Oud 26-05-2002, 19:18
PiNoW
Avatar van PiNoW
PiNoW is offline
ik snap het niet meer.
ik geloof dat ik teveel nadenk.
het is vooral de laatste tijd, er veranderd opeens zoveel, iedereen varanderd (en dan vooral negatief) en iedereen loopt elkaar achterna.
mijn vriend is bezig zichzelf naar de klote te helpen, hij gaat aan de drugs en hij word boos als ik erover wil praten. stom.
hij weet dat ik het erg vind, maar hij loopt zijn vriendjes achterna en het kan hem niks meer schelen, en toch hou ik van hem. heel veel.
maar als ik ermee doorga dan maak ik mezelf kapot.
ik dnke er teveel over na, of hij mij nog wel leuk vind.
maarw e zijn allebei nog jong. natuurlijk.

wat zou er gebeuren als ik niet overga?
het hele jaar niks gedaan en de laatste 4 weken er nog even flink tegenaan werkt niet. ik weet het.
maar waarom doe ik het dan??
het kan me niet schelen, alles komt toch wel goed hoop ik.
mijn ouders zouden heel erg boos worden, dat wel.
maar het zijn mijn ouders maar..
ze kunnen me hoogstens mijn kleedgeld inhouden ofzow..
MAAR HET KAN ME WEL SCHELEN!!!!
natuurlijk kan het me wel schelen.

het snijden is weer begonnen.
misschien omdat ik teveel nadenk.
ik snap het gewoon niet.

en ik krijg weer de neiging om deze topic te verwijderen.
sorry
__________________
RIELEKST!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2002, 19:53
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
PiNoW schreef:
ik snap het niet meer.
ik geloof dat ik teveel nadenk.
het is vooral de laatste tijd, er veranderd opeens zoveel, iedereen varanderd (en dan vooral negatief) en iedereen loopt elkaar achterna.
mijn vriend is bezig zichzelf naar de klote te helpen, hij gaat aan de drugs en hij word boos als ik erover wil praten. stom.
hij weet dat ik het erg vind, maar hij loopt zijn vriendjes achterna en het kan hem niks meer schelen, en toch hou ik van hem. heel veel.
maar als ik ermee doorga dan maak ik mezelf kapot.
ik dnke er teveel over na, of hij mij nog wel leuk vind.
maarw e zijn allebei nog jong. natuurlijk.

wat zou er gebeuren als ik niet overga?
het hele jaar niks gedaan en de laatste 4 weken er nog even flink tegenaan werkt niet. ik weet het.
maar waarom doe ik het dan??
het kan me niet schelen, alles komt toch wel goed hoop ik.
mijn ouders zouden heel erg boos worden, dat wel.
maar het zijn mijn ouders maar..
ze kunnen me hoogstens mijn kleedgeld inhouden ofzow..
MAAR HET KAN ME WEL SCHELEN!!!!
natuurlijk kan het me wel schelen.

het snijden is weer begonnen.
misschien omdat ik teveel nadenk.
ik snap het gewoon niet.

en ik krijg weer de neiging om deze topic te verwijderen.
sorry
Je schreef dat het snijden weer is begonnen. Dat betekent dus dat je al eerder hebt gesneden, maar op een gegeven moment bent gestopt. Het komt er nu op aan om opnieuw met snijden te stoppen en er daarna nooit meer mee te beginnen. Snijden lost geen problemen op, maar veroorzaakt alleen maar nieuwe problemen.
Dat je vriend aan de drugs dreigt te gaan en kwaad op je wordt als je er met hem over wilt praten is heel vervelend, maar ik denk dat je toch moet proberen om met hem te praten om hem er zo te van weerhouden aan de drugs te gaan. Hij is nu nog aanspreekbaar omdat hij nog niet met drugs in aanraking is geweest, dus nu heb je nog een kans om hem zover te krijgen dat hij er van afziet om drugs te gebruiken. Voorkomen is wat dat betreft beter dan genezen.
Als je het hele jaar niets hebt gedaan is de kans dat je blijft zitten inderdaad erg groot. Je kunt natuurlijk hopen dat het allemaal achteraf wel mee zal vallen, maar mij lijkt het beter dat je kritisch over je eigen gedrag durft te zijn en zorgvuldig voor jezelf nagaat waarom je het hele jaar niets gedaan hebt en wat je kunt doen om er voor te zorgen dat je de zaken voor het komende jaar goed aan kunt pakken. Ik begrijp dat je niet wilt dat je ouders kwaad op je worden, maar als je dat wilt voorkomen zul je daar zelf ook aan moeten werken, ook al is dat niet altijd even gemakkelijk.
Wat het snijden betreft kan ik je alleen maar aanraden om samen met je huisarts te kijken hoe je er van af kunt komen en hoe je kunt voorkomen dat het opnieuw gebeurt. Vooral dat laatste is van groot belang. Indien je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 19:57
hoeva
Avatar van hoeva
hoeva is offline
niet sorry

ik snap je best

ik heb oowk nix aan school gedaan, en de laatste paar weken hard werken gaat oowk niet zow goed...

