Oud 02-11-2002, 17:29
flopje
Avatar van flopje
flopje is offline
wat zou ik laten vallen? latijn of grieks?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2002, 17:31
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Allebei houden!!! Het is doodzonde om een van de twee te laten vallen. Welk profiel doe je erbij?
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 17:37
flopje
Avatar van flopje
flopje is offline
natuurkunde/gezondheid...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 17:41
juppeltje
juppeltje is offline
ik had ook allebei, zelfde profiel erna en ik heb grieks laten vallen, omdat ik latijn leuker vond. ik vond de talen beide nie zo moeilijk, maar latijn sprak me meer aan. Ik heb trouwens geen spijt van mn keuze gekregen succes iig dan maar met kiezen!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 17:45
flopje
Avatar van flopje
flopje is offline
thnx, wel moeilijk hoor, k vind t beide leuk, maar te zwaar om beide te houden....
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 17:57
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik wist het ook niet. vond het ook weer overdreven om allebei te nemen
heb toen maar gekozen voor het vak waarvoor ik die proefwerkweek het hoogste punt haalde.
en dat scheelde 2 tiende
veel succes met je keuze,
je bent wel erg vroeg trouwens daarmee?
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 18:01
flopje
Avatar van flopje
flopje is offline
ja dat weet ik wel, maar op school bij ons willen ze ons dat nu al laten kiezen, je kunt dan wel nog veranderen maar je krijgt door t jaar door dan ook al meer van het ene dan van het andere vak
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 18:15
Verwijderd
*Zit over 4 maanden in ongeveer dezelfde situatie*

Denk goed na over of je de vakken allebei leuk vindt, en of je ze allebei tegelijk niet te zwaar vindt. Als je al enig idee hebt over het profiel dat je gaat kiezen, ga dan eens nauwkeurig na of je er voor die vakken in dat profiel goed voor staat. Als je allemaal achten staat voor de vakken die je in je profiel hebt zitten enzo, en je vindt Latijn en Grieks beiden leuk, en je vindt het tegelijkertijd niet te zwaar, zou ik ze gewoon allebei kiezen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 21:54
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik doe N&G met Gr en La

Ik vond ze te leuk om te laten vallen. Ik vind Gr leuker, gezellig, tis anders dan anders, La is makkelijker, logischer...

Maar ja, tis prima te doen, N&G is niet een zwaar profiel
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 23:18
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik zou eerst kijken of je ze allebei kan houden en dan besluiten of je dat wilt en anders de taal die je het makkelijkst vindt houden. Maar ik kan je wel aanraden ze alletwee te houden, je kan er altijd nog eentje laten vallen!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 21:05
the_man32
Avatar van the_man32
the_man32 is offline
Ik vond in eerste instantie grieks leuker dan latijn... totdat echter de grieken t voor elkaar kregen om een werkwoord dusdanig wisten te verkrachten (lees verleden tijden enzo) dat ik t originele ww er niet meer in terug zag Toen heb ik gezegd: dan maar latijn
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef:
Ik zou eerst kijken of je ze allebei kan houden en dan besluiten of je dat wilt en anders de taal die je het makkelijkst vindt houden. Maar ik kan je wel aanraden ze alletwee te houden, je kan er altijd nog eentje laten vallen!
Kan dat in de 4e nog?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 21:11
@Moon
@Moon is offline
Als ik jou was zou ik aan de docent vragen welke schrijver je zult krijgen voor Grieks en Latijn op het eindexamen. Ja dat weten ze al vantevoren. Als het bv voor Latijn Livius is wat ontzettend moeilijk is en voor Grieks Homerus hebt tjsa.. (wat ook dit jaar het geval is) dan zou ik toch echt Latijn laten vallen. Als ik had geweten dat ik voor Latijn Livius kreeg dan had ik Grieks niet laten vallen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 19:57
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
@Moon schreef:
Als ik jou was zou ik aan de docent vragen welke schrijver je zult krijgen voor Grieks en Latijn op het eindexamen. Ja dat weten ze al vantevoren.
Euripides, CE 2007 Grieks.
Cicero, CE 2007 Latijn.

