Oud 16-06-2010, 13:07
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Och de hele OVchipkaart is belachelijk dus ik had niet anders verwacht. Huilies bij dat bedrijf die niets willen betalen voor gedupeerden.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Advertentie
Oud 16-06-2010, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Studiegenoot van mij wou dat ding laatst in z'n portemonee steken; brak zomaar doormidden. Hij had nog wel even geprobeerd of een van de stukjes nog wat deed, maar dat was helaas tevergeefs.

Dat opsturen vind ik trouwens erg vreemd, het moet geen enkel probleem zijn om de oude, zodra je de nieuwe hebt, gewoon te blokkeren.
Zo ging het bij mij dus ook, behalve dat ie dan nog net niet doormidden is. Het is iig echt niet mijn schuld, ik ga heel netjes met dat soort spullen om.

Citaat:
Wat belachelijk
Jup. Ik ga maar eens langs het CS, kijken of ze me daar uitleggen wat daar nou de logica achter is, want om nou voor 10 c/m te gaan bellen met die idiote klantenservice...
Oud 16-06-2010, 13:07
Verwijderd
Bij veel van die lezers die in bussen hangen is trouwens bij drukte helemaal niet goed te zien/horen of je nu wel hebt in- of uitgecheckt. Ook goed over nagedacht...
Oud 16-06-2010, 13:09
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb geen zin in vandaag. Ik hou er niet van om voor groepen te moeten staan
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 16-06-2010, 13:09
Rationeel
Rationeel is offline
op station delft is het zo dat als je bij een paal ingecheckt bent, je niet bij dezelfde paal kunt uitchecken (stel in het geval dat de trein vertraging heeft en je besluit de tram te pakken o.i.d.). dan moet je dus naar het andere perron sjokken om weer uit te checken


verder vind ik het ideaal
Oud 16-06-2010, 13:10
Verwijderd
Iemand heeft buiten Jan smit loeihard aanstaan jasses.

edit: En nu gelukkig weer uitgezet.
Oud 16-06-2010, 13:11
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik heb geen zin in vandaag. Ik hou er niet van om voor groepen te moeten staan
*schuift glas whisky toe*
Oud 16-06-2010, 13:11
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
*schuift glas whisky toe*
ik hou ook al niet van whisky
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 16-06-2010, 13:11
Verwijderd
Hoe dat nu gaat met de OV-Chipkaart en internationale reizen is me trouwens ook nog niet helemaal duidelijk... je kunt namelijk niet even op de grens uitchecken.
Oud 16-06-2010, 13:11
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
IK WIL DE UITSLAG WETEN NU Grrrr, ik kan hier zo slecht tegen *van de ene bil op de andere wiebelt*.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 16-06-2010, 13:12
Verwijderd
Whisky is een oude lullen drank.
Oud 16-06-2010, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Zo ging het bij mij dus ook, behalve dat ie dan nog net niet doormidden is. Het is iig echt niet mijn schuld, ik ga heel netjes met dat soort spullen om.

Jup. Ik ga maar eens langs het CS, kijken of ze me daar uitleggen wat daar nou de logica achter is, want om nou voor 10 c/m te gaan bellen met die idiote klantenservice...
Mijn ervaring is dat NS mensjes zich geheel buiten de OVchipkaart houden. Tegen mij hebben ze tot nu toe alleen maar gezegd: "Ja daar hebben wij niks mee te maken, IB groep (DUO) he? Dus daar moet je maar naartoe"
Oud 16-06-2010, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Mijn ervaring is dat NS mensjes zich geheel buiten de OVchipkaart houden. Tegen mij hebben ze tot nu toe alleen maar gezegd: "Ja daar hebben wij niks mee te maken, IB groep (DUO) he? Dus daar moet je maar naartoe"
Lol. En DUO heeft natuurlijk weer niks te maken met een kapotte pas, alleen met het reisrecht.
Oud 16-06-2010, 13:13
Verwijderd
Citaat:
op station delft is het zo dat als je bij een paal ingecheckt bent, je niet bij dezelfde paal kunt uitchecken (stel in het geval dat de trein vertraging heeft en je besluit de tram te pakken o.i.d.). dan moet je dus naar het andere perron sjokken om weer uit te checken


