Oud 16-06-2010, 13:38
Verwijderd
Citaat:
In Malta neem ik voor alles een taxi, lekker goedkoop
maar de bus is extra super goedkoop! Bovenstaande prijzen zijn hoge schattingen

Alleen weet je nooit wanneer de bus komt. Er hangt een heel mooi rooster aan de buspaal, maar dat hangt daar voor de sier. Maargoed, er zijn zat bussen, minstens zes per uur.
En dan zijn Maltezen wel weer zo leuk dat als de corrupte buschaffeur op een willekeurige tijd stopt zodat we in zijn bus vol met mariabeeldjes kunnen stappen, ze netjes een rij vormen
Advertentie
Oud 16-06-2010, 13:39
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
In theorie kan er een controleur instappen en die kan het wel checken, die heeft zo'n draagbaar apparaatje. Heeft iemand wel eens een controleur gezien in Nederlandse bussen? Ik 1 x en die was niet aan het controleren, die was op weg naar huis.
Ik heb het een keer gehad in de tram, en toen zei hij ik in moest checken, ik ze dat het toch niet uitmaakte, want hij kon toch zien dat ik een weekOV had? Toen kreeg ik een heel lulverhaal over dat als er niet genoeg saldo op zou staan het niet zou kunnen ofzo, nouja, boeiend, zelf al heb ik geen saldo op mn chip staan, dan mag ik nog steeds gratis reizen als mn OV geldig is.
__________________
you're not my demographic
Oud 16-06-2010, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het een keer gehad in de tram, en toen zei hij ik in moest checken, ik ze dat het toch niet uitmaakte, want hij kon toch zien dat ik een weekOV had? Toen kreeg ik een heel lulverhaal over dat als er niet genoeg saldo op zou staan het niet zou kunnen ofzo, nouja, boeiend, zelf al heb ik geen saldo op mn chip staan, dan mag ik nog steeds gratis reizen als mn OV geldig is.
Ja als ik in het weekend met de trein ga check ik ook nooit in eigenlijk (heb weekend-ov). Want dan krijg je dat gedoe met die tien euro borg weer.
Oud 16-06-2010, 13:40
Verwijderd
Citaat:
maar de bus is extra super goedkoop! Bovenstaande prijzen zijn hoge schattingen

Alleen weet je nooit wanneer de bus komt. Er hangt een heel mooi rooster aan de buspaal, maar dat hangt daar voor de sier. Maargoed, er zijn zat bussen, minstens zes per uur.
En dan zijn Maltezen wel weer zo leuk dat als de corrupte buschaffeur op een willekeurige tijd stopt zodat we in zijn bus vol met mariabeeldjes kunnen stappen, ze netjes een rij vormen
Dat doen een heleboel landen hoor, daar ergeren ze zich aan Nederlanders die gewoon vooraan gaan staan ipv netjes in een rij.
Oud 16-06-2010, 13:41
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja als ik in het weekend met de trein ga check ik ook nooit in eigenlijk (heb weekend-ov). Want dan krijg je dat gedoe met die tien euro borg weer.
In de trein hoef je toch helemaal niet in- en uit te checken? Tenzij je poortjes hebt, maar die heb je niet in Enschede.
__________________
you're not my demographic
Oud 16-06-2010, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Ja als ik in het weekend met de trein ga check ik ook nooit in eigenlijk (heb weekend-ov). Want dan krijg je dat gedoe met die tien euro borg weer.
Je hoeft ook niet in te checken voor de trein
Oud 16-06-2010, 13:41
Verwijderd
Citaat:
In de trein hoef je toch helemaal niet in- en uit te checken? Tenzij je poortjes hebt, maar die heb je niet in Enschede.
Nee, maar het kan wel!
Oud 16-06-2010, 13:41
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat doen een heleboel landen hoor, daar ergeren ze zich aan Nederlanders die gewoon vooraan gaan staan ipv netjes in een rij.
Ja, en dat terwijl Nederlanders normaal altijd mensen zijn die netjes in een rij gaan staan of nummertjes trekken, behalve bij het OV dus.
__________________
you're not my demographic
Oud 16-06-2010, 13:42
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee, maar het kan wel!
Maar het hoeft niet!
__________________
you're not my demographic
Oud 16-06-2010, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Dat doen een heleboel landen hoor, daar ergeren ze zich aan Nederlanders die gewoon vooraan gaan staan ipv netjes in een rij.
Mjah maar Malta heeft ook gewoon een mooie cultuur wat dat betreft, die zijn eeuwenlang telkens van een ander land geweest en hebben uit elke overheersende cultuur de beste elementen gepikt. Dus ze hebben onder andere de relaxtheid van de Spaanse cultuur gecombineerd met de stiptheid van de Engelse cultuur.
Oud 16-06-2010, 13:43
Verwijderd
Nederlanders vind ik over het algemeen vrij asovolk
Oud 16-06-2010, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Nederlanders vind ik over het algemeen vrij asovolk
Ach in Engeland loopt ook echt Tuig rond (met hoofdletter T ja) Ik kan me onwijs irriteren aan bepaalde Nederlanders, maar in het buitenland heb ik dat net zo.
Oud 16-06-2010, 13:46
Verwijderd
Dan ben ik een rasechte nederlander.
Oud 16-06-2010, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Dan ben ik een rasechte nederlander.
nee jij bent puber
Oud 16-06-2010, 13:46
Verwijderd
''Nee mevrouw daar kan ik niks aan veranderen dat is nu eenmaal de procedure.'' Hallo jullie pikken mijn reisrecht voor drie weken in en dat is nu eenmaal de procedure??
Oud 16-06-2010, 13:47
Verwijderd
Citaat:
''Nee mevrouw daar kan ik niks aan veranderen dat is nu eenmaal de procedure.'' Hallo jullie pikken mijn reisrecht voor drie weken in en dat is nu eenmaal de procedure??
maar ik had eigenlijk niet anders verwacht . Ik zou er schijt aan hebben & wachten tot je kaart het echt begeeft.

