Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2004, 19:05
[Wacko] KiP
Avatar van [Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Ik heb een vraag over borstverkleiningen. Mijn borsten zijn dusdanig groot dat ik er te veel last van heb, en mijn keus staat vrijwel zeker vast dat ik ze laat verkleinen. Ik heb al meerdere sites gekeken naar informatie. Als ik mn dames laat verkleinen zou ik niet kleiner willen dan een cup D omdat ze anders voor mijn gevoel te klein zullen worden. nu las ik ergens dat als je ze laat verkleinen dat ze vaak kleiner uit zullen vallen dan gewenst. Je moet van te voren een goede Bh aanschaffen, maar stel dat je een cup D haalt, en na de operatie blijkt dat ze er een C van gemaakt hebben
Zelf ben ik bang dat ik niet et resultaat zal krijgen die ik zal willen. Hoe groot is eigenlijk de kans dat ze niet worden zoals je wenst? En hoe weet je dat je een goede chirurg krijgt? Ik vind het heel erg eng om te doen,omdat ik bang ben dat ze verpest worden.... vandaar al die vragen
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
__________________
niet rokers sterven ook
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:34
niempje..
niempje.. is offline
ik denk dat je misschien eerst best op zoek gaat naar een chirurg ( die kan je altijd vragen aan je huisarts , of aan mensen die die operatie al zouden hebben uitgevoerd) hij zal je antwoord kunnen geven op al je vragen denk ik.
en het lijkt me toch belangrijk te doen als je er nogal last van hebt , al is het niet leuk wat kleiner te krijgen dan verwacht.
die klacht heb ik wel nog niet vaak gehoord..
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vraag me af of je bij cup D niet nog steeds last van je rug zal hebben. Want vaak hoor je ook mensen met die maat al over pijn.
Op de rest van je vragen kan ik je geen antwoord geven.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:59
Verwijderd
welke gek heeft dat bedacht?

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 11:21.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:41
Verwijderd
hopen dat het tegen de tijd dat ik eraan toe ben het wel weer word vergoed

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 11:21.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 22:28
[Wacko] KiP
Avatar van [Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
omg! dan mag ik zeker wel even navragen of dat ook voor mijn verzekering geldt! Maar je hebt ook die wachtlijsten enzo .. nou dikke kans dan dat ik pech heb

Een cup D vind ik voor mij klein, maar dat komt omdat ik al heel veel jaren een grotere maat heb gehad, en nu zo gewent ben aan mn borsten. Ik ben opzich trots op mn dames, en ik ben bang dat er voor mijn gevoel niets meer van overblijft. Het heeft ook aan mn zelfvertrouwen te maken denk ik ...
__________________
niet rokers sterven ook

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 11:21.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 23:39
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ja mijn zus kwam er in het ziekenhuis tijdens het intakegesprek voor de wachtlijst ook achter dat het waarschijnlijk niet meer vergoed wordt en ze dus zelf voor zo'n 4500 euro op mag draaien. En dat terwijl mijn zus er echt last van heeft lichamelijk. Vreselijk oneerlijk. Maargoed.

Ik denk dat een cup D echt nog heel groot is hoor. Ik ben zelf van DD/E naar een B cup gegaan. In het begin leek het vreselijk klein, maar dat kwam omdat ik iets veel groters was gewent. Ik ben nu dolgelukkig met mijn cupje. Het is precies een handvol. Het staat zoveel mooier in lingerie, en ook in gewone kleding dan grotere cups. Je kunt bij de chirurg wel een beetje aangeven wat je wilt, maar niet tot in alle maten. Het hangt er ook vanaf welke omvang je verder hebt en hoe groot je borsten nu zijn. Ze zullen niet van een cup J naar een cup A gaan, maar ook niet van een cup DD naar een cup D. Maar hiervoor moet je je gewoon even bij je huisarts door laten verwijzen naar een plastisch chirurg. Die kan je borsten bekijken en beoordelen en het is nooit bindend.

