Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2004, 09:58
Verwijderd
De vorige.
Oud 16-12-2004, 10:35
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Uit het vorige topic:

Hoii ik weet niet of dit hier hoort maargoed, ik ben ongeveer een maand geleden gestopt met de pil en ondertussen al 3x ongesteld geweest . Dat is toch niet goed?
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 16-12-2004, 10:51
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ook uit het vorige topic:

Ik was vorige maand een pil vergeten in de derde week en ik heb toen geen stopweek gehad en de pil gewoon doorgeslikt zoals in de bijsluier stond. Maar als ik na deze strip een stopweek ga houden ben ik met oud & nieuw ongesteld en daar zit ik niet echt op te wachten natuurlijk! En ik wil dat nog een keer zonder stopweek de pil doorslikken maar ik ben er niet zeker van of dat dan wel kan omdat ik in de vorige strip 1 vergeten was, iemand een idee? Alvast bedankt!!!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 16-12-2004, 11:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
WPWW schreef op 16-12-2004 @ 11:51 :
Ook uit het vorige topic:

Ik was vorige maand een pil vergeten in de derde week en ik heb toen geen stopweek gehad en de pil gewoon doorgeslikt zoals in de bijsluier stond. Maar als ik na deze strip een stopweek ga houden ben ik met oud & nieuw ongesteld en daar zit ik niet echt op te wachten natuurlijk! En ik wil dat nog een keer zonder stopweek de pil doorslikken maar ik ben er niet zeker van of dat dan wel kan omdat ik in de vorige strip 1 vergeten was, iemand een idee? Alvast bedankt!!!
Waarom zou je niet een week langer kunnen doorslikken? Zolang jij minimaal 1 hele strip hebt geslikt, kun je erna stopweek houden, ook als je 2x of 3 stips hebt geslikt.
Dat je er 1x 1 vergeten bent, waarom zou dat uitmaken? Iig niet meer dan 7 dagen stopweek houden, verder zie ik eigenlijk het probleem niet.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-12-2004, 11:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dReZ schreef op 16-12-2004 @ 11:35 :
Uit het vorige topic:

Hoii ik weet niet of dit hier hoort maargoed, ik ben ongeveer een maand geleden gestopt met de pil en ondertussen al 3x ongesteld geweest . Dat is toch niet goed?
Je lichaam moet gewoon weer even wennen . Het is vervelend, maar weinig aan te doen. Sommige mensen blijven 2 maanden ongesteld als ze beginnen met de pil...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-12-2004, 11:04
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-12-2004 @ 12:00 :
Je lichaam moet gewoon weer even wennen . Het is vervelend, maar weinig aan te doen. Sommige mensen blijven 2 maanden ongesteld als ze beginnen met de pil...
Hmm okee, dan heb ik dus nog ´geluk´. Dankje!
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 16-12-2004, 13:12
Pluche
Pluche is offline
De laatste uit het vorige topic:

Vraagje,
ik heb donderdag de 10e of vrijdag de 11e mn laatste pil gehad. Nu heb ik zaterdag onveilige sex gehad. Zondag heb ik nog een pil genomen. Dus gedaan alsof ik niet al de laatste had gehad, maar er gewoon 1 was vergeten en die van zondag de laatste zou zijn. Nu (donderdag de 16e) zou ik dus eigenlijk al ongesteld moeten worden. Maar er is nog geen enkel teken van mn ongesteldheid te zien. Ik heb nu trouwens ook een blaasontsteking en slik daar een antibioticakuur voor. Ook zit ik in een redelijk stressvolle periode.
Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? Is het verstandig als ik morgen nog niet ongesteld ben een test te doen en als daar niks uit komt gewoon met een nieuwe strip te beginnen? Niet dat ik straks voor de 2e keer niet ongesteld word en wel zwanger blijk te zijn.
Mn bijsluiter geeft niet echt uitsluitsel, dus graag jullie advies en hulp.
Thanks.
Oud 16-12-2004, 13:19
Verwijderd
Hoe bedoel je de laatste? de laatste van de strip?
En waarom heb je er zondag nog 1 genomen?
Iig geldt nu die van zaterdag niet als vergeten, maar dat is dan je 'stopweek' van 1 dag; die van maandag, dinsdag en woensdag tellen als 'vergeten in de eerste week', wat niet herstelbaar is ofzo. Als je gewoon een gewone stopweek had gehouden, dan was het wel veilig geweest, nu is het dat dus niet.
Nouja, anders misschien ook niet, want de soort antibiotica die je meestal tegen blaasontsteking krijgt maakt de pil onveilig. Maar dat staat dan in de bijsluiter van het antibioticum.
Oud 16-12-2004, 13:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dReZ schreef op 16-12-2004 @ 12:04 :
Hmm okee, dan heb ik dus nog ´geluk´. Dankje!
Maar als je nog erg lang ongesteld blijft, zou ik ff je dokter bellen ofzo, maar zover ik weet is het normaal... m'n huisarts had het iig verteld toen ik aan de pil ging.