Homerus, CE 2006 Grieks.
Livius, CE 2006 Latijn.

Herodotus, CE 2005 Grieks.
Ovidius, CE 2005 Latijn.

Euripides, CE 2004 Grieks. Troiades. In de macht van de ander: hoe reageer je wanneer je overwonnen bent?

Cicero, CE 2004 Latijn. Filosofisch proza. Tussen domus en forum. Cicero over individu en samenleving.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 20:37
Verwijderd
Ik heb nu N & G met latijn en grieks en het is nog wel goed te doen. Met latijn doen we geen grammatica meer, en wat je bij grieks krijgt heb je voor een groot deel al gehad bij latijn. Dus gewoon allebei kiezen!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 22:16
Miess
Miess is offline
Ik had zelf nog oude stijl en deed een beta pakket. Ik had Latijn als afwisseling; ik heb slechts één jaar Grieks gehad. Ik was met name beïnvloed door de docent die Latijn gaf (hij was een zeer begane man, kon goed vertellen) dus daarom heb ik Latijn gekozen (mijn docente Grieks was erg saai). Ik heb hier geen enkele last van ondervonden, ik vond Latijn zelfs een mooie afwisseling op de exacte vakken (die soms een beetje té veel van hetzelfde zijn). Ik mis het nu nog wel eens. Ik had dus evengoed Grieks kunnen kiezen; als ik mijn docent Latijn ipv. Latijn voor Grieks had in de derde, ik stond voor allebei even hoog. Ook kozen veel van mijn vrienden Latijn; dit woog ook mee. Ik kan je dus niet echt een advies geven over welke je moet kiezen; maar kijk vooral naar de personen met wie je het moet doen; dat scheelt een hoop.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 23:22
sgoku01
Avatar van sgoku01
sgoku01 is offline
Grieks kon ik echt niet, ik heb in de 3de maar 1 voldoende gehaald (5,7) , dus ik heb voor Latijn gekozen.
Ik vind het alleen jammer dat bij Latijn de verhalen niet zo leuk zijn als bij Grieks. Bij Latijn lees ik tot nu toe alleen maar over oorlogen en moord.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 16:59
@rNiE
@rNiE is offline
Uhmzz...
Najah.. je moet ut zelf weten wat je doet, maar ik zou Griex laten vallen, mijn zus is er ook mee doorgegaan (ook met Latijn)... ze zit nu in de 5e en vindt Grieks supaaa moeilijk, maar Latijn niet...
Duzzz uhmz..... Conclusie???

XXXyah @rNiE
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-12-2002, 10:35
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Ik heb ook de keuze niet willen maken.
Mijn docent die mij destijds doceerde in zowel Grieks als Latijn had daar wel een mooi praatje over. Latijn was meer voor de mensen met een wiskundig inzicht, of de mensen die hun wiskundige inzicht wilden verbeteren. Recht, blokkig. Hij had vaak gezien dat de mensen die goed in wiskunde waren ook wel aanleg hadden voor latijn. Grieks daarentegen is een echt levende en gesproken taal geweest. Je ziet in de zinnen en de manier van vertellen ook dat het echt geleefd heeft.
Ik vind zelf Grieks ook veel leuker om te doen dan latijn. Latijn wil ik nog wel eens koppijn van krijgen, maar Grieks is echt leuk. We hebben nou net Loukianos (Loukios of de Ezel) gelezen.
Verder nog is Grieks de oorsprong van de talen, ook van het latijn.
Aan de andere kant, als jij N&G doet en misschien iets met medicijnen wil doen... Dan is latijn weer heel erg handig.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 10:40
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Bij Grieks heb je trouwens ook dat je heel gauw de oorsprong van het woord kunt herleiden. Zoals bij gignomai, stam is gn en dat heeft vaak te maken met worden en geboren worden. Al die vervoegingen als egenonta vallen zo te herleiden. Ik heb eerlijk gezegd uit luiheid nog nooit rijtjes uitgangen geleerd, voor zowel Grieks als Latijn, maar die zijn er zo langzamerhand ingeslepen, dus als die eenmaal in je hoofd zitten vertaal je Grieks bijna aan de lopende band, met de meest rottige vormen. Ze lopen wel vaker uiteen dan bij Latijn, maar dat komt omdat Grieks gesproken is en dus vaker gevocaliseerd en naar gevoel omgezet.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 14:07
menno
menno is offline
Hey

