Oud 16-12-2005, 14:55
Verwijderd
Ik heb al 3 dagen best wel last van oorpijn. De vorige 2 dagen vielen reuze mee, maar vandaag deed het wel best zeer En omdat het vrijdag is kan ik pas maandag ofzo bij de huisarts terecht.

Weet iemand of er ook oordruppels zijn waar je geen recept van de dokter voor nodig hebt? Zo ja, hoe heet het en werkt het wel?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 16:05
Verwijderd
Bij de apotheek vragen, ik weet dat ze bestaan, maar niet hoe ze heten. Soms raden ze neusspray aan, dat kan ook.

Overigens zou ik, als het morgen nog steeds erg is, naar een weekendarts gaan. Oorpijn is écht naar, daar moet je niet tot maandag mee gaan wachten dan.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 16:13
Verwijderd
Idd ff bij de apotheek of de drogist vragen. Ze zijn er en ze werken ook wel redelijk (tegen de pijn, niet tegen de oorzaak ervan), 'k weet alleen niet hoe ze heten.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 16:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Otalgan zijn oordruppels die je gewoon bij de drogist en apotheek kan kopen.
En er zijn er nog meer, maar daarvan weet ik de naam zo even niet.

En over of het werkt: bij mij werkt het altijd wel redelijk ja
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 16-12-2005 @ 16:05 :
Bij de apotheek vragen, ik weet dat ze bestaan, maar niet hoe ze heten. Soms raden ze neusspray aan, dat kan ook.

Overigens zou ik, als het morgen nog steeds erg is, naar een weekendarts gaan. Oorpijn is écht naar, daar moet je niet tot maandag mee gaan wachten dan.
Ik ben verder niet verkouden ofzo, beetje raar als ik dan neusspray zou krijgen. Neusspray vind ik ook erg vervelend trouwens
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 16-12-2005 @ 16:40 :
Otalgan zijn oordruppels die je gewoon bij de drogist en apotheek kan kopen.
En er zijn er nog meer, maar daarvan weet ik de naam zo even niet.

En over of het werkt: bij mij werkt het altijd wel redelijk ja
Ok bedankt
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 17:41
Verwijderd
Ok, ik ben dus naar de apotheek geweest en ik heb toch neusspray gekregen. Ze zijden dat de oordruppels alleen maar pijnstillend werken en dat je dan net zo goed een paracetamol zou kunnen nemen. De neusspray zou beter werken, ookal ben ik niet verkouden enzo.

Eigelijk heb ik een hekel aan neussrpray Dat vind ik zoo vervelend en vies als het in je mond komt.

Laatst gewijzigd op 16-12-2005 om 17:44.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 16-12-2005 @ 16:51 :
Ik ben verder niet verkouden ofzo, beetje raar als ik dan neusspray zou krijgen. Neusspray vind ik ook erg vervelend trouwens
In je hoofd is 'alles' met elkaar verbonden. Het kan best dat je last van je oren hebt doordat er het één en ander verstopt zit in je hoofd.

Ik zeg niet dat dat bij jou het geval is, dat kan alleen een arts je vertellen nadat ie het één en ander nagekeken heeft, maar het kan wel.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 16-12-2005 @ 18:02 :
In je hoofd is 'alles' met elkaar verbonden. Het kan best dat je last van je oren hebt doordat er het één en ander verstopt zit in je hoofd.