En sommige mensen die aan kinderen willen beginnen, worden soms maanden na het stoppen met de pil pas ongesteld, dat lijkt me ook vervelend ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-12-2004, 14:49
Pluche
Pluche is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-12-2004 @ 14:19 :
Hoe bedoel je de laatste? de laatste van de strip?
En waarom heb je er zondag nog 1 genomen?
Iig geldt nu die van zaterdag niet als vergeten, maar dat is dan je 'stopweek' van 1 dag; die van maandag, dinsdag en woensdag tellen als 'vergeten in de eerste week', wat niet herstelbaar is ofzo. Als je gewoon een gewone stopweek had gehouden, dan was het wel veilig geweest, nu is het dat dus niet.
Nouja, anders misschien ook niet, want de soort antibiotica die je meestal tegen blaasontsteking krijgt maakt de pil onveilig. Maar dat staat dan in de bijsluiter van het antibioticum.
Hé, nu wordt het al iets duidelijker. Zo kan ik het dus ook gewoon zien. Het was idd de laatste pil van de strip. Stel nou dat ik nu dan 3 dagen 'vergeten' ben, kan ik dan gewoon verder gaan. Wat mij nl. zorgen baart is dat ik nog steeds niet ongesteld ben. Ik heb verder nu geen sex en dat van die antiobiotica weet ik, daar let ik op. De vraag is nu, waarom wordt ik niet ongesteld, zal ik doorgaan met een nieuwe strip en hoe groot is de kans dat ik zwanger ben?
Oud 16-12-2004, 14:59
Verwijderd
Waarom je niet ongesteld wordt weet ik niet precies; het zou kunnen dat je lichaam door de war is doordat je eerst geen pil slikte, toen wel weer, en toen weer niet.
Beginnen met een nieuwe strip (wel een volle!) en die afmaken en daarna gewoon weer 7 dagen een stopweek (in de stopweek ben je ook veilig, als die 7 dagen of korter duurt!) is een goed idee... ik weet niet of die dan al helemaal veilig is, dus met seks zonder condoom kun je dan beter wachten tot de strip die daar na komt.
Hoe groot de kans is dat je zwanger bent weet ik niet, maar er is wel een kans (die zou best klein kunnen zijn maar is er hoe dan ook), dus het is wel verstandig om een zwangerschapstest te doen. Die kun je dan doen zodra je met de komende pilstrip klaar bent, dus over drie weken. Daarvoor ook wel, maar dan is de kans op een niet-kloppende geruststelling groter.
Oud 16-12-2004, 15:51
.: Naturale :.
Avatar van .: Naturale :.
.: Naturale :. is offline
Ik ben net begonnen met de pil, maar had een vraagje hoelang moet je zeg maar wachten tot die " echt " werkt?
De ene zegt een maand de andere 3 maandenn, was is het nouu?
Oud 16-12-2004, 15:53
Verwijderd
Citaat:
.: Naturale :. schreef op 16-12-2004 @ 16:51 :
Ik ben net begonnen met de pil, maar had een vraagje hoelang moet je zeg maar wachten tot die " echt " werkt?
De ene zegt een maand de andere 3 maandenn, was is het nouu?
Wat zei je huisarts? wat staat er in je bijsluiter?

