Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2013, 10:04
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ja, die kritiek geldt dan dus ook voor de musical.

Hoewel ik heb vernomen dat daar wat meer ademruimte inzit, dat er na dramatische momenten even rust genomen wordt met een instrumentaal intermezzo, in plaats van meteen door te plempen naar het volgende liedje, zoals die vreselijke timer Hooper doet.
Heb je de film uit 1998 gezien? Denk dat die wel wat goed kan maken voor je .
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Advertentie
Oud 27-03-2013, 14:48
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Heb je de film uit 1998 gezien? Denk dat die wel wat goed kan maken voor je .
Nee, dit is mijn eerste kennismaking met het verhaal. Misschien dat ik later eens een andere kijk, maar ik kan niet zeggen dat ik momenteel erg getrokken ben.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 27-03-2013, 16:14
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Thing From Another World

Zowel ideologisch als stylistisch ouderwetse invasiefilm, waarin iedereen in His Girl Friday-lingo praat en de wetenschapper die beweert dat we iets kunnen leren van de communisten buitenaardse wezens op z'n nummer gezet wordt. Kapotschieten die hap!

Gedateerd dus, maar nog steeds fantastisch, met name om de perfect getimede scènes waarin het Ding ergens rondsluipt en je maar zit te wachten tot -ie aan gaat vallen.

8.5/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 29-03-2013, 00:53
Verwijderd
The Boy in the Striped Pyjamas

Verschrikkelijk. Wou eigenlijk dat ik niet gekeken had. En eerlijk gezegd had ik zo'n einde ook niet verwacht, aangezien het tot ver in de film toch best een vrij luchtige (naar omstandigheden) film is.

Het is tot ver in de film allemaal nogal rechtlijning en voorspelbaar. Als je echt wil mierenneuken zou je het zelfs wat lui en onambititeus kunnen noemen, ook omdat dit onderwerp vanuit deze invalshoek sowieso wel op de traanklieren werkt, maar eigenlijk is dat onzin en doe je de film dan tekort. Het is logisch dat het vanuit dit perspectief niet ingewikkelder is dan het is, en ook is het eigenlijk de volle speelduur nooit saai. Prima acteerwerk ook van iedereen.

Maar goed, wel een vreselijk einde. Wist dat het een zielige film was, maar zo erg? Bah. Zelden zo'n nare laatste 10 minuten meegemaakt.

8/10

Laatst gewijzigd op 29-03-2013 om 01:00.
Oud 29-03-2013, 00:56
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Boy in the Striped Pyjamas

Aangrijpend drama over een zoontje van een SS-officier, die met zijn ouders en zusje dichtbij een concentratiekamp gaat wonen waar zijn vader werkt.
Hij maakt daar contact met een jongetje in het kamp, en bij het hek ontmoeten ze elkaar regelmatig.

Naar het einde toe wordt het allemaal erg grimmig (niet dat de film niet al is vanaf het begin) maar omdat je al heel snel aanvoelt waar de film naar toe werkt. Voorspelbaar, maar wel erg pakkend en zielig. Met name de laatste 10 minuten was het gewoon zwijgend toekijken.

Haalt het qua tearjerking niet bij Schindler's List, maar is een goede tweede.

8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 29-03-2013 om 01:01.
Oud 29-03-2013, 00:59
Verwijderd
Ik keek niet zwijgend toe hoor, ik zat van, IK KAN HET NIET MEER AAN! NEE!
Oud 29-03-2013, 22:39
Derezzed
Derezzed is offline
G.I. Joe: Retaliation (IMAX 3D)
Nog steeds niet super, maar vond hem veel vermakelijker dan het eerste deel.
Oud 30-03-2013, 01:44
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Django Unchained

De tweede keer blijkt dat ie helemaal niet te lang is. Er zit eigenlijk geen scène in die eruit had gemoeten. Het lage tempo van veel van de dialoogscènes werkt met voorkennis ook goed om de spanning te verhogen. Mooi voorbeeld van waarom je iedere goede film minstens twee keer moet zien.

