Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2005, 14:51
*4
*4 is offline
Heeft een van jullie God wel is ervaren? Dat je Hem hebt ontmoet? Op welke manier dan ook?
Ik niet, en dat maakt geloven juist zo moeilijk denk ik, als je nooit een teken ontvangt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2005, 17:26
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Dit is iets waar ik het zelf ook mee geworsteld hebt. Ik denk ook niet dat iedereen een echte onmoeting met God krijgt. Maar ik heb Hem sinds kort onmoet maar dan doormiddel van iets heel anders. Ik heb Hem dus niet letterlijk ontmoet, maar wel ontmoet dmv een teken. Dus ik heb God na veel bidden ervaren
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 18:31
Verwijderd
Als je met 'God ervaren' bedoelt 'God voelen', ja, dan wel ja. Maar echt ontmoeten? Hoe zie je dat voor je?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 20:46
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
wow, je stelt je hier erg kwetsbaar op, wel dapper van je, maar er zijn hier nogal wat mensen die niet zo subtiel zullen reageren op zo'n post, maar goed, ik zou als ik jou was zoiets niet op een forum bespreken maar iemand (een christen waarvan je weet dat die wel een relatie met God heeft) zoeken waar je mee kan praten.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 01:24
MB
Avatar van MB
MB is offline
Als ik vraag aan een aantal christelijke mensen die ik ken waarom God mij geen duidelijk teken geeft dat Hij bestaat, dan antwoorden ze 9 van de 10 keer met: 'Kijk eens om je heen, hoe kan dit anders allemaal zo zijn? Alles om je heen is een teken dat hij bestaat"

En meer van dat soort vage bullshit, maar misschien heb jij er wat aan
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 10:29
Vejji
Avatar van Vejji
Vejji is offline
Citaat:
MB schreef op 21-08-2005 @ 02:24 :
Als ik vraag aan een aantal christelijke mensen die ik ken waarom God mij geen duidelijk teken geeft dat Hij bestaat, dan antwoorden ze 9 van de 10 keer met: 'Kijk eens om je heen, hoe kan dit anders allemaal zo zijn? Alles om je heen is een teken dat hij bestaat"

ja idd maar dan is God dus wel iets van het westen
want als zo'n uitgehongerd half afgeschoten jochie om zich heen kijkt wat meotie dan wel niet denken

maar ff ontopic:
ik heb toch wel vrij lang echt "christelijk" geleefd zeg maar en ik ben ook wle een goede gozer *kuch*
maar ik heb nooit iets van Hem gemerkt ook niet toen ik zwaar in de shit zat ofzo. dat was ook een van de redenen waarom religies nu bij mij in de prullenbak liggen
__________________
Woei!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 12:44
*4
*4 is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 21-08-2005 @ 11:29 :
ja idd maar dan is God dus wel iets van het westen
want als zo'n uitgehongerd half afgeschoten jochie om zich heen kijkt wat meotie dan wel niet denken

Ja precies! Dus dan wil ik het zoeken in andere dingen. En dat maakt het zo lastig, en dat brengt me ook aan het twijfelen.

maar ff ontopic:
ik heb toch wel vrij lang echt "christelijk" geleefd zeg maar en ik ben ook wle een goede gozer *kuch*
maar ik heb nooit iets van Hem gemerkt ook niet toen ik zwaar in de shit zat ofzo. dat was ook een van de redenen waarom religies nu bij mij in de prullenbak liggen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 12:44
*4
*4 is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 21-08-2005 @ 11:29 :
ja idd maar dan is God dus wel iets van het westen
want als zo'n uitgehongerd half afgeschoten jochie om zich heen kijkt wat meotie dan wel niet denken
ow ging effe wat fout maar wou dit zeggen:

Ja precies! Dus dan wil ik het zoeken in andere dingen. En dat maakt het zo lastig, en dat brengt me ook aan het twijfelen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 12:45
*4
*4 is offline
Maar hoe hebben jullie dat dan ervaren? Of gevoeld? Want niemand geeft een concreet voorbeeld. (Als je wil vertellen hoor)
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:10
Vejji
Avatar van Vejji
Vejji is offline
ik ben wel ooit eens heel verdrietig geweest om een niet nader te noemen reden.
ik was zo fockin ongelukkig en vroeg me af waarom ik eigenlijk bestond, ik was zoooo ongelofelijk druk in mijn kop dat wil je niet weten.