Als je op de 1e dag van je menstruatie de 1e pil hebt geslikt, is-ie meteen veilig
Als je op de 2e t/m de 5e dag van je menstruatie de 1e pil hebt geslikt, is-ie na 7 dagen veilig
Als je op een andere dag de 1e pil hebt geslikt, is-ie in elk geval van 28 dagen veilig; soms ook na 7 dagen, ik weet niet of dit per arts of per pil verschilt.
Oud 16-12-2004, 16:08
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-12-2004 @ 16:53 :
Als je op een andere dag de 1e pil hebt geslikt, is-ie in elk geval vanáf (dus ná) 28 dagen veilig; soms ook na 7 dagen, ik weet niet of dit per arts of per pil verschilt.
__________________
Keep on rockin'
Oud 16-12-2004, 16:15
Verwijderd
hmm, ik bedoelde 'na'... geen idee waarom ik 'van' typte
Oud 16-12-2004, 21:00
.: Naturale :.
Avatar van .: Naturale :.
.: Naturale :. is offline
Ik ben op de eerste dag begonnen dat ik ongesteld werd.. Dus dan is die NU zeg maar al veilig? .. De dokter was nogal vaag erover duss..
Oud 17-12-2004, 06:34
Gigi1000
Gigi1000 is offline
Ik heb ook even een vraagje.. ik weet dat het niet goed is enzo maar het is nou eenmaal zo: ik heb namelijk boulimia en ik vroeg me af hoe erg dat kwaad kan met de pil. Ik las dat wanneer je overgeeft binnen vier uur dat je dat een nieuwe pil moet innemen. Nu is het zo dat ik de pil savonds in neem en dus alleen overdag overgeef. Kan het dat kwaad en is de pil nog betrouwbaar?
Oud 17-12-2004, 09:21
PV
PV is offline
Citaat:
.: Naturale :. schreef op 16-12-2004 @ 22:00 :
Ik ben op de eerste dag begonnen dat ik ongesteld werd.. Dus dan is die NU zeg maar al veilig? .. De dokter was nogal vaag erover duss..
volgens mij wel maar je kunt een maand wachten natuurlijk als je echt 99% veilig wil zijn.
Oud 17-12-2004, 09:25
PV
PV is offline
Citaat:
Gigi1000 schreef op 17-12-2004 @ 07:34 :
Ik heb ook even een vraagje.. ik weet dat het niet goed is enzo maar het is nou eenmaal zo: ik heb namelijk boulimia en ik vroeg me af hoe erg dat kwaad kan met de pil. Ik las dat wanneer je overgeeft binnen vier uur dat je dat een nieuwe pil moet innemen. Nu is het zo dat ik de pil savonds in neem en dus alleen overdag overgeef. Kan het dat kwaad en is de pil nog betrouwbaar?
Er zit dan wel meer dan 4 uur tussen.. maar als je echt elke dag overgeeft (zou er persoonlijk niet aan moeten denken ) lijkt me dat sowieso nogal ongezond voor je lichaam. Of de pil dan nog betrouwbaar is is een goeie vraag.. ik denk het wel omdat het is al is opgenomen dan.
Oud 17-12-2004, 09:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Gigi1000 schreef op 17-12-2004 @ 07:34 :
Ik heb ook even een vraagje.. ik weet dat het niet goed is enzo maar het is nou eenmaal zo: ik heb namelijk boulimia en ik vroeg me af hoe erg dat kwaad kan met de pil. Ik las dat wanneer je overgeeft binnen vier uur dat je dat een nieuwe pil moet innemen. Nu is het zo dat ik de pil savonds in neem en dus alleen overdag overgeef. Kan het dat kwaad en is de pil nog betrouwbaar?
word je nog ongesteld dan?

toen ik een lange periode bijna niets at, hield mijn menstruatie er gewoon mee op... dan kun je ook moeilijk zwanger worden lijkt me.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-12-2004, 10:33
Gigi1000
Gigi1000 is offline
Nee ik word niet ongesteld meer.. ik had laatst wel dat ik wat bloed verloor. Maarja ik wil toch niet het risico nemen om toch zwanger te worden. Want voor het zelfde geld kan je ineens zwanger zijn zonder dat je ongesteld bent geweest ofzo
Oud 17-12-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
.: Naturale :. schreef op 16-12-2004 @ 22:00 :
Ik ben op de eerste dag begonnen dat ik ongesteld werd.. Dus dan is die NU zeg maar al veilig? .. De dokter was nogal vaag erover duss..
ja, dan ben je nu al veilig
Oud 17-12-2004, 11:40
kastdeur
kastdeur is offline
Ik stop op woensdag met het slikken van de pil en dan krijg ik donderdag of soms vrijdag kleine bultjes op mijn handen. Ze jeuken soms, maar niet altijd. Ze blijven dan een paar dagen zitten en dan verdwijnen ze ook weer.

