Oud 03-03-2003, 19:52
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Mijn vraag is:

Jezus Christus is de zoon van God die 2000 jaar geleden leefde en is gestorven voor onze zonden en weer is opgestaan uit de dood en daadwerkelijk DE WEG DE WAARHEID EN HET LEVEN IS !!! (+ onze jaartelling, alle kerken, hele geschiedenis etc etc etc)

OF

Jezus Christus was een grote leugenaar of een gestoorde. (want iemand die zichzelf zulke grootse dingen toedicht kan alleen een van deze opties zijn)

Edit: Géén sizetags

Laatst gewijzigd op 04-03-2003 om 18:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2003, 20:11
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
Of jezus Christus is de metafoor voor liefde..
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 20:47
rene-gn
rene-gn is offline
Jezus is het brood des levens.
__________________
~dat beer weer beter wordt, de poes morgen wel weer opstaat~
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 21:08
moonchild
of hij is verzonnen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 21:42
rene-gn
rene-gn is offline
Citaat:
moonchild schreef:
of hij is verzonnen.
Nee, het is historisch bewezen dat er een man geweest is die zoveel volgelingen had.
__________________
~dat beer weer beter wordt, de poes morgen wel weer opstaat~
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 21:44
Just Johan
Just Johan is offline
Ik denk niet dat het een óf-óf is; als je namelijk uitgaat van het tweede dan neem je eigenlijk impliciet alle tussenstappen tussen een eventuele Jezus en jezelf voor compleet betrouwbaar aan en daar moet je al een bord vol dogma's voor je kop hebben om het maar even grof te zeggen want anders zie je dat dat natuurlijk grote onzin kan zijn.

Jezus heeft zichzelf trouwens toch niet zulke dingen toegedicht? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens "copyright Jezus" in de bijbel heb zien staan, dus je argument voor het feit dat het wel óf-óf is snijdt geen hout.

Dus ik denk niet dat de waarheid hier ergens in het midden ligt, maar veeleer aan het einde van een lange zijstraat.

Gegroet,
Johan

Laatst gewijzigd op 03-03-2003 om 22:02.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 21:46
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
rene-gn schreef:
Nee, het is historisch bewezen dat er een man geweest is die zoveel volgelingen had.
volgens mij zijn de geleerden het daar niet over eens
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 21:51
rene-gn
rene-gn is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
volgens mij zijn de geleerden het daar niet over eens
Waarover wel....Ze zijn het over veel dingen eens, maar volgens mij zijn er wel bewijzen, dat heb ik tenminste gehoord. Dat gecombineerd met de bijbel en persoonlijke ervaringen maakt voor mij het bestaan van Jezus, als mijn Redder, duidelijk.

Citaat:
Dus ik denk niet dat de waarheid hier ergens in het midden ligt, maar veeleer aan het einde van een lange zijstraat.
De waarheid zal pas boven water komen als Jezus terugkomt.
Of volgens niet-gelovigen: de aarde vergaat, maar daar houd ik zelf weinig rekening mee....(en dat duurt nog een paar miljard jaar geloof ik)
__________________
~dat beer weer beter wordt, de poes morgen wel weer opstaat~
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 09:27
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Er zijn miljoenen aardes geweest met miljoenen Jezus-sen.
in de ene aarde was hij de zoon van God, in een andere aarde was hij voruwlijk, in een andere aarde was hij een vampier die zich aan het kwaad heeft overgegeven. En hij is natuurlijk mijn spirituele broertje geweest in een realiteit. en ik ben hem zelf geweest.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 10:46
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
Citaat:
en ik ben hem zelf geweest. [/B]
JIJ OOK AL!!!

wat leuk.