als ik jouw was zou ik Grieks laten vallen

denk na! : wat kan je meer met Grieks dan met Latijn???

anders ga je toch lekker naar het Atheneum !!

kan iemand me misschien helpen aan een werkstuk over Caesar

mzzl
__________________
Thanx! (alvast bedankt!)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 14:42
noodlle
noodlle is offline
Ik kon ook niet kiezen. En ik heb ze nu dus allebei, maar alleen maar omdat ik er eentje in m'n profiel heb zitten (CM) en eentje als extra vak en omdat mijn andere extra vakken pas volgend jaar beginnen.
Maar ik moet aan het eind van het jaar wel kiezen anders wordt het volgend jaar te zwaar.

Als je geen andere vakken er bij wil kiezen kun je het denk ik gewoon doen en anders ja ik weet het, het is erg moeilijk, maar dan moet je gewoon kiezen.

nog een tip als je moet kiezen : Bij latijn krijg je voor namelijk teksten over oorlogen en gevechten en bij Grieks krijg je wat leukere teksten (vind ik). Misschien kan dat je bij je keuze helpen

Veel suc6 Groetjes Floor
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 17:41
sminckie
Avatar van sminckie
sminckie is offline
Altijd Latijn nemen daar heb jetenminste nog wat aan later ( in iedergeval meer dan aan griex)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 19:45
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
grieks heb je geen klote aan lijkt mij
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 20:07
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Wat maakt het nou uit wat je eraan hebt, als je het leuk vindt, waarom zou je het dan laten vallen?
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2002, 14:18
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Ellun schreef:
Wat maakt het nou uit wat je eraan hebt, als je het leuk vindt, waarom zou je het dan laten vallen?
Dat is zo, maar je moet er wel mooi examen in doen. En dan telt ook hoe goed je erin bent. Maar inderdaad, nut hoeft het niet te hebben. Ik heb ook Latijn en Grieks zonder dat ik er iets mee ga doen.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 15:56
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik vind Latijn en Grieks ook nix meer aan maar ik ga er wel mee door en tot nu toe (v4) vind ik grieks niet echt moeilijk. Ik zou even aan je leraar vragen om redenen om door te gaan
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 11:10
Alana
Avatar van Alana
Alana is offline
Ik denk dat ik aan het eind van het jaar Latijn laat vallen, zeker nu ik hier ook nog es lees dat ik dan Livius op m'n examen zou krijgen. Ik heb al 1 jaar heel slecht Latijn gehad en dit jaar heb ik diezelfde leraar weer , en voor Grieks heb ik dit jaar een hele goede lerares dus in Grieks ben ik gewoon veel beter...
Niet dat ik er ook nog iets mee ga doen, maar ik wil bio laten vallen, en dan heb ik Grieks of Latijn nodig dus vandaar...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 12:45
Bezoe
Citaat:
de communiceerbeer schreef:
grieks heb je geen klote aan lijkt mij
ik vind nu net dat ik VEEL meer heb aan grieks dan aan latijn, je kan uit ongeloofelijk veel moeilijke woorden mbv grieks de betekenis afleiden én de verhalen zijn inderdaad erg leuk, ik doe ze allebei en ik moet zeggen dat ik heel veel t zelfde zie(scanderen, aanhef vanbuiten leren, trojaanse oorlog......)
wat dus lekker makkelijk is, aangezien jij dat al allemaal weet en dus ook minder moet doen in tegendeel tot de mensen die dit nog niet gezien hebben!!!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 13:03
Micha Benner
Micha Benner is offline
Hoi Floppie

