Oud 26-06-2010, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Eerste stukje achterlijke shit geschreven in Python. Go me.
Waarom moet jij dingen schrijven in Python?
Advertentie
Oud 26-06-2010, 19:27
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Sarah en Martino beweren van niet.
Hmm, dan zou ik maar naar hun hen luisteren!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 26-06-2010, 19:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wut? Ik ben ook een nerd!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-06-2010, 19:31
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb Oosterse hapjes in de frituur en daar zitten fire bites bij . Ze zien eruit als een loempia, maar ik ben benieuwd of ik ze durf te eten .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-06-2010, 19:31
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, dat zal het wel zijn. Toch een grappig idee dat er dus blijkbaar 50-100 mensen rondlopen die niet weten dat ze de kloon zijn van hun broer/zus.
Ik ging er van uit dat iedereen van hetzelfde geslacht en broer-zus van elkaar was. Dus het werkelijke getal ligt waarschijnlijk veel lager.
__________________
you're not my demographic
Oud 26-06-2010, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Waarom moet jij dingen schrijven in Python?
Het is zomervakantie en ik verveel me.
Oud 26-06-2010, 19:33
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh zus, nog wat zoektips.

* Pluis de omgeving uit. Blijf iedere 20 meter even stilstaan en roep de naam van uw kat. Luister goed of er antwoord komt. Kijk ook onder struiken, in bomen en achter muurtjes.
* Vaak zijn er dichte struiken waar u niet doorheen kunt kijken. Wellicht is uw kat gewond en heeft zich hierin verstopt. Katten zullen dan vaak niet op uw geroep reageren. Ik heb na 5 dagen een infrarood camera gehuurd. Hiermee kun je warmte zien. Ik heb met deze camera een middag lang alle struiken ‘uitgekamd’. Helaas zat mijn kat niet verstopt in struiken en heb ik haar niet gevonden. Wel heb ik vele mollen en muizen voorbij zien komen.

Op deze manier was ik mogelijkheden aan het uitsluiten, zodat ik niet continu vertwijfelt naar dezelfde plaatsen bleef gaan en mijn gedachten vrij kon maken voor nieuwe ideeën.

* Bel aan bij de huizen direct in uw omgeving en vraag of u zelf even in hun tuin en schuur mag kijken om uit te sluiten dat uw kat daar zit. Veel mensen herinneren zich nog de flyer te hebben gezien en zullen hier geen probleem mee hebben.
* Vraag kinderen te helpen zoeken. Kinderen kijken op andere plekken dan volwassenen. En dit zijn soms juist de plekken waar ook uw kat aan dacht toen hij zich wilde verstoppen.
* Neem tijdens uw zoektochten brokjes mee en maak regelmatig het geluid waar uw kat zo van houdt: rammelen met het pak, het geluid van brokjes die in de bak vallen, etc.
* Er zijn honden die speciaal getraind zijn om vermiste katten op te sporen, maar helaas nog niet in Europa. Misschien heeft iemand in uw omgeving een slimme hond die goed luistert. Vraag of diegene een keer een paar uurtjes wil helpen zoeken. Laat de hond iets van uw kat ruiken. Doe dit zo snel mogelijk. Hoe eerder, hoe duidelijker het spoor dat een hond kan ruiken.
* Zoek als het buiten donker is en rustig op straat. Uw kat zal minder bang zijn en hopelijk reageren als hij u hoort.

Edit:

Tussen de 11e en 14e dag wordt een kat het eten van insecten beu en zal een een state of mind raken waar hij op zoek gaat naar substantiëler voedsel. Een kat die zich verplaatst is beter zichtbaar dan een kat die zich verstopt, dus vanaf de 11e dag is er nieuwe hoop!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-06-2010, 19:36
Verwijderd
zusje denk je dat ik dat allemaal niet gelezen heb?
ik ga hier niet in de wijk bij al die vreemden langs als je het niet erg vindt. Dat is misschien leuk als je in een dorp woont oid.
Oud 26-06-2010, 19:36
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Aha, op die fiets. Maar dan klopt het nog niet, want elk chromosoom heeft alellen, en die kunnen ook verschillen.
Je maakt een redenatiefout, allellen zijn verbonden aan het chromosoom, en worden dus ook doorgegeven aan de kinderen. Dit is juist de reden waarom ouders en kinderen "op elkaar lijken" - de allellen zijn juist de "gegevensdragers" (heel kort door de bocht hoor) in chromosomen en bepalen kenmerken als oogkleur, haarkleur, enzovoorts.
__________________
you're not my demographic
Oud 26-06-2010, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Ik ging er van uit dat iedereen van hetzelfde geslacht en broer-zus van elkaar was. Dus het werkelijke getal ligt waarschijnlijk veel lager.
Ik had al rekening gehouden met broer en zus, immers er staat een factor 23 en niet 22. Als iedereen in een familie met 2 kinderen leeft, zijn er dus 714 van zulke mensen, maar dat is wel de bovenste limiet.
Oud 26-06-2010, 19:39
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
zusje denk je dat ik dat allemaal niet gelezen heb?
ik ga hier niet in de wijk bij al die vreemden langs als je het niet erg vindt. Dat is misschien leuk als je in een dorp woont oid.
Hmm, maar er is nog hoop.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-06-2010, 19:41
Verwijderd
Hoewel, als de gezinnen groter zijn is de kans op zo'n kloon ook wel een stuk groter.
Oud 26-06-2010, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Hmm, maar er is nog hoop.
Er is altijd hoop!
Oud 26-06-2010, 19:43
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb zin om mijn aquarium in te ruimen, maar ik heb de spullen er nog niet voor.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-06-2010, 19:46
Verwijderd
Ik heb zin om de wereld te overheersen, maar ik heb er de spullen nog niet voor.
Oud 26-06-2010, 19:47
Verwijderd


