Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2010, 16:41
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Dat die er nog niet was!!


Vandaag, ouders die hun kinderen los over de achterbank laten lopen terwijl ze op de snelweg rijden
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Advertentie
Oud 12-06-2010, 18:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Oh, ik had hem volgemaakt
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 12-06-2010, 18:40
Verwijderd
De kat die de snelweg overstak. Keek niet uit, en schoot zo voor mijn auto de weg op. Hallo ABS, hallo vluchtstrook, hallo adrenaline. Dat dat goed afliep is echt een godswonder.
Oud 12-06-2010, 19:04
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Tja, dieren zijn niet ingesteld op verkeer. Dat kan je ze verder ook niet echt kwalijk nemen De hond van onze overburen is een paar weken geleden bij de oversteek vlak bij ons huis onder de trein gekomen voor de ogen van de overbuurvrouw
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 12-06-2010, 19:36
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik heb al geregeld dieren aangereden
Een kat, 2 duiven, een fazant, meerdere ratten.

Close calls:
Geregeld herten, een egel, een hond.

Je schrikt je iedere keer de tering
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 12-06-2010, 19:38
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik heb eens een overstekende mus doodgereden. Op de fiets
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 13-06-2010, 08:00
Verwijderd
Ja, er is een punt waar ik 4 keer per week langsrij, waar ze waarschuwen voor overstekende herten en zwijnen. Dat lijkt me doodeng. Want een hert op je voorruit, lijkt me niet bepaald heel erg feestelijk.

De veluwe staat daar geloof ik wel om bekend jah. Misschien uit voorzorg een bulldozer blad laten monteren op mijn auto...
Oud 13-06-2010, 08:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Gisteren kwam er in een smal kronkelig straatje (30 km zone) een auto tegemoet, midden op de weg. Die reed minstens 50 km/u. Vol op de rem gegaan, en toen paste het net. Als we niet geremd hadden, en als wij zelf harder dan 30 hadden gereden, was het vast tot een botsing gekomen. Idioot.
Oud 13-06-2010, 22:12
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Eigenlijk is dit hele topic het issue. Mensen moeten eens minder aan elkaar gaan ergeren en meer met zichzelf bezig zijn. En elkaar eens de ruimte geven en wat gunnen in het verkeer.

Dat zou enigzins kleven en overige zaken wat meer oplossen. Relativeer de tegenpartij, mochten zij niet toe in staat zijn correct te handelen, zorg dan dat jijzelf dat in iedergeval doet. Zo, dat moest er al een tijdje uit.
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Oud 13-06-2010, 22:18
Verwijderd
Mwa, iedereen heeft ook een andere beleving van wat lomp is. Dat is eerder een probleem dan het zeuren over andermans rijgedrag
Zo voegde ik gisteren voor een boodschappenautootje in waar ik 10m voor terecht kwam en die vrouw vond dat waarschijnlijk asociaal, getuige haar getoeter. Eigenlijk was dat onnodig want ik voegde voor haar in en met een hogere snelheid dan de hare, dus ik liep ook gewoon van d'r weg, maar niet iedereen schat dingen hetzelfde in of ervaart die hetzelfde.
Oud 13-06-2010, 23:25
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Mwa, iedereen heeft ook een andere beleving van wat lomp is. Dat is eerder een probleem dan het zeuren over andermans rijgedrag
Zo voegde ik gisteren voor een boodschappenautootje in waar ik 10m voor terecht kwam en die vrouw vond dat waarschijnlijk asociaal, getuige haar getoeter. Eigenlijk was dat onnodig want ik voegde voor haar in en met een hogere snelheid dan de hare, dus ik liep ook gewoon van d'r weg, maar niet iedereen schat dingen hetzelfde in of ervaart die hetzelfde.
Als jij weet dat de andere een beperkte belevingswereld zou kunnen hebben, kun je je zelf wel gaan afreageren maar je kunt je op dat moment ook realiseren dat je nooit op een dezelfde lijn zit.

