Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2001, 21:00
Kroontje
Kroontje is offline
Ik kan niet kiezen!!

Daarom vraag ik zoveel mogelijk meningen over Latijn en Grieks.

Please, help me!!
__________________
kill yourself --> one idiot less
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2001, 21:05
Eefje
Eefje is offline
Ik vind dat je beter Grieks kunt kiezen, omdat daar toch meer mee te doen is dan met Latijn.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,
groetjes + -xxx-,

E.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2001, 19:32
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Kies gewoon beide! Dat is het leukst.
Ik heb zelf Latijn en Grieks en ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze.
Als je niet beide kunt houden dan moet je maar eens goed nadenken waar je met het meeste plezier aan werkt. Je moet echt zelf kiezen.
Persoonlijk vind ik Grieks leuker, maar dat komt misschien ook dat het examenonderwerp (en de leraar) daar leuker is. Ik heb onderhand wel een beetje genoeg van al Caesars veldslagen...
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2001, 18:06
minerva
minerva is offline
Ik wist ook niet of ik latijn of grieks moest kiezen, dus heb ik het maar allebei gekozen.

------------------
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.~ groetjes aan iedereen!
__________________
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.~ groetjes aan iedereen!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2001, 11:00
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Kies gewoon beide! Dat is het leukst.
Ik heb zelf Latijn en Grieks en ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze.
Als je niet beide kunt houden dan moet je maar eens goed nadenken waar je met het meeste plezier aan werkt. Je moet echt zelf kiezen.
Persoonlijk vind ik Grieks leuker, maar dat komt misschien ook dat het examenonderwerp (en de leraar) daar leuker is. Ik heb onderhand wel een beetje genoeg van al Caesars veldslagen...

mee eens! kies beide! Ik vind Grieks nu wel iets leuker dan Latijn.
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 10-02-2001, 14:45
Lyke
Lyke is offline
Ik wist dus ook absoluut niet wat ik wilde kiezen, dus heb ik even mijn leraar uitgehoord: De eindexamenonderwerpen zijn allebei even zwaar. Maar bij Grieks krijg je nog heel veel nieuwe grammatica in klas 5 en 6 (ik zit in 4 vwo) en bij latijn heb je alle grammatica nu al gehad. Dus daarom kies ik voor Latijn.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2001, 11:52
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Lyke schreef:
[B]Maar bij Grieks krijg je nog heel veel nieuwe grammatica in klas 5 en 6 (ik zit in 4 vwo) en bij latijn heb je alle grammatica nu al gehad. B]
Ik dacht dat je in de 6e alle grammatica wel gehad zou moeten hebben. Wij hebben dit jaar niet echt nieuwe grammatica geleerd, alleen wat dingen die specifiek zijn voor Herodotus (examenonderwerp dit jaar). Volgens mij heb ik alleen in de eerste helft van de 5e nog nieuwe grammatica gekregen.
Dat is dus waarschijnlijk per school nogal verschillend. Het is wel wel zo dat we bij latijn eerder klaar waren met de grammatica dan bij grieks. Maar we zijn ook eerder met latijn begonnen.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2001, 16:49
YEIABAYA
YEIABAYA is offline
Citaat:
Lyke schreef:
Ik wist dus ook absoluut niet wat ik wilde kiezen, dus heb ik even mijn leraar uitgehoord: De eindexamenonderwerpen zijn allebei even zwaar. Maar bij Grieks krijg je nog heel veel nieuwe grammatica in klas 5 en 6 (ik zit in 4 vwo) en bij latijn heb je alle grammatica nu al gehad. Dus daarom kies ik voor Latijn.
Bij grieks krijg je alleen nog maar grammatica in klas 5, in de 6e babbel je alleen nog maar over examenonderwerp en teksten. Grieks vind ik leuker, omdat er meer cultuur is. Latijn is moeilijker wat betreft vertalen, maar het griekse werkwoord is erg veel... het is maar wat je erger vind Op de lange termijn is Grieks denk ik toch gemakkelijker
__________________
Y.E.I.A.B.A.Y.A.!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2001, 14:50
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik ben na vorig jaar met grieks gestopt, omdat ik het veel te moeilijk vond. (ik zit nu in de 4e). Voor latijn hadden we alle grammatika al gehad en voor grieks nog lang niet, en ik vond het toen al te moeilijk. Ik heb zeker geen spijt van dat ik gestopt ben met grieks, want als ik nu kijk naar klasgenoten die het nog wel hebben, zie ik heel veel moeilijke werkwoordvervoegingen. Met aoristus enzo. En latijn valt heel erg mee. Ik vind ook dat je er meer aan hebt, omdat je door latijn moderne vreemde talen als frans en spaans makkelijker kunt leren. En dat je bij grieks meer cultuur hebt is wel zo, maar je hebt ook al KCV en dat vind ik ook leuk. Maar het ligt helemaal aan hoe goed je taalgevoel is en wat voor richting je opwil. Als je denkt dat je beide makkelijk kunt doen, doe dat dan gewoon. En als je iets met CM wil gaan doen is het vast ook leuk. ik kies NG dus ik heb er niet zoveel aan.

