Oud 25-06-2010, 19:57
Verwijderd
Citaat:
een universiteit die dat nooit heeft. Dit is ook het enige vak van heel mijn opleiding die zegt: U bent verplicht om te komen. Het gaat mij meer om, dat ik er achterna moet gaan omdat ze hele rare regels op nahouden als iemand ziek is geweest

@ noodles, zie belastingtopic ..maar ik doe fiscaal recht.
Ik heb wel een aantal dingen gehad waar ik aanwezig moest zijn, maar dan ook echt omdat het nodig was (practica dus). Over ziek zijn deden ze nooit moeilijk.
Advertentie
Oud 25-06-2010, 19:57
Verwijderd
Als ik pannenkoeken bak gebruik ik altijd twee pannen

En stroop met rozijnen, dat was het inderdaad!
Oud 25-06-2010, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Haha jij kent een brabantse versie ik ken het als "Elsje fiederelsje zet je klompjes bij het vuur, moeder gaat pannenkoeken bakken maar het meel is te duur."
Tingelingepannekoek!
lalalalala
Tingelingepannekoek!
Kom op bezoek.

Ik schirjf bewust pannekoek omdat ik het liedje vóór 1996 heb geleerd.
Pannekoek in je onderbroek. Het is toch pannekoek? Alleen dieren + planten combinaties is een N vereist of loop ik weer achter?
Oud 25-06-2010, 20:00
Verwijderd
Andersom

die n zit overal, behalve als er van het eerste lid maar 1 voorwerp bestaat (dus op aarde is er maneschijn, op jupiter is er manenschijn) en wat belachelijke uitzonderingen waarbij het eerste lid een dier en het tweede een plant is (paardebloem). En behalve als we het eerste lid niet meer met een zelfstandig naamwoord associëren, maar ik weet even geen voorbeeld.
Ik vind het sowieso onzin, doe dan gewoon consequent overal een n of overal géén n. Het gaat bij een pannenkoek toch niet om het bestaan van pannen, het gaat erom dat die koek uit 'n pan komt.
Oud 25-06-2010, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Pannekoek in je onderbroek. Het is toch pannekoek? Alleen dieren + planten combinaties is een N vereist of loop ik weer achter?
Bij dieren + planten juist niet, toch?
Oud 25-06-2010, 20:00
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Eten en GTST!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-06-2010, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Andersom
ze moeten gewoon 1lijnig zijn!
Oud 25-06-2010, 20:01
Verwijderd
En ik ken 't als 'meel met rozijnen' ipv 'stroop met rozijnen'
Oud 25-06-2010, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Bij dieren + planten juist niet, toch?
Ja, dat kan ook. en sluit mij bij jullie aan
Oud 25-06-2010, 20:02
Verwijderd
Die tussen-n is sowieso achterlijk!
Oud 25-06-2010, 20:03
Verwijderd
Ja, meel met rozijnen!

(En waarschijnlijk is mijn versie vooral Brabants omdat iedereen op school Brabants praatte, dus de leraren verbrabantsten liedjes zodat ook de allerplatst pratenden het konden verstaan)
(Het is een wonder dat ik nog zo Nederlands praat, met harde g en alles )
Oud 25-06-2010, 20:04
Verwijderd
Ik vind 'ons ma' in die context wel weer raar, was het niet 'ons mam'?

En had Uice niet ook een scherpe mening over de tussen-n? Ik herinner me een discussie.
Oud 25-06-2010, 20:05
Verwijderd
Niemand kan die tussen-n goedpraten!
Oud 25-06-2010, 20:05
Verwijderd
Ja, ons mam, dat kan het ook wel geweest zijn. Maar ik vind mam een lelijk woord.
Oud 25-06-2010, 20:06
Verwijderd
tussen-n
Oud 25-06-2010, 20:06
Verwijderd
In mijn ogen is "ons pap" nog altijd 100 gram aan een viskeuze vloeistof.
Oud 25-06-2010, 20:08
Verwijderd
paardenbloem
Argh, het wordt steeds erger
Oud 25-06-2010, 20:10
Verwijderd
Volgens mij is het nu gewoon overal een tussen-n, tenzij het eerste deel is afgeleid van een werkwoord.
Oud 25-06-2010, 20:10
Verwijderd
Ik heb liever een rare regel met zo min mogelijk rare uitzonderingen dan een rare regel mét allemaal rare uitzonderingen
Oud 25-06-2010, 20:10
Verwijderd
En wel nog 'maneschijn'... 'want er is maar 1 maan'... Wat the hell heeft dat met die regel te maken? Doe dan ook gewoon 'manenschijn'...
Oud 25-06-2010, 20:11
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Doet msn ook zo achterlijk bij jullie?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-06-2010, 20:11
Verwijderd
Er is sowieso niet maar 1 maan. Er is maar 1 maan die om de aarde draait, maar er zijn er een hoop meer.