Iets meer defensief, zou wat meer begrip op kunnen leveren.
En ik ben van mening dat je rijstijl er ook van gaat verbeteren, en je de mogelijkheid hebt om je inzicht in het verkeer te vergroten.

(Auto + Motorrijder)
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Oud 13-06-2010, 23:59
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Mwa, iedereen heeft ook een andere beleving van wat lomp is. Dat is eerder een probleem dan het zeuren over andermans rijgedrag
Zo voegde ik gisteren voor een boodschappenautootje in waar ik 10m voor terecht kwam en die vrouw vond dat waarschijnlijk asociaal, getuige haar getoeter. Eigenlijk was dat onnodig want ik voegde voor haar in en met een hogere snelheid dan de hare, dus ik liep ook gewoon van d'r weg, maar niet iedereen schat dingen hetzelfde in of ervaart die hetzelfde.
Je liep weg van haar of je liep uit op haar?
Op zich heeft ze wel redelijk gelijk, zelfs als zij maar 80 reed (ik ga ervan uit dat het en auto(snel)weg was) dan is 10 meter amper een halve seconde afstand. Dat is toch wel aan de krappe kant, al dan niet voor een korte duur als je daarna wel uitloopt.

Citaat:
Eigenlijk is dit hele topic het issue. Mensen moeten eens minder aan elkaar gaan ergeren en meer met zichzelf bezig zijn. En elkaar eens de ruimte geven en wat gunnen in het verkeer.

Dat zou enigzins kleven en overige zaken wat meer oplossen. Relativeer de tegenpartij, mochten zij niet toe in staat zijn correct te handelen, zorg dan dat jijzelf dat in iedergeval doet. Zo, dat moest er al een tijdje uit.
Mensen zijn juist genoeg met zichzelf bezig, maar niet op de manier waarop jij op doelt denk ik
Iedereen kan fouten maken en dat is iets wat ik mensen ook niet zo snel zal aanrekenen zolang het niet té grove fouten zijn of er sprake is van duidelijke laksheid, en ruimte geven doe ik ook altijd. Ik vind het zelf ook fijn als ik ergens de ruimte voor krijg. Maar waar ik wel kritiek op heb zijn de mensen die juist te veel met zichzelf bezig zijn; die zichzelf belangrijker achten dan de rest en daarom maar andere weggebruikers die hen in de weg zitten mogen afstraffen, of die zich beter vinden dan de rest en daarom de regels en/of veiligheid aan hun laars lappen en ook vaak niet het gevaar van hun acties inzien

Om een voorbeeld te geven van het ongeduld bij sommige mensen:
Ik stond eens in een bijna stilstaande file op de afrit van de A28 naar de A1 richting Amsterdam en sommig verkeer had niet door dat die file al eerder begon. Dan is het al snel dat er mensen op een vrije rijstrook staan om nog proberen in te voegen op een uitvoegstrook. Vlak voor mij stond iemand ook op die manier, dus het leek mij wel handig om die auto maar in te laten voegen voordat een niet oplettende automobilist er een probleem van maakte.
Kreeg ik getoeter en gebaren van de auto achter mij omdat hij het er niet mee eens was dat hij vijf seconden langer stil moest staan
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 14-06-2010, 07:52
Verwijderd
Ja, dat was inderdaad wel wat krap, maar het ging prima. Bovendien kon ik niet veel anders doen want de rechter-invoegstrook was geen ruimte, die waar ik op reed hield op en achter haar reed een treintje auto's. Tsja, als je dan niet het besef hebt dat het wel eens handig zou kunnen zijn om even een rijstrook op te schuiven dan gooi ik 'm er wel voor met maar 10m ruimte
Oud 14-06-2010, 07:57
Verwijderd
Als ik soms zie dat mensen met totaal andere dingen bezig zijn dan met het verkeer, dan valt bij mij het idee van begrip gewoon weg. Stomme wijven die bezig zijn met make up aanbrengen, achterlijke "zakenmensen" die nog snel een rapportje weglezen, terwijl ze aan te telefoon iemand afblaffen.