Groetjes
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 13-02-2001, 19:07
Kroontje
Kroontje is offline
Nou, allemaal bedankt voor de adviezen en ik zit er over te denken om toch maar voor Grieks te kiezen. Want ik MOET namelijk één oude taal laten vallen...

Gr's!!!
__________________
kill yourself --> one idiot less
Met citaat reageren
Oud 15-02-2001, 19:19
Herodotus
Herodotus is offline
Hallo!

Ik zit in de 6e van het VWO en heb ik de vierde voor Grieks gekozen. Waarom?
Latijn is een taal, die staat zo vast als een huis: geen eigen ruimte, veel te degelijk. Net een hond, luistert alleen naar commando's...

Dan Grieks. Is als een kat: creatief, volgt eigen instinct... Een taal waar je je creativiteit in kwijt kan, ruimte voor jezelf, kortom: veel leuker...

Dus: kies inderdaad Grieks! Lees Homeros, Herodotus, Plato, en... geniet ervan!

=====
PLATO HAD GELIJK.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2001, 14:01
Chilly
Chilly is offline
Je moet echt kiezen wat je zelf het leukst vindt, je niet baseren op wat andere mensen kiezen of hebben gekozen.

Zelf heb ik voor Latijn gekozen. Voor mij was het makkelijker want ik ben goed in Latijn en slecht in Grieks en ik vind Latijn leuker. Latijn is logischer, terwijl ik bij Grieks het idee had dat het van uitzonderingen aan elkaar hing...de cultuur vond ik van Grieks echter wel weer heel leuk. Maar die hebben we nu bij KCV! Dat vind ik heel cool want dat had ik echt niet willen missen.

Ik ga je geen tip geven wat je moet kiezen want dat verschilt voor iedereen, jij bent de enige die je kan helpen. Veel succes! Met Latijn of Grieks of allebei, als je maar lol hebt.

Chilly
__________________
Too many of us spend money we don't have to buy things we don't need to impress people we don't like....vond ik wel een mooie!!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2001, 18:23
mr_easterbunny
mr_easterbunny is offline
Ik zit in 6 vwo en ben de enige met Latijn en Grieks in mijn pakket. Ik zou dus zeggen neem ze allebei, en ga geen argumenten gebruiken van: hier heb je meer aan. Je hebt aan beide geen donder, want je bent er 5 jaar mee bezig en je kunt het nog niet spreken. Je moet het gewoon doen omdat je het leuk vindt en omdat je dan geen exacte vakken hoeft te doen.