Edit: het zal wel iets hormonaals zijn. Maar herkent iemand dit of weet iemand wat je er aan kunt doen?

Laatst gewijzigd op 17-12-2004 om 17:31.
Oud 17-12-2004, 13:06
Pluche
Pluche is offline
Mijn probleem is opgelost, er is niks aan de hand.
Ik denk dat het gewoon allemaal iets teveel van het goede was voor mn lijf. Ik ben gelukkig vandaag ongesteld geworden.
In ieder geval bedankt voor de hulp. Ik weet in het vervolg waar ik mn twijfels en vragen kwijt kan.
Thanks
Oud 17-12-2004, 16:09
Oompa
Avatar van Oompa
Oompa is offline
Vraagje:

Me vriendin is bezig met d'r eerste pil... ze zit nu in de stopweek, 5e dag maar ze zei dat ze normaal 4 dagen geleden moest menstrueren.. komt dit door de pil?? of is er wat fout gegaan?
__________________
Zoep
Oud 17-12-2004, 16:14
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Oompa schreef op 17-12-2004 @ 17:09 :
Vraagje:

Me vriendin is bezig met d'r eerste pil... ze zit nu in de stopweek, 5e dag maar ze zei dat ze normaal 4 dagen geleden moest menstrueren.. komt dit door de pil?? of is er wat fout gegaan?
je wordt niet meteen de 1e dag nadat je stopt met slikken ongesteld... bij mij duurt dat 4 à 5 dagen voordat ik ongesteld word.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-12-2004, 00:52
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Oompa schreef op 17-12-2004 @ 17:09 :
Vraagje:

Me vriendin is bezig met d'r eerste pil... ze zit nu in de stopweek, 5e dag maar ze zei dat ze normaal 4 dagen geleden moest menstrueren.. komt dit door de pil?? of is er wat fout gegaan?
Als het voor het eerst is dat ze de pil slikt moet haar lichaam daar nog aan wennen dus het is niet raar dat ze niet ongesteld word. Waarschijnlijk komt dat wel na de volgende strip!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 18-12-2004, 10:21
Hakkie
Avatar van Hakkie
Hakkie is offline
Ik moet van mijn huidige strip nog 5 pillen slikken. Maar als ik dat doe, ben ik met kerst ongesteld. Kan ik ook nu een stopweek inlassen, en dan volgende week weer deze 5 pillen verder slikken?
Ik heb niet echt zin om meteen met een volgende strip te beginnen, omdat ik dat de vorige keer ook al heb gedaan.
__________________
But store up for yourself treasures in heaven...
Oud 18-12-2004, 11:21
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Volgens mij kun je dan nu wel een stopweek houden omdat je al een keer de pil hebt doorgeslikt maar je kunt ook nog een keer de pil doorslikken en dan na kerst stoppen en een stopweek inlassen!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 18-12-2004, 11:50
Hakkie
Avatar van Hakkie
Hakkie is offline
Citaat:
WPWW schreef op 18-12-2004 @ 12:21 :
Volgens mij kun je dan nu wel een stopweek houden omdat je al een keer de pil hebt doorgeslikt
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar moet ik dan, na de stopweek, die laatste 5 pillen nog slikken of aan een nieuwe strip beginnen?

Citaat:
WPWW schreef op 18-12-2004 @ 12:21 :
maar je kunt ook nog een keer de pil doorslikken en dan na kerst stoppen en een stopweek inlassen!
Jup, dat kan idd altijd nog Maar ik vroeg me af of wat ik hierboven beschreef ook mogelijk is.
__________________
But store up for yourself treasures in heaven...
Oud 18-12-2004, 14:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Hakkie schreef op 18-12-2004 @ 12:50 :
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar moet ik dan, na de stopweek, die laatste 5 pillen nog slikken of aan een nieuwe strip beginnen?