verder vind ik het ideaal
Ik vind het ook prima ik vind het alleen irritant dat je met de ov studentenchip nog niet op saldo kunt reizen bij de NS ik heb er 50 euro opgezet (toen wist ik nog niet dat dat nog niet kon) en nu moet ik nog steeds in het weekend kaartjes kopen
Oud 16-06-2010, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Mijn ervaring is dat NS mensjes zich geheel buiten de OVchipkaart houden. Tegen mij hebben ze tot nu toe alleen maar gezegd: "Ja daar hebben wij niks mee te maken, IB groep (DUO) he? Dus daar moet je maar naartoe"
Daar hebben ze waarschijnlijk nog wel gelijk in ook, op dit punt is het meer de IB-groep die er een zooitje van maakt. Zij gaan immers over die OV-studentenkaart, NS niet.
Oud 16-06-2010, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Lol. En DUO heeft natuurlijk weer niks te maken met een kapotte pas, alleen met het reisrecht.
Wat een feest
Oud 16-06-2010, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Daar hebben ze waarschijnlijk nog wel gelijk in ook, op dit punt is het meer de IB-groep die er een zooitje van maakt. Zij gaan immers over die OV-studentenkaart, NS niet.
Ik vind het ook niet perse onterecht, maar laat de IB groep dan wat mannetjes neerzetten op de grote stations voor mensen die problemen hebben met hun OV chip. Zeker in begin toen het allemaal voor geen meter liep (in januari)
Oud 16-06-2010, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Daar hebben ze waarschijnlijk nog wel gelijk in ook, op dit punt is het meer de IB-groep die er een zooitje van maakt. Zij gaan immers over die OV-studentenkaart, NS niet.
Toch zeggen ze op de site dat ik naar een balie moet.
Citaat:
Controleer eerst bij een automaat of kaartlezer of je wel voldoende saldo hebt. Als je saldo negatief is, kan het lijken of je kaart defect is. Is je saldo niet negatief, ga dan naar de balie van een OV-bedrijf om de kaart te laten controleren. De baliemedewerker legt je uit hoe je een vervangende kaart kunt aanvragen. Deze ontvang je binnen 3 weken. Totdat je je nieuwe Studenten OV-chipkaart ontvangt, reis je voor eigen rekening.
Oud 16-06-2010, 13:15
Verwijderd
Ik vind 1 chipkaart voor alle openbare vervoer op zich een perfect idee. Maar het was wel handig geweest als het gewoon wat beter uitgevoerd was

ik vind het ook zo stom dat er altijd eerst 10 euro wordt afgeschreven en dat dat dan verrekend wordt als je uitcheckt. Op die manier moet er dus altijd 10 euro op de kaart staan die je 'over' hebt, waar je niets mee kan doen. Richt gewoon de stations zo in dat je er niet af kan zonder uit te checken!
Oud 16-06-2010, 13:17
Verwijderd
Ik heb een ov chipkaart gehad voor een kleine twee weken en vond hem in de bus wel fijn. Met de trein heb ik toen niet gereisd.
Alleen het kan inderdaad nog beter, in Londen werkt het pefect ze zouden het hier in Nederland zo als in Engeland moeten regelen.
Oud 16-06-2010, 13:17
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind 1 chipkaart voor alle openbare vervoer op zich een perfect idee. Maar het was wel handig geweest als het gewoon wat beter uitgevoerd was
Het stomme is dat ze het makkelijk hadden kunnen afkijken van het buitenland. In meerdere landen bestaan al veel langer vergelijkbare systemen, maar in Nederland moesten we zo nodig weer eens het wiel opnieuw gaan uitvinden.
__________________
you're not my demographic
Oud 16-06-2010, 13:18
Verwijderd
Ja in de bus en tram vind ik het wel prima, lekker snel in en uit.
Oud 16-06-2010, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Toch zeggen ze op de site dat ik naar een balie moet.
Mja mijn probleem was dat ik er geen saldo op kon zetten en toen dat eenmaal gelukt was ik er niet mee kon reizen omdat de automaat toen zei dat ik geen saldo had. En daar konden ze me niet mee helpen, want daarvoor moest ik bij de IB zijn, aldus NS. Ze gaan waarschijnlijk wel of de fysieke kaart ofzoiets.
Oud 16-06-2010, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Toch zeggen ze op de site dat ik naar een balie moet.
En daar is dus de IB-Groep/DUO aan zet om met Trans Link Systems (organisatie achter de OV-chipkaart) afspraken te maken over tijdelijke vervangende OV-chipkaarten. Maar aangezien dit geld kost en we waarschijnlijk een VVD-regering krijgen zie ik dit voorlopig niet gebeuren....
Oud 16-06-2010, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een ov chipkaart gehad voor een kleine twee weken en vond hem in de bus wel fijn. Met de trein heb ik toen niet gereisd.
Alleen het kan inderdaad nog beter, in Londen werkt het pefect ze zouden het hier in Nederland zo als in Engeland moeten regelen.
Waarom heb je je oude account eigenlijk verwijderd?
Oud 16-06-2010, 13:18
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb een ov chipkaart gehad voor een kleine twee weken en vond hem in de bus wel fijn. Met de trein heb ik toen niet gereisd.
Alleen het kan inderdaad nog beter, in Londen werkt het pefect ze zouden het hier in Nederland zo als in Engeland moeten regelen.
Ja, daar kun je overigens ook nog steeds kaartjes kopen. Dat is wel fijn want dan hoef je als toerist of sporadisch OV-gebruiker geen Oystercard aan te schaffen.
__________________
you're not my demographic
Oud 16-06-2010, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Het stomme is dat ze het makkelijk hadden kunnen afkijken van het buitenland. In meerdere landen bestaan al veel langer vergelijkbare systemen, maar in Nederland moesten we zo nodig weer eens het wiel opnieuw gaan uitvinden.
Dit leek waarschijnlijk goedkoper, anders moet je het systeem van een ander land kopen. Maar met de vertraging van vier jaar die het project heeft opgelopen, denk ik dat het al met al niet goedkoper is geweest.
Oud 16-06-2010, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Ik vind 1 chipkaart voor alle openbare vervoer op zich een perfect idee. Maar het was wel handig geweest als het gewoon wat beter uitgevoerd was