Met dat soort idioten op de weg heb ik geen compassie. Want door zo te rijden, hebben zij dat ook niet met anderen.

Bumperklevers idem. (Hoewel mensen in cabrio's dan weer een feestje zijn, want dan zet ik mijn ruitensproeiers aan. Dat vinden ze niet tof )

Voor de rest kan ik echt wel wat van medemensen hebben. En foutjes, daar kan ik op inspelen, en anticiperen. Zoals ik hoop dat anderen dat bij mij doen. Maar grove idioterieen zijn nutteloos en gevaarlijk.
Oud 14-06-2010, 09:30
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Bumperklevers idem. (Hoewel mensen in cabrio's dan weer een feestje zijn, want dan zet ik mijn ruitensproeiers aan. Dat vinden ze niet tof )
.
ik sproei m'n eigen ruiten ook wel als ik de kap eraf heb, merk je niets van door de aerodynamica
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 14-06-2010, 09:35
Verwijderd
Citaat:
ik sproei m'n eigen ruiten ook wel als ik de kap eraf heb, merk je niets van door de aerodynamica
Nee, maar als je ineens iemand anders' sproeivloeistof op je voorruit krijgt dan zorgt dat toch wel voor een schrikeffect bij veel mensen
Oud 14-06-2010, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk is dit hele topic het issue. Mensen moeten eens minder aan elkaar gaan ergeren en meer met zichzelf bezig zijn. En elkaar eens de ruimte geven en wat gunnen in het verkeer.

Dat zou enigzins kleven en overige zaken wat meer oplossen. Relativeer de tegenpartij, mochten zij niet toe in staat zijn correct te handelen, zorg dan dat jijzelf dat in iedergeval doet. Zo, dat moest er al een tijdje uit.
Pluh, het is een forum voor iets. Wat ik niet doe aan middelvingers gooien en toeteren op de weg, kan ik tenminste hier afreageren. Dat zouden sommige van die andere druktemakers ook beter kunnen doen.

En over ruimte geven, daar kan ik me zo aan ergeren, dan laat ik voldoende ruimte open om in te voegen bij een file, maar nee, ze moeten perse nog 10 meter verder kunnen rijden om hem er voor een andere nog tussen te duwen.

Dat wil niet zeggen dat ik nooit asociaal ben, maar ik doe het meestal tenminste niet bewust, waar ik bij sommige anderen soms grondig aan twijfel gezien hun gedrag.
Oud 14-06-2010, 17:44
Verwijderd
jahaaaaaa vandaag weer de obligate bumperklevers achter me. Wat hebben mensen toch...
Ads door Google
Oud 16-06-2010, 12:47
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Situatieschets: ik rijd een knooppunt over en kom achter een vrachtwagen terecht. Nog geen 150m verderop werd er ingevoegd op de A1, dus geen probleem. Vrachtwagen voegt in, ik voeg in. Vervolgens kom ik op het lumineuze idee de vrachtwagen in te halen. Dus richting aan, nog even extra kijken en gaan. De auto achter me dacht daar anders over. Die gaf plankgas en duwde zich nog even naast mij toen ik mijn beweging al ingezet had. Dus ik moest nog even vol op de rem en met een zwieper aan mijn stuur weer achter de vrachtwagen terecht komen.

Ik hoop dat hij genoten heeft van de drie seconden dat hij eerder thuis was.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 17-06-2010, 21:16
Verwijderd
De aap die geen voorrang verleende, terwijl hij toch echt haaientanden had. En daardoor bijna een oma van haar fiets reed.

Hoewel, gister lag er een hond langs de linkerbaan van de a10. Overduidelijk doodgereden. Dat vond ik ook best droevig
Oud 19-06-2010, 00:18
Verwijderd
gottogot. De a7 was vandaag een domein voor zelfmoordenaars in spé... Eerst een vent die zich zonder te kijken met zijn gezinsmiddenklasser, zonder meer vlak voor mijn bumper smeet. En die lamzak had kinderen achterin zitten. Ook een manier om eraf te komen.