Maar ik was God, en heb geen kinderen...
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:20
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
rene-gn schreef:
(en dat duurt nog een paar miljard jaar geloof ik)
zie de vijgeboom
indien de takken zacht worden...........
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:24
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
rene-gn schreef:
Nee, het is historisch bewezen dat er een man geweest is die zoveel volgelingen had.
Ja, zij schijnen zich 'christenen' te noemen.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:27
JJzD
JJzD is offline
beetje nutteloos topic
zelfs als er veel wetenschappers over eens zijn dat ie bestaat wordt er nog gevraagd naar de precieze raporten
en die kunnen we niet presenteren want die staan niet op internet.

toch 1 vraag: waarom wordt er aan de bijbel als hiostorisch document zoveel meer getwijfeld dan aan welk papiertje dan ook
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:33
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
JJzD schreef:
toch 1 vraag: waarom wordt er aan de bijbel als hiostorisch document zoveel meer getwijfeld dan aan welk papiertje dan ook
Omdat er onwaarschijnlijke dingen gebeuren. En waarschijnlijk zijn er nog wel meer redenen, maar ik heb even geen zin om die te bedenken
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Just Johan schreef:
Jezus heeft zichzelf trouwens toch niet zulke dingen toegedicht? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens "copyright Jezus" in de bijbel heb zien staan, dus je argument voor het feit dat het wel óf-óf is snijdt geen hout.
Mwah, jawel. Híj beweerde dat hij de zoon van God was, liet zich zalven, etc.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 14:39
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Tussen fictie of feit, kies ik voor fictie. Volgens mij wast gewoon een dokter ofzow, maar ik geloof zekers niet ik het hemel&hel idee enzow.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 14:42
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Newsflash: Jezus heeft mps

Voor de gene onder ons die nie weten wat dat is: meervoudige persoonlijkheids stoornis
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 14:45
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
Jezus heeft zichzelf trouwens toch niet zulke dingen toegedicht? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens "copyright Jezus" in de bijbel heb zien staan,
Gegroet,
Johan

Hihi, die vind ik goed . Die moet ik es aan mijn vader vertellen, hihi, zal die niet leuk vindeh. Vette non-grefo actie
I like you're style
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-03-2003, 19:52
cin-D
Avatar van cin-D
cin-D is offline
Citaat:
rene-gn schreef:
Nee, het is historisch bewezen dat er een man geweest is die zoveel volgelingen had.
Ja dat kan ook een of andere gekke praatjesmaker geweest zijn.
God heeft Maria zwanger gemaakt, drie herdertjes die een ster zagen richting het kribbetje van jezus, opgestaan na z'n dood, over de zee heen gelopen enz. ik geloof er echt nix van
__________________
It's me G-sus girl, remember?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 19:56
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
Citaat:
saartjeh schreef:
Newsflash: Jezus heeft mps

Voor de gene onder ons die nie weten wat dat is: meervoudige persoonlijkheids stoornis
En ik maar denken dat er mensen waren die last hadden van Jezus. Blijkt het Jezus te zijn die last heeft van die mensen (mps).
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 21:53
rene-gn
rene-gn is offline
Citaat:
JJzD schreef:
zie de vijgeboom
indien de takken zacht worden...........
Dat bedoel ik niet,ik bedoelde de wetenschappelijke hypothese, ik geloof in de terugkeer van Jezus
__________________
~dat beer weer beter wordt, de poes morgen wel weer opstaat~
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 22:32
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
JJzD schreef:
de precieze raporten
en die kunnen we niet presenteren want die staan niet op internet.
Zou ik je mogen vragen op welke rapporten je hier doelt?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 23:37
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
leonkorn schreef:
Mijn vraag is:

Jezus Christus is de zoon van God die 2000 jaar geleden leefde en is gestorven voor onze zonden en weer is opgestaan uit de dood en daadwerkelijk DE WEG DE WAARHEID EN HET LEVEN IS !!! (+ onze jaartelling, alle kerken, hele geschiedenis etc etc etc)

OF

Jezus Christus was een grote leugenaar of een gestoorde. (want iemand die zichzelf zulke grootse dingen toedicht kan alleen een van deze opties zijn)

Edit: Géén sizetags
antwoord op stelling
fictie

Heeft Jezus zelf alles geschreven en verzonnen?
nee toch?
Wat en wie moeten we geloven.
duss

verder ben ik het met Kenny McCormick en Cin-D eens
klinkt iig logischer.
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?