De wachtlijsten zijn 6 tot 9 maanden momenteel trouwens (dat zijn ze al jaren) in Leeuwarden. Toen mijn vader mijn verzekerings maatschappij opbelde wisten die niks van de nieuwe regeling trouwens, dus misschien dat het bij die verzekering dan niet zo is.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:57
[Wacko] KiP
Avatar van [Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Ik heb nu cupmaat 70H. In lingeriewinkels heb ik al rondgekeken naar mooie maten, en mij lijkt een cup D mooi voor mij. Niet alleen omdat ik grote borsten gewent ben, maar ik vind het ook beter bij me passen dan een cupje B of C. Omdat ik vrij slank ben in omvang valt de cup ook niet zo groot. Hierdoor vind ik een B/C best klein lijken voor mij. Maar als ik een afspraak heb gemaakt met een chirurg dan eerst maar eens kijken wat mogelijk is idd...
__________________
niet rokers sterven ook
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:24
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
[Wacko] KiP schreef op 26-11-2004 @ 13:57 :
Ik heb nu cupmaat 70H. In lingeriewinkels heb ik al rondgekeken naar mooie maten, en mij lijkt een cup D mooi voor mij. Niet alleen omdat ik grote borsten gewent ben, maar ik vind het ook beter bij me passen dan een cupje B of C. Omdat ik vrij slank ben in omvang valt de cup ook niet zo groot. Hierdoor vind ik een B/C best klein lijken voor mij. Maar als ik een afspraak heb gemaakt met een chirurg dan eerst maar eens kijken wat mogelijk is idd...
ff een vraag van een man die er niet zoveel verstand van heeft
euh met die cups
is h dan 2x zo groot als cup d ?
(aangezien d de 4e letter van het alfabed is en de h de 8ste )
en wat is het getal ervoor ?

en ff ontopic hoe groot D / E is weet ik en dat is voor zowat alle vrouwen al te groot / zwaar, dus ik zou zeggen met Cub H (waar ik dan echt van denk dat het skippyballen zijn) zou ik dan echt snel laten verkeinen anders houd je geen rug meer over dnek ik, en verder kun je er geen grotere c cub van laten maken, strax heb je D en nog steeds last van je rug, heb je heel die operatie voor niks moeten doorstaan

maar iig wat je ook gaat doen suc6 ermee
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:30
sofie3
Avatar van sofie3
sofie3 is offline
Ben benieuwd wat de chirurg gaat zeggen. 70H is overigens niet eens zó groot, het lijkt groot omdat je een kleine omtrek hebt. We hebben het er al eens over gehad: dunne meiden hebben sneller een grotere cup dan wat meer gezette meiden omdat de cupmaat relatief is ten opzichte van de omtrek. Je borsten zijn misschien maar even groot als die van iemand met een 90C, en die worden niet vergoed via de ziekteverzekering (weet ik van een vriendin).
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:41
Verwijderd
dat vind ik ook. Ik zou er niet aan moeten denken om 75 G te hebben..

Ik wil de TS wel even waarschuwen dat ook in 70D weinig leuke setjes te verkrijgen zijn.

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 11:22.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:48
[Wacko] KiP
Avatar van [Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
70H is idd groot hoor , nee ze zien er gelukkig niet uit als skippyballen maar aan 2 paar handen heb je net niet genoeg .... komt idd overeen met een 75G kwa cupmaat. Maar idd iemand met een omvang van 90 is vrij breed, maar die verhouding is ook anders. Het lijkt me dat ik met mn cup H wel een vergoeding krijg voor een borstverkleining, ze vergoeden tog vanaf een cup D meestal? Lichamelijk heb ik er echt veel last van .. en geestelijk ook steeds meer ...

