Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2010, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Wat?


Citaat:
Hell yeah!

Zweverig gedoe.
Het is gewoon een veelvoorkomend neurologisch verschijnsel, hoor. Pure biologie. Of ben je zo iemand die linkshandigen pretentieus vindt en bang is dat homoseksualiteit besmettelijk is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2010, 22:04
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Paranoide, vanwaar al die(dat?) haat? Ik zeg toch dat ik me herken in wat er in je beginpost staat?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 22:09
Verwijderd
voel jij je een beetje aangesproken geel?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 22:12
Verwijderd
Ik heb het denk ik een piepklein beetje, maar ben er totaal niet consequent in ofzo. Soms zie ik letters en cijfers in mijn hoofd ingekleurd, maar ik geloof ook niet dat die kleuren altijd hetzelfde zijn. Hoewel de m wel altijd paars is, maar dat is misschien zo ingesleten omdat ik paars altijd al een gave kleur vond en m de eerste letter van m'n naam is. De 6 is altijd blauw, dat wel. En de 7 groen, geloof ik.

En verder... proeven van woorden. Wat wordt daar precies mee bedoeld? Ik heb wel dat ik sommige woorden gewoon heel lekker vind om te zeggen. Dat 'bekt dan lekker'. Maar dat is misschien dan weer doordat ik heel veel van mooie taal houd en omdat 'voordracht' een nogal groot onderdeel van mijn vak is, en het is vast niet wat ermee bedoelt wordt. In elk geval ken ik geen smaken toe aan woorden ofzo. 'Goh, vind je ook niet dat het woord 'tafelkleed' echt zo'n bitter nasmaakje heeft?'

Ik denk dat ik wel meeval met dit neurologisch verschijnsel. Terwijl ik wel heel erg visueel ingesteld ben.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 22:13
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
voel jij je een beetje aangesproken geel?
uhu, vooral door die post op de vorige pagina die aan mij gericht is.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 22:14
Verwijderd
je werd ook aangesproken, krijg nou Ld;;:;D
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 22:17
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ld, daar bedoel je vast geen Listening device mee, of wel?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 22:20
Verwijderd
Citaat:


Het is gewoon een veelvoorkomend neurologisch verschijnsel, hoor. Pure biologie. Of ben je zo iemand die linkshandigen pretentieus vindt en bang is dat homoseksualiteit besmettelijk is?
Onverwachts van jou


Nee, ik kan mij er gewoon niks bij voorstellen. Dus ik dacht ik druk mij lekker ''over the top'' uit.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 22:20
Verwijderd
Geel, mijn opmerking is niet haatvol bedoeld, maar corrigerend. Als ik bits overkwam dan komt dat doordat ik niet graag zie dat wetenschappelijke termen verwaterd raken, niet doordat ik jou een vervelend knulleke vind.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Onverwachts van jou


Nee, ik kan mij er gewoon niks bij voorstellen. Dus ik dacht ik druk mij lekker ''over the top'' uit.
Ik heb teveel in de hoogsensitief-hoogbegaafd-beelddenker-omg-ik-ben-zo-bijzonder-zie-me-strooien-met-vage-onwetenschappelijke-termen-topics op Psychologie gelezen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 22:26
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Geel, mijn opmerking is niet haatvol bedoeld, maar corrigerend. Als ik bits overkwam dan komt dat doordat ik niet graag zie dat wetenschappelijke termen verwaterd raken, niet doordat ik jou een vervelend knulleke vind.
Denk je dat correctie nodig was, terwijl het duidelijk was dat ik het niet meende (1omdat ik een paar post ervoor zeg dat ik ook een beetje ervaring heb met synesthesie en 2omdat ik er een hele duidelijke achter heb geplaatst)?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 22:27
Verwijderd
Maar om weer ontopic te gaan; dat met schema's bij weken/dagen/jaargangen, dat heb ik totaal niet. Ik zie ook geen kleuren bij woorden, cijfers of geluiden.