Edit: nee wacht tot 16 juli, dan is ie toch een maand niet geldig
Oud 16-06-2010, 13:47
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Hoezo kunnen ze niet checken?
Nou geen incheckpoortjes dus en het OV is al duur genoeg (ik ga ook bijna nooit met de bus hoor, dus het komt niet vaak voor). En het mooie is ook nog dat Arriva dus poortjes had in alle bussen en toen werden ze overgenomen door Qbuzz en die had ineens allemaal bussen zonder poortjes.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 16-06-2010, 13:48
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nederlanders vind ik over het algemeen vrij asovolk
Vind ik niet, eigenlijk. Sowieso denk ik niet dat je een volk over een kam kunt scheren, maar het verschilt gewoon enorm, net als in andere landen.
__________________
you're not my demographic
Oud 16-06-2010, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Ach in Engeland loopt ook echt Tuig rond (met hoofdletter T ja) Ik kan me onwijs irriteren aan bepaalde Nederlanders, maar in het buitenland heb ik dat net zo.
Klopt ook wel maar ik mis bij de gemiddelde Nederlander wel een bepaalde hoffelijkheid die niet overdreven hoeft te zijn maar best wat meer aanwezig mag zijn. Wat ik dan wel weer tof in Nederland vind is dat als een oudere vrouw bewust of onbewust bij de slager voordringt een kind van 11 door de zaak kan roepen 'PARDON, ik was aan de beurt ' en dat niet als brutaal wordt beschouwd
Oud 16-06-2010, 13:48
Rationeel
Rationeel is offline
hmmm de radio hier geeft momenteel alleen nog fatsoenlijk geluid als ik hem vasthoud /mr. bean
Oud 16-06-2010, 13:49
Verwijderd
hmm ik lees elk jaar wel weer in een gratis krantje over een onderzoek naar 'het imago van vakantiegangers in het buitenland' en elke keer staat Nederland (met Duitsland en Engeland in wisselende volgorde) in de top drie van 'meest luidruchtige vakantiegangers'
Oud 16-06-2010, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Klopt ook wel maar ik mis bij de gemiddelde Nederlander wel een bepaalde hoffelijkheid die niet overdreven hoeft te zijn maar best wat meer aanwezig mag zijn. Wat ik dan wel weer tof in Nederland vind is dat als een oudere vrouw bewust of onbewust bij de slager voordringt een kind van 11 door de zaak kan roepen 'PARDON, ik was aan de beurt ' en dat niet als brutaal wordt beschouwd
Oh ik zou zo'n kind mooi een pak slaag geven met m'n handtasje als ik 65+ ben. Wat denkt ie wel niet!
Oud 16-06-2010, 13:50
Verwijderd
Citaat:
nee jij bent puber
en een grunnn
Oud 16-06-2010, 13:50
Verwijderd
Citaat:
en een grunnn
dat is mijn moeder ook en die is verre van aso!
Oud 16-06-2010, 13:50
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Klopt ook wel maar ik mis bij de gemiddelde Nederlander wel een bepaalde hoffelijkheid die niet overdreven hoeft te zijn maar best wat meer aanwezig mag zijn. Wat ik dan wel weer tof in Nederland vind is dat als een oudere vrouw bewust of onbewust bij de slager voordringt een kind van 11 door de zaak kan roepen 'PARDON, ik was aan de beurt ' en dat niet als brutaal wordt beschouwd
Dat vind ik ook niet brutaal. Ik ben beleefd tegen ouderen, maar je moet niet voorkruipen. Dat betekent uiteraard wel dat je zoiets netjes moet zeggen en die vrouw niet gelijk voor rimpeldoos oid moet uitmaken.