Laatst gewijzigd op 04-03-2003 om 23:42.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 12:01
Verwijderd
het zal allemaal best, maar ik geloof er niet in, naar mijn mening was dat gewoon een of andere gestoorde vent die we in deze tijd in een inrichting zouden stoppen

(sorry mensen, das mijn mening )
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 13:37
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
Ik denk niet dat het een óf-óf is; als je namelijk uitgaat van het tweede dan neem je eigenlijk impliciet alle tussenstappen tussen een eventuele Jezus en jezelf voor compleet betrouwbaar aan en daar moet je al een bord vol dogma's voor je kop hebben om het maar even grof te zeggen want anders zie je dat dat natuurlijk grote onzin kan zijn.

Jezus heeft zichzelf trouwens toch niet zulke dingen toegedicht? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens "copyright Jezus" in de bijbel heb zien staan, dus je argument voor het feit dat het wel óf-óf is snijdt geen hout.

Dus ik denk niet dat de waarheid hier ergens in het midden ligt, maar veeleer aan het einde van een lange zijstraat.

Gegroet,
Johan
Beste Johan,

Jezus heeft gezegt: Wie niet VOOR mij is is TEGEN mij, hetgeen dus betekend dat hij niet iemand is (gewoon een wijs persoon ofzo) waar je zo aan voorbij kunt gaan, maar over wie je een keuze zal moeten maken. Ik persoonlijk geloof dus in Jezus (Hij is echt FANTASTISCH) en dat hij onmogelijk verzonnen kan zijn (welk MENS kan er nu zo'n persoon en levensverhaal VERZINNEN??) plus de hoeveelheid HISTORISCH bewijs f0dat er over hem bestaat (10 duizenden handschriften die allemaal PRECIES hetzelfde vertellen)

Nodig hem uit, ga naar hem op zoek (wie zoekt ZAL vinden, wie KLOPT zal worden opengedaan) en je zal NIET teleurgesteld worden !!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2003, 13:40
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
rene-gn schreef:
Waarover wel....Ze zijn het over veel dingen eens, maar volgens mij zijn er wel bewijzen, dat heb ik tenminste gehoord. Dat gecombineerd met de bijbel en persoonlijke ervaringen maakt voor mij het bestaan van Jezus, als mijn Redder, duidelijk.



De waarheid zal pas boven water komen als Jezus terugkomt.
Of volgens niet-gelovigen: de aarde vergaat, maar daar houd ik zelf weinig rekening mee....(en dat duurt nog een paar miljard jaar geloof ik)
Het zal mij niet eens zoveel verbazen als wij de TERUGKEER van Jezus nog gaan meemaken en dat wij dus nu in de EINDTIJD leven.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 13:43
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
hajo schreef:
En ik maar denken dat er mensen waren die last hadden van Jezus. Blijkt het Jezus te zijn die last heeft van die mensen (mps).
Als je leest wat voor Karakter Jezus had zie je niets dan KRACHT, RUST, LIEFDE en hij was ALTIJD DEZELFDE, zoals hij nu 2000 jaar later ook nog dezelfde is ... MPS ONMOGELIJK, je zult een andere verklaring moeten proberen !!! (alle kerken gebouwd door MPS???)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 13:46
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Er zijn miljoenen aardes geweest met miljoenen Jezus-sen.
in de ene aarde was hij de zoon van God, in een andere aarde was hij voruwlijk, in een andere aarde was hij een vampier die zich aan het kwaad heeft overgegeven. En hij is natuurlijk mijn spirituele broertje geweest in een realiteit. en ik ben hem zelf geweest.
SORRY HOOR maar dit is gezwets in de ruimte (teveel vage paddestoelachtige-tripverhalen gelezen ofzo??)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 13:49
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
het zal allemaal best, maar ik geloof er niet in, naar mijn mening was dat gewoon een of andere gestoorde vent die we in deze tijd in een inrichting zouden stoppen

(sorry mensen, das mijn mening )


