Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
1) Welk vak kies/koos je en waarom? Ik heb uiteindelijk alletwee gekozen, eerst zou ik 1 van beiden doen, maar omdat ik geen keuze kon maken, heb ik ze allebei genomen, bevalt me het alsnog echt niet, dan kan ik er altijd nog 1 laten vallen, maar tot nu toe bevalt het prima. 2) Werd die keuze bepaald door vakinhoudelijke aspecten? Als ik zou hebben moeten kiezen zou ik voor Grieks gaan, Latijn is wel makkelijker, maar Grieks intresseerd me meer. 3) Werd die keuze bepaald door de leraar/leraren? Mijn toenmalig Latijnlerares en mentor, heeft gezegd dat ik allebei wel zou kunnen doen, dat heeft niet de doorslag gegeven, maar zij kon me er wel van verzekeren, dat het me waarschijnlijk wel zou gaan lukken. 4) Welke rol speelde de decaan daarbij? De decaan heeft mij afgeraden allebei de vakken te doen, puur omdat hij dacht dat het te zwaar zou worden, maar hij zei als ik er van verzekerd was dat het goed zou komen, dat ik het altijd kon gaan proberen. (Eigenlijk zat de man meer in zijn maag met de roostertechnische mogelijkheden, maarja) 5) Welke rol speelde de school als organistatie daarbij? Geen rol. 4) Vind je dat je goed hebt gekozen? Ja, tot nu toe gaat het goed met latijn en grieks, misschien dat ik later nog moeite ermee krijg, maar dat verwacht ik niet. Anders kan ik altijd nog 1 van beiden laten vallen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
1)Grieks of Latijn?
Het probleem was dat ik niet kon kiezen, dus er zat niks anders op dan ze allebei maar te doen. Bij Grieks vond ik de cultuurhistorie boeiender, maar bij Latijn de taal zelf weer. De Griekse taal vond ik ook leuk en de Romeintjes wilde ik niet missen, dus... 2) vakinhoudelijke aspecten? Hmm, staat hierboven al een beetje. Als ik echt had MOETEN kiezen had ik denk ik Grieks gekozen, omdat de Romeinen veel van de Grieken ' gejat' hebben en ik de Griekse cultuur iets ' warmer' vind. Bovendien zijn er minder mensen die Grieks kiezen en je moet het echt op peil houden anders vergeet je het heel snel. Bij Latijn is dat makkelijker, mede doordat het veel op Frans enzo lijkt en je dus meer woorden kent. Maja. Latijn is ook wel leuk eigenlijk... Dus de keuze is voor mij veel te moeilijk, ik denk niet dat ik er ooit echt uitkom. 3) leraren? Niet echt. Ze hebben niet gezegd dat ik het niet zou kunnen, me er alleen voor gewaarschuwd dat het wel veel tijd zou kosten. Als ze gezegd hadden dat ik het niet moest doen had ik misschien toch 1 vd 2 gedaan, maar welke leraar Klassieken zegt dat nu zolang je punten goed zijn? Die vinden het natuurlijk prima dat je hun vakken zo leuk vindt dat je ze allebei wilt doen. 4) decaan? het was mogelijk beide talen te doen en ik wilde dat, wat heeft een decaan dan nog toe te voegen? In de 4e had ik gewoon een extra vak, dus als het niet ging kon ik een van de twee altijd nog laten vallen. 5) school als organisatie? geen invloed. Alleen het feit dat ik ze allebei kon doen was genoeg. ps. Roostertechnisch hebben ze er trouwens een zootje van gemaakt, maar wat wil je als je de enige leerling bent in de Tweede Fase die beide vakken doet? Zo mocht ik iedere les kiezen of ik Grieks of Latijn wilde doen, want ze hadden ze gezellig op elkaar geroosterd. Is vooral fijn met proefwerken, maar goed. 6)goede keuze? absoluut! Toen ik moest kiezen was ik helemaal niet van plan er later nog wat mee te doen, maar nu studeer ik toch mooi Klassieke Talen. Dus achteraf is het de beste keuze (eigenlijk heb ik niet gekozen ![]()
![]() |
|
![]() |
De meeste mensen komen op een bepaald moment voor de keuze te staan: Grieks of Latijn. 1) Welk vak kies/koos je en waarom? Latijn, mooier en leuker 2) Werd die keuze bepaald door vakinhoudelijke aspecten? ja, ik kende eindelijk alle rijtjes uit mn hoofd. bellumbellibellobellumbello-bellabellorumbellisbellabellis etc. ![]() 3) Werd die keuze bepaald door de leraar/leraren? Nee, Leraren Latijn geven ook Grieks en andersom. De leraar heeft me ook niet gezegd dat Grieks beter zou zijn voor mij, of Latijn. 4) Welke rol speelde de decaan daarbij? Geen 5) Welke rol speelde de school als organistatie daarbij? Geen 4) Vind je dat je goed hebt gekozen? Ja, ik hoorde dat Grieks vrij moeilijk is geworden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) Ja, ik vond de vreemde letters van Grieks leuk en de grammatica om een een of andere vreemde reden ook leuker ![]() 3) Ja, onze Latijn leraar maakte er een zootje van, aan het eind van de derde liepen we gigantisch achter voor Latijn, de halve klas stond onvoldoende (ik net niet). Ik had geen zin dat allemaal in te halen in de vierde. 4) De decaan had hier helemaal niks mee te maken want die sukkel had zelf geeneens gymnasium. Puur eigen keus ^_^ 5) De school als organisatie... Ze bemoeiden zich niet echt ergens tegenaan, hebben ons geen betere leraar gegeven of zo.... 6) Ja. Grieks is nog steeds de leukere taal ![]() |
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Wiskunde D en Grieks en latijn maarten33 | 9 | 03-03-2010 17:38 | |
Studeren |
Grieks of Latijn? Ashya | 2 | 09-08-2009 10:56 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
grieks of latijn bij N&G??? junsui | 17 | 18-06-2008 08:33 | |
Grieks of Latijn? Symphony | 28 | 05-08-2004 16:45 | |
Algemene schoolzaken |
Heb je voor kinderarts alleen grieks of latijn nodig? Of allebei? leontine 1988 | 9 | 25-08-2002 09:40 | |
Grieks en Latijn in de reclame! Johan | 13 | 15-02-2001 19:59 |