en toen inenen voelde ik me inenen heel rustig en gelukkig
zo vreemd was dat...

nou weet ik niet of dat iets met de grote baas te maken heeft, maar ik vond het wel een fijn gevoel moek zeggen.

maar voor de rest denk ik dat god (mocht hij/zij/het bestaan) zich niet zo snel manifesteerd hiero. waarom zou hij?
we knallen elkaar ook nonstop kapot, doetie ook niks aan
we manipuleren elkaar, doetie ook niks aan
we discrimineren elkaar, doetie ook niks aan
en ga zo maar door.

waarom zou hij dan gewoon ff aankloppen?
"heeeeej man ik G de Vader"
"kewl nozem, ik ben Bert"
"Nou ik smeer em weer"
"okeej tot later"

zelfs als je de bijbel leest dan hefet ie et nog nooit ECHT gedaan.
terwijl dat allemaal stoere nozems waren die goede dingen deden voor hun volk etc.
en wij zijn maar gewoon volk
__________________
Woei!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:17
*4
*4 is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 21-08-2005 @ 14:10 :
ik ben wel ooit eens heel verdrietig geweest om een niet nader te noemen reden.
ik was zo fockin ongelukkig en vroeg me af waarom ik eigenlijk bestond, ik was zoooo ongelofelijk druk in mijn kop dat wil je niet weten.

en toen inenen voelde ik me inenen heel rustig en gelukkig
zo vreemd was dat...

nou weet ik niet of dat iets met de grote baas te maken heeft, maar ik vond het wel een fijn gevoel moek zeggen.

maar voor de rest denk ik dat god (mocht hij/zij/het bestaan) zich niet zo snel manifesteerd hiero. waarom zou hij?
we knallen elkaar ook nonstop kapot, doetie ook niks aan
we manipuleren elkaar, doetie ook niks aan
we discrimineren elkaar, doetie ook niks aan
en ga zo maar door.

waarom zou hij dan gewoon ff aankloppen?
"heeeeej man ik G de Vader"
"kewl nozem, ik ben Bert"
"Nou ik smeer em weer"
"okeej tot later"

zelfs als je de bijbel leest dan hefet ie et nog nooit ECHT gedaan.
terwijl dat allemaal stoere nozems waren die goede dingen deden voor hun volk etc.
en wij zijn maar gewoon volk
haha, hoe je dat zegt
Ik weet ook niet of dat met God te maken heeft, maar dat vind ik het vage altijd van dat soort dingen: je weet niet of het met God te maken heeft, en sommige mensen zeggen dat dat dan wel zo is, maar hoe kan je dat dan weten?
Ik weet ook niet of God zich wel es laat zien, maar voor mij is het geen reden om niet in hem te geloven, omdat hier zoveel onrecht en oorlog in de wereld is.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:25
Vejji
Avatar van Vejji
Vejji is offline
Citaat:
*4 schreef op 21-08-2005 @ 14:17 :

Ik weet ook niet of God zich wel es laat zien, maar voor mij is het geen reden om niet in hem te geloven, omdat hier zoveel onrecht en oorlog in de wereld is.
mwoah als ik lees hoe geweldig lieve vent et is volgens sommigen, dan snap ik niet waarom hij ons niet helpt.
nou kun je zeggen: "ja maar WIJ veroorzaken de shit hiero"
MAAR wij leren elkaar toch ook dat je vechtende sukkels uit elkaar moet halen?
kan god dan niet ff ingrijpen?

