Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2018, 10:05
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Tomorrowland is een luxefestival als ze zoiets zoekt.

Lijkt me echt zo'n festival waarbij mensen meerdere "outfits" meeslepen om zich drie keer per dag om te kleden.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Oud 24-07-2018, 10:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Aww, de beste vriendin van mij oma stuurt met net een appje om me succes te wensen met m'n tentamen vandaag. Vind ik lief!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 24-07-2018, 10:56
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Aww, de beste vriendin van mij oma stuurt met net een appje om me succes te wensen met m'n tentamen vandaag. Vind ik lief!
Lief! En succes vandaag!
Oud 24-07-2018, 11:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Lief! En succes vandaag!
Thanks!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 24-07-2018, 19:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je verhuist, moet je dan een nieuw kentekenbewijs aanvragen? Krijg je problemen met bijvoorbeeld je verzekering als je adres bij de verzekering en kentekenbewijs niet hetzelfde is? Moet ik ook een nieuwe groene kaart krijgen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-07-2018, 21:14
Verwijderd
Hmm, volgens mij heb ik dat toentertijd niet hoeven doen. Dat ging automatisch? Maar dit weet ik nu ook niet meer zeker
Oud 24-07-2018, 21:15
Verwijderd
https://www.rdw.nl/particulier/voert...kentekenbewijs

automatisch dus
Oud 24-07-2018, 21:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dankje
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-07-2018, 21:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb komende maand een full frame camera te leen van een kennis en het is echt geweldig

Mocht ook direct wat lenzen meenemen om uit te proberen en heb bij het ophalen bijna een uur staan kletsen met zijn dochter die ongeveer mijn leeftijd heeft en die ik daarvoor nog niet kende. Zij studeert in Rotterdam dus we hebben al afgesproken om na de vakantie nog een keer af te spreken. Life is good
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 24-07-2018, 22:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat is een full frame camera?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-07-2018, 22:04
Verwijderd
Oh cool!

Hoe ging je tentamen?
Oud 24-07-2018, 22:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat is een full frame camera?
De sensor is groter, waardoor hij meer licht vangt en diepte heel mooi weergeeft. Ik maakte ff snel een foto van Luna en het was direct al mooi.

Ik twijfel al een tijdje over de aanschaf van een full frame camera, ik fotografeer steeds meer betaalde opdrachten en dan vind ik ook dat je goede kwaliteit moet kunnen leveren, en full frame helpt daar zeker bij. Maar de prijs hield me tegen, dus nu even uitproberen en ervaren dat het de upgrade waard is is super!

Citaat:
Oh cool!

Hoe ging je tentamen?
Ik durf er niet zoveel over te zeggen. De helft van de vragen kon ik zo maken, de andere helft vond ik lastiger/ moest ik best wat van gokken. Met gok kans correctie kan het cijfer dus nog weleens tegenvallen... Al hoop ik heel hard dat ik het wel gehaald heb, want het is mijn laatste tentamen van m'n bachelor.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 24-07-2018, 22:09
Verwijderd
Duimen!
Oud 25-07-2018, 06:06
Verwijderd
Citaat:
Als je verhuist, moet je dan een nieuw kentekenbewijs aanvragen? Krijg je problemen met bijvoorbeeld je verzekering als je adres bij de verzekering en kentekenbewijs niet hetzelfde is? Moet ik ook een nieuwe groene kaart krijgen?
Natuurlijk niet.

Overigens heb ik n paar jaar terug mn kentekenbewijs omgezet in n pasje. Veel handiger.

Groene kaart heb ik nooit bij me. Moet ik uitprinten en ik ga geen printer kopen ervoor.
Oud 25-07-2018, 06:09
Verwijderd
Citaat:
De sensor is groter, waardoor hij meer licht vangt en diepte heel mooi weergeeft. Ik maakte ff snel een foto van Luna en het was direct al mooi.

Ik twijfel al een tijdje over de aanschaf van een full frame camera, ik fotografeer steeds meer betaalde opdrachten en dan vind ik ook dat je goede kwaliteit moet kunnen leveren, en full frame helpt daar zeker bij. Maar de prijs hield me tegen, dus nu even uitproberen en ervaren dat het de upgrade waard is is super!
Volgens mij verkoopt een vriend zijn camera. Althans advertentie staat nog op mn facebook (maar geen prijs).

