Dat is gewoon niet waar. Er zijn genoeg mensen die én niet goed kunnen leren, én niet goed zijn met hun handen, én een probleem hebben met autoriteit, én nooit normaal op tijd op hun werk/school kunnen komen. Dat heet losers, en die zijn er in groten getale.

Dat is het grote nadeel van het samenvoegen van ivbo, vbo en mavo niveau 1 t/m 4: alles zit bij elkaar, zodat de 'goeie' vmbo'ers (de mavo-mensen die vroeger dicht tegen havo aanzaten) in imago naar beneden worden getrokken door de licht verstandelijk gehandicapten die vroeger nog nét ivbo aankonden maar eigenlijk naar een lom- of zmok-school moesten.

Mijn pa zit zelf in de jeugdhulpverlening en wordt dagelijks met zijn neus op de feiten gedrukt: er zijn zoveel mensen die nérgens voor willen deugen, niet voor leren, niet voor werken, voor helemaal níets. En die zitten ook op het vmbo. Die haken dan na een aantal jaar af en komen werkloos meteen in de bijstand terecht. Even om je uit de politiek correcte droom te helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.