Oud 09-06-2010, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Hij wil inderdaad een radicale stroming van een godsdienst uitsluiten.
Nee hij sluit een gehele godsdienst uit. Want in zijn ogen is de hele Islam radicaal.
Advertentie
Oud 09-06-2010, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Nee hij sluit een gehele godsdienst uit. Want in zijn ogen is de hele Islam radicaal.
Nee. Ik heb hem echt meermaals horen zeggen dat hij niks heeft tegen moslims die zich gewoon gedragen, en dat weet jij ook heus wel.
Oud 09-06-2010, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Kansen zouden achteruitgang betekenen. Enig idee wat hun economisch programm betekent of hun visie op onderwijs? Onrealistisch en ondenkbaar.

Onderwijsvisie: ''Iedere school een Nederlandse vlag.''

Fijn dat zal wel voor een kenniseconomie zorgen
Persoonlijk vind ik dat een goed punt. Koranscholen verslechteren de integratie. Scholen in Nederland dienen de Nederlandse identiteit uit te dragen, ik snap niet wat iemand daar op tegen kan hebben.
Oud 09-06-2010, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Nee hij sluit een gehele godsdienst uit. Want in zijn ogen is de hele Islam radicaal.
Onzin, als je bijvoorbeeld het debat van gisteren had gekeken wist je dat dit niet zo is.
Dat je anti-Wilders bent vind ik prima, maar kom dan niet met dit soort onzin redenen.
Oud 09-06-2010, 23:15
Verwijderd
oh joh balkenende is opgestapt, laat ank bijleveld maar lijsttrekker worden
Oud 09-06-2010, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Nee. Ik heb hem echt meermaals horen zeggen dat hij niks heeft tegen moslims die zich gewoon gedragen, en dat weet jij ook heus wel.
Dat komt omdat hij zichzelf tegenspreekt. Want mensen uit moslimlanden kunnen zich best gedragen, maar die mogen het land niet meer in. Waarom niet, als ze zich gedragen horen ze toch gelijke behandeling te krijgen?
Oud 09-06-2010, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Persoonlijk vind ik dat een goed punt. Koranscholen verslechteren de integratie. Scholen in Nederland dienen de Nederlandse identiteit uit te dragen, ik snap niet wat iemand daar op tegen kan hebben.
'De Nederlandse identiteit' bestaat niet.
Oud 09-06-2010, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Maar het verbod op de bouw van nieuwe moskeeën blijft in stand.
Nouja in het huidige format worden moskeeën ook opgezet vanuit overheidsgelden, wat dat betreft ben ik het met hem eens. Religie is een privéaangelegenheid en daar hoort geen geld heen te gaan.
Oud 09-06-2010, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Persoonlijk vind ik dat een goed punt. Koranscholen verslechteren de integratie. Scholen in Nederland dienen de Nederlandse identiteit uit te dragen, ik snap niet wat iemand daar op tegen kan hebben.
En strengchristelijke scholen mogen wel?
Oud 09-06-2010, 23:17
Verwijderd
Gezien Wilders de bouw van moskeeën wil verbieden, vind hij kennelijk ook dat moskeebezoek niet valt onder 'normaal gedrag'.

Oh kijk ik moet geen vensetrs lang laten openstaan en dan typen zonder te refreshen.
Oud 09-06-2010, 23:17
Verwijderd
Zo, ik heb een waslijst aan oefeningen bedacht die ik morgen kan gaan doen in m'n workshop. En als ze echt onhandelbaar zijn, ga ik gewoon met ze weerwolven (i.h.k.v. liegen = toneel spelen). Dat vindt iedereen leuk.
Oud 09-06-2010, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Prima, zit nu met de laptop op de bank in de stoel tv te kijken na net wat gestudeerd te hebben. Binnenkort tentamens. En hoe is het aan die kant?
hier wel oke, ik zit met mijn laptop in bed
wat voor tentamens heb je?
Oud 09-06-2010, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Nee. Ik heb hem echt meermaals horen zeggen dat hij niks heeft tegen moslims die zich gewoon gedragen, en dat weet jij ook heus wel.
Maar hij zegt dan meteen erachteraan ik ben tegen hun Godsdienst. De Islam dus.
Oud 09-06-2010, 23:17
Verwijderd
Citaat:
'De Nederlandse identiteit' bestaat niet.
Je wil beweren dat er geen cultuurverschil is tussen Nederland en Yemen?
Oud 09-06-2010, 23:19
Verwijderd
Citaat:
hier wel oke, ik zit met mijn laptop in bed
wat voor tentamens heb je?
Gewone tentamens: Geschiedfilosofie, Historiografie.
Take-home: Multiculturalism in North-America II, Diversiteit in Europese cultuur
Essay (5000 wrd): Multiculturalism in South-Africa

Best veel dus.
Oud 09-06-2010, 23:19
Verwijderd
Citaat:
En strengchristelijke scholen mogen wel?
persoonlijk vind ik van niet, maar er valt niet te ontkennen dat die scholen de integratie niet belemmeren
Oud 09-06-2010, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Persoonlijk vind ik dat een goed punt. Koranscholen verslechteren de integratie. Scholen in Nederland dienen de Nederlandse identiteit uit te dragen, ik snap niet wat iemand daar op tegen kan hebben.
Wat ís de Nederlandse identiteit? Mijn identiteit is niet een christelijke school, niet een joodse school en niet een islamitische school. Maar ik tolereer ze wel aangezien ik wel waarde hecht aan het klassieke grondrecht van vrijheid van godsdienst.
Oud 09-06-2010, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Gezien Wilders de bouw van moskeeën wil verbieden, vind hij kennelijk ook dat moskeebezoek niet valt onder 'normaal gedrag'.
Drogreden.

