Oud 25-06-2010, 20:41
Verwijderd
:terugbokst:
Advertentie
Oud 25-06-2010, 20:42
Verwijderd
Goedenavond.
Oud 25-06-2010, 20:43
Verwijderd
Een goedenavond!
Oud 25-06-2010, 20:44
Verwijderd
Is er hier nog wat gebeurd vandaag?
Oud 25-06-2010, 20:45
Verwijderd
Op youtube tientallen filmpjes gekeken van kleuters die 'in de maneschijn' zingen. Ze zingen geen maneNschijn. Ze zingen uberhaupt geen maneschijn, ze zingen 'inne maaaah sij, inne maaaah zij, komesoppetapje in het raaamezijn'. En allemaal zo zacht! Als bij mij op school de kleuters zongen was dat door de hele school te horen.

En wij zongen verstaanbaar en hadden een dansje. Ik snap dat tweejarigen dat niet kunnen, maar vijfjarigen toch wel?
Oud 25-06-2010, 20:46
Verwijderd
bij mij ook! Maar toen ik in groep een zat hadden we dan ook een hele kleine en gehorige school
Oud 25-06-2010, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Op youtube tientallen filmpjes gekeken van kleuters die 'in de maneschijn' zingen. Ze zingen geen maneNschijn. Ze zingen uberhaupt geen maneschijn, ze zingen 'inne maaaah sij, inne maaaah zij, komesoppetapje in het raaamezijn'.
Oud 25-06-2010, 20:48
Verwijderd
Ja ik zat ook op een vrij kleine school, maar dan nog! Daardoor hadden we ook een vrij kleine kleuterklas, dus weinig kinderen om lawaai mee te maken
Oud 25-06-2010, 20:48
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Op youtube tientallen filmpjes gekeken van kleuters die 'in de maneschijn' zingen. Ze zingen geen maneNschijn. Ze zingen uberhaupt geen maneschijn, ze zingen 'inne maaaah sij, inne maaaah zij, komesoppetapje in het raaamezijn'. En allemaal zo zacht! Als bij mij op school de kleuters zongen was dat door de hele school te horen.

En wij zongen verstaanbaar en hadden een dansje. Ik snap dat tweejarigen dat niet kunnen, maar vijfjarigen toch wel?
Ik heb altijd het idee dat Engelse en Franse kinderen veel slimmer overkomen Dat Nederlands klinkt best kleuterig, terwijl het Britse en Franse accent vaak volwassener klinken.
Oud 25-06-2010, 20:50
Verwijderd
Hmm maar is dat niet doordat je onbewust toch denkt "zow! pas vijf jaar en ze spreekt al vloeiend Engels!"?

Mjah ik vind de meeste kleuters prima verstaanbaar praten, ik denk alleen dat zingen met de groep anders is geworden, dat de juf niet meer mag zeggen hoe het beter kan omdat het 'om het plezier in het zingen' gaat. Terwijl het veel leuker is om te zingen als je dat lekker hard en duidelijk doet
Oud 25-06-2010, 20:50
Verwijderd
Mijn nichtje van 3 zingt nu toch al volledig verstaanbaar en goed gearticuleerd 'in de maneschijn' En dat leert ze op de peuterspeelzaal, ook met gebaren en alles!
Oud 25-06-2010, 20:51
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Hmm maar is dat niet doordat je onbewust toch denkt "zow! pas vijf jaar en ze spreekt al vloeiend Engels!"?
Ook, maar ze articuleren beter lijkt het
Oud 25-06-2010, 20:52
Verwijderd
Als ik filmpjes zie van mezelf waar ik als driejarige Frans praat, klink ik niet ouder hoor, en bij mijn neefjes heb ik ook nooit het idee, hee, ze klinken zo oud!
Oud 25-06-2010, 20:52
Verwijderd
Misschien ligt het wel aan het soort ouders dat filmpjes van hun zingende kleuter op youtube zet