Welnee hij is de ZOON van God dwaas en gestoord omdat hij zijn wang toekeerde als hij geslagen werd, zich onschuldig liet kruizigen om alle zonden te dragen en de voeten van zijn leerlingen ging wassen toen hij was opgestaan en alle macht over de aarde had gekregen ??? YOU'D BETTER THINK TWICE
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:09
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
leonkorn schreef:
Beste Johan,

Jezus heeft gezegt: Wie niet VOOR mij is is TEGEN mij, hetgeen dus betekend dat hij niet iemand is (gewoon een wijs persoon ofzo) waar je zo aan voorbij kunt gaan, maar over wie je een keuze zal moeten maken. Ik persoonlijk geloof dus in Jezus (Hij is echt FANTASTISCH) en dat hij onmogelijk verzonnen kan zijn (welk MENS kan er nu zo'n persoon en levensverhaal VERZINNEN??) plus de hoeveelheid HISTORISCH bewijs f0dat er over hem bestaat (10 duizenden handschriften die allemaal PRECIES hetzelfde vertellen)

Nodig hem uit, ga naar hem op zoek (wie zoekt ZAL vinden, wie KLOPT zal worden opengedaan) en je zal NIET teleurgesteld worden !!!
Wat bekrompen om zo binair te denken. Mij hebben ze juist verteld dat als Jezus heeft bestaan dat het dan een flink intelligent links figuur moet zijn geweest met love en peace in een hoog vaandel. Dat vind ik goed, doe ik ook aan mee, maar goden vereren of zelfs mensen als goden vereren daar begin ik dus niet aan zolang ik daar geen gegronde reden voor heb. En die reden heb ik niet, want als ik kijk naar hoe het christendom is ontstaan en hoe het komt dat het zo'n - in mijn ogen - overgewaardeerd verhaaltje is geworden dan zou ik me doodschamen als ik daar bijhoorde en daarin geloofde.

Citaat:
(welk MENS kan er nu zo'n persoon en levensverhaal VERZINNEN??)
De bibliotheek staat anders vol met verhalen waarvan velen mooier en beter dan dat van Jezus hoor; en ik geloof niet dat daar een god aan te pas is gekomen.

Citaat:
plus de hoeveelheid HISTORISCH bewijs f0dat er over hem bestaat (10 duizenden handschriften die allemaal PRECIES hetzelfde vertellen)
Heb je daar een bron voor? Ik neem aan dat je niet bedoelt dat ze hetzelfde vertellen omdat ze van elkaar zijn overgeschreven, dus ik ben benieuwd welke handschriften je hier precies aanvoert om je argumenten kracht bij te zetten

Gegroet,
Johan

Laatst gewijzigd op 05-03-2003 om 14:11.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:23
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
Wat bekrompen om zo binair te denken. Mij hebben ze juist verteld dat als Jezus heeft bestaan dat het dan een flink intelligent links figuur moet zijn geweest met love en peace in een hoog vaandel. Dat vind ik goed, doe ik ook aan mee, maar goden vereren of zelfs mensen als goden vereren daar begin ik dus niet aan zolang ik daar geen gegronde reden voor heb. En die reden heb ik niet, want als ik kijk naar hoe het christendom is ontstaan en hoe het komt dat het zo'n - in mijn ogen - overgewaardeerd verhaaltje is geworden dan zou ik me doodschamen als ik daar bijhoorde en daarin geloofde.

Ik zou me doodschamen als ik Jezus niet zou erkennen en bewonderen en aanbidden als de Zoon van God !!
Een ding is zeker: we zullen het eens zien, wat de waarheid is

De bibliotheek staat anders vol met verhalen waarvan velen mooier en beter dan dat van Jezus hoor; en ik geloof niet dat daar een god aan te pas is gekomen.