En ik maak vaak genoeg mee in de supermarkt dat mensen elkaar voorlaten bij de kassa, of dat iemand op het station iemand anders helpt met koffers of kinderwagens. Ik denk dat het wel meevalt met die onbeschoftheid van de Nederlanders.
__________________
you're not my demographic
Oud 16-06-2010, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Klopt ook wel maar ik mis bij de gemiddelde Nederlander wel een bepaalde hoffelijkheid die niet overdreven hoeft te zijn maar best wat meer aanwezig mag zijn. Wat ik dan wel weer tof in Nederland vind is dat als een oudere vrouw bewust of onbewust bij de slager voordringt een kind van 11 door de zaak kan roepen 'PARDON, ik was aan de beurt ' en dat niet als brutaal wordt beschouwd
Ik had dat echt niet gedurft op die leeftijd.
Maar ik vind het niet brutaal als je gewoon netjes zegt, "mevrouw, ik was eerder aan de beurt".
Oud 16-06-2010, 13:52
Verwijderd
Citaat:
dat is mijn moeder ook en die is verre van aso!
grapje, kusje!
Oud 16-06-2010, 13:53
Verwijderd
Citaat:
grapje, kusje!
ja prf ik zeg toch ook niet dat alle Britten tuig zijn
Oud 16-06-2010, 13:54
Verwijderd
Citaat:
ja prf ik zeg toch ook niet dat alle Britten tuig zijn
iets met provokasie enzo
Oud 16-06-2010, 13:55
Verwijderd
Citaat:
dat is mijn moeder ook en die is verre van aso!
Platteland of de stad?
Oud 16-06-2010, 13:56
Verwijderd
Citaat:
iets met provokasie enzo
Jaaa ik vind dat je voortaan wat beter na moet denken voor je uitspraken over Groningers doet! Of over mensen uit het Gooi, for that matter, want dan beledig je mijn papa! Of over mensen uit de achterhoek want dan beledig je mij! GRR.
Oud 16-06-2010, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Platteland of de stad?
Platteland, nou ja het is een beetje grens Drenthe/Groningen. Maar ze heeft in Groningen (stad) gestudeerd
Oud 16-06-2010, 13:58
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik ben er weer juist een lekker kaasomeletje gegeten *nom nom
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 16-06-2010, 13:59
Verwijderd
Aah ik wilde morgen naar mijn presentatie heerlijk het terras op gaan en daar tot 12 uur blijven zitten, maar ik besef me nu dat ik daar helemaal geen geld voor heb

Was het maar maandag, dan zijn er weer centjes
Oud 16-06-2010, 14:00
Verwijderd
I will, I will Sann

Ik lig echt in een deuk. Iedereen krijgt toch wel eens af en toe een sms van een onbekend persoon omdat hij/zij een verkeerd cijfer heeft ingetypt? Vriend van mij kreeg zojuist binnen 'Hoi Myrna, het larpen gaat niet door, vet kut want we hadden al een story ' Dan zeik je toch in je broek als je zoiets binnen krijgt, LARPEN fuckkkkk
Oud 16-06-2010, 14:02
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
I will, I will Sann

Ik lig echt in een deuk. Iedereen krijgt toch wel eens af en toe een sms van een onbekend persoon omdat hij/zij een verkeerd cijfer heeft ingetypt? Vriend van mij kreeg zojuist binnen 'Hoi Myrna, het larpen gaat niet door, vet kut want we hadden al een story ' Dan zeik je toch in je broek als je zoiets binnen krijgt, LARPEN fuckkkkk
Ik kreeg ooit 5 berichten met sorry schat ik wil het goedmaken. Toch maar gezegd dat die arme jongen fout zat
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 16-06-2010, 14:02
Verwijderd
Citaat:
I will, I will Sann

Ik lig echt in een deuk. Iedereen krijgt toch wel eens af en toe een sms van een onbekend persoon omdat hij/zij een verkeerd cijfer heeft ingetypt? Vriend van mij kreeg zojuist binnen 'Hoi Myrna, het larpen gaat niet door, vet kut want we hadden al een story ' Dan zeik je toch in je broek als je zoiets binnen krijgt, LARPEN fuckkkkk
Toch lijkt het me hilarisch om een x te gaan doen. Maar dan wel vooral om in mijn broek te plassen van het lachen

Ik heb een x "Hoi Truus, nu is het klaar, ik word er gek van dat je blijft bellen en smsen. HET WAS EENMALIG. Stop ermee!" gehad. Toen heb ik teruggestuurd. "Maar, maar, maar, we zijn voor elkaar gemaakt, hoe kun je me dit aandoen? "
Oud 16-06-2010, 14:05
Verwijderd
Ik ken een meisje waarbij ik vroeger in de klas heb gezeten, ze was toen verlslaaf aan WOW en doet nu ook aan o.a. larpen. Ze heeft zelfs larp kostuums in haar kast hangen en gaat verkleed als elfje.
Oud 16-06-2010, 14:05
Verwijderd
Citaat:
maar ik had eigenlijk niet anders verwacht . Ik zou er schijt aan hebben & wachten tot je kaart het echt begeeft.