"kijk om je heen hoe mooi het hier is, dat is toch ook werk van god"
ja idd maar alle shit in afrika dan, alle honger en leed. Verdienen zij volges god dan geen goed leven?

maaruh we moeten maar ff ot blijven
__________________
Woei!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:59
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
*4 schreef op 21-08-2005 @ 13:45 :
Maar hoe hebben jullie dat dan ervaren? Of gevoeld? Want niemand geeft een concreet voorbeeld. (Als je wil vertellen hoor)
Je hebt PM
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 17:12
MB
Avatar van MB
MB is offline
Gijsberthus, eerst zeg je dat je nooit iets van Hem hebt gemerkt en dat je daarom van je religie afgevallen bent, maar vervolgens zeg je dat je je ineens heel gelukkig voelde enzo en dat je denkt dat dat iets met God te maken heeft. Dat is nogal tegenstrijdig, verklaar je nader
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 19:24
Vejji
Avatar van Vejji
Vejji is offline
Citaat:
MB schreef op 21-08-2005 @ 18:12 :
Gijsberthus, eerst zeg je dat je nooit iets van Hem hebt gemerkt en dat je daarom van je religie afgevallen bent, maar vervolgens zeg je dat je je ineens heel gelukkig voelde enzo en dat je denkt dat dat iets met God te maken heeft. Dat is nogal tegenstrijdig, verklaar je nader
ik zei, MISSCHIEN dat dat iets met god te maken heeft, dwz dat ik het niet zeker weet. miss was het wel gewoon een reactie van mijn lichaam oid.

maar ik ben een beetje over religies heen gegroeid denk ik
__________________
Woei!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 19:25
*4
*4 is offline
ja verkaar je nader
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 19:25
*4
*4 is offline
héé je was me net voor
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 19:25
Vejji
Avatar van Vejji
Vejji is offline
Citaat:
*4 schreef op 21-08-2005 @ 20:25 :
ja verkaar je nader
zojuist gedaan mijn beste
__________________
Woei!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-08-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
*4 schreef op 20-08-2005 @ 15:51 :
Heeft een van jullie God wel is ervaren? Dat je Hem hebt ontmoet? Op welke manier dan ook?
Ik niet, en dat maakt geloven juist zo moeilijk denk ik, als je nooit een teken ontvangt..
Ik begrijp wel wat je bedoeld. Vaak volgen tekenen op geloof.
Maar als je blijft bidden komt alles goed.

Gijsbertus:
Citaat:
en toen inenen voelde ik me inenen heel rustig en gelukkig
had je gebeden toen je zo ongelukkig was?
En religie is makkelijk in de prullenbak te gooien maar een relatie met God niet.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:53
Pleister
Avatar van Pleister
Pleister is offline
Citaat:
*4 schreef op 20-08-2005 @ 15:51 :
Heeft een van jullie God wel is ervaren? Dat je Hem hebt ontmoet? Op welke manier dan ook?
Ik niet, en dat maakt geloven juist zo moeilijk denk ik, als je nooit een teken ontvangt..
bwoh, ik heb nooit gemerkt dat die aanwezig was, kwam erachter dat er zoiets scheen te zijn, toen ik christenen tegen kwam

ja, en als je het daarvan moet hebben, en niet uit eigen ervaring, of aanvoelen, dan hoeft het voor mij niet zo
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:14
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Twijfel is goed.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:41
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 21-08-2005 @ 14:10 :
ik ben wel ooit eens heel verdrietig geweest om een niet nader te noemen reden.
ik was zo fockin ongelukkig en vroeg me af waarom ik eigenlijk bestond, ik was zoooo ongelofelijk druk in mijn kop dat wil je niet weten.

en toen inenen voelde ik me inenen heel rustig en gelukkig
zo vreemd was dat...

nou weet ik niet of dat iets met de grote baas te maken heeft, maar ik vond het wel een fijn gevoel moek zeggen.

maar voor de rest denk ik dat god (mocht hij/zij/het bestaan) zich niet zo snel manifesteerd hiero. waarom zou hij?
we knallen elkaar ook nonstop kapot, doetie ook niks aan
we manipuleren elkaar, doetie ook niks aan
we discrimineren elkaar, doetie ook niks aan
en ga zo maar door.
waarom doe jij er niks aan. Je wilt God eigenlijk alle shit die wij veroorzaken laten opruimen en voor de rest hoef je Hem niet. Waarom zou God de troep die wij maken opruimen? Geef me één reden. Hij is wel liefdevol maar niet gek.