Nikon D750.

Kan 't navragen?

Laatst gewijzigd op 25-07-2018 om 06:40.
Oud 25-07-2018, 06:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Volgens mij verkoopt een vriend zijn camera. Althans advertentie staat nog op mn facebook (maar geen prijs).

Nikdon D750.

Kan 't navragen?
Ik ben team Canon, dus liever niet
Ik ben opgegroeid met Canon en heb er lenzen en een flitser voor, dus dan stap je niet zo snel meer over.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-07-2018, 06:23
Verwijderd
Behalve dan dat canon dood moet.
Oud 25-07-2018, 06:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Behalve dan dat canon dood moet.
Why?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-07-2018, 06:25
Verwijderd
Omdat ze echt met afstand de kutste printers op aarde maken om in een netwerk te hangen.
Oud 25-07-2018, 06:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Omdat ze echt met afstand de kutste printers op aarde maken om in een netwerk te hangen.
Kunnen we dan alsjeblieft alleen die afdeling van het bedrijf iets aandoen? Op camera-gebied maken ze namelijk prima spul

Printers zijn sowieso ondingen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-07-2018, 06:40
Verwijderd
Citaat:
Omdat ze echt met afstand de kutste printers op aarde maken om in een netwerk te hangen.
Hier ben ik het mee eens.
Oud 25-07-2018, 06:41
Verwijderd
Citaat:
Printers zijn sowieso ondingen.
En dit ja.
Oud 25-07-2018, 06:41
Verwijderd
Citaat:
Ik ben team Canon, dus liever niet
Ik ben opgegroeid met Canon en heb er lenzen en een flitser voor, dus dan stap je niet zo snel meer over.
Fanboy
Oud 25-07-2018, 06:42
Verwijderd
Ik print hooguit 1x per jaar iets. En elke keer dat dat oude beest dat moet doen moet ik 5x reinigen voor ik er iets uit krijg. En dan is de inkt ook al voor 80% op.
Oud 25-07-2018, 06:45
Verwijderd
Citaat:
Kunnen we dan alsjeblieft alleen die afdeling van het bedrijf iets aandoen? Op camera-gebied maken ze namelijk prima spul

Printers zijn sowieso ondingen.
Nog steeds wint Nikon dan.
Oud 25-07-2018, 06:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Fanboy
Fangirl

Citaat:
Nog steeds wint Nikon dan.
Op basis van...?

Ik denk dat elk camera merk wel z'n voor- en nadelen heeft. Sommige mensen vinden Canon-kleuren mooier dan Nikon-kleuren, het is net wat je belangrijk vindt. Sony doet het op het moment ook heel goed als camera producent, al heb ik voorlopig nog geen plannen om over te stappen.

Veel mensen in mijn omgeving gebruiken Canon dus qua spullen kunnen (uit)lenen is dat ideaal. De body die ik nu geleend heb kunnen mijn eigen batterijen weer in, bijvoorbeeld. En toevallig werken veel van mijn favoriete fotografen ook met Canon. In principe kan je natuurlijk met elke camera goede foto's maken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-07-2018, 07:05
Verwijderd
Kleuren is iets wat je gewoon kan meten en meer te maken heeft met de display als je het hebt over dergelijke camera's. Bij canon werkt alles gewoon contraintuitief voor mij.
Oud 25-07-2018, 07:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Kleuren is iets wat je gewoon kan meten en meer te maken heeft met de display als je het hebt over dergelijke camera's. Bij canon werkt alles gewoon contraintuitief voor mij.
Kleuren zoals ze vastgelegd worden. Maak dezelfde foto met een Canon en een Nikon, houdt dezelfde instellingen aan en op je computer en in print ga je gewoon kleurverschillen zien. Dat kan je natuurlijk aanpassen in je nabewerking, maar dat verschil is er wel degelijk.