dat plaatje

(achtergrond van: http://www.youtube.com/watch?v=fjwI7OobHYU )
Oud 26-06-2010, 19:52
Verwijderd
Kazet, ben jij een beetje bekend met Python?
Oud 26-06-2010, 19:53
Verwijderd
Totaal niet. Wel met C/C++ en Matlab.
Oud 26-06-2010, 19:54
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
spijt van carry slee en op school schipper van de bontekoe weet alleen niet wie de schrijver is
Omg dat meen je niet .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-06-2010, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Totaal niet. Wel met C/C++ en Matlab.
Ik stel de vraag toch maar, aangezien ik vandaag pas met deze zooi aan het kloten ben.

Citaat:
loop = 1
choice = 0
while loop ==1:
print "Welkom!"
print " "

choice = input ("Wat is je naam?")
if choice == 1:
print "Je bent een lul"
elif choice == 2:
print "Je bent awesome"
elif choice != 1:
print "Dit gaat dus mooi niet door."
loop = 0
elif choice != 2:
print "Dit gaat dus mooi niet door."
loop = 0
Dit werkt dus. Als je 1 invult, krijg je "Je bent een lul", en als je 2 invult, krijg je "Je bent awesome.". Echter, zodra ik 1 of 2 vervang door een woord of een letter, krijg ik fouten. Nu heb ik geen zin om die hele tutorial door te spitten, als iemand het hier weet. Enig idee? Ik ben totale newb.

Specifieker: De fout is dan dat ik de letter of het woord niet gedefinieerd heb.

Laatst gewijzigd op 26-06-2010 om 20:04.
Oud 26-06-2010, 20:03
Verwijderd
Kun je niet de laatste twee "elif" vervangen door een "else"?
Oud 26-06-2010, 20:04
Verwijderd
tggg, heb ik voor fucking veel geld boodschappen gehaald, ben ik alsnog brood vergeten.
Oud 26-06-2010, 20:04
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik luister jeugdsentiment jongens. Kennen jullie de flutband Busted nog?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 26-06-2010, 20:04
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Je maakt een redenatiefout, allellen zijn verbonden aan het chromosoom, en worden dus ook doorgegeven aan de kinderen. Dit is juist de reden waarom ouders en kinderen "op elkaar lijken" - de allellen zijn juist de "gegevensdragers" (heel kort door de bocht hoor) in chromosomen en bepalen kenmerken als oogkleur, haarkleur, enzovoorts.
Maar, (1/2)^23 is nog steeds een beetje niet waar, lijkt mij. Want sommige alellen voor een bepaalde eigenschap liggen op verschillende chromosomen, daardoor is er toch meer variatie mogelijk? En zo zijn er toch nog meer van die grapjes?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 26-06-2010, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Maar, (1/2)^23 is nog steeds een beetje niet waar, lijkt mij. Want sommige alellen voor een bepaalde eigenschap liggen op verschillende chromosomen, daardoor is er toch meer variatie mogelijk? En zo zijn er toch nog meer van die grapjes?
Uit Sarahs verhaal begrijp ik dat iedere chromosoom maar op twee manieren in een spermacel/ovum verdeeld kan worden. Daar komt de factor 1/2 vandaan.
Oud 26-06-2010, 20:06
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
@Steef: Is de Fly al open? Ik moet er even langs
@Tink: jaaaaaaa, Bust(ed) luister ik nog wel eens hoor

Voor ik ruzie krijg met de fb's

Citaat:
Eh, DUH!