Citaat:
waarom zou hij dan gewoon ff aankloppen?
"heeeeej man ik G de Vader"
"kewl nozem, ik ben Bert"
"Nou ik smeer em weer"
"okeej tot later"

zelfs als je de bijbel leest dan hefet ie et nog nooit ECHT gedaan.
terwijl dat allemaal stoere nozems waren die goede dingen deden voor hun volk etc.
en wij zijn maar gewoon volk
waar staat het woordje het in de dit stukje voor? Wat heeft hij nog nooit ECHT gedaan?
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:41
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 22-08-2005 @ 10:14 :
Twijfel is goed.
waarvoor zou dat nou weer goed zijn?
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:47
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
*4 schreef op 21-08-2005 @ 13:45 :
Maar hoe hebben jullie dat dan ervaren? Of gevoeld? Want niemand geeft een concreet voorbeeld. (Als je wil vertellen hoor)
wat is je msnadres? --> pm
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 12:19
one.
one. is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 22-08-2005 @ 10:41 :
waarvoor zou dat nou weer goed zijn?
Door twijfel ga je meer nadenken en je meer in die twijfel verdiepen, denk ik.
__________________
.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2005, 14:24
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 22-08-2005 @ 10:41 :
waarvoor zou dat nou weer goed zijn?
Twijfelen is goed, omdat je dan NADENKT
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 14:27
Verwijderd
Nee, en aangezien er geen duidelijke definitie is van god is het ook niet mogelijk god te ervaren. Immers, je moet eerst weten wat je moet zien eer je het kunt zien.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 15:43
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-08-2005 @ 15:27 :
Nee, en aangezien er geen duidelijke definitie is van god is het ook niet mogelijk god te ervaren. Immers, je moet eerst weten wat je moet zien eer je het kunt zien.
En hoe verklaar je dan dat mensen verschijningen gehad hebben? Of God echt horen spreken?
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 16:32
Vejji
Avatar van Vejji
Vejji is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 22-08-2005 @ 10:41 :
waar staat het woordje het in de dit stukje voor? Wat heeft hij nog nooit ECHT gedaan?
zichezelf ECHT laten zien ipv brandende bosjes/reuzevingers
__________________
Woei!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 16:36
Vejji
Avatar van Vejji
Vejji is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 22-08-2005 @ 10:41 :
waarom doe jij er niks aan. Je wilt God eigenlijk alle shit die wij veroorzaken laten opruimen en voor de rest hoef je Hem niet. Waarom zou God de troep die wij maken opruimen? Geef me één reden. Hij is wel liefdevol maar niet gek.
en dan nog wat:
ik verschuilde mij vroeger ook altijd achter dit argument, maar als je er ff serieus over nadenkt ik is het wel bullcrap moet ik zeggen

STEL jij maakt een geweldig mooi eeh schilderij oid en er komt een klooi aan die het helemaal verneukt, dan doe jij daar toch wat aan?

en zoals ik al eerder zei wij leren elkaar dat we elkaar moeten helpen in bepaalde situaties. waarom zou god dan niks doen?
__________________
Woei!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 16:43
Verwijderd
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 22-08-2005 @ 16:43 :
En hoe verklaar je dan dat mensen verschijningen gehad hebben? Of God echt horen spreken?
1) Definieer 'verschijning'.
2) Definieer 'God horen spreken'.
3) Toon mij het bewijs dat 1) en 2), volgens jouw definitie ervan, hebben plaatsgevonden.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 19:33
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 22-08-2005 @ 16:43 :
En hoe verklaar je dan dat mensen verschijningen gehad hebben? Of God echt horen spreken?
Er zijn ook mensen die kabouters zien en ze horen spreken, kabouters bestaan dus ook?