9/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 30-03-2013, 21:04
Verwijderd
Matterhorn

Moeilijk om hier iets over te schrijven. Het is in ieder geval een film met een hele hoop sfeer. Dat is voornamelijk te danken aan hoe en waar het gesitueerd is. Het lijkt zich af te spelen in een andere realiteit. Zo werd het me bijvoorbeeld nooit helemaal duidelijk in welke tijd het zich afspeelt. Het gaf het voor mij een soort bevreemdend sfeertje, nog afgezien van het eigenlijke verhaal.

Het verhaal zelf vind ik erg lastig te duiden. Waar het in het begin nog op de lachspieren werkte (het eerste half uur is erg sterk en Ton Kas en René van 't Hof acteren geweldig), gaat het van tragisch naar erg bevreemdend. Ik vond het een goede film door de sfeer en het gevoel die het oproept, maar naar het einde toe vond ik het wat teveel uit de bocht vliegen allemaal. Kan zijn dat Ebbinge wat al te veel hooi op de vork heeft genomen wat betreft symboliek, vervreemding en script. Kan natuurlijk ook dat ik er gewoon te weinig van gesnapt heb en dat de film om herziening vraagt. Iets concreter had ik niet erg gevonden in ieder geval.

7,5/10

Laatst gewijzigd op 30-03-2013 om 21:09.
Oud 30-03-2013, 21:38
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Matterhorn

Sfeervolle, arthousey film die erg langzaam opbouwt. De setting van de film is erg surrëeel, getuige de gedragingen van de personages en andere dorpsbewoners. Alsof de tijd in het dorpje stilgestaan heeft, maar ook alsof het een andere dimensie betreft.
De beweegredenen van de hoofdpersoon om die man in huis te nemen zijn een beetje raar; iemand die zo op zichzelf is, voelt zich blijkbaar ineens gedwongen hem onderdak te verschaffen. Gaandeweg wordt wel duidelijk waarom hij dat deed, al blijft affectie voor Theo een beetje weird.
Waar de film een beetje te absurd wordt, is als hij allerlei dingen gaat doen waar je hem niet voor aanziet, zoals
Spoiler
. Ook de andere personages kon ik soms slecht plaatsen.
Ik weet niet zo goed wat ik na afloop van de film moet denken.

Maar het is wel lekker rustig, en gortdroog, dat heeft de film mee.

6,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 30-03-2013, 23:59
Verwijderd
De Ontmaagding van Eva van End

Een vrij onNederlandse film, ondanks de Nederlandse thema's en dingetjes. Erg Tod Solondz-achtig. Het begint veelbelovend, maar het wordt langzamerhand toch wat minder interessant allemaal. De personages worden allemaal leuk geintroduceerd, maar wat er uiteindelijk met hun personages gedaan wordt valt wat tegen. Zo erg veel gelachen heb ik ook niet.

Ton Kas is wel fenomenaal in deze film. Hoe naturel hij weet te acteren is echt bewonderingswaardig.

7,5/10
Oud 01-04-2013, 20:44
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Vox Populi

Vox Populi is het derde deel van een drieluik, samen met respectievelijk Simon en Sextet, van Eddy Terstall.
Het is sowieso stukken beter dan Sextet, maar haalt het qua humor niet bij Simon. Simon had een lekker volks karakter met dito personages. Vox Populi heeft ook een paar volkse personages (waaronder een prachtrol van Ton Kas) maar maakt het niet het hoofdonderdeel van de film; het politieke strijdtoneel staat hier op de voorgrond. Daar zit een hoop karikaturale, simplistische beeldvorming bij, maar het kijkt wel lekker weg.
Hoewel Ton Kas en Tom Jansen de film goed overeind houden, is de rest van de cast minder bedeeld qua talent.

7/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 04-04-2013, 01:14
Verwijderd
Scoop

Ik weet niet wat het is, maar de laatste jaren houdt Woody nogal van magisch realisme als ik het zo kan noemen, en ik vind het een niet erg geslaagde stijlmove.

Scarlett Johansson is bovendien nogal een miscast. Ze houdt zich aardig staande, maar erg consequent is haar rol nooit. Het valt mee dat Woody zelf een grote rol heeft, dat maakt het voor mij als fan van hem als acteur nog kijkbaar.

Het verhaaltje is eigenlijk vanaf het begin al knullig en irritant en belangrijkste is misschien nog wel dat het je geen seconde interesseert hoe het precies zit, behalve dan misschien tegen het einde.