Jup, dat kan idd altijd nog Maar ik vroeg me af of wat ik hierboven beschreef ook mogelijk is.
De regel is alsvolgt:
- Slik minimaal 21 pillen achter elkaar voor je een stopweek houdt.
- Laat je stopweek maximaal 7 dagen duren.

Dus als jij al een strip op hebt en je hebt daarna nog 16 pillen geslikt dan heb je in totaal 37 pillen achter elkaar geslikt. Dan mag je (het is meer dan 21) op elk moment je stopweek inlassen.
Daarna kun je beter een nieuwe strip aanbreken. Als je de vorige 5 nog inneemt wordt het namelijk verwarrend hoe lang je al bezig bent met een nieuwe strip. Je kan dan de 5 pillen die je nog over hebt als 'reservestrip' gebruiken voor als je een keer 1 of 2 pillen langer wil slikken of als je pil in de gootsteen is gevallen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 18-12-2004, 23:39
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Ik wil graag weer aan de pil, moet ik dan eerst een afspraak maken met de dokter of kan ik gewoon een herhaalrecept ophalen?
__________________
you spread like peanut butter
Oud 19-12-2004, 01:45
PV
PV is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 17-12-2004 @ 12:40 :
Ik stop op woensdag met het slikken van de pil en dan krijg ik donderdag of soms vrijdag kleine bultjes op mijn handen. Ze jeuken soms, maar niet altijd. Ze blijven dan een paar dagen zitten en dan verdwijnen ze ook weer.

Edit: het zal wel iets hormonaals zijn. Maar herkent iemand dit of weet iemand wat je er aan kunt doen?
Ik herken het wel, maar of dat door de pil komt? Ik heb er eigenlijk nog nooit op gelet op welke dag die bultjes precies komen. Mijn moeder zei tegen mij dat het waarschijnlijk kwam doordat ik iets verkeerds had gegeten.
Wat je er tegen kunt doen weet ik verder niet..
Oud 19-12-2004, 13:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
PV schreef op 19-12-2004 @ 02:45 :
Ik herken het wel, maar of dat door de pil komt? Ik heb er eigenlijk nog nooit op gelet op welke dag die bultjes precies komen. Mijn moeder zei tegen mij dat het waarschijnlijk kwam doordat ik iets verkeerds had gegeten.
Wat je er tegen kunt doen weet ik verder niet..
Ik had bijna elke maand een puistje wanneer ik ongesteld ging worden. Die bleef een aantal dagen zitten en zodra ik niet meer ongesteld was ging ie weer weg
Tegenwoordig niet meer bedenk ik me nu.

@vixen: ik zou het gewoon even aan de doktersassistente vragen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 19-12-2004, 13:20
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb het laatst met mijn moeder gehad over de pil nemen, maar ze vond dat niet zo'n geweldig idee. Ze zei dat dat de groei belemmert e.d. Maar ik ben al 1.71 dus zoveel zal ik niet meer groeien lijkt me? En klopt het dat het je groei belemmert?
Oud 19-12-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 19-12-2004 @ 14:20 :
Ik heb het laatst met mijn moeder gehad over de pil nemen, maar ze vond dat niet zo'n geweldig idee. Ze zei dat dat de groei belemmert e.d. Maar ik ben al 1.71 dus zoveel zal ik niet meer groeien lijkt me? En klopt het dat het je groei belemmert?
Nee, dat klopt niet. Het kan wel misschien zijn dat dat vroeger, toen de pillen nog véél zwaarder waren dan nu, wel zo was... maar nu is dat in elk geval echt niet meer zo
Oud 19-12-2004, 13:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-12-2004 @ 14:09 :
Ik had bijna elke maand een puistje wanneer ik ongesteld ging worden. Die bleef een aantal dagen zitten en zodra ik niet meer ongesteld was ging ie weer weg
Tegenwoordig niet meer bedenk ik me nu.
Ik heb dat ook, ook als ik gewoon de pil slik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-12-2004, 16:09
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
Vanaf morgen zou ik m'n stopweek moeten houden maar ik slik m'n pil dan een week langer door en dan hou ik m'n stopweek. Dan zit er in het stripje nog voor 3 weken, moet ik dan na 3 weken weer een stopweek houden?
Oud 19-12-2004, 17:01
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Yvat schreef op 19-12-2004 @ 17:09 :
Vanaf morgen zou ik m'n stopweek moeten houden maar ik slik m'n pil dan een week langer door en dan hou ik m'n stopweek. Dan zit er in het stripje nog voor 3 weken, moet ik dan na 3 weken weer een stopweek houden?
Heb jij een pil voor vier weken dan? Want dan kan het zijn dat het anders zit (die pillen bevatten per week een andere hoeveelheid hormonen).