als je vriend er niet met jou over wilt praten, moet je maar eens gaan denken hij dan wel net zo veel van jou houd als jij van hem. het klinkt misschien hard, maar als hij echt van je houd, dan stopt hij wel met de drugs. ik heb een vriend (gewoon EEN vriend) en die gebruikte eerst xtc. hij vertelde het me later pas, en ik ben heel erg geschrokken. zo werk je je gewoon naar de klote, en dat is kut jah. gelukkig is hij er nou wel mee gestopt.

je moet je niet gaan snijden, dat helpt niet. ik weet dat ut makkeluker gezegt dan gedaan is. maar tog.

je moet proberen om afleiding te zoeken, dan denk je oowk niet zoveel na...

meer advies kan ik nie geven... suc6

*hug* nouky
__________________
ik lieft mijn pumpkin!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 20:01
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
hey pinow

Ik hoop dat je je topic niet verwijdert!!!! K vind het heel goed van je dat je het zo hebt opgeschreven, ook herken ik veel in je verhaal. Dat zullen anderen denk ik ook wel doen!

k vind het heel moeilijk om je hier advies over te geven, maar ik wilde toch ff antwoord geven om iig ervoor te zorgen dat je deze topic niet verwijdert! Ik ben erg blij dat je hem hebt geplaatst!

Kus
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 17:59
PiNoW
Avatar van PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Je schreef dat het snijden weer is begonnen. Dat betekent dus dat je al eerder hebt gesneden, maar op een gegeven moment bent gestopt. Het komt er nu op aan om opnieuw met snijden te stoppen en er daarna nooit meer mee te beginnen. Snijden lost geen problemen op, maar veroorzaakt alleen maar nieuwe problemen.
Dat je vriend aan de drugs dreigt te gaan en kwaad op je wordt als je er met hem over wilt praten is heel vervelend, maar ik denk dat je toch moet proberen om met hem te praten om hem er zo te van weerhouden aan de drugs te gaan. Hij is nu nog aanspreekbaar omdat hij nog niet met drugs in aanraking is geweest, dus nu heb je nog een kans om hem zover te krijgen dat hij er van afziet om drugs te gebruiken. Voorkomen is wat dat betreft beter dan genezen.
Als je het hele jaar niets hebt gedaan is de kans dat je blijft zitten inderdaad erg groot. Je kunt natuurlijk hopen dat het allemaal achteraf wel mee zal vallen, maar mij lijkt het beter dat je kritisch over je eigen gedrag durft te zijn en zorgvuldig voor jezelf nagaat waarom je het hele jaar niets gedaan hebt en wat je kunt doen om er voor te zorgen dat je de zaken voor het komende jaar goed aan kunt pakken. Ik begrijp dat je niet wilt dat je ouders kwaad op je worden, maar als je dat wilt voorkomen zul je daar zelf ook aan moeten werken, ook al is dat niet altijd even gemakkelijk.
Wat het snijden betreft kan ik je alleen maar aanraden om samen met je huisarts te kijken hoe je er van af kunt komen en hoe je kunt voorkomen dat het opnieuw gebeurt. Vooral dat laatste is van groot belang. Indien je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
ik ben al eens gestopt met snijden omdat het toen nogal uit de hand gelopen was, nadat het uit de hand gelopen is durfde ik niet meer.
maar nu maakt het me niet zoveel meer uit, zolang het maar niet uit de hand loopt..
stoppen met snijden was moeilijk, ik heb vaak de drang gehad om het te doen maar het toch niet gedaan, en nu dus wel weer. kben gewoon te zwak denk ik..