Ik hoor juist van veel mensen dat ze Canon toegankelijker vinden dan Nikon, qua instelgemak enzo. Grappig dat jij dat precies andersom ervaart.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-07-2018, 07:55
SummerAnoniem
Avatar van SummerAnoniem
SummerAnoniem is offline
Ik ben kleurenblind ;(
__________________
A true friend is someone who sees the pain in your eyes while everyone else believes the smile on your face.
Oud 25-07-2018, 09:17
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Printers zijn sowieso ondingen.
Sinds ik een Brother heb, ben ik uiterst tevreden over mijn printer
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-07-2018, 09:20
Verwijderd
Jongens, bij de belastingdienst of post zijn het prutsers. Ik krijg post van de belastingdienst standaard die of vier weken na de dagtekening. Vrij vervelend, aangezien het ook in betalingen gaat en data waarop het geld binnen moet zijn. Als ik die brieven krijg, zijn er dan nog maar een paar dagen voor ik moet betalen, in plaats van een paar weken. Bij de belastingdienst zeggen ze "ja, hier in het systeem staat dat die wel echt p die datum verzonden is" dus daar heb ik niks aan. Bij mij weten zijn de brieven van de belastingdienst de enige die zo'n onverklaarbare vertraging hebben. Enig idee wat ik kan doen om te zorgen dat die shit op tijd komt?
Oud 25-07-2018, 09:31
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik ben kleurenblind ;(
Mijn broertje ook vrij stevig. Ik misschien licht. Totaal niet erg joh.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 25-07-2018, 09:57
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Jongens, bij de belastingdienst of post zijn het prutsers. Ik krijg post van de belastingdienst standaard die of vier weken na de dagtekening. Vrij vervelend, aangezien het ook in betalingen gaat en data waarop het geld binnen moet zijn. Als ik die brieven krijg, zijn er dan nog maar een paar dagen voor ik moet betalen, in plaats van een paar weken. Bij de belastingdienst zeggen ze "ja, hier in het systeem staat dat die wel echt p die datum verzonden is" dus daar heb ik niks aan. Bij mij weten zijn de brieven van de belastingdienst de enige die zo'n onverklaarbare vertraging hebben. Enig idee wat ik kan doen om te zorgen dat die shit op tijd komt?
Volgens mij lopen ze daar te prutsen ja. Ik krijg de laatste tijd juist brieven van hen binnen een paar dagen voor de dagtekening die op de brief staat
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-07-2018, 10:05
Verwijderd
Belastingdienst (en andere overheid for that matter) speelt altijd extreem met die dagtekeningen. Kan soms echt weken schelen. Ik ken bedrijven die daar hele procedures voor hebben ingericht. Als in camera in de brievenbus zodat gefilmd is wanneer post binnenkomt, meteen stempel er op met dag van ontvangst (ook op de camera). Kan in verband met wettelijke termijnen erg schelen, als je dit proces op orde hebt gaat de rechter uit van "jouw" termijnen en niet die van de overheid. Er zijn zaken waar een dwangsom oid wordt toegekend als de overheid niet binnen, bijvoorbeeld, 6 weken reageert. Ik heb het zien gebeuren dat er 9 weken na dato een brief met dagtekening 3 weken eerder binnenkomt, dus precies binnen de termijn als je van de dagtekening zou uitgaan. De bestuursrechter heeft daar schijt aan als jij een degelijk administratieproces op binnenkomst poststukken hebt en de overheid gaat nat.

TL; dr: Nee, geen idee, maar herkenbaar iets.
Oud 25-07-2018, 10:21
Verwijderd
Mijn ID-kaart was ook geldig vanaf de datum dat ik de aanvraag had gedaan op het stadskantoor. Dat kan dus nooit.
Oud 25-07-2018, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Mijn ID-kaart was ook geldig vanaf de datum dat ik de aanvraag had gedaan op het stadskantoor. Dat kan dus nooit.
Mijn paspoort ook!

Wat ik jammer vond, want hij was op mijn verjaardag klaar.
Oud 25-07-2018, 12:08
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Jongens, bij de belastingdienst of post zijn het prutsers. Ik krijg post van de belastingdienst standaard die of vier weken na de dagtekening. Vrij vervelend, aangezien het ook in betalingen gaat en data waarop het geld binnen moet zijn. Als ik die brieven krijg, zijn er dan nog maar een paar dagen voor ik moet betalen, in plaats van een paar weken. Bij de belastingdienst zeggen ze "ja, hier in het systeem staat dat die wel echt p die datum verzonden is" dus daar heb ik niks aan. Bij mij weten zijn de brieven van de belastingdienst de enige die zo'n onverklaarbare vertraging hebben. Enig idee wat ik kan doen om te zorgen dat die shit op tijd komt?
Helaas. Maar ik ook afschuwelijk gezeik met de belastingdienst. Al half jaar aan het rommelen met machtiging en betalingen voor de zorgverzekeringswet.
Ook dat je elk jaar een nieuwe machtiging moet afgeven. Zo onhandig.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 25-07-2018, 12:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Sinds ik een Brother heb, ben ik uiterst tevreden over mijn printer
Ik heb een Epson, ooit heeft hij wel gewerkt als wifi-printer maar de hoop dat ik m'n weer zo geïnstalleerd krijg heb ik een beetje opgegeven. Ik print nu gewoon weer via een USB kabel...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-07-2018, 13:58
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Uitgenodigd worden voor cocktails want "mijn ouders zijn niet thuis". KAN NOOIT FOUT GAAN JOH.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 25-07-2018, 14:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb komende maand een full frame camera te leen van een kennis en het is echt geweldig