De volgende was een Belg in een smart die begon te seinen toen ik een inhaalactie deed, die wél kon. Daar had zelfs nog een vrachtwagen voor gekund. Die vent overschatte zijn eigen auto, en snelheid.

Vervolgens was ikzelf aan de beurt bij die ellendige rotonde bij Joure, waar ik net even te laat in de gaten had dat ik op de verkeerde rijstrook zat, en met wat kunst-, haast-, en propwerk mezelf maar in de goede baan zette...

Op de terugweg was het weer rustig...
Oud 19-06-2010, 07:05
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
vrachtwagen auto erachter, ik daarachter 50 km weg,
vrachtwagen reed 35 en geen inhaalmogelijkheid (middenberm)
dus rustig erachteraan dan maar zucht,
zit er ineens een jong knaapje op zn brommer gigantisch op mn bumper te rijden, hij zat bijna op mn achterbank
dus even niet subtiel de rempedaal ingedrukt zodat meneer toch echt hard moest remmen en daarna heeft hij braaf afstand gehouden

zo'n hekel aan bumperklevers, zeker als je doordat er bv een vrachtwagen rijd zelf gewoon echt niet harder kan, wat heeft het dan voor nut om bij iemand op zn bumer te gaan rijden vraag ik me af?
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Oud 19-06-2010, 10:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Dat was ik, met een niet zo nette inhaalactie...
Er zijn hier redelijk wat 100-wegen in de polders, maar het is erg vervelend als je dan bij het begin van zo'n weg meteen achter een vrachtwagen zit die maar 80 mag/kan. Er is een dubbele doorgetrokken streep en veel bochten, dus weinig overzicht. Gezien ik 2 vrachtwagens met oplegger moest in gaan halen, besloot ik dat risico niet te nemen.
Toen zag mijn oog ineens een afslag naderen en voor zover ik kon zien kon je daar ook gewoon dezelfde weg weer oprijden. Dus toen heb ik even niet zo netjes met 130 de afslag genomen, te hard het kruispunt over gevloven om vervolgens voor de eerste vrachtwagen weer in te voegen.
Er zat inmiddels een aardige file achter de vrachtwagens, die mensen zullen wel gedacht hebben... .
Slechte actie, maar had erg haast
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 19-06-2010, 10:20
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Argh!
Gisternacht reed ik terug van een vriendinnetje, en ze waren op de snelweg aan het werk en er moest dus 70 gereden worden. Nou doe ik dat braaf want 1. ik zou het ook niet tof vinden als ik daar aan het werk was en iederene knalt er veel te hard voor bij en 2. hogere boetes Zit er echt een busje nog geen 3 meter achter mij te drukken! Jezus man. Het was ook enkelbaans door de wegwerkzaamheden dus hij kon me niet passeren ik dacht echt dat ik gek werd. Keertje remmen of mistlicht leverde me alleen groot licht van hem op. Ik word daar zo paranoide van als er iemand zo dicht achter me rijdt... dat jíj nou zo gevaarlijk wil doen vind ik prima, maar betrek mij er niet bij
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 19-06-2010, 10:40
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Argh!
Gisternacht reed ik terug van een vriendinnetje, en ze waren op de snelweg aan het werk en er moest dus 70 gereden worden. Nou doe ik dat braaf want 1. ik zou het ook niet tof vinden als ik daar aan het werk was en iederene knalt er veel te hard voor bij en 2. hogere boetes Zit er echt een busje nog geen 3 meter achter mij te drukken! Jezus man. Het was ook enkelbaans door de wegwerkzaamheden dus hij kon me niet passeren ik dacht echt dat ik gek werd. Keertje remmen of mistlicht leverde me alleen groot licht van hem op. Ik word daar zo paranoide van als er iemand zo dicht achter me rijdt... dat jíj nou zo gevaarlijk wil doen vind ik prima, maar betrek mij er niet bij
Ik ben wel eens stil gaan staan toen remmen / mistachterlicht niet werkte. Dat was alleen niet op de snelweg. Maar toen ik uitstapte om even een praatje te gaan maken met de beste man, ging hij er als een haas vandoor
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Advertentie
Oud 19-06-2010, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Ik ben wel eens stil gaan staan toen remmen / mistachterlicht niet werkte. Dat was alleen niet op de snelweg. Maar toen ik uitstapte om even een praatje te gaan maken met de beste man, ging hij er als een haas vandoor
je kon mijn rijinstructeur wezen... Die heeft dat ook eens gedaan. Toen ik les had. Heeft me laten stoppen, en is een niet zo heel vriendelijk babbeltje gaan maken met de idioot achter me.