mijn vriend is al wel eens in aanraking geweest met drugs, een beetje blowen maakt me niet uit eigelijk, ik heb daar geen problemen mee.. (klinkt misschien stom maar het is gewoon zo)
hij werd niet echt kwaad, we hebben nooit echt ruzie gehad maar eerder geirriteerd toen ik zei dat hij teveel drugs gebruikt oid., maar hij is nu aan het minderen want hij wil zelf ook wel overgaan dus dat is wel mooi natuurlijk.
maar ik dnek dat ik bang ben om hem kwijt te raken omdat ik dan bang ben dat ik alles kwijt ben. ofzoiets..
bah..
__________________
RIELEKST!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 20:08
Verwijderd
wat un herkenning...
ik heb ook het gevoel dat ik veeel te veel nadenk en daarom begin met snijden enzow...
tja, het verhaal wat je schrijft herken ik verder niezo, maar het gevoel erbij wel... achja, ben weer vaagjes bezig vandaag... sorry
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 21:54
PiNoW
Avatar van PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
wat un herkenning...
ik heb ook het gevoel dat ik veeel te veel nadenk en daarom begin met snijden enzow...
tja, het verhaal wat je schrijft herken ik verder niezo, maar het gevoel erbij wel... achja, ben weer vaagjes bezig vandaag... sorry
mja, k verorzaak problemen bij mezelf omdat ik teveel nadenk..
ik denk dat personen op een bepaalde manier over me dneken en dat is dan niet zow..vaag..
ik weet niet hoe ik het kan stoppen stoppen met nadenken kan dnek ik niet.. snik..
__________________
RIELEKST!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 22:00
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Hooj Pinow

Het kan helemaal geen kwaad om nadenken, maar de manier waarop je denkt is misschien wel de oorzaak van je shit. Misschien is het heel erg moeilijk voor je om eens iets positiefs over jezelf of je omstandigheden te denken, maar probeer eens als je in de spiegel kijkt of iets dergelijks, niet meteen iets negatiefs te denken maar vorm meteen iets positiefs in je gedachten. Want vaak zijn die negatieve gedachten helemaal niet waar, maar omdat je het makkelijker vindt om jezelf of je omstandigheden negatief af te schilderen, zul je dat eerder doen dan iets verder te denken en er iets positiefs van te maken. Hiermee wil ik helemaal niet zeggen dat je geen problemen hebt, die heb je namelijk wel, maar als je iets positiever tegenover ze gaat staan zul je zien dat het uiteindelijk (echt niet binnen een paar dagen) zal helpen. Ik hoop dat mn tips je kunnen helpen.

*knuffel*

Jenneke
__________________
"ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun"
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 17:26
Verwijderd
Citaat:
CodeName Egg schreef:
Hooj Pinow

Het kan helemaal geen kwaad om nadenken, maar de manier waarop je denkt is misschien wel de oorzaak van je shit. Misschien is het heel erg moeilijk voor je om eens iets positiefs over jezelf of je omstandigheden te denken, maar probeer eens als je in de spiegel kijkt of iets dergelijks, niet meteen iets negatiefs te denken maar vorm meteen iets positiefs in je gedachten. Want vaak zijn die negatieve gedachten helemaal niet waar, maar omdat je het makkelijker vindt om jezelf of je omstandigheden negatief af te schilderen, zul je dat eerder doen dan iets verder te denken en er iets positiefs van te maken. Hiermee wil ik helemaal niet zeggen dat je geen problemen hebt, die heb je namelijk wel, maar als je iets positiever tegenover ze gaat staan zul je zien dat het uiteindelijk (echt niet binnen een paar dagen) zal helpen. Ik hoop dat mn tips je kunnen helpen.

*knuffel*

Jenneke
ik begrijp wel wat je bedoelt, maar (tenminste zow is het bij mij) draaien dus alle gedachtes door elkaar op zown moment positief, negatief, en daar word ik dus zoooow gek van, en dan beginnen daar verkeerde dingen tussen te zitten en wordt ut steeds negatiever tot ik dus alleen nog maar dood wil... nja, is moeilijk uit te leggen... mja, opzich nix mis met denken, maar opz own moment heb je het denken niet meer in de hand zeg maar...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 23:52
PiNoW
Avatar van PiNoW
PiNoW is offline
ik denk niet heel erg negatief over mezelf, het meer een soort van onzekerheid, omdat ik altijd alles zeker wil weten en meestal naar bevestiging zoek..
als ik dat niet heb gekregen dan denk ik heel snel over anderen dat ze over me roddelen en gaan al mijn gedachtes door elkaar en word het steeds erger zeg maar..
ik vind het wel moeilijk om positief te denken maar dat ligt meer aan het moment, als ik bijvoorbeeld een leuke dag gehad heb dan dnek ik veel positiever, hoewel het 'gewone' negatieve er wel is..maar meer op de achtergrond..

ik weet dat het heus niet slecht is om positief te denken ( zo zeggen riagg ventjes en ggd-wijven het ook trouwens, dat het 'geen kwaad kan..')
maar ik kan het gewooon niet, ik denk gewoon teveel, alle gedachtes passen niet meer in mijn hoofd lijkt het wel..