bedoel je specifiek full frame (vergeleken met de varia APS-formats die je vaakt ziekt), en/of een mirrorless systeem? Want met dat laatste vraag ik me wel eens af of dat sowieso niet de toekomst is, vergeleken met spiegelreflex.



Citaat:
Bij canon werkt alles gewoon contraintuitief voor mij.

N=1


Maar printers zijn sowieso aars; zo ongeveer het enige waar ik 100% never nooit iemand mee help gezien de ellende dat dat oplevert
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 25-07-2018, 14:04
Verwijderd
Printers zijn satansgebroed.
Oud 25-07-2018, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Uitgenodigd worden voor cocktails want "mijn ouders zijn niet thuis". KAN NOOIT FOUT GAAN JOH.
Oud 25-07-2018, 14:11
Verwijderd
Houd ons op de hoogte Belg!

Betreft de belastingdienst, eigenlijk kan ik daar dus geen hond aan doen behalve zelf mijn shit goed oo orde hebben?
Oud 25-07-2018, 14:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
bedoel je specifiek full frame (vergeleken met de varia APS-formats die je vaakt ziekt), en/of een mirrorless systeem? Want met dat laatste vraag ik me wel eens af of dat sowieso niet de toekomst is, vergeleken met spiegelreflex.
Ik heb nu een full frame DSLR te leen, ik bezit zelf een DSLR met cropsensor (cropfactor is 1,6 geloof ik, het is een Canon 70D). Ik zie ook wel mensen langzaam overstappen, vooral vanwege het gewicht, maar hoor tegelijkertijd ook wel weer veel mensen zeiken op mirrorless. Het gedoe met een digitale zoeker in de studio wat ik bij klasgenoten zag... Ik vind zelf spiegelreflex nog steeds wel heel fijn.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-07-2018, 14:30
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ja van wat ik begrijp is inderdaad de digitale zoeker nog wel een uitdaging soms; maar kan me voorstellen dat dat een kwestie van tijd is gezien de ontwikkelingen best hard gaan. Ben zelf een beetje aan het oriënteren omdat het wel eens tijd is voor een nieuwe camera. Ik heb nu een simpele Lumix van bijna 10 jaar oud (gewoon point & shoot modelletje), maar overweeg al langer om een wat serieuzer model te kopen. Vooral gewoon voor allround dingen (of met iig een lens die zich daar goed voor leent) en voor op vakantie; merkte dat ik laatst in New York toch wel jammer vond dat ik van sommige dingen geen goede fotos kon maken. Beetje het straatje
Sony DSC-RX100 of Lumix L15 enzo.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 25-07-2018, 14:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Die Sony heeft iets groter zoombereik (tot 100mm waar de Lumix stopt op 70mm), je kunt dingen wat dichterbij halen, maar je geeft daarbij wel een heel stuk lichtvangst op. De Lumix klinkt wel goed met f1.8-f2.8 voor het gehele zoombereik.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-07-2018, 15:05
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Verhuizen baar het buitenland is ook zo’n feestje met de belastingdienst :’)
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 25-07-2018, 16:30
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Houd ons op de hoogte Belg!
Eerste vraag: " blijft gij slapen vandaag?"
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 25-07-2018, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Uitgenodigd worden voor cocktails want "mijn ouders zijn niet thuis". KAN NOOIT FOUT GAAN JOH.
Lol Belgje weer zomaar uit het niets tussendoor met de smatjes <3
Oud 25-07-2018, 16:33
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
belg gaat mephisto achterna
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.