De Lama's zijn trouwens een rip-off van Whose Line Is It Anyway...
De Britse en Amerikaanse versies zijn ook duizend keer grappiger dan de Lama's.
Ja, Who's line is it anyway is ook goed dacht eigenlijk dat het een combinatie was, aangezien Mock the Week dan dit onderdeel heeft (Ik wil graag zien bij de Lama's).
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-06-2010, 20:07
Verwijderd
Citaat:
@Steef: Is de Fly al open? Ik moet er even langs
Hoezo 'al'? Hij is heel de dag open hoor
Oud 26-06-2010, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Kun je niet de laatste twee "elif" vervangen door een "else"?
Mwoa, op deze manier werkt de input wel. Alle cijfers leveren antwoord op. 1 = je bent een lul, 2 = je bent awesome. Al het andere eindigt de loop. Behalve als je een letter of woord invult. Dan is dat opeens niet gedefinieerd. Ik heb geprobeerd de code te veranderen in if choice = word1 en dan word1 eerder definiëren, maar dat werkt ook niet.
Oud 26-06-2010, 20:07
Verwijderd
Sowieso zijn de Britten natuurlijk de koningen van de humor. Dat is ook wel nodig als je nagaat hoe lelijk de vrouwen daar zijn.
Oud 26-06-2010, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Ik luister jeugdsentiment jongens. Kennen jullie de flutband Busted nog?
jeetje, het komt nu geloof ik terug ergens heeeel diep uit de krochten van m'n ziel.
Oud 26-06-2010, 20:08
Verwijderd
Nooit van Busted gehoord geloof ik.
Oud 26-06-2010, 20:09
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Hoezo 'al'? Hij is heel de dag open hoor
Hij was toch gesloten
Citaat:
Sowieso zijn de Britten natuurlijk de koningen van de humor. Dat is ook wel nodig als je nagaat hoe lelijk de vrouwen daar zijn.

Citaat:
jeetje, het komt nu geloof ik terug ergens heeeel diep uit de krochten van m'n ziel.
'I asked you to dance at the discoooo BUT YOU SAID NO'
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-06-2010, 20:09
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik was gisteren bij een vriendin om muffins, scones en brownies te bakken voor een high tea en toen gingen we Busted luisteren in de keuken. :') Echt whyyyyyyyyyy. En we konden het meezingen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 26-06-2010, 20:09
Verwijderd
Als je toch bezig bent, kun je even een programma schrijven dat de Gross-Pivaevskiivergelijking in 3D oplost? In mijn code zitten nog bugs...
Oud 26-06-2010, 20:09
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Nooit van Busted gehoord geloof ik.
Misschien ken je het wel als Bust. Want er was een onbekende kutband in Nederland die al Busted heette, dus daarom moesten zij hier Bust heten.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 26-06-2010, 20:09
Verwijderd
Omg jaaaa! Daar was ik uit mezelf dus NOOIT meer opgekomen hè!
Oud 26-06-2010, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Misschien ken je het wel als Bust. Want er was een onbekende kutband in Nederland die al Busted heette, dus daarom moesten zij hier Bust heten.
Zegt me ook niks
Oud 26-06-2010, 20:10
Verwijderd
Dit doet zelfs bij mij een belletje rinkelen.
Oud 26-06-2010, 20:10
Verwijderd
ALEJANDRO ALEJANDRO
Oud 26-06-2010, 20:11
Verwijderd


Alejandro Fernandez?
Oud 26-06-2010, 20:11
Verwijderd
Ik ga het nu luisteren, want ik weet niet meer wat voor muziek ze hadden.

edit: jaaaa The Year 3000! Vet leuk!
Oud 26-06-2010, 20:11
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik ga lekker de laatste muffin als toetje opeten. Jumjum!

Katje, year 3000, je weet toch nog wel?!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 26-06-2010, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Als je toch bezig bent, kun je even een programma schrijven dat de Gross-Pivaevskiivergelijking in 3D oplost? In mijn code zitten nog bugs...
Ik zal m'n best doen.
Oud 26-06-2010, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Ik luister jeugdsentiment jongens. Kennen jullie de flutband Busted nog?
Doet bij mij een vaag belletje rinkelen. En volgens mij is dat een belletje dat ik liever niet hoor...
Oud 26-06-2010, 20:12
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
I've been to the year 3000, not much has changed but they lived under water
And you're great great great grand daughter
Is pretty fiiiiiiiiiiiiiiiine
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-06-2010, 20:13
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


Alejandro Fernandez?
ik weet niet wie dat is, maar ik doelde op het lady gaga nummer dat zo fijn in je hoofd blijft hangen
Citaat:
Ik ga lekker de laatste muffin als toetje opeten. Jumjum!

Katje, year 3000, je weet toch nog wel?!
I shall youtube
Oud 26-06-2010, 20:14
Verwijderd
Raar he, toen heb ik dat zelfs nog op een cd'tje gebrand en alles, en nu was ik het echt al helemaal vergeten.
Oud 26-06-2010, 20:14
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Yo LP, welke dude vond jij altijd het leukst?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 26-06-2010, 20:14
Verwijderd
Ik vroeg een keer aan een paar Mexicanen wat nou typisch Mexicaanse muziek was, en toen zeiden ze dat ik naar Alejandro Fernandez moest luisteren.
Oud 26-06-2010, 20:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik luister dat dus serieus nog dagelijks volgens mij heb zelfs een paar op mn mp3 staan nu!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.