Heb je daar een bron voor? Ik neem aan dat je niet bedoelt dat ze hetzelfde vertellen omdat ze van elkaar zijn overgeschreven, dus ik ben benieuwd welke handschriften je hier precies aanvoert om je argumenten kracht bij te zetten

De Bijbel is een verzameling van boeken, van zeer verschillende schrijvers (koningen, dicipelen, dichters, profeten etc etc)
Al deze schrijvers hebben in enkele duizenden jaren hetzelfde verhaal (dat haarfijn op elkaar aansluit) geschreven..
DE dode ZEEROLLEN die in +- 1950 ofzo zijn geschreven zijn een van de vele bewijzen (zie boekje : Jezus feit of fictie van George Mcdowell) succes en groetjes Leon
Gegroet,
Johan
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:24
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
Wat bekrompen om zo binair te denken. Mij hebben ze juist verteld dat als Jezus heeft bestaan dat het dan een flink intelligent links figuur moet zijn geweest met love en peace in een hoog vaandel. Dat vind ik goed, doe ik ook aan mee, maar goden vereren of zelfs mensen als goden vereren daar begin ik dus niet aan zolang ik daar geen gegronde reden voor heb. En die reden heb ik niet, want als ik kijk naar hoe het christendom is ontstaan en hoe het komt dat het zo'n - in mijn ogen - overgewaardeerd verhaaltje is geworden dan zou ik me doodschamen als ik daar bijhoorde en daarin geloofde.

Ik zou me doodschamen als ik Jezus niet zou erkennen en bewonderen en aanbidden als de Zoon van God !!
Een ding is zeker: we zullen het eens zien, wat de waarheid is

De bibliotheek staat anders vol met verhalen waarvan velen mooier en beter dan dat van Jezus hoor; en ik geloof niet dat daar een god aan te pas is gekomen.


Heb je daar een bron voor? Ik neem aan dat je niet bedoelt dat ze hetzelfde vertellen omdat ze van elkaar zijn overgeschreven, dus ik ben benieuwd welke handschriften je hier precies aanvoert om je argumenten kracht bij te zetten

De Bijbel is een verzameling van boeken, van zeer verschillende schrijvers (koningen, dicipelen, dichters, profeten etc etc)
Al deze schrijvers hebben in enkele duizenden jaren hetzelfde verhaal (dat haarfijn op elkaar aansluit) gevonden
DE dode ZEEROLLEN die in +- 1950 ofzo zijn geschreven zijn een van de vele bewijzen (zie boekje : Jezus feit of fictie van George Mcdowell) succes en groetjes Leon
Gegroet,
Johan
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:33
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
leonkorn schreef:
NU GEBEUREN TROUWENS OOK NOG VELE WONDEREN (GEBEDSGEZINGEN)

Laatst gewijzigd op 05-03-2003 om 18:48.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:40
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Leonkorn schreef:
De Bijbel is een verzameling van boeken, van zeer verschillende schrijvers (koningen, dicipelen, dichters, profeten etc etc)
Al deze schrijvers hebben in enkele duizenden jaren hetzelfde verhaal (dat haarfijn op elkaar aansluit) geschreven..
DE dode ZEEROLLEN die in +- 1950 ofzo zijn geschreven zijn een van de vele bewijzen (zie boekje : Jezus feit of fictie van George Mcdowell) succes en groetjes Leon
Een vervolgverhaal schrijven is toch niet zo moeilijk? Zeker niet als je er duizenden jaren de tijd voor neemt. De dode zeerollen werden trouwens gevonden in 1947, maar ik zie de relevantie er niet van in voor deze discussie, leg eens uit...?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:43
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
leonkorn schreef:
NU GEBEUREN TROUWENS OOK NOG VELE WONDEREN (GEBEDSGEZINGEN)
Daar geloof ik niks van, en daar heb je geen goede bronnen voor.
Ben jij wel echt 29?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:48
moonchild
Citaat:
Just Johan schreef:
Daar geloof ik niks van, en daar heb je geen goede bronnen voor.
Ben jij wel echt 29?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-03-2003, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Just Johan schreef:
Ik denk niet dat het een óf-óf is; als je namelijk uitgaat van het tweede dan neem je eigenlijk impliciet alle tussenstappen tussen een eventuele Jezus en jezelf voor compleet betrouwbaar aan en daar moet je al een bord vol dogma's voor je kop hebben om het maar even grof te zeggen want anders zie je dat dat natuurlijk grote onzin kan zijn.