*knuvvel en een kusje trug*

Citaat:
CodeName Egg schreef:
Hooj Pinow

Het kan helemaal geen kwaad om nadenken, maar de manier waarop je denkt is misschien wel de oorzaak van je shit. Misschien is het heel erg moeilijk voor je om eens iets positiefs over jezelf of je omstandigheden te denken, maar probeer eens als je in de spiegel kijkt of iets dergelijks, niet meteen iets negatiefs te denken maar vorm meteen iets positiefs in je gedachten. Want vaak zijn die negatieve gedachten helemaal niet waar, maar omdat je het makkelijker vindt om jezelf of je omstandigheden negatief af te schilderen, zul je dat eerder doen dan iets verder te denken en er iets positiefs van te maken. Hiermee wil ik helemaal niet zeggen dat je geen problemen hebt, die heb je namelijk wel, maar als je iets positiever tegenover ze gaat staan zul je zien dat het uiteindelijk (echt niet binnen een paar dagen) zal helpen. Ik hoop dat mn tips je kunnen helpen.

*knuffel*

Jenneke
__________________
RIELEKST!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 23:53
PiNoW
Avatar van PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
me blackrose schreef:

ik begrijp wel wat je bedoelt, maar (tenminste zow is het bij mij) draaien dus alle gedachtes door elkaar op zown moment positief, negatief, en daar word ik dus zoooow gek van, en dan beginnen daar verkeerde dingen tussen te zitten en wordt ut steeds negatiever tot ik dus alleen nog maar dood wil... nja, is moeilijk uit te leggen... mja, opzich nix mis met denken, maar opz own moment heb je het denken niet meer in de hand zeg maar...
jah, zo is het wel..
*KNUVVOLTJEW VOOR U*
__________________
RIELEKST!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 00:47
Verwijderd
"het snijden is weer begonnen" .. onmacht?

1)
Emotioneel gezien betekent die vriend natuurlijk veel voor je, maar hoe zit het met de toekomst? Als hij zichzelf naar de klote helpt als het ware, is het dan niet verstandiger afstand van hem te doen? Of denk je hem nog te kunnen helpen?

2)
Mjah, wat zal er gebeuren als je niet overgaat? Het probleem is altijd het uitstellen van zaken .. "och, dat doe ik later wel" .. en ineens zijn het nog maar 4 weken. Het is een bekend probleem, zeker als er nog andere dingen door je hoofd spoken..

Neem het jezelf niet kwalijk, heeft weinig nut namelijk. Je kunt enkel proberen te redden wat nog te redden valt, en zo niet .. moet je het jaar maar overdoen.

Onthou, hoe 'gevoelloos' dat ook klinkt: je leeft voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 20:06
PiNoW
Avatar van PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
******** schreef:
"het snijden is weer begonnen" .. onmacht?mja, en onzekerheid denk ik..

1)
Emotioneel gezien betekent die vriend natuurlijk veel voor je, maar hoe zit het met de toekomst? Als hij zichzelf naar de klote helpt als het ware, is het dan niet verstandiger afstand van hem te doen? Of denk je hem nog te kunnen helpen?


ik kan geen afstand van hem doen, ook al is het wel het beste. ik heb erover gedacht om het uit te maken maar ik weet hoe erg hij dat zou vinden.. ik blijf zeker niet bij hem om hem te helpen, als het uit de hand loopt kan hij gaan, hoe gemeen het ook is en hoeveel ik ook van hem hou..
maar misschien kijk ik er dan wel heel anders tegenaan.. wie weet.

2)
Mjah, wat zal er gebeuren als je niet overgaat? Het probleem is altijd het uitstellen van zaken .. "och, dat doe ik later wel" .. en ineens zijn het nog maar 4 weken. Het is een bekend probleem, zeker als er nog andere dingen door je hoofd spoken..

Neem het jezelf niet kwalijk, heeft weinig nut namelijk. Je kunt enkel proberen te redden wat nog te redden valt, en zo niet .. moet je het jaar maar overdoen.


mja, het jaar overdoen.. ik zou dat echt niet willen, kom ik bij al die kleine kinderen in de klas en duurd het weer een jaar langer voor ik van die school af ben..
en het is toch echt mijn eigen schuld..

Onthou, hoe 'gevoelloos' dat ook klinkt: je leeft voor jezelf.
yeah
__________________
RIELEKST!

Laatst gewijzigd op 02-06-2002 om 20:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 21:32
Liefde & Relatie egoïstisch en voor mezelf kiezen?
groovy
3 08-01-2004 23:44
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 15:40
Verhalen & Gedichten [verhaal] Tanja.
Vlooienband
47 12-10-2002 14:15
Liefde & Relatie Wat als het gigantisch op het randje hangt..?
Verwijderd
15 17-04-2002 19:57
ARTistiek verhaal: Laat het niet voor niets zijn...
Kupu
17 04-08-2001 00:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.