Nja. Er zitten wat geslaagde grappen in, en Woody maakt het met zijn gebruikelijke performance kijkbaar, want zonder hem was het al helemaal niks geweest.

5,5/10
Oud 04-04-2013, 01:15
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Scoop

Qua plot erg slecht en oppervlakkig, maar de typische Woody-humor en de aanwezigheid van Woody zelf waren een grote plus. Daardoor blijft de film kijkbaar.
Scarlett Johansson was wel erg slecht. Niet dat ze een slecht actrice is, maar ze is heel erg een miscast; ze kan gewoon geen nerdy journalistentypje spelen, daar is ze inmiddels veel te sexy celeb voor. Wel goeie tieten though.

6,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 04-04-2013, 13:45
Verwijderd
Ringu 5/10

Tegen verwachtingen in vond ik het een veel zwakkere versie van de Amerikaanse remake. Dat, of de ondertiteling was zwaar knudde. The Ring was in mijn ogen op alle vlakken beter.
Oud 04-04-2013, 13:58
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Behalve natuurlijk op kwalitatief vlak.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 04-04-2013, 19:16
Verwijderd
Met name op kwalitatief vlak blijft japan ver achter.

In ieder geval in deze. Voor de rest zijn de amerikaanse remakes voor zover ik weet allemaal ondergeschikt. In deze echter kan ik geen enkele goede reden bedenken waarom Ringu beter zou zijn.

Maar licht vooral toe.
Oud 04-04-2013, 19:51
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Nou, The Ring gaat voornamelijk veel te ver in het belichten van dat Samara-personage. Ze laten haar gezicht zien, ze geven haar een verhelderde achtergrond en nemen het tragische aspect volledig weg door haar puur slecht te maken. Dat zijn niet per se slechte keuzes, maar de schrijver pakt het verkeerd (en m.i te Amerikaans-uitleggerig) aan. Er is daardoor wat mij betreft geen fatsoenlijke suspense.

De cinematografie is natuurlijk wel mooi en spookachtig, hoewel dat tactische blauwe filter volgens mij zelfs in die tijd al een groot horrorcliché was. Maar goed, het is allemaal vrij aardig om te zien. Toch vind ik die klinische beelden (in combinatie met de eveneens betere score) in Ringu veel effectiever in het veroorzaken van onderhuidse spanning en het gevoel dat er iets op de achtergrond zit te lurken ofzo. Mja, The Ring had dat niet of gewoon veel minder. Kan trouwens ook komen door de vele nieuwe scenes, die meestal niets toevoegen en vaak zelfs afbreuk doen aan het verhaal.

Eigenlijk zijn alleen de schrikeffecten in The Ring effectiever dan in het origineel. En vooruit, als je niet tegen de moderne Japanse benadering van acteren kunt, ook de acteurs. Maar dan heb je ook alles wel gehad.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 05-04-2013, 11:08
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Het meest storende aan de remake vind ik nog de finale. Het feit dat er middenin de climax opeens geknipt wordt naar Naomi Watts in een auto, bewijst dat Verbinsky horror gewoon niet begrijpt. Een waardeloze poging spanning te injecteren in een scène die puur om angst zou moeten draaien. Nog los van die waardeloze special effects.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 05-04-2013, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Nou, The Ring gaat voornamelijk veel te ver in het belichten van dat Samara-personage. Ze laten haar gezicht zien, ze geven haar een verhelderde achtergrond en nemen het tragische aspect volledig weg door haar puur slecht te maken. Dat zijn niet per se slechte keuzes, maar de schrijver pakt het verkeerd (en m.i te Amerikaans-uitleggerig) aan. Er is daardoor wat mij betreft geen fatsoenlijke suspense.
Ik vond de amerikaanse uitleg juist stukken fijner. In de jappenversie wordt het plot nauwelijks uitgelegd maar krijgen die dude en moeder opeens visioenen die meer duidelijkheid zouden moeten brengen. De amerikaanse versie doet juist iets meer z'n best om dat zonder "magie" uit te leggen.

