Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2003, 18:06
Verwijderd
Citaat:
40% beroepsbevolking heeft RSI

Volgens TNO heeft 40% van de Nederlandse beroepsbevolking last van RSI. Dat gaat dan om 3,2 miljoen mensen. Bij 650.000 mensen zijn de klachten zo erg dat ze thuis zitten. RSI wordt vooral in verband gebracht met computerwerk. Kantoorwerkers vormen echter slechts een deel van de mensen die met klachten te maken hebben. Zo kampt 67% van de 18.000 werknemers uit de vleesverwerkende industrie met RSI. Ook de kappers scoren hoog met 49%. Topper in negatieve zin zijn de uitgeverijen met 85% RSI klachten treden vooral op als er veel repeterende bewegingen gemaakt worden.
bron: www.dedigitalerevolutie.nl


Hoe ben jij eraan toe met betrekking tot RSI? Kan je al tijden niet meer werken door een vergevorde RSI stadium of heb je (tot op heden) nog geen last gehad?


Zelf heb ik kunnen ervaren dat het inderdaad bestaat, maar ik weet nu mijn grens en ik kan ermee omgaan. Gelukkig wel, veel mensen niet.
Ik ben wel benieuwd hoe het onder de andere forummers hier is.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 18:12
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
pas wel last van gehad in mij polsje. Kon niets meer met die hand O.o njah is mooi vanzelf weer over gegeaan beetje met links muizen...
Hijs nog niet helemaal optimaal, maar ach. Ik ben die-hard compuverslaafd he!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 18:45
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
nog niks
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 19:33
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Hmm een keer een week heel erg last gehad van mijn duim na het veelvuldig raken van de spatiebalk bij het tikken van een geschiedeniswerkstuk. (veel wit )
Daarna nog een keer. Van mijn pols/of verder: nooit
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:04
Verwijderd
Eigenlijk totaal geen last .
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:27
Kinshi
Avatar van Kinshi
Kinshi is offline
Nog niet echt last van. Behalve dan als ik gesport heb (tennis ofzo) en dan ga computeren want dan doet mijn pols wel een beetje pijn.
__________________
Ik weet het ook allemaal niet. Het verschil met jou is dat ik het nooit heb geweten.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:32
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Ik heb drie jaar lang last gehad van een peesontsteking in mijn elleboog die waarschijnlijk deels veroorzaakt is door te ingespannen computeren (daarnaast ook andere factoren zoals stress, verkeerd tillen en bepaalde andere foute handelingen)
Ook heb ik een tijd last gehad van mijn andere onderarm en van beide polsen (= puur RSI). I
k ben toen mijn computergebruik drastisch gaan minderen en nu, na een hele tijd, gaat het goed.
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:40
Verwijderd
Ik zit minstens 4 uur per dag achter de computer en ik heb nergens last van. Ik zal wel een extreem goede houding en werkplek hebben oid.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik heb wel eens last van m'n pols, maar dan wissel ik van muishand of ga ff wat minder computeren...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:55
slimmieslak
Avatar van slimmieslak
slimmieslak is offline
eeeh goeie vraag!
ik heb elke keer vet pijn in de spier naast mjin rechterschouderblad, maar of het rsi is?? ik weet het echt niet!
hij doet 's morgens haast geen pijn en hoe meer ik doe hoe meer pijn ik krijg! erg irri maar ja zoals mijn vader altijd zegt: gaat wel over voorda tik een jongetje ben!
wat zij eigenlijk precies de verschijnselen van rsi? pijn en tintelingen geloof ik he? nou tintelingen heb ik niet hoor! tenminste niet in mijn arm schouder
x
__________________
wat voor jouw gek is is voor mij normaal
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 21:55
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
*zucht*

ik zit vanaf mijn 7e al achter de computer en heb nog nooit last van RSI of iets dergelijks gehad.

Misschien komt het wel door de manier van typen. Ik type dus totaal niet, zoals je geleerd krijgt op een type cursus. Lijkt me ook vrij krampachtig. (Ik gebruik wel al mijn vingers, bij het typen)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 22:07
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Nog nooit last van gehad, terwijl ik bijna de hele dag 8er de computer zit...misschien omdat ik altijd een ergonomische muis heb gehad, en een polssteun voor me toetsenbord....en ik beweeg tussendoor nog los van de computer...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 22:24
rockyj
Avatar van rockyj
rockyj is offline
Nu ik dit lees begint alles opeens pijn te doen
__________________
Tsja, ik had natuurlijk ook wat anders kunnen typen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 23:22
Atje85
Atje85 is offline
Ik gebruik van die gel steundingen voor je pols.
En nee, heb geen RSI of iets wat er op lijkt, gelukkig
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 05:59
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Ik wil pols doet erg zeer
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 09:46
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik denk dat ik een lichte vorm van RSI heb. Maar ik merk het alleen als ik tennis, hou het dan ook niet zo lang vol.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 13:43
notbonefish
notbonefish is offline
ik krijg met normale muizen nu heel snel last van mijn polsen. met mijn (niet meer zo) nieuwe trackbal, en oude pc keyboard met zware aanslag heb ik er geen last meer van (niet bij het computeren iig. bij andere activiteiten die mijn polsen belasten merk ik het nog wel heel erg )
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:07
Verwijderd
Mja, peesontstekingen in rechterduim en rechterwijsvinger.. die in mn wijsvinger voel ik alleen bij gebruik van een normale muis dus die gebruik ik zo min mogelijke..