Jezus heeft zichzelf trouwens toch niet zulke dingen toegedicht? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens "copyright Jezus" in de bijbel heb zien staan, dus je argument voor het feit dat het wel óf-óf is snijdt geen hout.

Dus ik denk niet dat de waarheid hier ergens in het midden ligt, maar veeleer aan het einde van een lange zijstraat.

Gegroet,
Johan
het is wel of of.


je gelooft of wel of niet in god.

Daarom geloof je of wel of niet dat jezus de zoon van god was of een compleet gestoorde..

men wil liever niet in god geloven omdat ze gewoon bang zijn verantwoordlijkheid te nemen en hun leven weg te geven in de handen van ' iemand anders'.

Maar als je dood gaat en je hebt altijd alleen maar 'in jezelf' gelooft, verwacht dan ook niet teveel.


iedereen doet alsof het christenlijk leven zo makkelijk is, maar ik denk dat het 'onchristenlijke' leven echt voor luie mensen is...

en wie honger heeft en eten wilt zal ervoor moeten werken hee!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 15:39
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef:
Mijn vraag is:

Jezus Christus is de zoon van God die 2000 jaar geleden leefde en is gestorven voor onze zonden en weer is opgestaan uit de dood en daadwerkelijk DE WEG DE WAARHEID EN HET LEVEN IS !!! (+ onze jaartelling, alle kerken, hele geschiedenis etc etc etc)

OF

Jezus Christus was een grote leugenaar of een gestoorde. (want iemand die zichzelf zulke grootse dingen toedicht kan alleen een van deze opties zijn)

Edit: Géén sizetags
wat zijn sizetags eigenlijk???
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:06
Verwijderd
Citaat:
**Moonflower** schreef:

je gelooft of wel of niet in god.

Daarom geloof je of wel of niet dat jezus de zoon van god was of een compleet gestoorde..
Dat is al niet waar.

Citaat:
**Moonflower** schreef:

men wil liever niet in god geloven omdat ze gewoon bang zijn verantwoordlijkheid te nemen en hun leven weg te geven in de handen van ' iemand anders'.
In het Christelijk geloof neem je dan juist geen verantwoordelijkheid.

Citaat:
**Moonflower** schreef:

Maar als je dood gaat en je hebt altijd alleen maar 'in jezelf' gelooft, verwacht dan ook niet teveel.
Verwacht dan enkel je eigen God-zijn bevestigd te zien.

Citaat:
**Moonflower** schreef:

iedereen doet alsof het christenlijk leven zo makkelijk is, maar ik denk dat het 'onchristenlijke' leven echt voor luie mensen is...
Het Christelijk leven is niet makkelijk, het is wreed voor anderen. Ik zou Christenen willen aansporen zich ook eens in te leven in andere mensen en liefde voor ze te voelen. Neem eens een voorbeeld aan het toch ook in het Christendom gesproken, maar nimmer door de volgelingen nageleefde, behandel anderen gelijk uzelf.

Citaat:
**Moonflower** schreef:

en wie honger heeft en eten wilt zal ervoor moeten werken hee!
Of anders door God gevoedt worden.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:10
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
leonkorn schreef:
Een ding is zeker: we zullen het eens zien, wat de waarheid is
Dat durf ik te betwijfelen. Stel dat jij het niet bij het rechte eind hebt, en iemand die beweert dat er na de door niets meer is wel, dan zie je niets na je dood. Ook de waarheid niet.