Welke methodes heb je voor Grieks en Latijn?
Ik heb voor grieks namelijk Pallas en dat werd in de vierde een stuk pittiger. Ik doe C&M met o.a. Grieks en Latijn erbij. De vorige jaren had ik nooit huiswerk, behalve leerwerk, maar nu heb ik áltijd huiswerk voor Grieks.
Latijn is niet moeilijker geworden omdat we vrijwel alle basisgrammatica al behandeld hadden, er kwam dus niet veel nieuws bij (Via Nova). Ik denk dus dat het ook uitmaakt welke methodes je gebruikt (Fortuna heb ik ook gehad voor Latijn, wat een chaotisch rommeltje!).

Als je voldoende uren overhoudt wanneer je Grieks of Latijn laat vallen, kan je dat volgens mij aan het einde van de vierde nog doen. Of het ook tijdens het schooljaar kan, weet ik niet. Een klasgenoot van mij wil stoppen met Grieks een gaat daar naar informeren, een ander maakt alleen dit jaar af. De klas wordt steeds kleiner...

Sterkte met je keuze!

Mzzl (tv)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 19:37
Sarsefras
Avatar van Sarsefras
Sarsefras is offline
whooo wat hebben veel mensen grieks én latijn!!! Ik weet niet wat je zou moeten kiezen.. ik heb latijn omdat ik daar een 6 voor had en voor grieks een 5 op mn eindrapport... oh nee das niet waar, voor grieks ook een 6, maar latijn leek me makkelijker... maar tis allebei heel moeilijk.. (ksta nu een 3 voor latijn in de 5eklas) maar de meesten die grieks en latijn hebben gekozen hebben grieks toch laten vallen... dus misschien is latijn toch wel beter..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 16:54
Cha'eldur
Cha'eldur is offline
moet wel lukken,
ik doe NT NG en GR LA
gaat so far heel goed.

maar als je wilt kiezen:
zelf vind ik LA mooier en makkelijker
maar de GR cultuur (verhalen ed) veel mooier.
__________________
Het weer wordt mede mogelijk gemaakt door RTL4.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 22:13
Verwijderd
als het niet nodig is allebei niet.
ik ga misschien latijn laten vallen omdat dat slechter gaat dan grieks, ik dat minder leuk vind dan grieks en ik er scheikunde 2 bij wil gaan doen..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 12:03
Nuck
Nuck is offline
Ik doe NG met beide klassieke talen. Als je beide talen leuk vindt, zou ik ze allebei houden. Het is makkelijk te doen met dit profiel .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 12:33
L0utje
aaahhh!!!!! ik moet nu ook kiezen!!! maar ik weet al beina zeker dat ik ze maar allebij kies. bij mij op school is het heeel zeldzaam als je allebij kiest, maar tot nu toe is er elk jaar wel een iemand die het erop waagt. En ja, hellaas zal ik het volgend jaar zijn! maar ik vind ze allebij echt heel erg leuk! dus dat zal wel goed komen, niet dat ik er heel erg goed in ben.... maarja.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 15:08
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
ik zou naar een aantal dingen kijken:
belangrijkste: welke vind je t leukst?