Kijk je een scene waar weinig logisch aan is, opeens krijg je een visioen voor je kiezen en weten de hoofdpersonen precies wat ze moeten doen. En dat een stuk of 5 keer in de film. Mja.
Citaat:
De cinematografie is natuurlijk wel mooi en spookachtig, hoewel dat tactische blauwe filter volgens mij zelfs in die tijd al een groot horrorcliché was. Maar goed, het is allemaal vrij aardig om te zien. Toch vind ik die klinische beelden (in combinatie met de eveneens betere score) in Ringu veel effectiever in het veroorzaken van onderhuidse spanning en het gevoel dat er iets op de achtergrond zit te lurken ofzo. Mja, The Ring had dat niet of gewoon veel minder. Kan trouwens ook komen door de vele nieuwe scenes, die meestal niets toevoegen en vaak zelfs afbreuk doen aan het verhaal.
Ik had dat gevoel helemaal niet bij ringu. Ik vond het een tamelijk matte film voor Japanse 'horror'. De sfeer vond ik wederom in de Amerikaanse versie veel beter. Wat jij beschrijft vind ik júist voor de amerikaanse versie tellen.
Citaat:
Eigenlijk zijn alleen de schrikeffecten in The Ring effectiever dan in het origineel. En vooruit, als je niet tegen de moderne Japanse benadering van acteren kunt, ook de acteurs. Maar dan heb je ook alles wel gehad.
Nee. De japanse acteurs waren prima (hoewel overstemd door de amerikaanse). Daar lag het wat mij betreft niet aan.
Citaat:
Het meest storende aan de remake vind ik nog de finale. Het feit dat er middenin de climax opeens geknipt wordt naar Naomi Watts in een auto, bewijst dat Verbinsky horror gewoon niet begrijpt. Een waardeloze poging spanning te injecteren in een scène die puur om angst zou moeten draaien. Nog los van die waardeloze special effects.
? De special effects zijn prima en een hele verbetering met het lamme -inzoomen en grijs worden- van de Japanse versie. Die bepaalde scene kan ik me niet herinneren maar ik vind het juist overall er stukken beter uit zien. Ook het hele 'uit de tv komen' ziet er gewoon stukken beter uit t.o.v. Japan.

En het einde van Ringu vond ik juist zeer zwak. Ik was ook sterk verrast toen de aftiteling opeens in beeld kwam.
Oud 05-04-2013, 13:33
Verwijderd
Valentino afgelopen weekend gezien



was opzich wel een leuke film, een van de weinige nederlandse films waar ik af en toe om heb moeten lachen. Humor is leuk het verhaal had op sommige stukken wel iets beter gekunt en het einde ging wel heul snel..

prima filmpie om een deel van de avond mee door te komen
Oud 05-04-2013, 18:11
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
The place beyond the pines

Dikke meh!
Spoiler


6 Voor eerste uur.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 05-04-2013, 19:39
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
? De special effects zijn prima en een hele verbetering met het lamme -inzoomen en grijs worden- van de Japanse versie.
Dat shot is inderdaad nogal cheesy.
Citaat:
Die bepaalde scene kan ik me niet herinneren maar ik vind het juist overall er stukken beter uit zien. Ook het hele 'uit de tv komen' ziet er gewoon stukken beter uit t.o.v. Japan.
Dat moment in de Japanse versie, daar valt qua special effects niets aan te verbeteren; zo ziet het er gewoon uit als iemand uit een tv komt. De Amerikaanse versie gooit er overbodige CGI in, en besteedt daarnaast veel te veel aandacht aan de zombie-make-up van 't kind. Maar het ergste is dat die hele scène gewoon gemonteerd is als een actiethriller. Die scène alleen maakt duidelijk dat The Ring een horrorfilm is voor mensen die niet van het genre houden.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 06-04-2013, 01:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
The Avengers

Aaaaaaweeeesoooooomeeee! Goeie actie, goeie humor, prima verhaal (ik vond het prima te volgen zonder de losse films te kijken). Fijne acteurs, was vooral blij met Mark Ruffalo, ik vind hem een prettige acteur. En ik heb nu enorm zin om wel alle films te kijken, met name Thor
Ja, supertof, kan hem iedereen aanraden.

9/10
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-04-2013, 09:33
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Scarlet Street (1945)

Fritz Lang mag met recht één van de beste regisseurs aller tijden genoemd worden, want met Metropolis en M heeft hij twee van de meest baanbrekende films ooit gemaakt en de weg geopend voor de moderne cinema.