Hij vindt namelijk dat er voldoende moskeeën zijn.
Oud 09-06-2010, 23:20
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wilders zei notabene gisteren nog dat hij niets heeft tegen de gematigde Islam en dat hij moe wordt van alle beschuldigingen dat hij dat wel zou hebben.
Ik heb hem gisteren nog horen zeggen dat hij een immigratiestop voor moslims wil. Alle moslims dus.
__________________
you're not my demographic
Oud 09-06-2010, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Maar hij zegt dan meteen erachteraan ik ben tegen hun Godsdienst. De Islam dus.
Nee.
Oud 09-06-2010, 23:20
Verwijderd
Strengchristelijke scholen belemmeren de integratie van strenge christenen in de hedendaagse maatschappij. Wat valt daart 'niet aan te ontkennen'? Integratie betreft niet alleen immigranten.
Oud 09-06-2010, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Nouja in het huidige format worden moskeeën ook opgezet vanuit overheidsgelden, wat dat betreft ben ik het met hem eens. Religie is een privéaangelegenheid en daar hoort geen geld heen te gaan.
Ik zie ook niet graag overheidsgelden naar moskeeën gaan, maar dan moet je consequent zijn en ook andere gebedshuizen geen cent geven. Andere gebedshuizen zouden dan ook niet gebouwd mogen worden.
Oud 09-06-2010, 23:21
Verwijderd
Citaat:
persoonlijk vind ik van niet, maar er valt niet te ontkennen dat die scholen de integratie niet belemmeren
Mensen die het gedachtegoed van die scholen aanhangen passen ook niet binnen de nederlandse maatschappij, dus in feite wel.

edit

Citaat:
Strengchristelijke scholen belemmeren de integratie van strenge christenen in de hedendaagse maatschappij. Wat valt daart 'niet aan te ontkennen'? Integratie betreft niet alleen immigranten.

Dat bedoel ik
Oud 09-06-2010, 23:21
Verwijderd
Een moskeebouwverbod is prima. Mits we ook ophouden met het bouwen van kerken
Oud 09-06-2010, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Wat ís de Nederlandse identiteit? Mijn identiteit is niet een christelijke school, niet een joodse school en niet een islamitische school. Maar ik tolereer ze wel aangezien ik wel waarde hecht aan het klassieke grondrecht van vrijheid van godsdienst.
De Nederlandse identiteit is een weerspiegeling van de huidige normen en waarden en dus ook de huidige wetgeving.
Oud 09-06-2010, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Je wil beweren dat er geen cultuurverschil is tussen Nederland en Yemen?
Er is wel cultuurverschil, maar dat is er tussen pakweg het noorden en zuiden van Gelderland ook, harde scheidslijnen zijn er niet en alles loopt door elkaar heen. Ook de buurman kan een iets andere culturele achtergrond hebben omdat ie bijvoorbeeld uit een ander sociaal milieu komt.

Die hele nationale identiteit is een negentiende eeuwse constructie, voor die tijd werd er helemaal niet in die termen gedacht.
Oud 09-06-2010, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Je wil beweren dat er geen cultuurverschil is tussen Nederland en Yemen?
Ik wil beweren dat er niet één Nederlandse identiteit is.
Oud 09-06-2010, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Ik heb hem gisteren nog horen zeggen dat hij een immigratiestop voor moslims wil. Alle moslims dus.
Dat klopt, hij wil eerst de integratie van de moslims die er al zijn verbeteren.
Oud 09-06-2010, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Ik heb hem gisteren nog horen zeggen dat hij een immigratiestop voor moslims wil. Alle moslims dus.
Een immigratiestop voor ALLE mensen uit moslimlanden, dus ook een christen uit Indonesië mag Nederland niet meer in, maar een moslim uit New York wel.
Oud 09-06-2010, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Gewone tentamens: Geschiedfilosofie, Historiografie.
Take-home: Multiculturalism in North-America II, Diversiteit in Europese cultuur
Essay (5000 wrd): Multiculturalism in South-Africa