Verklaring: verzinsels, geesteziekte en nog genoeg anderen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 20:16
MickeyV
MickeyV is offline
Verklaring: God bestaat niet, aflevering 1
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 20:54
Wiltine
Avatar van Wiltine
Wiltine is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 22-08-2005 @ 17:32 :
zichezelf ECHT laten zien ipv brandende bosjes/reuzevingers
Is het niet zo dat God veel te veel 'God' is, om zich gewoon te laten zien? Dat wij dat als mensen niet kunnen verdragen? Dat hij daarom Zichzelf vertoont door middel van allerlei andere dingen.
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Wiltine schreef op 22-08-2005 @ 21:54 :
Is het niet zo dat God veel te veel 'God' is, om zich gewoon te laten zien? Dat wij dat als mensen niet kunnen verdragen? Dat hij daarom Zichzelf vertoont door middel van allerlei andere dingen.
Weet ik niet, welke argumenten wou je aanvoeren om die stelling te ondersteunen?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 17:23
Vejji
Avatar van Vejji
Vejji is offline
Citaat:
Wiltine schreef op 22-08-2005 @ 21:54 :
Is het niet zo dat God veel te veel 'God' is, om zich gewoon te laten zien? Dat wij dat als mensen niet kunnen verdragen? Dat hij daarom Zichzelf vertoont door middel van allerlei andere dingen.
klinkt best leuk, maar hoe weet je dat nou?
__________________
Woei!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-08-2005, 17:43
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 23-08-2005 @ 18:23 :
klinkt best leuk, maar hoe weet je dat nou?
Misschien door ervaringen
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 18:07
Vejji
Avatar van Vejji
Vejji is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 23-08-2005 @ 18:23 :
klinkt best leuk, maar hoe weet je dat nou?
jaaaa maar dan kon ze het niet zeggen
asl god werkelijk te veel is om te verdragen
__________________
Woei!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:00
Verwijderd
Citaat:
ik verschuilde mij vroeger ook altijd achter dit argument, maar als je er ff serieus over nadenkt ik is het wel bullcrap moet ik zeggen

STEL jij maakt een geweldig mooi eeh schilderij oid en er komt een klooi aan die het helemaal verneukt, dan doe jij daar toch wat aan?

en zoals ik al eerder zei wij leren elkaar dat we elkaar moeten helpen in bepaalde situaties. waarom zou god dan niks doen?
dat kan je toch niet met elkaar vergelijken.
Een mens heeft vrije wil gekregen. Een schilderij heeft geen wil en kan je niet vergelijken met een mens.

Daarnaast betekent de mens denk ik veel meer voor God dan een schilderij ooit zou kunnen betekenen.

En je zegt dat God niks doet, maar God doet juist heel veel. Hij heeft ook alles in Zijn hand, alles verloopt precies volgens plan.
Maar als je het bijvoorbeeld hebt over; waarom grijpt God niet in als iemand in elkaar wordt geslagen, dan moet je de ernst van zonde begrijpen en de zondeval. Als je de ernst van zonde begrijpt dan zal alles een stuk duidelijker worden denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:24
Verwijderd
Jezus, dit topic is echt meer dan een normaal mens kan verdragen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:43
Vejji
Avatar van Vejji
Vejji is offline
Citaat:
soldaat schreef op 23-08-2005 @ 23:00 :
dat kan je toch niet met elkaar vergelijken.
Een mens heeft vrije wil gekregen. Een schilderij heeft geen wil en kan je niet vergelijken met een mens.

Daarnaast betekent de mens denk ik veel meer voor God dan een schilderij ooit zou kunnen betekenen.

En je zegt dat God niks doet, maar God doet juist heel veel. Hij heeft ook alles in Zijn hand, alles verloopt precies volgens plan.
Maar als je het bijvoorbeeld hebt over; waarom grijpt God niet in als iemand in elkaar wordt geslagen, dan moet je de ernst van zonde begrijpen en de zondeval. Als je de ernst van zonde begrijpt dan zal alles een stuk duidelijker worden denk ik.
dat schilderij gedoe moet je ook niet letterlijk nemen natuurlijk
en als alles volgens god plan gaat dan is god wel een tikje saddistische voortrekker moet ik zeggen, wij leven in rijkdom en 4000 km is het een levende hel.

maar ik hou mijn mond nu, sommigen weigeren gewoon hun denkmanieren aan te passen denk ik. wat jammer is
__________________
Woei!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 23:18
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
soldaat schreef op 23-08-2005 @ 23:00 :
En je zegt dat God niks doet, maar God doet juist heel veel. Hij heeft ook alles in Zijn hand, alles verloopt precies volgens plan.
Maar als je het bijvoorbeeld hebt over; waarom grijpt God niet in als iemand in elkaar wordt geslagen, dan moet je de ernst van zonde begrijpen en de zondeval. Als je de ernst van zonde begrijpt dan zal alles een stuk duidelijker worden denk ik.
Alle wetten maar afschaffen dan. Laat iedereen maar moorden, roven en verkrachten, dan wordt tenminste iedereen gestraft voor zijn of haar zonde. Fijne liefhebbende god maar weer.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 12:56
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-08-2005 @ 23:24 :
Jezus, dit topic is echt meer dan een normaal mens kan verdragen
Gelukkig, ik dacht even dat ik het was.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 14:01
Verwijderd
Citaat:
maar ik hou mijn mond nu, sommigen weigeren gewoon hun denkmanieren aan te passen denk ik. wat jammer is
jij bent zeker helderdenkend en ik naïef. Wat jij wil.