Ik heb een filmpje waarop mijn zus als nét vijfjarige Kortjakje zingt goed te horen en goed gearticuleerd, en ze snapte nog niet dat de laatste regel hetzelfde was als de eerste maar dat dat niet voor de rest van het liedje gold, dus begint ze telkens weer opnieuw, waardoor het filmpje vijf minuten duurt.
Oud 25-06-2010, 20:52
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Dan ligt het aan mij Ik vind Nederlands gewoon nooit zo ontwikkeld overkomen Qua uitspraak. Hoewel Beatrix het heel chique en keurig en volwassen maakt
Oud 25-06-2010, 20:52
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Misschien ligt het wel aan het soort ouders dat filmpjes van hun zingende kleuter op youtube zet
Daar heb je de verborgen factor
Oud 25-06-2010, 20:53
Verwijderd
Ookal heb ik het niet écht verdiend, ik ga toch nog even een uurtje in het park liggen om van de laatste zonnestraaltjes te genieten
Oud 25-06-2010, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Ook, maar ze articuleren beter lijkt het
Ik hoor anders vaaak Engelse kleuters met een vreselijke 'r'
Oud 25-06-2010, 20:54
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik heb ook Last.fm nu. Little Phoebe, accepteer me eens als friend
Net gedaan
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-06-2010, 20:54
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Ik hoor anders vaaak Engelse kleuters met een vreselijke 'r'
Ik ken niet zoveel kleuters De populatie waarop ik mijn uitspraak gebaseerd heb is niet groot genoeg ben ik bang
Oud 25-06-2010, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Haha jij kent een brabantse versie ik ken het als "Elsje fiederelsje zet je klompjes bij het vuur, moeder gaat pannenkoeken bakken maar het meel is te duur."
Tingelingepannekoek!
lalalalala
Tingelingepannekoek!
Kom op bezoek.

Ik schirjf bewust pannekoek omdat ik het liedje vóór 1996 heb geleerd.
oh ik ken 'm met "stroop met rozijnen" op de plaats waar jij lalalala zegt!
Oud 25-06-2010, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Misschien ligt het wel aan het soort ouders dat filmpjes van hun zingende kleuter op youtube zet

Ik heb een filmpje waarop mijn zus als nét vijfjarige Kortjakje zingt goed te horen en goed gearticuleerd, en ze snapte nog niet dat de laatste regel hetzelfde was als de eerste maar dat dat niet voior de rest van het liedje gold, dus begint ze telkens weer opnieuw, waardoor het filmpje vijf minuten duurt.
aahh <3
Oud 25-06-2010, 20:55
Verwijderd
Whoa, mooie goal van die de Villa
Oud 25-06-2010, 20:55
Verwijderd
Citaat:
oh ik ken 'm met "stroop met rozijnen" op de plaats waar jij lalalala zegt!
Ik zei lalalala omdat ik dat stukje niet meer wist!

Jaha jij hebt nog twee jaar om al die liedjes weer te leren
Oud 25-06-2010, 20:55
Verwijderd
Hmm... even een vraagje nav een gesprek met stefenootje

Als jullie over iemand zeggen: Dat is echt een eindbaas, is dat dan positief of negatief?
Oud 25-06-2010, 20:56
Verwijderd
positief hè jongens
Oud 25-06-2010, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Hmm... even een vraagje nav een gesprek met stefenootje

Als jullie over iemand zeggen: Dat is echt een eindbaas, is dat dan positief of negatief?
negatief
Oud 25-06-2010, 20:57
Verwijderd
Ik heb trouwens ook een Basaairia (ES dus), want de AH Pils was op.
Oud 25-06-2010, 20:57
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Hmm... even een vraagje nav een gesprek met stefenootje

Als jullie over iemand zeggen: Dat is echt een eindbaas, is dat dan positief of negatief?
Negatief, want voor mij is een eindbaas iets dat je moet verslaan [/MARIOADDICT]

Maarja, dat ben ik
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-06-2010, 20:57
Verwijderd
Ik ken die uitspraak niet op die manier. 'Dat is echt een baas' is positief. Eindbaas associeer ik met computerspellen en moeilijk te verslaan, dus in een menselijke context wordt dat koppig. Al met al levert 'dat is echt een eindbaas' vooral conflict in mijn hoofd op
Oud 25-06-2010, 20:57
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik vind het positief want eindbaas is een tof woord
Maar eindbazen zijn wel vervelend.
Oud 25-06-2010, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Hmm... even een vraagje nav een gesprek met stefenootje