Ik ben toen ook maar uitgestapt, om hem van driestere acties te weerhouden. Woest was hij...
Oud 19-06-2010, 11:00
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik heb inderdaad overwogen om gewoon te stoppen en te vragen wat zijn probleem was, maar dan zou ik dus de enige rijstrook blokkeren + help straks is het een of ander agressieve engerd en ik ben dat niet... Ik snap ook niet wat hij wou bereiken, voor mij reden ook nog 3 auto's die ook netjes 70 reden...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 19-06-2010, 11:06
Verwijderd
ik snap ook niet wat die figuren in hun bedrijfsbusjes zo opfokt. Als je ooit interesse hebt in een compleet afgetrapte bus, moet je de gemiddelde Sjaak van bouwbedrijf Krot & Co maar vragen...

Dat ze tijdig thuis willen zijn, snap ik. Maar dat ze als complete malloten menen alles en iedereen aan de kant te kunnen drukken en snijden is soms echt te bezopen voor woorden
Oud 19-06-2010, 11:12
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Waar was dat ergens? Want ik moet morgen over 4 van de 5 snelwegen die af zouden zijn gesloten/hinder hebben wegens wegwerkzaamheden, en ik houd mij ook altijd aan die snelheid. Dan weet ik waar mensen zich over mij kunnen opfokken

Ik heb ook een keer heel erg zin gehad om gewoon uit te stappen en de persoon achter mij eens stevig toe te spreken.
Dat was in Luxemburg ergens; ik stond op een middenstuk tussen de rijstroken in te wachten om af te kunnen slaan naar links, en bij de afrit stond een auto die ook die kant op wilde. Bij het wegrijden was ik iets te fanatiek dus ik viel stil, en moest weer wachten tot er weer een gaatje was. Ondertussen was die auto achter mij al naar voren gereden in de veronderstelling dat ik weg zou rijden, maar nu stond hij dus dwars op die andere rijstrook stil te toeteren en te doen.
Mij is toch echt altijd geleerd zo'n stuk pas op te rijden als hij ook daadwerkelijk vrij is, juist om dit soort dingen te voorkomen. Iets met anticiperen op de foutjes van een ander of zo...
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 19-06-2010, 11:17
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
ik snap ook niet wat die figuren in hun bedrijfsbusjes zo opfokt. Als je ooit interesse hebt in een compleet afgetrapte bus, moet je de gemiddelde Sjaak van bouwbedrijf Krot & Co maar vragen...

Dat ze tijdig thuis willen zijn, snap ik. Maar dat ze als complete malloten menen alles en iedereen aan de kant te kunnen drukken en snijden is soms echt te bezopen voor woorden
Vaak is het ook een kwestie van de vaart erin te willen houden. Busjes willen nog wel eens wat aan de trage kant zijn dus dan is het natuurlijk een wereldramp als je weer eens opnieuw moet optrekken en het gaat niet zo vlot. Sommige vrachtwagens doen hetzelfde; pas op het laatste moment snelheid minderen want o wee als je vaart verliest om een veilige afstand te kunnen houden (!)
Ik heb dat zowel met de Saab als met een aanhanger gehad, bumperklevende vrachtwagens, als ik vanwege drukte of zo gewoon een tijdje achter een andere vrachtwagen bleef. Dan valt zo'n busje in je spiegel nog heel erg mee
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 19-06-2010, 11:18
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Uhm wat is dat de A28? van zwolle richting hoogeveen/meppel