haplo:
wat ik bedoelde is; de reden dat God niet meteen ingrijpt komt door de breuk met de mensheid. Een heel simpel verhaal.
Het begon allemaal toen de slang zei tegen Eva...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 15:28
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
soldaat schreef op 25-08-2005 @ 15:01 :
wat ik bedoelde is; de reden dat God niet meteen ingrijpt komt door de breuk met de mensheid. Een heel simpel verhaal.
Het begon allemaal toen de slang zei tegen Eva...
Oké, hier laat ik het maar bij anders krijgen we weer de dicussie waarom god die boom er dan neerzette als hij alwetend en almachtig is.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 15:39
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Dus stuurde God aan op een breuk met de mensheid! Uitgekookt!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 18:48
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
niemand heeft ooit god gezien, niemand zou voor hem kunnen bestaan. ik denk dat elke gelovige hem kent, hem niet alleen zomaar voelt. want god voelen kan ook, zijn geest voelen kan ik ook, niet alleen buiten mij, maar ook in mij. dat maakt mij nog geen kind van hem.

je wilt concrete beelden van god. om zijn bestaan te verklaren? als je god niet ervaart, of soms, hem niet letterlijk voor je ziet, is het niet raar om sneller te twijfelen aan zijn bestaan. maar als je god zou kunnen zien, zou je nog niet geloven. daar is geloof van himself voor nodig.

een mens kan irl god niet ontmoeten, in die zin dat god een geest is. ik denk wel dat elke gelovige god ontmoet heeft, maar zich dan nog geen voorstelling ervan zou kunnen maken over hoe hij eruit ziet. dat hoeft ook niet. wij kunnen god zien als man, de duivel als nog enger figuur, maar god noch satan hebben belichamingen. hij verschijnt ons in gestalten die wij kunnen begrijpen. in die zin kunnen wij god zien, en dat is meer dan hem voelen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 19:55
hellion
Avatar van hellion
hellion is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 25-08-2005 @ 19:48 :



je wilt concrete beelden van god. om zijn bestaan te verklaren? als je god niet ervaart, of soms, hem niet letterlijk voor je ziet, is het niet raar om sneller te twijfelen aan zijn bestaan. maar als je god zou kunnen zien, zou je nog niet geloven. daar is geloof van himself voor nodig.

Op het moment dat je god ziet heeft zeker 2/3de een ruggensteuntje om juist te gaan geloven?
__________________
wie het laatst lacht is het traagst van begrip
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 19:49
Verwijderd
Citaat:
haplo schreef op 25-08-2005 @ 16:28 :
Oké, hier laat ik het maar bij anders krijgen we weer de dicussie waarom god die boom er dan neerzette als hij alwetend en almachtig is.
Zo kan God een deel van de mensheid kiezen om te redden.
En uiteindelijk komt het allemaal goed als je openbaring leest.
Dus die discussie is snel klaar: namelijk, ja almachtig en alwetend.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 20:49
*4
*4 is offline
ging het hier niet om God ervaren?!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Gods liefde versus Gods woede
leonkorn
38 09-09-2011 16:41
Levensbeschouwing & Filosofie god in mijn leven!
serieus bezig
340 26-04-2006 20:16
Levensbeschouwing & Filosofie >> Geloven in God <<
Lord Dolphin
378 17-11-2005 22:03
Levensbeschouwing & Filosofie bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god
samoth
153 06-05-2004 10:16
Levensbeschouwing & Filosofie Als God ons een vrije wil gaf...
Verwijderd
166 17-03-2004 19:05
Levensbeschouwing & Filosofie Materialisme in de huidige samenleving
TMLWKY
27 24-07-2002 22:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.