Ik zeg niet dat dat bij jou het geval is, dat kan alleen een arts je vertellen nadat ie het één en ander nagekeken heeft, maar het kan wel.
Die apothekariste (ofzo) had me ook zoiets verteld Nou ik ben benieuwd of het werkt..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 21:59
jossie
jossie is offline
Kan ook een oorontsteking zijn,
Dan helpen je oordruppels niet.
Voor zo'n ooronsteking remmer moet je wel naar de doker.
Als ik ga (ik heb namelijk ieder jaar 2 of 3 keer een oorontsteking)
zegt die dokter altijd dat ik het maar af moet handen met pijnstillers Zeer fijna dokter want het helpt voor geen ****
__________________
-=[ Jo.sSs.ie ]=-
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 00:26
Verwijderd
Citaat:
jossie schreef op 16-12-2005 @ 21:59 :
Kan ook een oorontsteking zijn,
Dan helpen je oordruppels niet.
Voor zo'n ooronsteking remmer moet je wel naar de doker.
Als ik ga (ik heb namelijk ieder jaar 2 of 3 keer een oorontsteking)
zegt die dokter altijd dat ik het maar af moet handen met pijnstillers Zeer fijna dokter want het helpt voor geen ****
Als iker maandag nog last van heb ga ik wel even langs de dokter, maar op dit moment heb ik er bijna geen last meer van. Ik heb volgens mij nog nooi ooronsteking gehad
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 02:00
Verwijderd
Tip voor de tussentijd: Slaolie gebruiken.
Die neusdruppels kunnen inderdaad goed werken, die paracetamol tegen de pijn, ibuprofen kun je gebruiken om evt. ontstekingen te remmen en het gebruik van slaolie maakt het trommelvlies soepeler waardoor het minder pijn gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 09:45
jossie
jossie is offline
Cool !
Moet je dan gewoon sla-olie in je oor gieten (A)!?!
Ga ik eens proberen
__________________
-=[ Jo.sSs.ie ]=-
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 09:48
Verwijderd
een wattenstaafje oid lijkt me handiger
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 10:26
jossie
jossie is offline
die propt alles terug in je oor
Dus nee dankje !
__________________
-=[ Jo.sSs.ie ]=-
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 12:35
Verwijderd
Citaat:
jossie schreef op 17-12-2005 @ 09:45 :
Cool !
Moet je dan gewoon sla-olie in je oor gieten (A)!?!
Ga ik eens proberen
Ik doe het altijd met de achterkant van een theelepeltje ofzo. Daar wat druppeltjes op en dan in je oor laten vallen.
Inderdaad, een wattenstaafje kun je beter niet in je oor gebruiken. Daardoor kunnen er propjes ontstaan in je gehoorgang.
Serieus, olie werkt goed, gewoon zonnebloemolie ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 12:47
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Als klein meisje had ik best vaak oorpijn en toen hielp inderdaad een beetje slaolie erg goed. Op een watje doen en dat in je oor stoppen. Paracetamol nemen en dan lekker proberen te slapen.
Slaolie is ook een uitkomst voor als je bijvoorbeeld op vakantie bent en niets tegen oorpijn bij je hebt. In een hotel, op de camping, enz. heeft altijd wel iemand slaolie en een watje.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 13:14
Verwijderd
Hmz slaolie.. daar zou ik nooit aan gedacht hebben
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 14:35
jossie
jossie is offline
Ik ook niet..
Lachen man, degene die dat heeft uitgevonden heeft dus gewoon sla olie in zijn oor gepropt toen ie pijn had
Vaagheid
__________________
-=[ Jo.sSs.ie ]=-
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 14:52
Verwijderd
Is niet zo raar; warme olie zorgt ervoor dat oorsmeer zacht wordt en zo uit je oor kan lopen. Olie moet dus wel wárm zijn
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 15:22
Verwijderd
Mn oorpijn was gister bijna over. Net ging ik in bad en toen ik er uit kwam deed mn oor nog zeerder dan ervoor Stom stom stom. Ik ga morgen echt een afspraak bij de dokter maken, want die neusspray werkt voor geen meter
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 17:40
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Blush schreef op 16-12-2005 @ 18:55 :
Die apothekariste (ofzo)
De WAT???
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 18-12-2005 @ 17:40 :
De WAT???
ja weet ik veel.. Hoe noem je zo iemand die bij de apotheek werkt
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 20:02
juno
Avatar van juno
juno is offline
In het Duits heet het Apothekerin. Maar ik vond deze ook wel erg origineel.

OT: hou je neus en je buizen van Eustachius open. Neusdruppeltjes, en stomen en kauwgom kauwen. En dan natuurlijk de warme (zonnebloem of sla of olijf) olie. Watje in je oor erna tegen het lekken. En pijnstillers.

het is nu eenmaal zere KNO-weer.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 11:20
Verwijderd
Gisteravond werd ik helemaal gek van de pijn Het deed echt niet normaal zeer en toen had mn pa rond half 12 's avonds naar een dokterspost gebeld en toen gingen we samen naar de nachtapotheek hier. Ik kon ook helemaal niet slapen enzo.. Ik kreeg een middel waar 2 soorten antibiotica en een verdovings middeltje in zat. Het hielp een klein beetje tegen de pijn, maar of het echt werkt weet ik nog niet.

Ik was net toch nog langs de huisarts geweest en ze zei dat het geen oorontsteking was en mn trommelvlies ook niet rood was. Ze wist niet precies wat het was, maar ze zag iets wits wat misschien een schimmel was ofzo Ik moest gewoon doorgaan met die druppels en als het niet zou werken, moest ik gelijk bellen.

zo
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.