Citaat:
Volgens mij is het nu gewoon overal een tussen-n, tenzij het eerste deel is afgeleid van een werkwoord.
Hoe zou dat bij manenschijn de uitspraak beïnvloeden? Gaan kindjes dan zingen "In de maaaaneNschijn, in de maaaanenschijn, klom ik van een trapje in het raamkozijn'? En waar slaat die tekst eigenlijk op moet het niet 'met een trapje' zijn?
Oud 25-06-2010, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Doet msn ook zo achterlijk bij jullie?
Nee!
Oud 25-06-2010, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Er is sowieso niet maar 1 maan. Er is maar 1 maan die om de aarde draait, maar er zijn er een hoop meer.



Hoe zou dat bij manenschijn de uitspraak beïnvloeden? Gaan kindjes dan zingen "In de maaaaneNschijn, in de maaaanenschijn, klom ik van een trapje in het raamkozijn'? En waar slaat die tekst eigenlijk op moet het niet 'met een trapje' zijn?
Als je toch naar beneden gaat van dat trapje?
Oud 25-06-2010, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Er is sowieso niet maar 1 maan. Er is maar 1 maan die om de aarde draait, maar er zijn er een hoop meer.



Hoe zou dat bij manenschijn de uitspraak beïnvloeden? Gaan kindjes dan zingen "In de maaaaneNschijn, in de maaaanenschijn, klom ik van een trapje in het raamkozijn'? En waar slaat die tekst eigenlijk op moet het niet 'met een trapje' zijn?
Ik ken 'klom ik op een trapje naar het raamkozijn', en ik zag dan altijd een zolderraampje voor me en een hele lange ladder ervoor
Oud 25-06-2010, 20:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nee!
Aaanmelden, afmelden, aanmelden, afmelden. Wat een hoer.

Even mijn wachtwoord veranderen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-06-2010, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Doet msn ook zo achterlijk bij jullie?
Ja, ik zie de hele tijd dat jij je aanmeldt...
Oud 25-06-2010, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Aaanmelden, afmelden, aanmelden, afmelden. Wat een hoer.

Even mijn wachtwoord veranderen.
Ik zie het, je bent nu ineens weer offline
Oud 25-06-2010, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Als je toch naar beneden gaat van dat trapje?
een raamkozijn zit toch niet onder de vloer ofzo
Oud 25-06-2010, 20:18
Verwijderd
Ik heb m'n nieuwe bordspel pandemie en het is erg leuk en je moet het eigenlijk met meerdere spelers spelen, maar je kan het ook in je eentje spelen, aangezien je met elkaar speelt en niet tegen elkaar
Oud 25-06-2010, 20:21
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja, ik zie de hele tijd dat jij je aanmeldt...
Citaat:
Ik zie het, je bent nu ineens weer offline
Ja, ik dacht, ik zet mijn status op afwezig, dan kunnen jullie zien of er iemand anders op mijn account zit te rotzooien (dan volgt het elkaar op, en ga je niet steeds offline en online).

Maar hij doet het niet, dus dan maar niet.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-06-2010, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Ik heb m'n nieuwe bordspel pandemie en het is erg leuk en je moet het eigenlijk met meerdere spelers spelen, maar je kan het ook in je eentje spelen, aangezien je met elkaar speelt en niet tegen elkaar
Klinkt leuk
Ik zocht nog een nieuw bordspel voor 2 spelers of meer, dus dit lijkt me wel tof
Oud 25-06-2010, 20:23
Verwijderd
Ik vind het vooral erg fijn dat je coöperatief met jezelf speelt en dus geen last hebt van andere mensen die domme beslissingen nemen.
Oud 25-06-2010, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Klinkt leuk
Ik zocht nog een nieuw bordspel voor 2 spelers of meer, dus dit lijkt me wel tof
Ja het is een erg leuk spel vind ik, vooral omdat het cooperatief is en dus iedereen wint of verliest.
Oud 25-06-2010, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Ja het is een erg leuk spel vind ik, vooral omdat het cooperatief is en dus iedereen wint of verliest.
Ja, dat lijkt me leuk, want normaal verlies ik altijd alleen
Oud 25-06-2010, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat lijkt me leuk, want normaal verlies ik altijd alleen
Ik verlies ook regelmatig maar dat komt omdat iedereen altijd tegen mij samen speelt vooral met Catan bijvoorbeeld, dan wil niemand meer met m'n handelen na een paar ronden
Oud 25-06-2010, 20:29
Verwijderd
Citaat:
een raamkozijn zit toch niet onder de vloer ofzo
Maar hij komt toch van de maan! :')
Oud 25-06-2010, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Maar hij komt toch van de maan! :')
In mijn fantasie klimt hij juist naar een raam waarachter de maan schijnt!
Oud 25-06-2010, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Ik verlies ook regelmatig maar dat komt omdat iedereen altijd tegen mij samen speelt vooral met Catan bijvoorbeeld, dan wil niemand meer met m'n handelen na een paar ronden
Ik herken 't
Oud 25-06-2010, 20:30
Verwijderd
Oh ik zie iemand voor me die uit z'n bed komt en naar het raam loopt en een trap nodig heeft om in het kozijn te komen, terwijl buiten de maan schijnt gewoon een heel klein iemand. Toen ik zes was kon ik ook niet zonder trap op de vensterbank gaan zitten.
Oud 25-06-2010, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Ik verlies ook regelmatig maar dat komt omdat iedereen altijd tegen mij samen speelt vooral met Catan bijvoorbeeld, dan wil niemand meer met m'n handelen na een paar ronden
Dat is het lastige bij Risk, zorgen dat anderen niet gaan samenspannen tegen jou.