Ook met Scarlet Street heeft hij zien een geweldige film afgeleverd. Een heerlijke duistere noir waarin geen enkel personage volledig goed is. Het samenspel tussen Edward G. Robinson en Joan Bennett is heerlijk, zoals het in een goede film in dit genre hoort.

8,5/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 06-04-2013, 11:51
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Casablanca

Zo'n film waaraan alles klopt; een universeel verhaal over moed en opoffering met romantiek, spanning en mysterie, boeiende en complexe personages, Bogart en Bergman op hun best en een perfect gestructureerd script. De film vliegt voorbij en dan wil je hem meteen nog een keer zien.

Heb ik ook gedaan, met uitstekend audiocommentaar van Roger Ebert; . Ebert prikt trouwens een aantal enorme gaten in het plot, die me op hadden moeten vallen, maar dat totaal niet deden; dat bewijst maar weer hoe fantastisch de film is.

10/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 06-04-2013, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Dat moment in de Japanse versie, daar valt qua special effects niets aan te verbeteren; zo ziet het er gewoon uit als iemand uit een tv komt.
Speculatie!
Citaat:
De Amerikaanse versie gooit er overbodige CGI in, en besteedt daarnaast veel te veel aandacht aan de zombie-make-up van 't kind. Maar het ergste is dat die hele scène gewoon gemonteerd is als een actiethriller. Die scène alleen maakt duidelijk dat The Ring een horrorfilm is voor mensen die niet van het genre houden.
Ik ben dol op het genre, dol op japanse horror, maar toch vind ik die scene in The Ring beter. De CGI is compleet niet storend tenzij je echt zeikt om het zeiken.

Maargoed, lets disagree to agree.
Oud 06-04-2013, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Ik ben dol op het genre, dol op japanse horror, maar toch vind ik die scene in The Ring beter. De CGI is compleet niet storend tenzij je echt zeikt om het zeiken.
Ik heb beide versies pasgeleden nog gekeken en ik vind ook de scene in The Ring beter. Als je jaren in een waterput hebt liggen drijven vind ik het nogal tegenstrijdig dat je er nog als een niet-rottend mens met droge, geföhnde haren en schone kleren uit kunt kruipen. Daarnaast heb ik persoonlijk nog nooit iemand uit mijn tv zien kruipen, dus ik zou niet weten hoe dat er in het echt uitziet.

Edit; Ik moet wel toegeven dat ik het gaaf vind wat ze in Ringu met haar nagels hebben gedaan, ik kreeg wel even kippenvel toen ik die nagelloze vingers zag.

Spoiler

Laatst gewijzigd op 06-04-2013 om 13:19.
Oud 06-04-2013, 13:18
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Casablanca

Zo'n film waaraan alles klopt; een universeel verhaal over moed en opoffering met romantiek, spanning en mysterie, boeiende en complexe personages, Bogart en Bergman op hun best en een perfect gestructureerd script. De film vliegt voorbij en dan wil je hem meteen nog een keer zien.

Heb ik ook gedaan, met uitstekend audiocommentaar van Roger Ebert; . Ebert prikt trouwens een aantal enorme gaten in het plot, die me op hadden moeten vallen, maar dat totaal niet deden; dat bewijst maar weer hoe fantastisch de film is.

10/10
Amen. Met als noot dat de transfer naar BluRay subliem gedaan is.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 06-04-2013, 13:25
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik heb beide versies pasgeleden nog gekeken en ik vind ook de scene in The Ring beter. Als je jaren in een waterput hebt liggen drijven vind ik het nogal tegenstrijdig dat je er nog als een niet-rottend mens met droge, geföhnde haren en schone kleren uit kunt kruipen.
Als je jaren in een waterput hebt gelegen, heb je sowieso geen vlees aan je botten.

Maar goed, Sadako/Samara's verschijning aan het einde van de film is moet dan ook niet haar lichaam op dat moment voorstellen; ze is een geest, geen zombie.

Citaat:
De CGI is compleet niet storend tenzij je echt zeikt om het zeiken.
Het is een combinatie van factoren; de CGI is een detail, storender zijn het camerawerk en vooral de montage. Dat maakt die scène in mijn ogen het werk van een amateur die geen idee heeft hoe je een horrorfilm schiet.

