Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik ben ook best geintresseerd in de klassieke culturen, maar geloof me, cultuur krijg je amper bij latijn en grieks, bij ons op school tenminste
en met frans heb ik er tot nu toe juist eerder last van gehad(1 keer frans proefwerk na een uur latijn, o.a. pater ingevuld als vertaling van vader) maar mischien dat het voor andren(vervolgstudie, werkgevers) wel indrukwekkend klinkt als je latijn of grieks op je lijst hebt staan |
![]() |
|
Verwijderd
|
De cultuur die je bij die talen krijgt zit verwerkt in het vak KCV. Al heeft de onderbouw bij ons een methode waar het een mix is, Leerlingen maken bijv, een vertaalstukje waarin iets wordt verteld over mythen, waardoor taal en cultuur dus door elkaar lopen. Verder heb je in klas 2 dacht ik nog het vak Antieke Cultuur, waar je dus ook meer over de cultuur leert. Maar op KCV na zal dit niet overal zo zijn.
|
![]() |
|
Als je de onderbouw verhaaltjes doorgeworsteld hebt, en aan de echte klassieke auteurs begint, leer je door te vertalen ook een hoop over de cultuur. De metamorfosen bij Ovidius, of hoe de rechtsgang in elkaar zat bij Cicero. Dat je het niet als cultuur gepresenteerd krijgt wil niet zeggen dat het er niet ís.
|
![]() |
|
![]() |
dat is bij ons niet echt zo...
kcv hebben wij niet(wel KCFV, maar dat is gewoon oersaai, leukste tot nu toe was nog een project dat we een gebouw in een romeinse stad(met als voorbeeld pompei) moesten behandelen en ik het geluk had dat mijn groepje het bordeel had, maar nu hebben we een oersaai project over de renaisance, waar we al eerder een project over hebben gehad en wat ik 1 van de saaiste periodes van de geschiedenis vind(samen met de industrialisatie), en dan ligt dus ook nog eens e nadruk op kunst...) en bij de vertaalstukjes die we nu krijgen(we zijn nu al het hele jaar bezig in de galliers van caesar.... ![]() gelukkig had ik op de basischool al eens een boek met griekse en romeinse mythes gelezen, anders had ik nooit geweten dat die intressant waren aangezien ze op school zo oersaai werden behandeld en toen we nog boeken gebruikten voor latijn en grieks vorig jaar sloegen we altijd de tekststukken met cutuur enzo over en behandelden we alleen de teksten en grammatica(en woordjes) |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Op welk niveau zit jij? Verwijderd | 389 | 18-07-2012 12:42 | |
Studeren |