Catan heb ik nooit gespeeld.
Oud 25-06-2010, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Oh ik zie iemand voor me die uit z'n bed komt en naar het raam loopt en een trap nodig heeft om in het kozijn te komen, terwijl buiten de maan schijnt gewoon een heel klein iemand. Toen ik zes was kon ik ook niet zonder trap op de vensterbank gaan zitten.
In mijn hoofd is het een kindje met een pyjama en een slaapmuts, en hij heeft een heel cute kamertje met een heeel hoog dak, en daar bovenin zit een klein rond raampje. Hij heeft zo'n four poster en op een nachtkastje staat een olielampje. Als hij bij het raamkozijn aan is gekomen (via een lange ladder van hout, echt mega lang ), dan gaat hij in het ronde kozijn liggen en staart hij naar de maan.
Oud 25-06-2010, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Dat is het lastige bij Risk, zorgen dat anderen niet gaan samenspannen tegen jou.

Catan heb ik nooit gespeeld.
Ja bij Risk gaan bij ons alle goede spelers tegen elkaar, meestal wint er iemand die het helemaal niet goed kan

Bij Catan ontwikkel ik regelmatig een monopolie op een bepaalde grondstof, maar dan worden de andere boos dat ik niet 'eerlijk' handel en dat ik te veel vraag
Oud 25-06-2010, 20:37
Verwijderd
Wut ik heb volgens lastfm super compatibility met Stefenootje.
Music you have in common includes Tori Amos, James Brown, Regina Spektor, Tenacious D and Anouk.

Terwijl ik van 4 vd 5 bij elkaar echt 20 nummers heb.
Oud 25-06-2010, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Oh ik zie iemand voor me die uit z'n bed komt en naar het raam loopt en een trap nodig heeft om in het kozijn te komen, terwijl buiten de maan schijnt gewoon een heel klein iemand. Toen ik zes was kon ik ook niet zonder trap op de vensterbank gaan zitten.
Ik dacht aan iemand die van de maan komt en naar het raamkozijn klimt vanaf de maan terwijl hij naar de vogels en de vissen keek
Oud 25-06-2010, 20:39
Verwijderd
Citaat:
In mijn hoofd is het een kindje met een pyjama en een slaapmuts, en hij heeft een heel cute kamertje met een heeel hoog dak, en daar bovenin zit een klein rond raampje. Hij heeft zo'n four poster en op een nachtkastje staat een olielampje. Als hij bij het raamkozijn aan is gekomen (via een lange ladder van hout, echt mega lang ), dan gaat hij in het ronde kozijn liggen en staart hij naar de maan.
Hmm. Herkenbaar beeld. Misschien een illustratie uit een liedjesboek? Het komt me zo bekend voor.
Oud 25-06-2010, 20:39
Verwijderd
Wat grappig dat men over 't algemeen voorstelt dat de hoofdpersoon naar het raam toe klimt. In mijn voorstelling zet 'ie de ladder op de vensterbank/het raamkozijn en klimt 'ie naar de maan toe.
Oud 25-06-2010, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Hmm. Herkenbaar beeld. Misschien een illustratie uit een liedjesboek? Het komt me zo bekend voor.
Ja, of een vertelprent oid van de kleuterschool, want 't is wel echt in een tekenstijl
Oud 25-06-2010, 20:40
Verwijderd
Oh, Etmakas heeft ook een afwijkend beeld. :boks:
Oud 25-06-2010, 20:41
Verwijderd
Ik heb ook Last.fm nu. Little Phoebe, accepteer me eens als friend
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.