De vaart erin houden was in deze situatie BS het gaat om enkele kilometers 70 rijden, en soms zakte hij wel af naar een wat acceptabelere afstand (nog steeds niet zo ver dat ik prettig vind) maar dan zat hij me zo weer in m'n nek, letterlijk
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 19-06-2010, 11:27
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Uhm wat is dat de A28? van zwolle richting hoogeveen/meppel

De vaart erin houden was in deze situatie BS het gaat om enkele kilometers 70 rijden, en soms zakte hij wel af naar een wat acceptabelere afstand (nog steeds niet zo ver dat ik prettig vind) maar dan zat hij me zo weer in m'n nek, letterlijk
Als er reclame op zo'n ding staat gewoon even een belletje doen naar de baas
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 19-06-2010, 11:27
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Zijn daar óók al wegwerkzaamheden? Ik ga er morgen echt een eeuw over doen om in Breda en Haarlem te komen, nu zijn op nagenoeg elke snelweg wegwerkzaamheden

Mijn voorbeeld is ook meer bij het inrijden op langzamer verkeer, inderdaad Dat is gewoon opdrukken omdat het niet snel genoeg gaat, maar daar maken niet alleen busjes zich schuldig aan. Er zijn genoeg mensen die, als het al een seconde niet snel genoeg gaat, direct gaan lopen drukken of inhalen. Geduld is regelmatig ver te zoeken

Maar het kan ook anders: het hele dorp liep gisteren leeg met bezoekers van een evenement, en ik stond op de afrit van de autoweg. Die stoet auto's bleef maar komen en ik stond er al vijf minuten - en dat zou zeker nog eens tien minuten gaan duren - totdat iemand zo vriendelijk was om even te stoppen en mij even voorrang te verlenen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 19-06-2010, 14:32
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Als er reclame op zo'n ding staat gewoon even een belletje doen naar de baas

Het was nogal donker, dus kon niet zien wat er op het busje stond (ook daar had ik al aan gedacht)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 19-06-2010, 14:54
Verwijderd
Ik heb dat eens gedaan, naar de transportfirma Peter Appel. Die chauffeurs maken de A10 regelmatig onveilig. Letterlijk. Kreeg ik een vent aan de lijn, die zei dat ik niet moest zeiken.

Tijd is geld, en boetes zijn goedkoper dan tijd (en mensenlevens, blijkbaar).
Oud 19-06-2010, 18:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik heb dat eens gedaan, naar de transportfirma Peter Appel. Die chauffeurs maken de A10 regelmatig onveilig. Letterlijk. Kreeg ik een vent aan de lijn, die zei dat ik niet moest zeiken.

Tijd is geld, en boetes zijn goedkoper dan tijd (en mensenlevens, blijkbaar).
Ik ken iemand die in zo'n klein vrachtwagentje rijdt voor z'n baas, maar die heeft inmiddels z'n laatste waarschuwing gekregen anders mag hij dat ding weer inleveren en dan moet hij zelf maar uitzoeken hij hoe zijn werkzaamheden voortzet. En terecht, hij rijdt ook als een mongool met dat ding
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Ads door Google
Oud 19-06-2010, 18:40
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
je kon mijn rijinstructeur wezen... Die heeft dat ook eens gedaan. Toen ik les had. Heeft me laten stoppen, en is een niet zo heel vriendelijk babbeltje gaan maken met de idioot achter me.