als je dat niet weet zou ik de volgende dingen tegen elkaar afwegen:
welke is het makkelijkst, kost het minste tijd, haal je de hoogste cijfers voor enzovoort. Ik heb zelf ook net mn keuze gemaakt en ik doe grieks (en economie en als profiel N&T, tenminste nu is dat nog N&G/N&T)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2003, 08:37
Flexx
Avatar van Flexx
Flexx is offline
Ik heb Grieks laten vallen omdat ik vanaf het begin van de 3e klas geen ruk meer dr aan gedaan had. Ik stond wel een 6,4 op mn eindrapport voor Grieks maar ik snapte er geen kloot van Kreeg altijd een rotgevoel voor proefwerken enzo... nu heb ik Latijn en vind het zeer goed te doen. Ik hoor van alle docenten dat Grieks makkelijker is dan Latijn maar dat is heel erg persoonsgebonden vind ik.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 13:41
Sirenie
Avatar van Sirenie
Sirenie is offline
Ik doe cm met grieks, latijn en biolgie 1. Ik kon in de derde niet kiezen. Voor latijn stond ik beter, ik snapte het beter, maar grieks vond ik leuker. Ik zit nu in de zesde, ik heb al vaak overwogen om grieks te laten vallen omdat ik het nog steeds niet kan, maar ik doe het niet want ik kan het na mn eindexamen nog laten vallen als ik een onvoldoende sta. Wat wel opvallend is: bij grieks zijn we met z'n 8en, en ik ben de enige met wiskunde a, en op 1 na de enige met iets anders dan ng/ nt profiel. Bij latijn zitten 9 mensen met cm/ em, verder niks.
Je kunt het natuurlijk allebei kiezen en dan als het te zwaar is alsnog een van de twee laten vallen.
Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Ik doe N&G met Gr en La

Ik vond ze te leuk om te laten vallen. Ik vind Gr leuker, gezellig, tis anders dan anders, La is makkelijker, logischer...

Maar ja, tis prima te doen, N&G is niet een zwaar profiel
Ik ben het hier helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 15:33
Flexx
Avatar van Flexx
Flexx is offline
Dat hangt er maar net vanaf waar je capaciteiten liggen.

Ikzelf doe NG met La, Ec1,2 en If. Vind het toch best zwaar af en toe moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 16:12
Dorrit
Dorrit is offline
Ik doe natuurstroming (volgend jaar kiezen tussen techniek en gezondheid) en ik heb latijn en grieks.
Ik heb dit jaar latijn en grieks gehouden om mijn keuze uit te stellen.
Ik heb vorig jaar geen goede leraar voor latijn en grieks gehad (wel relaxed trouwens) en dat merk ik nu. Ik ga grieks aan het einde van dit jaar laten vallen, dat kan gewoon. Toch twijfel ik nog.
Ik vind het wel zonde, en ik vind grieks ook wel leuk, maar ik begrijp er nu gewoon niets meer van en ik heb geen tijd/zin om al die rijtjes met uitgangen nog te gaan leren.
Mijn lerares zegt dat we aan het einde van dit jaar alle grammatica hebben gehad en dat er de komende 2 jaar niets meer bij komt. Is dat zo? we hebben nu net het futurum gehad.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 21:21
Flexx
Avatar van Flexx
Flexx is offline
Je hebt pallas voor grieks zeker? Dan kan ik je zeggen dat ookal komt er geen grammatica meer bij dat je toch nog het een en ander zal moeten leren hoor. Dan heb je nl. net pallas2 uit. Pallas 1 en 2 zijn de basis, pallas 3 gebruikt die vaardigheden, dan wordt er dus ook constant herhaald enzo.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Onbekende schreef:
Cicero, CE 2004 Latijn. Filosofisch proza. Tussen domus en forum. Cicero over individu en samenleving.
Deze krijg ik. Gelukkig geen poëzie!

Trouwens, latijn en grieks wordt in de 5e heel anders, veel leuker ineens! ik wil latijn ineens niet meer laten vallen...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 16:38
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Heb je N&G? Laat er 1 vallen, vooral als je rond de 6 of tussen de 6 en de 7 haalt! N&G wordt lastig zat, en daar heb je veel tijd voor nodig. Vakken als Kcv, duits2 en frans2 zijn er makkelijk bij te doen, maar klassieke talen kosten erg veel tijd!!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 11:45
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Euripides, CE 2007 Grieks.
Cicero, CE 2007 Latijn.

Homerus, CE 2006 Grieks.
Livius, CE 2006 Latijn.

Herodotus, CE 2005 Grieks.
Ovidius, CE 2005 Latijn.

Euripides, CE 2004 Grieks. Troiades. In de macht van de ander: hoe reageer je wanneer je overwonnen bent?