Maar in principe moet je daarna weer gewoon dezelfde hoeveelheid pillen slikken als normaal voor je je stopweek houdt.
Nooit minder dan het minimale aantal (wat bij een pil voor drie weken 21 is dus).
__________________
Keep on rockin'
Oud 19-12-2004, 17:30
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
Citaat:
Konijn schreef op 19-12-2004 @ 18:01 :
Heb jij een pil voor vier weken dan? Want dan kan het zijn dat het anders zit (die pillen bevatten per week een andere hoeveelheid hormonen).

Maar in principe moet je daarna weer gewoon dezelfde hoeveelheid pillen slikken als normaal voor je je stopweek houdt.
Nooit minder dan het minimale aantal (wat bij een pil voor drie weken 21 is dus).
stom, moest 2 weken zijn
maar het is duidelijk zo, bedankt
Oud 19-12-2004, 18:32
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik heb de pil deze maand doorgeslikt en als ik nu weer een stopweek zou inlassen zou ik met kerst ongesteld zijn en daa zit ik niet echt op te wachten natuurlijk.....
Ik kan nu toch gewoon nog 1 week uit de nieuwe strip slikken en daarna een stopweek houden?
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 19-12-2004, 18:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
WPWW schreef op 19-12-2004 @ 19:32 :
Ik heb de pil deze maand doorgeslikt en als ik nu weer een stopweek zou inlassen zou ik met kerst ongesteld zijn en daa zit ik niet echt op te wachten natuurlijk.....
Ik kan nu toch gewoon nog 1 week uit de nieuwe strip slikken en daarna een stopweek houden?
Je kan zo lang doorslikken als je wilt, zolang je maar minimaal 21 pillen slikt en niet meer dan 7 dagen stopweek houdt.

Maar hoe langer je doorslikt, hoe eerder je kans krijgt op doorbraakbloedingen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-12-2004, 18:39
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
vixen schreef op 19-12-2004 @ 00:39 :
Ik wil graag weer aan de pil, moet ik dan eerst een afspraak maken met de dokter of kan ik gewoon een herhaalrecept ophalen?
Je moet sowieso naar de assistente bellen voor een herhalingsrecept, zij kan je dan ook vertellen of je eerst nog langs de dokter moet.
Zal per dokter verschillen denk ik, en het ligt er ook aan hoe lang je er af bent geweest, waarom je er mee gestopt bent en nu weer wil beginnen.
Daar kunnen wij dus verder ook geen antwoord op geven: gewoon even bellen.
__________________
Keep on rockin'
Oud 19-12-2004, 18:57
PV
PV is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-12-2004 @ 19:35 :
Je kan zo lang doorslikken als je wilt, zolang je maar minimaal 21 pillen slikt en niet meer dan 7 dagen stopweek houdt.

Maar hoe langer je doorslikt, hoe eerder je kans krijgt op doorbraakbloedingen.
Inderdaad, een keer doorslikken is bij mij toch echt het maximum, de tweede keer ging het halverwege fout en werd ik toch gewoon ongesteld.
Je kunt niet alles regelen helaas
Oud 19-12-2004, 22:35
Mara
Mara is offline
Even een vraagje toch nog maar puur voor de zekerheid:

Ik slik de pil door, microgynon 30. 1-fase-pil dus. Ik slik hem door omdat ik altijd hartstikke ziek ben van mijn menstruatie.

Na hem een paar maanden doorgeslikt te hebben komt er opeens wat slijm, ik stop dan met de pil nemen voor een week. Daarna slik ik gewoon weer verder. Dat kan toch, ik hoef de strip toch niet af te maken omdat ik doorslik en 't 1-fase is? Mijn lichaam telt immers niet precies in weken ofzo?