Citaat:
Maargoed, lets disagree to agree.
Eens.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 06-04-2013, 13:43
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Hausu

Meestal maken cultfilms die bekend staan als krankzinnig hun reputatie niet helemaal waar, maar deze doet dat wel. Wat een gekkigheid. De hoofdpersonen zijn zeven meisjes: een mooie, genaamd Angel; een dromerige, genaamd Fantasy; een muzikale, genaamd Melody; eentje die van schoonmaken houdt, genaamd Sweetie; een dikke, genaamd Mac; een slimme, genaamd Prof; en eentje die goed kan vechten, genaamd Kung Fu. De Amerikaanse invloed is wel duidelijk.

De eerste helft is een kruising tussen een televisiedrama en een goedkope reclame. Later worden invloeden van Jean-Luc Godard zichtbaar, en zijn er ook momenten die doen denken aan Terry Gilliams animaties en aan latere horrorkomedies als Evil Dead 2.

8/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 06-04-2013, 16:17
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
G.I. Joe 2 nogiets in Imax 3D

Het plafon was donker grijs met kleinen gaten erin en om de vier panelen zat er een lamp.
__________________
Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.
Oud 06-04-2013, 20:30
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 06-04-2013, 23:37
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
I Love You, Man

Nou, ik verwachtte op zich wel iets beters dan dit. Het begon nog wel oke, maar Paul Rudd speelt zo'n overdreven socially awkward penguin dat het irritant wordt. Segel is op zich wel oke, maar in een film zonder plot krijgt ook hij het nogal moeilijk om de film overeind te houden.

Tel daarbij de extreem domme kots- en hondenpoepgrappen op, en je hebt zo'n typische 'komedie' die breinloze tieners misschien nog net leuk vinden. Ik ben echter geen tiener meer, dus meh.

4,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 07-04-2013, 21:31
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Zero Dark Thirty

Nogal saaie propaganda voor het martelen van staatsvijanden.

Prima rol van Chastain, maar het kon me niets schelen wat er met haar personage gebeurde. Slordig gestructureerd verhaal met veel saaie praatscènes (en gebruik van de term deductie waar inductie bedoeld wordt).

En mja, zo'n pro-marteling-standpunt, dat is toch problematisch.

4/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 08-04-2013, 14:35
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik vond het eigenlijk vrij ambigu; qua standpunt. Het werd mijnsinziens meer gebracht als "we laten het zien, want het gebeurde, kom zelf maar met een mening of het goed of fout is". Maar dat is mijn interpretatie natuurlijk.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-04-2013, 19:02
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
ik vond het eigenlijk vrij ambigu; qua standpunt. Het werd mijnsinziens meer gebracht als "we laten het zien, want het gebeurde, kom zelf maar met een mening of het goed of fout is". Maar dat is mijn interpretatie natuurlijk.
Mja, maar moreel neutraal tegenover marteling staan is eigenlijk al een soort goedkeuring. Zeker als je beweert dat het ontegenzeggelijk werkt, wat absoluut niet zeker is.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 08-04-2013, 20:55
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
The good, the bad and the ugly

Eindelijk gezien hoor

10/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 09-04-2013, 22:44
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
28 Weeks later

Krachtig verhaal dat goed te volgen is. Je voelt de spanning bij en de angst van de hoofdpersonen, en ondervind hun drang om te overleven aan den lijve. Zitten een paar onverwachte verassingen in, wat het verhaal telkens weer een andere wending geeft.

Mooie film.

9/10
Oud 13-04-2013, 01:14
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Avondje Imagine filmfestival:

Warm Bodies
Op zich een leuk concept, een zombie met gevoel en zelfbewustzijn. De film begint al meteen grappig, met de voice-over van de hoofdpersoon over zijn leventje als zombie.
Dan ontmoet hij een schone blondine en wordt hij verliefd. Als zij over de schok heen is, begint ze ook aan hem te hechten, maar vanaf daar zakt de film een beetje in. De grappen worden flauwer, de verhaallijn wordt suffer en voorspelbaarder.
Spoiler
.