Cicero, CE 2004 Latijn. Filosofisch proza. Tussen domus en forum. Cicero over individu en samenleving.
Is er in 2006 alweer Livius? Weet je toevallig ook welke het is in 2008?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 11:49
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
sportbabe schreef:
Heb je N&G? Laat er 1 vallen, vooral als je rond de 6 of tussen de 6 en de 7 haalt! N&G wordt lastig zat, en daar heb je veel tijd voor nodig. Vakken als Kcv, duits2 en frans2 zijn er makkelijk bij te doen, maar klassieke talen kosten erg veel tijd!!
Klassieke talen kosten volgens mij juist weinig tijd. Ik doe ook N&G en heb Latijn. Latijn is het vak waar ik over het algemeen het minste huiswerk voor heb. Ik weet natuurlijk niet hoe dat met Grieks zit, maar ik heb trouwens gehord van iemand die la en gr had dat-ie gr makkelijker vond, lijkt mijzelf eigenlijk niet.
KCV moet je sowieso hebben als je la of gr doet? Volgens mij is dui2 en fr2 een stuk minder leuk dan la of gr, ik zou eerder la en gr nemen, dan een van de twee met dui2 of fr2
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 11:50
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
lucy48 schreef:
Is er in 2006 alweer Livius? Weet je toevallig ook welke het is in 2008?
Ik wou dat ik ovidius had!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 17:16
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Ik heb altijd gigantisch veel huiswerk op voor Latijn.. En wij moesten met Grieks nog heel veel grammatica krijgen, dus het is maar wat je beter vind.. Ik zit op een catogoraal gym, en dan is kcv verplicht, en ik heb het nu ipv ckv1. Verder zou ik altijd du2 of fr2 nemen ipv een 2e klassieke taal, maar dat komt vooral omdat ik niet zo goed was in Grieks.
Btw, latijn zie je veel meer terug in moderne talen, (met name frans) dus dat leert ook makkelijker woordjes.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 17:39
klassen
Dat je nieks aan Grieks hebt is onzin. Je hebt er zelfs meer aan dan ana Latijn want het Grieks is de basis van Latijn. Je komt meer Grieske termen in de medische wetenschap tegen dan Latijnse en daarom en ook omdat de verhalen en cultuur veel leuker zijn zou ik Grieks kiezen. (N.B als je werkwoorden moelijk vindt is Grieks geen goede keuze want daar zijn de werkwoorden lastig) Maar verhalen tijdens de latijnse les gaan alleen over oorlog en bloed enzo daar owrdt je wel eens moe van.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:13
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
Hallo flop...

Je hebt aan allebei de talen evenveel volgens mij. Daarom zou ik gewoon dat vak kiezen wat je het LEUKSTE vindt. Als je daar helemaal niet goed in bent natuurlijk niet, maar dat weet ik niet voor jou he! Dat kun je het beste zelf beslissen, of eventueel aan je docent vragen.
Ik denk dat je na de onderbouw toch al wel kunt bepalen welk vak je leuker vindt, want volgens mij verandert de stijl van het vak niet als je in de tweede fase komt.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf welke vakken je in je vrije deel wilt, en of je het allemaal wel aankunt enzo, maar ook dat kun jij het beste bepalen!!
Conclusie: je weet zelf wat het beste is... als je er even goed en gedisciplineerd over nadenkt...

Ik wens je veel suc6 met je keuze, groetjes, Lotje


ps: ik ga waarschijnlijk ook NG doen, en ik denk dat ik beide talen neem
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Latijn of toch Grieks?
Scholier
41 02-01-2011 13:59
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Latijn of Grieks?
Wormpjuh
101 10-04-2006 22:32
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Beste lesmethode voor Latijn en Grieks?
Severus
31 22-08-2004 19:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Vinden jullie Grieks of Latijn makkelijker
kim13
33 17-04-2002 15:27
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wat is leuker: latijn of grieks?
Kroontje
17 23-02-2001 20:49
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wat is moelijker in 4e klas LATIJN of GRIEKS.
20 11-02-2001 13:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.