Citaat:
leonkorn schreef:
Jezus heeft gezegt: Wie niet VOOR mij is is TEGEN mij, hetgeen dus betekend dat hij niet iemand is (gewoon een wijs persoon ofzo) waar je zo aan voorbij kunt gaan, maar over wie je een keuze zal moeten maken.
Hij heeft ook gezegd: "Wie niet tegen ons is, is voor ons", zie Marcus 9:40.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:56
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef:

Nodig hem uit, ga naar hem op zoek (wie zoekt ZAL vinden, wie KLOPT zal worden opengedaan) en je zal NIET teleurgesteld worden !!!
been there.. done that.. en ik werd teleugesteld door de mensen deromheen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 17:00
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
leonkorn schreef:
SORRY HOOR maar dit is gezwets in de ruimte (teveel vage paddestoelachtige-tripverhalen gelezen ofzo??)
beter als de hersenspoelig van de bijbel
(of dergelijke)

daar zeggen ze tenminste niet dat het echt is wat je ziet en leest.
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 17:10
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef:
Beste Johan,

Jezus heeft gezegt: Wie niet VOOR mij is is TEGEN mij, hetgeen dus betekend dat hij niet iemand is (gewoon een wijs persoon ofzo) waar je zo aan voorbij kunt gaan, maar over wie je een keuze zal moeten maken. Ik persoonlijk geloof dus in Jezus (Hij is echt FANTASTISCH) en dat hij onmogelijk verzonnen kan zijn (welk MENS kan er nu zo'n persoon en levensverhaal VERZINNEN??) plus de hoeveelheid HISTORISCH bewijs f0dat er over hem bestaat (10 duizenden handschriften die allemaal PRECIES hetzelfde vertellen)

Nodig hem uit, ga naar hem op zoek (wie zoekt ZAL vinden, wie KLOPT zal worden opengedaan) en je zal NIET teleurgesteld worden !!!
Iedereen met een beetje fantasie? *grinnikt* Jij moet eens boeken lezen, jongen.

...en waar haal je in godsnaam die 10duizenden handschriften die allemaal precies hetzelfde vertellen vandaan? Behalve al die kopieën van de bijbel?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef:
De Bijbel is een verzameling van boeken, van zeer verschillende schrijvers (koningen, dicipelen, dichters, profeten etc etc)
Al deze schrijvers hebben in enkele duizenden jaren hetzelfde verhaal (dat haarfijn op elkaar aansluit) geschreven..
DE dode ZEEROLLEN die in +- 1950 ofzo zijn geschreven zijn een van de vele bewijzen (zie boekje : Jezus feit of fictie van George Mcdowell) succes en groetjes Leon
Gegroet,
Johan
...Die verhalen zijn duizenden jaren lang mondeling overgeleverd en pas later opgeschreven. Vind je het gek dat het tegen die tijd op elkaar aansluit?

En de dode zee rollen in 1950 geschreven?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 17:18
Verwijderd
Citaat:
**Moonflower** schreef:
men wil liever niet in god geloven omdat ze gewoon bang zijn verantwoordlijkheid te nemen en hun leven weg te geven in de handen van ' iemand anders'.
...

Als je gelooft in een god die alles regelt, dan leg je JUIST de verantwoordelijkheid bij iemand anders. Je hebt zelf geen verantwoordelijkheid meer als iemand anders jouw leven heeft.

Citaat:

Maar als je dood gaat en je hebt altijd alleen maar 'in jezelf' gelooft, verwacht dan ook niet teveel.
Ik zou zelfs als je gelooft maar niet al te veel verwachten

Citaat:

iedereen doet alsof het christenlijk leven zo makkelijk is, maar ik denk dat het 'onchristenlijke' leven echt voor luie mensen is...

en wie honger heeft en eten wilt zal ervoor moeten werken hee!
Christelijk leven is psychisch gemakkelijk. Je hoeft nergens meer over na te denken, het maakt niet hoe je denkt en doet, wat je doet heeft god toch al bepaald.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 17:38
Rioto
allemaal verzonnen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 18:51
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:
wat zijn sizetags eigenlijk???
De tags die je in vB kunt gebruiken om het formaat van je text te veranderen.

Zoals dit

en dit
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 21:22
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Het Christelijk leven is niet makkelijk, het is wreed voor anderen. Ik zou Christenen willen aansporen zich ook eens in te leven in andere mensen en liefde voor ze te voelen. Neem eens een voorbeeld aan het toch ook in het Christendom gesproken, maar nimmer door de volgelingen nageleefde, behandel anderen gelijk uzelf.