Gooit hoge ogen op het festival (nu nr 1 qua audience votes) maar het is geen topfilm.

6,4/10

Wolf Children
Aandoenlijke anime over een broertje en zusje die dankzij de genen van wijlen hun vader kunnen morphen in een wolf. In plaats van een avonturenfilm (wat je zou verwachten) is dit meer een coming of age-film, met een rustig voortkabbelend verhaallijntje. Op zich gebeurt er niet heel veel spannends; de film moet het meer hebben van de schattige kindjes die rare capriolen uithalen.
De film duurt wel net iets te lang.

6,9/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 13-04-2013, 09:43
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wolf Children
Aandoenlijke anime over een broertje en zusje die dankzij de genen van wijlen hun vader kunnen morphen in een wolf. In plaats van een avonturenfilm (wat je zou verwachten) is dit meer een coming of age-film, met een rustig voortkabbelend verhaallijntje. Op zich gebeurt er niet heel veel spannends; de film moet het meer hebben van de schattige kindjes die rare capriolen uithalen.
De film duurt wel net iets te lang.

6,9/10
Hm, daar heb ik je gemist. Ik vond hem trouwens wel een 8/10 waard.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 13-04-2013, 11:28
Verwijderd
009 RE: Cyborg

Wel leuk om een Anime in 3D te zien. Verhaal was niet echt super. 6/10

Rurouni Kenshin

Erg gaaf. Anders dan de gemiddelde samurai film. 8/10
Oud 15-04-2013, 09:28
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Stoker 7/10

Ja, prima. Vond het wel wat Hitchcockiaans aandoen. Vond Kidman en Goode soms net iets te overdreven in hun rollen en alles zag je van te voren ook wel aankomen, maar al met al een aardig totaalplaatje en voor Park's doen relatief weinig smerigheid.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 15-04-2013, 10:18
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Stoker 7/10

Ja, prima. Vond het wel wat Hitchcockiaans aandoen.
Het is dan ook een vrije remake van Shadow of a Doubt.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 15-04-2013, 22:09
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hm, daar heb ik je gemist. Ik vond hem trouwens wel een 8/10 waard.
Ah Wij kwamen eigenlijk net uit diezelfde zaal gelopen (de vorige film was net afgelopen), en konden meteen weer aansluiten in de lange rij die begon bij de bar. Misschien dat jij toen al bij de deur stond?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 16-04-2013, 23:44
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Het is dan ook een vrije remake van Shadow of a Doubt.
Ah, dat wist ik niet; heb Shadow of a Doubt ook nooit gezien. Maar nu ik wat wikipedia-lees ben ik wel benieuwd. Schouderklopje voor mezelf dat ik de link legde.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 17-04-2013, 10:18
Verwijderd
Let the right one in

9/10

Erg goed verhaal en zeker één van de beste films in zijn genre.
Oud 17-04-2013, 20:18
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
de remake of het origineel?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 17-04-2013, 21:21
Verwijderd
Citaat:
de remake of het origineel?
Het origineel. Heb de trailer van de remake gekeken, maar alleen daaruit was al af te leiden dat de film hele andere intenties heeft dan het origineel. Misschien ga ik hem nog wel eens kijken though, gewoon om te vergelijken
Oud 17-04-2013, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Het origineel. Heb de trailer van de remake gekeken, maar alleen daaruit was al af te leiden dat de film hele andere intenties heeft dan het origineel. Misschien ga ik hem nog wel eens kijken though, gewoon om te vergelijken
Die andere intenties zijn mij ontgaan. Ik vind het een aardige remake; gritty zoals het origineel en ook een goede casting. Geen Nutella-gezinnetjes, bijvoorbeeld. De verschillen vond ik vooral in details zitten, zoals
Spoiler
. Nou, daar kan ik wel mee leven. De essentie van de film vind ik dan ook in de remake niet verschillen van het origineel.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ellie's friend
lunatheawesome
2 25-02-2012 19:31
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 6
AJMouse
500 22-08-2004 07:25
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 5
AJMouse
500 14-07-2004 01:03
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 4
AJMouse
500 17-05-2004 18:33
Films, TV & Radio AJMouse's Premières - Week 16: Kill Bill: Vol. 2 (en meer)
AJMouse
7 26-04-2004 13:11
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.