En ik vroeg me af, doordat dat gebeurt, is de pil dan te licht? En is dat dan gevaarlijk om 't zo maar te zeggen?
Oud 19-12-2004, 23:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-12-2004 @ 23:35 :
Even een vraagje toch nog maar puur voor de zekerheid:

Ik slik de pil door, microgynon 30. 1-fase-pil dus. Ik slik hem door omdat ik altijd hartstikke ziek ben van mijn menstruatie.

Na hem een paar maanden doorgeslikt te hebben komt er opeens wat slijm, ik stop dan met de pil nemen voor een week. Daarna slik ik gewoon weer verder. Dat kan toch, ik hoef de strip toch niet af te maken omdat ik doorslik en 't 1-fase is? Mijn lichaam telt immers niet precies in weken ofzo?

En ik vroeg me af, doordat dat gebeurt, is de pil dan te licht? En is dat dan gevaarlijk om 't zo maar te zeggen?
Je hoeft idd de strip niet af te maken. Je slikt hem al langer dan 21 dagen, dus dan mag je op ieder gewenst moment je stopweek inlassen.

Overigens is het heel normaal dat je na een paar maanden doorslikken last krijgt van wat slijm. Je pil is niet te licht: hij is nou eenmaal niet bedoeld om heel veel maanden door te slikken. Artsen raden meestal aan om het bij maximaal 3 strips achter elkaar te houden. Niet omdat het anders gevaarlijk is, maar omdat de kans op doorbraakbloedingen dan wel érg groot wordt. Ik neem aan dat het na die 3 maanden ook wel ten koste van de betrouwbaarheid kan gaan, maar dat weet ik niet zeker.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 20-12-2004, 12:39
Vaj
Vaj is offline
Ik wil stoppen met de pil, maar mijn moeder zei dat als ik nu stop en later weer begint, je hormonaal verward raakt, en dat ook je menstruatie kan veranderen. Ze beweert dus dat het slecht is voor mijn gezondheid om nu al te stoppen (ik ben niet zo lang geleden begonnen met de pil) en dan later weer te beginnen.

Maar het lijkt mij juist dat het niet goed is om vanaf nu aan de pil te blijven voor een lange periode en het is ook onnodig.

De vraag is dus eigenlijk of zij gelijk heeft. Ze heeft me nu een beetje bang gemaakt dat ik straks opeens langer of erger ongesteld zal worden, geen prettig vooruitzicht dus
Oud 20-12-2004, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 20-12-2004 @ 00:32 :

Overigens is het heel normaal dat je na een paar maanden doorslikken last krijgt van wat slijm. Je pil is niet te licht: hij is nou eenmaal niet bedoeld om heel veel maanden door te slikken. Artsen raden meestal aan om het bij maximaal 3 strips achter elkaar te houden. Niet omdat het anders gevaarlijk is, maar omdat de kans op doorbraakbloedingen dan wel érg groot wordt. Ik neem aan dat het na die 3 maanden ook wel ten koste van de betrouwbaarheid kan gaan, maar dat weet ik niet zeker.
Dat lijkt mij idd ook...als je hem een aantal maanden door kunt slikken zonder doorbraakbloedingen dan lijkt hij me iig niet te licht.

Volgens mij maakt het qua betrouwbaarheid niets uit, maar dat weet ik niet zeker. (Kun je sowieso het beste aan een arts vragen, als je dat wilt weten, denk ik.)
Oud 20-12-2004, 13:05
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
PV schreef op 19-12-2004 @ 02:45 :
Ik herken het wel, maar of dat door de pil komt? Ik heb er eigenlijk nog nooit op gelet op welke dag die bultjes precies komen. Mijn moeder zei tegen mij dat het waarschijnlijk kwam doordat ik iets verkeerds had gegeten.
Wat je er tegen kunt doen weet ik verder niet..
Nou ja het valt mij dus op dat ik het altijd krijg op de dag nadat ik ben gestopt met de pil...
Oud 20-12-2004, 15:43
Mara
Mara is offline
Bedankt Ik dacht al dat het zo was, maar een beetje zekerheid kan geen kwaad.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense
Simon
16 10-02-2015 21:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.