Edit: nee wacht tot 16 juli, dan is ie toch een maand niet geldig
Ik heb weekendOV (juist omdat ik dan de hele zomer kan/kon reizen). En als ie het echt begeeft heb ik nog altijd hetzelfde probleem hoor, dan duurt het alsnog drie weken (of langer). Inmiddels een mooi klachtenformulier ingevuld, ik ben benieuwd naar de reactie (die vast geautomatiseerd zal zijn). LL naamzoek.
Oud 16-06-2010, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Toch lijkt het me hilarisch om een x te gaan doen. Maar dan wel vooral om in mijn broek te plassen van het lachen
Mijn broer is er zo een. Terwijl ie verder echt een toffe jongen is.
Oud 16-06-2010, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Ik heb weekendOV (juist omdat ik dan de hele zomer kan/kon reizen). En als ie het echt begeeft heb ik nog altijd hetzelfde probleem hoor, dan duurt het alsnog drie weken (of langer). Inmiddels een mooi klachtenformulier ingevuld, ik ben benieuwd naar de reactie (die vast geautomatiseerd zal zijn). LL naamzoek.
Ah oke, dat is dan jammer . En je bent zoveel verstandiger dan ik
Oud 16-06-2010, 14:08
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mijn broer is er zo een. Terwijl ie verder echt een toffe jongen is.
Mijn broertje ook maar die zit nog op de basisschool. Ik vind dat dat uitmaakt
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 16-06-2010, 14:08
Verwijderd
Hoewel LARPers gemiddeld iets wereldvreemder zijn dan WOW'ers, heb ik toch meer begrip voor LARPers. Als je dan toch een avontuur naspeelt, doe het dan tenminste zelf

(eigenlijk heb ik als Simser geen recht van spreken. Hoewel ik het nastreven van een carrière+gezapig gezinsleven en ontwikkelen van vaardigheden ook gewoon in het echt doe)
Oud 16-06-2010, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Mijn broer is er zo een. Terwijl ie verder echt een toffe jongen is.


Mss kun jij dan regelen dat ik een x met hem mee ga. Dan beloof ik dat ik hém niet zal uitlachen
Oud 16-06-2010, 14:11
Verwijderd
We gingen hier een keer larpen met de vriendengroep, met een zelfgeschreven verhaal en een zelfgebouwd schavot dat bij dat verhaal hoorde, maar toen heeft iemand zich per ongeluk bijna verhangen. Dus toen hebben we het hele idee maar verlaten.
Oud 16-06-2010, 14:12
Verwijderd
Ik kreeg een mailtje. Titel: "wij zoeken jou!". Inhoud komt erop neer: "wij zoeken een 1e t/m 3ejaars geneeskundestudent die alternatieve geneeswijzen serieus neemt" (ja dat formuleren ze anders natuurlijk). Ze zoeken mij helemaal niet tegenstrijdige berichtgeving.
Oud 16-06-2010, 14:12
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Hoewel LARPers gemiddeld iets wereldvreemder zijn dan WOW'ers, heb ik toch meer begrip voor LARPers. Als je dan toch een avontuur naspeelt, doe het dan tenminste zelf

(eigenlijk heb ik als Simser geen recht van spreken. Hoewel ik het nastreven van een carrière+gezapig gezinsleven en ontwikkelen van vaardigheden ook gewoon in het echt doe)
als wowspeler. Streef ik ook het mooiste wapen en monster doden na hoor....
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 16-06-2010, 14:14
Verwijderd
Citaat:
als wowspeler. Streef ik ook het mooiste wapen en monster doden na hoor....
Oei een rolleyes nog wel, wat een lange teentjes ineens . Maar dat is dus mijn hele punt, dat doe je alleen op de computer en niet in het echt.
Oud 16-06-2010, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Mijn broertje ook maar die zit nog op de basisschool. Ik vind dat dat uitmaakt
Die van mij is bijna 19. Inmiddels wordt ie vaak ''gevraagd'' omdat ie zo'n goede spelkwaliteiten heeft.

Citaat:


Mss kun jij dan regelen dat ik een x met hem mee ga. Dan beloof ik dat ik hém niet zal uitlachen
Haha, mij best, ik zal eens vragen.
Oud 16-06-2010, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Die van mij is bijna 19. Inmiddels wordt ie vaak ''gevraagd'' omdat ie zo'n goede spelkwaliteiten heeft.

Haha, mij best, ik zal eens vragen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.