Ik ben toen ook maar uitgestapt, om hem van driestere acties te weerhouden. Woest was hij...
Och, ik was niet uit op een vechtpartij o.i.d. maar ik wilde hem wel even laten merken dat ik daar niet zo van gediend ben. Ik ben geen kleine jongen en de kans dat ik groter ben dan een willekeurig ander persoon is vrij groot, klein beetje intimideren is niks mis mee in zo'n geval
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-06-2010, 14:46
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Vanmiddag was er op de route een wielerevenement aan de gang. Stond nergens aangekondigd ofzo, maar ineens moest het hele rijtje auto's stoppen voor de politie, midden op een rotonde. Geen idee waarom, of hoe lang het ging duren, tot een van de automobilisten het ging vragen en het aan een aantal auto's in de buurt vertelde. Daarna mochten we verder en was het bij iedere volgende rotonde hetzelfde liedje. En de bijbehorende auto's in de berm die haaks tussen een rijtje auto's die 50/60 rijden, willen keren op de weg, of fietsers die niet het aparte fietspad nemen maar menen gewoon op de 80-km-weg te kunnen rijden. 't was best spannend op sommige plekken...
Oud 20-06-2010, 15:00
Verwijderd
Ik heb zo een tijdje terug bijna hetzelfde aan de hand gehad, alleen dan met tractoren. 200 tractoren moesten erlangs, dus de politie stond er om dat in goede banen te leiden. Ik ben het uiteindelijk maar gaan vragen, want wij wisten van niks. En de auto's aan de overkant mochten door, alleen wij niet. Shitzooi. Maar goed. Na 20 minuten mochten ook wij gaan rijden.

Het mooie was nog dat de politie zei: Neem een andere weg. Oh ja? De hoofdweg is afgesloten en de politie staat er te controleren dat je er niet zomaar doorrijdt. De alternatieve weg, die wat we nu nemen, is geblokkeerd. Andere alternatieven zijn via het ene dorp, 10 minuten terugrijden en 20 minuten omrijden en de weg via het andere dorp: 10 minuten terugrijden + het dorp waar de tractoren heen moeten. *kuch* hoezo dom?
Oud 20-06-2010, 15:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Sowieso belachelijk dat die lui voorrang krijgen, kan ik me dood aan ergeren .
Een militaire colonne, ok. Een begravenisstoet, ok. Maar wielrenners kunnen ook prima het fietspad gebruiken en traktoren kunnen ze 's nachts ook wel verplaatsen van de ene loods naar de andere (zou niet weten waarom er anders 200 langs zouden moeten).
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-06-2010, 15:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Maar wielrenners kunnen ook prima het fietspad gebruiken
Ja, maar al die volgauto's niet . Ach, het gaat me er niet om dat ze daar de weg niet voor mogen gebruiken, maar ik vind het niet netjes als je dat nergens aankondigt, zodat mensen bewust een andere route kunnen nemen. En de gevaarlijke situaties die tijdens het wachten en na het peleton ontstonden, hadden ze misschien kunnen vermijden door (beter) toezicht en verkeersregelaars in te zetten.
Oud 20-06-2010, 17:12
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Inderdaad, ik was écht kwaad geworden denk ik. Al die wielrenners komen me sowieso de neus uit inmiddels, tijden de Giro was ik hier ook al opgesloten omdat alles afgezet was .
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-06-2010, 17:32
Verwijderd
niet zozeer wegpiraterig als wel heeeel oncharmant en lachwekkend:

ik stond als derde in het rijtje voor het stoplicht te wachten. Nummer 1 was een traag uitziende opel kadett, nummer 2 was een gozertje in een opgefokte subaru impreza. En maar gassen tijdens het wachten. Heel stoer.

Met dat het groen werd gaf die gozer een hengst op zijn claxon om de kadett tot spoed te manen, maar laat hij vervolgens zijn eigen auto afslaan Ik kon het niet laten om ook heel even mijn claxon een tik te geven
Oud 20-06-2010, 17:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
niet zozeer wegpiraterig als wel heeeel oncharmant en lachwekkend:

ik stond als derde in het rijtje voor het stoplicht te wachten. Nummer 1 was een traag uitziende opel kadett, nummer 2 was een gozertje in een opgefokte subaru impreza. En maar gassen tijdens het wachten. Heel stoer.