Verder heb ik best vaak last van mn nek en schouders, maar het heeft allemaal ook veel te maken met hou ik normaal schrijf.. veel te verkrampt...

Het erge is dat ik er niet genoeg last van heb om er actief iets tegen te doen :/ lui
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:33
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Kinshi schreef:
Nog niet echt last van. Behalve dan als ik gesport heb (tennis ofzo) en dan ga computeren want dan doet mijn pols wel een beetje pijn.
Typ nou eens in het zwart joh, doos.


Ik heb het wel eens als ik lang gewerkt hebt, in m'n polsen en schouders.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:36
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Nergens last van gelukkig.. M'n moeder begint nu weer last van een tennisarm te krijgen.. Erg vervelend als je altijd in de weer bent en altijd aan het schoonmaken bent thius en op het werk altijd achter de pc zit..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:39
cheela
Avatar van cheela
cheela is offline
ik zit altijd achter een pc ( 10 uur per dag) maar heb nergens last van gelukkig
__________________
Toedeledokie
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 00:55
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
tijdje geleden had ik er een beetje last van, maar dat is vanzelf over gegaan
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 08:50
Verwijderd
Het ging bij mij al meermaals zover dat ik mijn taken niet goed kon vervullen (stekende pijn in hand, pols en hele onderarmen).

Maar ja, als je 12 tot 16 uur per dag computert en daarbij haast continu typt en met de muis bezig bent, moet je niet raar opkijken als het fout gaat

Inmiddels heb ik heel wat geminderd en zijn de klachten dan ook veel milder Ik zit er nu op mijn werk nog 8 uur per dag achter, maar thuis nog maar heel weinig. En als ik erachter zit, dan doe ik het lekker rustig aan

Meer sporten en tot rust komen, door bijv met de hond te gaan wandelen, helpt ook goed
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 13:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik krijg altijd tintelingen in mijn elleboog en bovenarm als ik aan het computeren ben. Ook heb ik altijd een hele koude hand waarmee ik de muis bedien, zou dat ook met RSI te maken hebben??? (mn andere hand is dan wel warmer maar echt warme handen heb ik nooit)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 13:14
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
ik heb het ook ja.... Een vorm ervan tnminste... en das niet fijn, want ik kom er maar niet vanaf... Speel ook veel klarinet en dat hele instrument steunt op mn duim, dus dat heeft er ook mee te maken, maar goed, ik baal dr wel van ja...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:11
Kinshi
Avatar van Kinshi
Kinshi is offline
Citaat:
Roos schreef op 10-03-2003 @ 15:33:
Typ nou eens in het zwart joh, doos.
offtopic: waarom zou ik in het zwart typen zoals nu... ik heb nog niet van de forumbazen gehoord dat het niet mocht en om me dan meteen voor doos uit te gaan maken
__________________
Ik weet het ook allemaal niet. Het verschil met jou is dat ik het nooit heb geweten.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:19
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-03-2003 @ 21:53:
ik heb wel eens last van m'n pols, maar dan wissel ik van muishand of ga ff wat minder computeren...
Hmm ja, dat heb ik ook wel eens. En ook soms beetje last van m'n schouder, laatste tijd erg veel zelfs, nadat ik een keer verkeerd heb gelegen en vlak daarna verdraait
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:19
Rickjansen84
Rickjansen84 is offline
Ik doe een ict opleiding.. maar heb nog nooit last van gehad, sommige leeraren wel, die vertonen af en toe echt verschrikte gezichten als ze hier last van krijgen..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:37
DaRealEvE
Avatar van DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Ben igg geen member van de beroepsbevolking, en heb zover ik weet geen RSI !!

Misschien hek het ook wel, want zit wel supervaak achter de comp en zou niet weten of ik die muis goed hanteer of niet.. maarjaah!!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:52
Verwijderd
RSI heb ik nie. wel een koude hand van het muizen .
kheb wel last van mun polsen maar ik heb van al mijn gewrichten zowat last duss
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 19:33
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Nope....heb geen klachten.
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 20:19
Xanandu
Avatar van Xanandu
Xanandu is offline
Ik zit ongeveer in het eerste stadium, maar door veel afwisseling en vele pauzes valt het nu wel reuze mee. Af en toe wat tintelingen in m'n vingers. Maar ander bureau, andere stoel, ergonomische randapparatuur (nee, geen gelmuismat ) heb ik er vroegtijdig wat aan kunnen doen. Binnenkort nog even een tekentablet kopen
__________________
voor ik vergeet... jou vergeet
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:26
Rocksaan
Rocksaan is offline
Ja dus, ik heb (op het moment) totaal geen kracht meer in mn pols, en als ik het probeer doet het ontiegelijk pijn. Ik denk dat het door de compter, drummen, serveren (werk) en bromfiets rijden komt. Maar weet eigenlijk niet echt wat ik er mee moet
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 11:13
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 09-03-2003 @ 19:45:
nog niks
maar ik zit ook niet fulltime achter de compu.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.