Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2002, 19:27
Verwijderd
Ehm, met internet pagina's laden en winamp tegelijkertijd spelen gaat hij soms trillen en schokken (geluid dan hé)

Pent. III 600 en 256 Mb Sdram met wat dingen op de achtergrond lopen en nog 47 % vrije systeembronnen over ...

Hoe kan dit maar beter, hoe kom ik er vanaf ././.

Heb het trouwens pas sinds kort
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2002, 20:12
@pie
@pie is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Ehm, met internet pagina's laden en winamp tegelijkertijd spelen gaat hij soms trillen en schokken (geluid dan hé)

Pent. III 600 en 256 Mb Sdram met wat dingen op de achtergrond lopen en nog 47 % vrije systeembronnen over ...

Hoe kan dit maar beter, hoe kom ik er vanaf ././.

Heb het trouwens pas sinds kort
47% is niet wat je 'veel' noemt, maar misschien helpen nieuwe drivers van je geluidskaart ofzo... anders moet je nagaan wat je de laatste tijd hebt geinstalleerd, of je misschien een koe (kazaa+spyware) in je cpu hebt
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:14
Verwijderd
bij oude/trage PC's gebeurt dit

aangezien jou systemrecources vooor 47% in gebruik is valt ie dus even onder trage PC..

Dit zou niet mnoeten zijn zoveel, je hebt dus echt problemen met je PC's

wat weet ik niet, geef je te weinig info voor...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:18
dystopia
dystopia is offline
WinAMP 2.80 neemt op mijn Windows 98 laptop 50% geheugen in beslag. 133mHz, 32 MB RAM.

Heb je exotische plugins draaien, toevallig?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:30
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
McLaren schreef:
bij oude/trage PC's gebeurt dit
Onzin. Ligt puur aan configuratie. Ik kan hier rustig internetten, Mp3's afspelen in Winamp 3.0, met virusscanner, icq, msn, enz aan op m'n 2e Pc. (P2 350 met 192 mb ram)

Aan je systeem ligt het dus zeker niet. Aan plugins hoogstwaarschijnlijk ook niet, aangezien die altijd een lagere prioriteit hebben dan het bufferen van de muziek.

Driver problemen spelen een grotere rol waarschijnlijk. Heb je ook niet toevallig met de output plugin lopen klooien? En werken andere muziek programma's wel soepel?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:


Onzin. Ligt puur aan configuratie. Ik kan hier rustig internetten, Mp3's afspelen in Winamp 3.0, met virusscanner, icq, msn, enz aan op m'n 2e Pc. (P2 350 met 192 mb ram)

zoals ik al zei oude/trage

ik bedoel dus niet oude trage pc's maar oude of trage PC's voor zoites
een p2 350 zal dat idd nog niet doen, is ook nog geen echte trage pc....


in dit geval moet de pc wel traag zijn omdat er 47% sysrec. in gebruik is....
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Ikedea schreef:
Heb het trouwens pas sinds kort
Hier zit het probleem.

Wat heb je de laatste tijd zoal geinstalleerd / veranderd?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:42
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Citaat:
McLaren schreef:
bij oude/trage PC's gebeurt dit
Citaat:
McLaren schreef:

een p2 350 zal dat idd nog niet doen, is ook nog geen echte trage pc....
Citaat:
Ikedea schreef:
Pent. III 600 en 256 Mb Sdram met wat dingen op de achtergrond lopen en nog 47 % vrije systeembronnen over ...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 22:21
Verwijderd
Nou (ik bene r trouwens weer) ik zal eff duidelijk vertellen wat ik heb lopen in een normale situatie:

- normal desktop, dus geen active desktop.
- win98se
-winamp 2.80 met een normale skin, niet de standaard maar geen heel raar apart geval.

- 3 of 4 internetpagina's
- Kazaa lite (jah, ik heb ad-ware, dus van spy-ware is geen sprake)
- Norton antivirus (de nieuwste)
- Zone alarm
- Msn
- ICQ
- Mengpanelen van me geluidskaart, gewone creative
- Sygate firewall

Ook had ik toen Paintshop lopen, die niet bezig was met een effect ofzo, puur alleen open.

Nou, vertel mij maar hoe en wat, en is zo van de een op de andere dag, normaal nooit gehad. (en ook recent nix geïnstalleerd) Heb trouwens voor alles de laatste drivers. 9ook 3d enzovoorts)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 09:06
Orion84
Avatar van Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Nou (ik bene r trouwens weer) ik zal eff duidelijk vertellen wat ik heb lopen in een normale situatie:

- normal desktop, dus geen active desktop.
- win98se
-winamp 2.80 met een normale skin, niet de standaard maar geen heel raar apart geval.