Als ik echt moet kiezen, kies ik voor Grieks. Maar dat is misschien omdat ik beter met de leraar Grieks kan opschieten
__________________
Mentally superior rabbits will soon take over the world!| groeten aan kleine A*| IkWilJeSchoppen is een chappie, al weet ik niet wat het is|
Met citaat reageren
Oud 21-02-2001, 20:03
Muurtje
Muurtje is offline
Citaat:
Kroontje schreef:
Ik kan niet kiezen!!

Daarom vraag ik zoveel mogelijk meningen over Latijn en Grieks.

Please, help me!!
Ienemienemutten, tienpontgrutten ! Nee goed oke, waar ben je het beste in? Anders kies je het gewoon niet! (hinthint)

kuzzie

__________________
muur
Met citaat reageren
Oud 22-02-2001, 19:05
gac
gac is offline
Huh, ik snap er niks van
Bij ons op school hebben er 15 grieks ofzo en 32 latijn van vwo4
ik heb ook latijn, aan latijn heb je meer als je iets met talen wilt doen enzo.
en ik vind het ook niet echt moeilijk
gr
__________________
Christel
Met citaat reageren
Oud 23-02-2001, 11:05
ilona
ilona is offline
weenie, ik heb alleen maar latijn
__________________
I love ..... <------- Ja, Denk Maar Niet Dat k die puntjes in letters ga veranderen!!! Groetjes aan LadyX!!! -=xxx=-
Met citaat reageren
Oud 23-02-2001, 14:51
Verwijderd
ik ga ze ook beide kiezen!!!
ik vind ze de leukste vakken die ik heb, dus...... makkelijke keus!!
maar wat iedereen hier ook zegt, t blijft je eigen keus!! dus je moet doen wat je zelf wil!!!

kusjes Jo

ps, je hebt ook nog wel even de tijd!!!
dus zoek et rustig uit
Met citaat reageren
Oud 23-02-2001, 19:49
nortchen
nortchen is offline
Je moet doen wat je zelf het leukste vindt. Ik heb zowel grieks als latijn en zit nu in de zesde. ik kan je vertellen dat Grieks en latijn uiteindelijk even moeilijk zijn. Bij mij was het zo dat ik Grieks in de vierde moeilijker vond vanwege de vele grammatica en Latij makkelijker omdat we geen echt nieuwe grammatica meer kregen. In de vijfde vond ik Latijn weer moeilijker en nu in de zesde scheelt het niet zoveel meer. Het nut? Latijn heeft meer direct nut, omdat er nu eenmaal meer woorden uit het latijn in onze en andere talen (frans, engels, duits een heel klein beetje) zijn overgebleven. Maar de cultuurhistorie bij grieks is ook wel 'nuttig'. Kijk, de oude talen zijn nooit echt direct nuttig, want je merkt niet dat je iets goed kunt (behalve het vertalen zelf dan), maar indirect krijg je gewoon ontzettend veel meer inzicht in taal op zich en nuttige kennis over het verleden, waardoor je weer heel veel dingen kunt begrijpen en verklaren. Ze hebben dus allebei wel degelijk nut, maar de een niet meer dan de ander. Kies dus welke taal je het allerleukst vindt, of doe net zo gek als ik en neem ze gewoon allebei! Ik heb er in ieder geval geen spijt van en als je OT leuk vindt raad ik je dan ook aan ze allebei te nemen. Dan kun je het jaar daarna vast wel een ander vak laten vallen waar je een nog grotere hekel aan hebt (zo werkt dat in de Tweede Fase). Succes en sterkte bij je keuze!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Waarom ben jij gymnasium gaan doen?
Cherry Springs
16 18-08-2008 20:50
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Latijn of Grieks?
Wormpjuh
101 10-04-2006 21:32
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Het grote "Ik heb nooit spijt gehad" topic
Belgarath
91 21-03-2006 15:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Gymnasia
Belgarath
39 30-12-2004 20:31
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Grieks of Latijn?
Symphony
28 05-08-2004 16:45
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wat is leuker vanaf de vierde...
*Floortje*
31 12-06-2001 11:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.