ik vind het ook zo stom dat er altijd eerst 10 euro wordt afgeschreven en dat dat dan verrekend wordt als je uitcheckt. Op die manier moet er dus altijd 10 euro op de kaart staan die je 'over' hebt, waar je niets mee kan doen. Richt gewoon de stations zo in dat je er niet af kan zonder uit te checken!
Voor de trein vind ik het systeem alleen niet flexibel genoeg: zie o.a. de problemen met (deels) internationale reizen.
Oud 16-06-2010, 13:20
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik reis stiekem altijd gratis met de bus omdat ze toch niet kunnen checken. /slecht
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 16-06-2010, 13:21
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik reis stiekem altijd gratis met de bus omdat ze toch niet kunnen checken. /slecht
Hoezo kunnen ze niet checken?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 16-06-2010, 13:21
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik reis stiekem altijd gratis met de bus omdat ze toch niet kunnen checken. /slecht
Hoe doe je dat dan?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 16-06-2010, 13:22
Verwijderd
Omdat Groningen, net als de achterhoek, nog geen incheckpoortjes heeft (regionale vervoersbedrijven, in achterhoek is dat syntus). Je hoeft alleen je chip te laten zien, maar daar staat neit op of het weekend of week is
Oud 16-06-2010, 13:22
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dit leek waarschijnlijk goedkoper, anders moet je het systeem van een ander land kopen. Maar met de vertraging van vier jaar die het project heeft opgelopen, denk ik dat het al met al niet goedkoper is geweest.
Maar dan nog, je had ook gewoon van dezelfde principes kunnen uitgaan, maar het moest hier weer helemaal opnieuw worden verzonnen en het moest ook net allemaal even anders.
__________________
you're not my demographic
Oud 16-06-2010, 13:23
Verwijderd
Ik wou een nieuwe naam sann.
Oud 16-06-2010, 13:24
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Omdat Groningen, net als de achterhoek, nog geen incheckpoortjes heeft (regionale vervoersbedrijven, in achterhoek is dat syntus). Je hoeft alleen je chip te laten zien, maar daar staat neit op of het weekend of week is
Hetzelfde met Limburg, met Veolia kun je in de bus of trein ook nog niet inchecken.

Maar ik ben dan wel weer zo eerlijk dat ik mijn strippenkaart gebruik in het weekend als ik naar mijn ouders ga.
__________________
you're not my demographic
Oud 16-06-2010, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Omdat Groningen, net als de achterhoek, nog geen incheckpoortjes heeft (regionale vervoersbedrijven, in achterhoek is dat syntus). Je hoeft alleen je chip te laten zien, maar daar staat neit op of het weekend of week is
ohja dat heb ik ook wel eens gedaan maar dan was ik nog bezig de strippenkaart te pakken en deed de conducteur zo'n ongeduldig 'loop nou door' wuifje! Ja dan stribbel ik niet tegen.