Als jullie over iemand zeggen: Dat is echt een eindbaas, is dat dan positief of negatief?
Ik zeg het niet, maar als iemand met drie kraagjes het zegt is het negatief.
Oud 25-06-2010, 20:58
Verwijderd
EIndbaas vind ik een woord voor een heel groot lomp en lelijk mens (meestal vrouwmens)
Oud 25-06-2010, 20:58
Verwijderd
Stefenootje wat is je last.fm?
Oud 25-06-2010, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Whoa, mooie goal van die de Villa
Ik vind het zo onterecht dat die Villa speelt
Oud 25-06-2010, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Hmm... even een vraagje nav een gesprek met stefenootje

Als jullie over iemand zeggen: Dat is echt een eindbaas, is dat dan positief of negatief?
Ik zeg dat gewoon nooit!
Oud 25-06-2010, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje wat is je last.fm?
gewoon Stefenootje.
Oud 25-06-2010, 20:59
Verwijderd
Citaat:
EIndbaas vind ik een woord voor een heel groot lomp en lelijk mens (meestal vrouwmens)
Zo ken ik het ook.

"Zag je wat voor eindbaas hij gisteren regelde"
Oud 25-06-2010, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg dat gewoon nooit!
Haha, ik normaal ook niet, maar als ik nog eens op Fok! of dat soort contrijen kom, dan is eindbaas altijd iets positiefs hoor. Arjen Robben werd bijvoorbeeld 'ontzettende eindbaas!!' genoemd.
Oud 25-06-2010, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Zo ken ik het ook.

"Zag je wat voor eindbaas hij gisteren regelde"


Dat is eigenlijk nog veel grappiger!
Oud 25-06-2010, 21:01
Verwijderd
Ik ben Medium met LP en Very Low met Kazet.
Oud 25-06-2010, 21:01
Verwijderd
In die context kan ik eindbaas wel begrijpen! Want voor Arjen Robben is het een positieve eigenschap moeilijk te verslaan te zijn
Als iemand zou zeggen 'wat een eindbaas' over een vrouw in een kroeg, zou ik aannemen dat ze hard to get was.
Oud 25-06-2010, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Haha, ik normaal ook niet, maar als ik nog eens op Fok! of dat soort contrijen kom, dan is eindbaas altijd iets positiefs hoor. Arjen Robben werd bijvoorbeeld 'ontzettende eindbaas!!' genoemd.
Misschien omdat de reguliere Fok!-posters louter eindbazen kunnen hosselen.
Oud 25-06-2010, 21:02
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Haha, ik normaal ook niet, maar als ik nog eens op Fok! of dat soort contrijen kom, dan is eindbaas altijd iets positiefs hoor. Arjen Robben werd bijvoorbeeld 'ontzettende eindbaas!!' genoemd.
Ik heb het in studentenkringen alleen nog maar in negatieve context gehoord eigenlijk. Een eindbaas is dan een wijf die heel lelijk is, maar waar je toch overheen gaat om 'punten te scoren'.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 25-06-2010, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het in studentenkringen alleen nog maar in negatieve context gehoord eigenlijk. Een eindbaas is dan een wijf die heel lelijk is, maar waar je toch overheen gaat om 'punten te scoren'.
Oh.. ik heb het hiervoor eigenlijk nooit echt gehoord. Ook niet van de term 'eindbaas' als in een spelletje.
Oud 25-06-2010, 21:03
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Btw, ik ben amaaaazingly excited.
Niet alleen heb ik net een brief gehad waarin staat dat ik ben uitgenodigd voor de propedeuse uitreiking (Yay!) maar ook zijn NU Adam & Joe na 6 minuten weer terug op de radio, vanuit Glastonbury! w00t!!!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 25-06-2010, 21:03
Verwijderd
Citaat:
EIndbaas vind ik een woord voor een heel groot lomp en lelijk mens (meestal vrouwmens)
Dit.
Oud 25-06-2010, 21:05
Verwijderd
Oke, dan erken ik mijn verlies.
Oud 25-06-2010, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Oh.. ik heb het hiervoor eigenlijk nooit echt gehoord. Ook niet van de term 'eindbaas' als in een spelletje.
wut
Heb je nooit spelletjes gespeeld met eindbazen? Ik snapte ook al niet dat je niet wist wie Bowser was
Oud 25-06-2010, 21:05
Verwijderd
Of eigenlijk meer wat Trimm zegt, maar toen ik ging reageren was dat nog geen quoteoptie.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.