Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2017, 14:54
Taartappel
Taartappel is offline
Hallo,

Ik studeer aan university college, een kleinschalig internationaal-gericht honours college dat een Amerikaans systeem hanteert. Het is een hele pittige studie waarbij de werkdruk veel hoger ligt dan een reguliere universiteit.

Het is een drie jarige bachelor en het eerste jaar dat ik hier was had ik het niet naar mijn zin en was het eigenlijk heel anders dan ik had verwacht. Ik ontwikkelde langzaam maar zeker een depressie en een alcoholprobleem. Met als resultaat dat ik nu een GPA heb van 2.28 (uit de 4.00). Ik heb nog drie semesters te gaan en ik heb er wel vertrouwen in dat ik die met goede cijfers zal afsluiten, maar ik zal uiteindelijk mijn bachelor niet kunnen afsluiten met een cijfer dat hoger is dan een 3.00 (vergelijkbaar met een 7).

Wat voor invloed heeft dit op mijn kansen om een master binnen te komen? Ik studeer biomedische wetenschappen dus in principe kan ik veel kanten op maar ik ben heel bang dat geen enkele universiteit mij zal aannemen.

Ik heb er ontzettend spijt van dat ik het zo heb verpest en hoop mijn laatste vakken (200 en 300 levels) veel beter af te zullen ronden dan mijn introductievakken (100 levels). Kijken universiteiten naar een upward GPA trend? Zeker ook als je in acht neemt dat de vakken die ik slecht heb afgerond allemaal basisvakken zijn?

Met vriendelijke groet,
Taartappel

PS: ik heb het even uitgerekend, en 2.28 GPA tikt net niet tegen de 6.5 gemiddeld aan. Daar komt wel bij dat university college bekend staat dat het redelijk elitair is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.