Denk jij nou echt dat Christenen dat niet voelen?
Ze zijn,nogmaals, NIET allemaal fundamentalisten die zich afzetten tegen de maatschappij. Ik heb het ook al in het andere topic gezegd maar ik zeg het nog maar eens, goede daden staan niet in de kranten. Je leest in de krant dat iemand zichzelf uit religieuze doeleinden heeft opgeblazen. Je leest niet in de krant hoe mensen, ook (of vooral) gelovige mensen daden van mededogen en liefde uitvoeren.
Moeder Theresa.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 13:56
moonchild
Citaat:
**Moonflower** schreef:
het is wel of of.


je gelooft of wel of niet in god.
Is al niet waar (zoals eerder gezegd)


Citaat:
**Moonflower** schreef:
men wil liever niet in god geloven omdat ze gewoon bang zijn verantwoordlijkheid te nemen en hun leven weg te geven in de handen van ' iemand anders'.
Wat heeft verantwoordelijkheid hier nou weer mee te maken? Hoe jij het zegt neem je volgens mij meer verantwoordelijkheid wanneer je niet gelooft, dan kan je niet zeggen God wil het, dan heb je verantwoordelijkheid voor je eigen daden zonder ze op een ander af te kunnen schuiven.
Als jij je leven wel wil weggeven moet je dat doen. Maar het heeft niet met angst te maken, het is een geloof waar je wel of niet in gelooft.

Citaat:
**Moonflower** schreef:
Maar als je dood gaat en je hebt altijd alleen maar 'in jezelf' gelooft, verwacht dan ook niet teveel.
Dit is naar mijn idee dan geen verantwoordelijkheid voor je eigen leven. Jij hebt gelooft dus je kan wat verwachten, maakt niet uit wat je hebt gedaan.


Citaat:
**Moonflower** schreef:
iedereen doet alsof het christenlijk leven zo makkelijk is, maar ik denk dat het 'onchristenlijke' leven echt voor luie mensen is...
Waarom? Omdat je (hoe jij het zegt) niet je leven aan een ander geeft? Is volgens mij toch geen luiigheid.

Citaat:
**Moonflower** schreef:
en wie honger heeft en eten wilt zal ervoor moeten werken hee!
Ja, wat bedoel je hier mee te zeggen? Ik zou het opvatten als met geloof alleen red je het niet.

Laatst gewijzigd op 06-03-2003 om 14:06.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:22
engeltje
engeltje is offline
Volgens mij heeft Jezus wel bestaan. Er bestaan ook verhalen over die NIET in de Bijbel staan, dat hij eerst een opleiding heeft gevolgd bij de Essenen en onder andere in India is geweest. De Bijbel is voor mij maar selectief in die dingen, alles wat de kerk niet goed uitkwam is maar weggelaten.
Het was volgens mij gewoon een heel wijze man, die de mensen wilde vertellen dat je elkaar lief moet hebben. Zo heb je tegenwoordig ook nog wel van die 'profeten', onder andere de Dalai Lama, maar ook onbekenden, zonder bepaalde godsdienst.
Jezus wordt alleen zo als god aanbeden, en daar ben ik het niet mee eens. Het was gewoon een mens, die de mensen wakker wilde maken voor o.a. liefhebben van elkaar en niet alles doen met je verstand.
Zoon van God wil ik hem ook niet noemen, dat zijn we in mijn ogen dan allemaal. Mijn opa vond dat ook, bleek. Hij wás het niet, maar wérd het, door zijn leven. De mensen maakten van hem de zoon van God. En dit had ik niet van mn opa verwacht, want hij was vroeger Dominee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Het bewijs (over het bestaan van god)
Lord Dolphin
144 09-12-2007 19:22
Levensbeschouwing & Filosofie Jezus, feit of fictie ?
leonkorn
123 03-04-2007 19:49
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 18:18
Levensbeschouwing & Filosofie jaloers op mensen die geloven
Ninja_Nina
96 27-04-2003 01:09
Levensbeschouwing & Filosofie En.. helpt het ??
leonkorn
35 03-04-2003 10:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.