Met dat het groen werd gaf die gozer een hengst op zijn claxon om de kadett tot spoed te manen, maar laat hij vervolgens zijn eigen auto afslaan Ik kon het niet laten om ook heel even mijn claxon een tik te geven
Hahaha, prachtig
Ik heb zoiets eens gehad toen ik nog een scooter had, standaard ding, ging maar 50km/h. Kwam er bij het stoplicht een opgevoerde schakelbrommer naast me staan die een beetje uit zat te dagen. Met dat het licht op groen sprong liet hij hem ook uitvallen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-06-2010, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Sowieso belachelijk dat die lui voorrang krijgen, kan ik me dood aan ergeren .
Een militaire colonne, ok. Een begravenisstoet, ok. Maar wielrenners kunnen ook prima het fietspad gebruiken en traktoren kunnen ze 's nachts ook wel verplaatsen van de ene loods naar de andere (zou niet weten waarom er anders 200 langs zouden moeten).
Ook een of ander event... Krengen zijn het ^^

Hier op de opleiding is er ook een kerel die met een opgefokte Subaru rijdt. Ik kom hem vaak onderweg tegen: rechts inhalen, geen richting aangeven, pas drukte hij mij nog bijna van de weg af. En toch komen we altijd ongeveer gelijk aan, dus wat het nut ervan is?

Sowieso wielerterroristen die het nodig vinden de hele weg in gebruik te nemen Het apenpakje dat je draagt is geen vrijbrief om te doen wat je wil!
Oud 21-06-2010, 01:24
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
@Qimm: ik reed om 1 uur 's nachts over dat 70km-stuk na Zwolle en ik had nergens last van De auto achter mij - een taxi ook nog eens - hield keurig afstand
Op de heenweg heb ik alleen wel een half uur gewoon compleet stil gestaan vlak voor Zwolle, zonder duidelijke reden...

Het enige wat ik wel verschrikkelijk irritant vond was een tweetal auto's dat op de linkerstrook reed op de A200 Haarlem binnen. En ik moest ook die strook op om de afslag naar de Waardepolder te kunnen nemen. Ze reden iets langzamer dan de max. snelheid maar ik kon ze niet voorbij want dat is rechts inhalen. Ik kon wel langzamer gaan rijden maar dan hinderde ik de auto's achter mij en dat vond ik niet zo netjes. Dus ik kon gewoon die afslag niet nemen Het lullige was ook gewoon dat zij die afslag óók niet namen en dus wezenlijk onnodig links aan het rijden waren. Gelukkig ken ik de weg daar en was het geen ramp dat ik rechtdoor moest, maar erg netjes vond ik het niet.

O, en Haarlem: als ik voor een rood verkeerslicht sta dat op rood blijft staan als de brug open is, zet dan ook het lampje ten teken dat de brug open is even aan en niet pas als de brug weer gesloten is. Heb ik voor niets 10 minuten staan ronken omdat ik niet wist wanneer het groen zou worden

Afgezien van een brommer die door rood licht knalde en twee auto's die bij dat verkeerslicht wel de rijstrook voor rechtsaf volgden maar op het kruispunt er mooi naar links voor langs gingen viel het verder vandaag best mee, en ik heb er toch 625 km opzitten Wel met redelijk wat wegwerkzaamheden.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 21-06-2010, 18:38
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Afgelopen weekend naar Zeeland geweest, en ook daar stomme wielrenners. Dus wij stonden in de rij voor een kruispunt met stoplichten die was afgezet door politiemensen. Rijd er opeens een grijs vw-busje met een rotvaart over de linkerrijstrook terwijl alle mensen waren uitgestapt en een beetje op de weg gingen kijken en kletsen. Drukt hij hem er vlak voor de stoplichten weer tussen, gaat daar opgefokt staan toeteren tot hij uiteindelijk in de strook voor linksaf kan gaan staan. Daar gaat hij nog meer toeteren en opgefokt doen en ja hoor, de politie laat hem erlangs . Maar hij gaat dus wel gewoon rechtdoor hé. Echt kansloos, iedereen staat gewoon te wachten en een beetje kletsen en koekjes eten, komt er zo'n idioot aan die er weer per sé langs wil. Ik hoop gewoon dat er iemand op sterven lag of een vrouw aan het bevallen ofzo...
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 21-06-2010, 18:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Welkom in Zeeland
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 21-06-2010, 18:46
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Elk jaar hetzelfde liedje met die zeeuwen...
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 21-06-2010, 18:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.