Best veel dus.
oh gutt vooral die tentamens in het engels
Oud 09-06-2010, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Een moskeebouwverbod is prima. Mits we ook ophouden met het bouwen van kerken
Kerken en moskeeën mogen best gebouwd worden, mits het mij geen belastinggeld kost.
Oud 09-06-2010, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt, hij wil eerst de integratie van de moslims die er al zijn verbeteren.
Hoe wil hij dat doen?
Oud 09-06-2010, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Nee.
Jawel.
Oud 09-06-2010, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Ik zie ook niet graag overheidsgelden naar moskeeën gaan, maar dan moet je consequent zijn en ook andere gebedshuizen geen cent geven. Andere gebedshuizen zouden dan ook niet gebouwd mogen worden.
Prima, hoewel de meeste kerken al uit privevermogen worden onderhouden en dat geldt voor moskeeen niet.
Oud 09-06-2010, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Hoe wil hij dat doen?
Ik gok door de tegenstellingen op te noemen
Oud 09-06-2010, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Jawel.
Hij sprak dit gisteren letterlijk tegen, dus houd maar op met je zwartmakerij.
Oud 09-06-2010, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Drogreden.

Hij vindt namelijk dat er voldoende moskeeën zijn.
Ik kan me indenken in een besluit om geen religieuze centra meer te bouwen van regeringsgelden, maar dat is niet zijn standpunt, zijn standpunt is het verbieden van de bouw van nieuwe moskeeën. Als het bouwen van moskeeën an sich verboden is, wordt bv. ook verboden dat een groep moslims een stuk grond koopt, een bouwbedrijf in de arm neemt en een moskee op dat stuk grond laat bouwen. En dat zou dan niet mogen omdat een groep die geen gebruikt maakt van moskeeën, vindt dat er genoeg zijn? Hoe kun je sowieso besluiten dat er genoeg gebouwen zijn voor een religie die de snelst groeiende van het land is?
Oud 09-06-2010, 23:23
Verwijderd
Citaat:
oh gutt vooral die tentamens in het engels
Ben ik ook niet blij mee, gelukkig is het er maar eentje, dat essay mag ook in het Nederlands. Dat take-home tentamen zou eventueel ook in het Frans kunnen trouwens, helaas is mijn Frans nog niet goed genoeg daarvoor.
Oud 09-06-2010, 23:23
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Drogreden.
Wat zei jij eerder vanavond ook alweer over wat er gebeurt als je over drogredenen gaat beginnen?
__________________
you're not my demographic
Oud 09-06-2010, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Prima, hoewel de meeste kerken al uit privevermogen worden onderhouden en dat geldt voor moskeeen niet.
Veel kerken krijgen ontzettend veel subsidie van gemeentes.
Oud 09-06-2010, 23:24
Verwijderd
"Ja, die mensen wonen misschien in een tent"

.
Oud 09-06-2010, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Er is wel cultuurverschil, maar dat is er tussen pakweg het noorden en zuiden van Gelderland ook, harde scheidslijnen zijn er niet en alles loopt door elkaar heen. Ook de buurman kan een iets andere culturele achtergrond hebben omdat ie bijvoorbeeld uit een ander sociaal milieu komt.

Die hele nationale identiteit is een negentiende eeuwse constructie, voor die tijd werd er helemaal niet in die termen gedacht.
Feit blijft dat de Nederlandse identiteit mensen die anders zijn accepteren, bij de radicale islam zie je dat dit duidelijk niet zo is.
Oud 09-06-2010, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Hij sprak dit gisteren letterlijk tegen, dus houd maar op met je zwartmakerij.
Hij sprak gisteren letterlijk dat hij niet tegen niet-radicale moslims was maar wél tegen hun godsdienst de islam die hij radicaal vond.
Oud 09-06-2010, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Veel kerken krijgen ontzettend veel subsidie van gemeentes.
Veel?
Oud 09-06-2010, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Hij sprak gisteren letterlijk dat hij niet tegen niet-radicale moslims was maar wél tegen hun godsdienst de islam die hij radicaal vond.
Geef maar aan waar + tijdstip
Oud 09-06-2010, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Feit blijft dat de Nederlandse identiteit mensen die anders zijn accepteren, bij de radicale islam zie je dat dit duidelijk niet zo is.
Kun je ook begrijpelijke zinnen maken?
Oud 09-06-2010, 23:26
Verwijderd
Citaat:
De Nederlandse identiteit is een weerspiegeling van de huidige normen en waarden en dus ook de huidige wetgeving.
De huidige wetgeving is dat wij geen godsdienst uitsluiten wat Geert Wilders wel wil doen.
Oud 09-06-2010, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Prima, hoewel de meeste kerken al uit privevermogen worden onderhouden en dat geldt voor moskeeen niet.
Ja, maar het gaat mij dus juist om het onderscheid dat hij maakt. Dat botst met de grondrechten.
Oud 09-06-2010, 23:26
Verwijderd
"U kijkt zo verdrietig."
Oud 09-06-2010, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Wat zei jij eerder vanavond ook alweer over wat er gebeurt als je over drogredenen gaat beginnen?
Dat gold voor die specifieke drogreden Die drogreden (ad nauseam) zegt namelijk ongeveer dat je geen zin meer hebt in de discussie maar verhult dat als drogreden en is dus zelf een drogreden.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.