Citaat:
En verder... proeven van woorden. Wat wordt daar precies mee bedoeld? Ik heb wel dat ik sommige woorden gewoon heel lekker vind om te zeggen. Dat 'bekt dan lekker'. Maar dat is misschien dan weer doordat ik heel veel van mooie taal houd en omdat 'voordracht' een nogal groot onderdeel van mijn vak is, en het is vast niet wat ermee bedoelt wordt. In elk geval ken ik geen smaken toe aan woorden ofzo. 'Goh, vind je ook niet dat het woord 'tafelkleed' echt zo'n bitter nasmaakje heeft?'
Ze bedoelen inderdaad dat je echt smaken proeft. Dat sommige woorden gewoon lekker bekken is verder normaal.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 22:37
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ok, ontopic: Is het synesthesie als je mensen personficeert? Zie mijn eerdere post voor uitleg.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Denk je dat correctie nodig was, terwijl het duidelijk was dat ik het niet meende (1omdat ik een paar post ervoor zeg dat ik ook een beetje ervaring heb met synesthesie en 2omdat ik er een hele duidelijke achter heb geplaatst)?
Ja, want in je eerdere post zeg je ook dingen die niet helemaal kloppen, je vraagt je namelijk af of direct persoonlijkheden verbinden aan mensen ook onder synesthesie valt. (Het antwoord is: nee, dat heet 'eerste indruk' of hooguit 'levendige fantasie'.)

Maar jochie, trek 't je allemaal niet zo hard aan. 't Is maar internet. Als je er toch graag verder over wil discussieren verwijs ik je door naar het saaitopic of PM, daar sta ik je met plezier verder te woord.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Ok, ontopic: Is het synesthesie als je mensen personficeert? Zie mijn eerdere post voor uitleg.
Nee dus. Het gaat specifiek om dingen die geen persoonlijkheid hebben, zoals getallen, dagen of voorwerpen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 23:42
Verwijderd
Citaat:

Ohja, en ik speelde vroeger heel veel Patience, en de schoppen en ruiten zijn slecht, en de klaver en harten goed, en die moesten dan ook als eerste uitkomen. En ze moeten op een bepaalde volgorde, anders word ik gek, of nouja, het stoort me ontzettend. De volgorde is dan schoppen, ruiten, harten, klaver.

mijn volgorde is harten, ruiten, klaver, schoppen. Anders kan ik het niet uitstaan

ik ben trouwens erg agressief met mijn spullen. Als mijn computer vastloopt geef ik er schoppen tegen, mijn vorige beeldscherm is kapot gegaan omdat ik er een aansteker tegenaan smeet uit woede, en ik heb 3 muizen kapot gemaakt in 2009. Die overleven tegen de muur gooien niet. Ik vervloek de apparaten op dat moment omdat ze me echt dwarsliggen, ik scheld ze ook verrot. Ook als dingen me niet lukken dan begin ik met hetgeen te smijten wat niet lukt, en ben ik echt oprecht boos op een ding.
:')
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 23:45
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
mijn volgorde is harten, ruiten, klaver, schoppen. Anders kan ik het niet uitstaan
Ja, dat weet ik, ik kon jouw spelletje ook nooit afmaken en andersom
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 00:04
Verwijderd
Maandag: lichtblauw
Dinsdag: lichtrood
Woensdag: rood
Donderdag: hetzelfde als dinsdag
Vrijdag: heeft niet echt een duidelijke kleur
Zaterdag: Geel
Zondag: Geel
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 14:54
Verwijderd
Ik kan trouwens ook heel erg kriebelig worden als mensen bepaalde getallen heel sympathiek vinden die ik echt niet uit kan staan. Bv. de 5 en de 7, dat vind ik zulke losers Een 7 met een streepje kan ik nog wel uitstaan, en de 5 alleen als ik hem in 1 beweging schrijf (ipv in 2, zoals ik geleerd heb). Maar dat maakt het nog allemaal niet goed, want ik vind het echt vreselijke cijfers Maar eigenlijk vooral als ze los staan, dus 15 en 17 doet me weinig, die 1 neutraliseert de boel, maar ook 55 en 77 zijn wel ok... maar 5 en 7 los... nee, die kan ik echt niet uitstaan.

Die twee vind ik overigens wel het ergst van allemaal Het komt doordat ze oneven zijn en om de 6 staan, en de 6 is gewoon aardig enzo, die verdient het niet dat die twee losers naast 'm staan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen synesthesie, personificatie of metonymia
erweka
8 01-02-2012 13:07
Psychologie meisje van 11 ziet vanalles
nivava
81 21-01-2007 00:40
Psychologie synesthesie (help me met het opstellen van een website)
Meza
17 21-01-2005 11:44
Psychologie synesthesie site
Meza
1 22-11-2004 10:54
Lichaam & Gezondheid Synesthesie
Coccinellidae
5 02-07-2002 18:44
Psychologie Synesthesie!
Verwijderd
12 01-07-2002 22:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.