Ik vind zwartrijden net zoiets als zwartwerken naast een uitkering: je laat andere mensen voor je betalen. Maar dan vind ik mijn situatie meer zoiets als eh, een cadeaubon ontvangen in ruil voor een verleende gunst, naast een uitkering
Oud 16-06-2010, 13:24
Verwijderd
Klopt sann in de syntus werken die dingen nog niet, en de helft van de mensen reist gewoon gratis.
Oud 16-06-2010, 13:25
Verwijderd
Oh in Breda hebben ze dat ook niet en toen liet ik het in het weekend ook gewoon mijn weekov zien. Volgens mij boeide het die chauffeur ook vrij weinig.
Oud 16-06-2010, 13:27
Verwijderd
Citaat:
op station delft is het zo dat als je bij een paal ingecheckt bent, je niet bij dezelfde paal kunt uitchecken (stel in het geval dat de trein vertraging heeft en je besluit de tram te pakken o.i.d.). dan moet je dus naar het andere perron sjokken om weer uit te checken
Volgens mij is dat overal zo. Ik zat om deze reden laatst vast op een perron, want ik treuzelde te lang bij de poortjes omdat er een sleutel uit m'n tas viel bij het uitchecken. Toen moest ik een verkeerde metro pakken en doorreizen naar een perron waar je wél gewoon kon oversteken om de metro in de juiste richting te pakken zonder uit te checken.
Oud 16-06-2010, 13:27
Verwijderd
In theorie kan er een controleur instappen en die kan het wel checken, die heeft zo'n draagbaar apparaatje. Heeft iemand wel eens een controleur gezien in Nederlandse bussen? Ik 1 x en die was niet aan het controleren, die was op weg naar huis.
Oud 16-06-2010, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Hetzelfde met Limburg, met Veolia kun je in de bus of trein ook nog niet inchecken.

Maar ik ben dan wel weer zo eerlijk dat ik mijn strippenkaart gebruik in het weekend als ik naar mijn ouders ga.
Ik laat me altijd op het station ophalen Maar ik kom er maar zo weinig dat ik vind dat ik dat mag eisen (met de auto is het 10 minuutjes naar hun huis, met de bus is het 15 minuten wachten, 15 minuten in bus (zo'n gaar klein busje voor 9 personen ) en dan nog 10 minuten lopen
En qua syntus trein kun je niet zwart rijden want daar hebben de conducteurs net zo'n apparaatje als de NS conducteurs. Dus ik doe het niet, maar ik weet dat het in theorie kan
Oud 16-06-2010, 13:28
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik heb een perenijsje
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 16-06-2010, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een perenijsje
Lekker.
Oud 16-06-2010, 13:29
Verwijderd
Citaat:
In theorie kan er een controleur instappen en die kan het wel checken, die heeft zo'n draagbaar apparaatje. Heeft iemand wel eens een controleur gezien in Nederlandse bussen? Ik 1 x en die was niet aan het controleren, die was op weg naar huis.
Ik stond laatst in bus 11 en moest uitstappen op het neude (bus 11 komt van uithof en is dus stampvol) en niemand mocht eruit voor ie gecontroleerd was duurde dus een minuut of 10 voor ik kon uitstappen.
Oud 16-06-2010, 13:29
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
In theorie kan er een controleur instappen en die kan het wel checken, die heeft zo'n draagbaar apparaatje. Heeft iemand wel eens een controleur gezien in Nederlandse bussen? Ik 1 x en die was niet aan het controleren, die was op weg naar huis.
Ik heb één keer zo'n controle gehad zelfs Vlak na Schiphol!
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 16-06-2010, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een perenijsje
Festini?
Oud 16-06-2010, 13:30
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Festini?
Nuh, AH
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 16-06-2010, 13:31
Verwijderd
Op Malta wordt wel heel veel gecontroleerd in bussen. Maar op Malta zijn de buschauffeurs dan ook corrupt. Ze horen 50 ct te vragen en die in een buisje in het dashboard te doen waarna er een kaartje wordt geprint, maar daar mogen ze maar 50% van houden (ze zijn dus niet in loondienst, hun bus is een soort franchisebedrijf, ze hebben ook een eigen bus). Dus liever krijgen ze 40 ct die ze in hun broekzak steken en dan mag je mee zonder kaartje. Dan heb je alleen wel een probleem als er een controleur komt .
Oud 16-06-2010, 13:36
Verwijderd
In Malta neem ik voor alles een taxi, lekker goedkoop
Oud 16-06-2010, 13:36
Verwijderd
Zo mijn lakens hangen lekker buiten te drogen en ik kan vanavond in een heerlijk vers opgemaakt bedje slapen <3
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.