- 3 of 4 internetpagina's
- Kazaa lite (jah, ik heb ad-ware, dus van spy-ware is geen sprake)
- Norton antivirus (de nieuwste)
- Zone alarm
- Msn
- ICQ
- Mengpanelen van me geluidskaart, gewone creative
- Sygate firewall

Ook had ik toen Paintshop lopen, die niet bezig was met een effect ofzo, puur alleen open.

Nou, vertel mij maar hoe en wat, en is zo van de een op de andere dag, normaal nooit gehad. (en ook recent nix geïnstalleerd) Heb trouwens voor alles de laatste drivers. 9ook 3d enzovoorts)
waarom FGS (for gods sake) 2 firewalls??
en als je met paintshop paintshop pro bedoeld en hij was idd nog met een effect bezig dan zou dat daar best wel eens aan kunnen liggen aangezien dat best een irri porogramma is wat dat betreft (spreek uit eigen ervaring) als je met die mengpanelen de audioHQ bedoeld dan kan die dus gewoon uit. en bovendien vreet kazaa sowieso al veel power ook de lite versie.

dus ik denk dat je het multitasken in het vervolg wat minder overdreven moet toepassen
__________________
King of fantasy, master of the tale-like lore
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 10:11
@pie
@pie is offline
duuuh.. psp gebruikt natuurlijk zoveel mogelijk processorkracht voor het renderen van dat effect... vind je het gek dat winamp hapert? zet de priority in winamp zelf wat hoger ofzo (omdat je geen win2k/xp machine hebt), dan heb je misschien minder last

die 2 firewalls snap ik trouwens ook niet...
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Danny schreef:


ik quote toch ook Koen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 21:16
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad op mijn PC, die bijna precies dezelfde configuratie was, alleen ik had 320Mb SDRam en bij mij schokte het geluid ook.

Ik heb nu Win2k draaien op deze machine, en het probleem is volledig opgelost. Waarschijnlijk was het met W98 een probleem met het toewijzen van IRQ's, omdat er teveel kaarten ofzo op mijn mobo zaten, ik heb vanalles geprobeerd, maar ik heb het probleem nooit echt kunnen oplossen.

Wat wel een beetje hielp was het downloaden van de nieuwste drivers voor mijn mobo. Het werd toen minder, maar was nog niet helemaal weg...

Dus ik kan je eigenlijk niet écht helpen, maar ik kan alleen maar zeggen dat je niet de enige bent (of was, want nu heb ik er geen last meer van)!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 02:52
Verwijderd
Probeer eerst eens de OUTPUT PLUGIN op WaveOut te zetten in plaats van DirectSound Crossfaderplugin die standaard aan staat in 2.80. Tijdens 't scrollen hier, in Windows XP met een MSI KT3 Ultra-plank, skipte de muziek af en toe. Die nare DS-plugin uitschakelen deed wonderen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 15:44
Verwijderd
Wat voor modem heb je ?
gebruik je een modem ?
als je een software modem hebt die gebruikt veel van je cpu.
je kunt beter een hardware modem kopen dan
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 16:15
Verwijderd
Citaat:
ki_is_real schreef:
Wat voor modem heb je ?
gebruik je een modem ?
als je een software modem hebt die gebruikt veel van je cpu.
je kunt beter een hardware modem kopen dan

modem, software modem?!?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 16:26
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Lijkt me frappant dat het aan drivers ligt. Hij zegt dat-ie er pas sinds kort last van heeft. Een geluidskaart gaat niet ineens moeilijk doen als er toevallig nieuwe drivers beschikbaar zijn .
(Uiteraard kun je kijken of je nieuwe drivers kunt installeren).

Ik zou gewoon eens proberen muziek af te spelen, en te internetten zónder al teveel programma's op de achtergrond, is het dan beter, is je pc gewoon low-on-memory.

En eens checken wat Dobermann zegt.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 16:41
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
McLaren schreef:



modem, software modem?!?
Hier ontgaat mij de logica ook enigsins moet ik zeggen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-08-2002, 00:10
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Koen schreef:


Hier ontgaat mij de logica ook enigsins moet ik zeggen
Dan ben je niet de enige ...
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 10:28
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Koen schreef:


Hier ontgaat mij de logica ook enigsins moet ik zeggen
Een software aka winmodem waarbij software (Windows driver) het modem aanstuurt ipv. dat de hardware dat doet (dat laatste is het geval mij de meeste externe modems). Het gevolg is dat zo'n software modem alleen op Windows draait en zo'n hardware modem draait zonder pardon ook op allerlei andere OSjes.

Een software modem gebruikt dankzij bovenstaande wat van het CPU. Om dat nou veel te noemen
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 01:04
JJzD
JJzD is offline
probeer je swap file eens vast als minimum op tegeven het dubbele van je ram geheugen??
miss dat dat ook wel helpt

maar dat is symptoombestrijding want zelfs mijn P1 kan tegelijk winampen en internetten
__________________
-|-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.