Toen ik 16 was had ik een 70E, daar was ik toen nog wel blij mee eigenlijk, ik had daar geen last van met mn rug. Bh's enzo zijn er in die maat nog genoeg te koop gelukkig.
__________________
niet rokers sterven ook
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 17:27
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Welke verzekering heb jij, en van welke verzekeringen weet je al dat ze het niet meer vergoeden? Want mijn zus wil dus ook de operatie, maar weet niet of onze verzekeringsmaatschappij het nog vergoed. Ik geloof dat hij friesland hebben.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 11:23.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 20:49
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
okay thanx We hebben wel de maatschappij gebeld, en die wisten nog van niks, dus ik hoop maar dat ze het volgend jaar gewoon ook nog vergoeden.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 11:23.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 22:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 26-11-2004 @ 14:24 :
ff een vraag van een man die er niet zoveel verstand van heeft
euh met die cups
is h dan 2x zo groot als cup d ?
(aangezien d de 4e letter van het alfabed is en de h de 8ste )
en wat is het getal ervoor ?
het getal staat voor de omvang net onder je borsten. Met een meetlint kun je dus meten hoe breed je bent onder je borsten.
De letter staat voor het verschil tussen je omvang van onder je borsten en je omvang van op je borsten.
Het ligt dus aan je omvang of bijvoorbeeld D groot is of niet. Daardoor hoeven het ook niet persé skippyballen te zijn
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 22:54
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-11-2004 @ 23:43 :
het getal staat voor de omvang net onder je borsten. Met een meetlint kun je dus meten hoe breed je bent onder je borsten.
De letter staat voor het verschil tussen je omvang van onder je borsten en je omvang van op je borsten.
Het ligt dus aan je omvang of bijvoorbeeld D groot is of niet. Daardoor hoeven het ook niet persé skippyballen te zijn
Ah maare hoe zit dat dan met maten in de winkel dat zijn dan gewoon getallen neem ik aan?

want met deze bh is cup B schiet je dan nog niks op
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 00:14
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 26-11-2004 @ 23:54 :
Ah maare hoe zit dat dan met maten in de winkel dat zijn dan gewoon getallen neem ik aan?

want met deze bh is cup B schiet je dan nog niks op
Daar heb je dus dat getal voor de omvang onder je borsten voor.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 11:40
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
getal = omtrek
letter = cupmaat

Lastig
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 12:14
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
je bent er nu niet tevreden mee.

na de operatie bestaat uiteraard de kans dat je er nog steeds niet mee tevreden mee bent indien ze te klein uitvallen.

Aan beide kanten zit dus een negatief aspect, gewoon een keuze maken dus.
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 14:17
[Wacko] KiP
Avatar van [Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Citaat:
bracelance schreef op 27-11-2004 @ 13:14 :
je bent er nu niet tevreden mee.

na de operatie bestaat uiteraard de kans dat je er nog steeds niet mee tevreden mee bent indien ze te klein uitvallen.

Aan beide kanten zit dus een negatief aspect, gewoon een keuze maken dus.
Gewoon een keuze maken ... alsof et niets is ...
Zitten meer risico's aan dan je denkt
__________________
niet rokers sterven ook
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 14:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 26-11-2004 @ 23:54 :
Ah maare hoe zit dat dan met maten in de winkel dat zijn dan gewoon getallen neem ik aan?

want met deze bh is cup B schiet je dan nog niks op
Daarom zetten ze in de winkel ook altijd:
75A
80A
85A
75B
80B

enz.
Zo weet je dus precies welke je moet hebben.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 16:00
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-11-2004 @ 23:43 :
het getal staat voor de omvang net onder je borsten. Met een meetlint kun je dus meten hoe breed je bent onder je borsten.
De letter staat voor het verschil tussen je omvang van onder je borsten en je omvang van op je borsten.
Het ligt dus aan je omvang of bijvoorbeeld D groot is of niet. Daardoor hoeven het ook niet persé skippyballen te zijn
klopt helemaal, behalve dat het getal weer niet altijd klopt. Ik heb 60F en mijn omtrek is niet 60 cm.
Nou ja.... *zucht diep*
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 16:38
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Friesland zorgverzekeraar als het goed is
__________________
I think I have a problem, I think I think too much

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 11:23.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 19:57
MarsVolta
MarsVolta is offline
een kennis had een borstverkleining, van E naar C, maar ze zijn we gegroeid naar een D.
volgens mij groeien ze ook altijd weer na een borstverkleing...
ze vertelde ook zo'n eng verhaal dat haar tepels niet meer op de juiste plaats stonden en dat weer opnieuw moest worden gedaan
mja dat was 't.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:40
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
MarsVolta schreef op 27-11-2004 @ 20:57 :
een kennis had een borstverkleining, van E naar C, maar ze zijn we gegroeid naar een D.
volgens mij groeien ze ook altijd weer na een borstverkleing...
ze vertelde ook zo'n eng verhaal dat haar tepels niet meer op de juiste plaats stonden en dat weer opnieuw moest worden gedaan
mja dat was 't.
Mijn borsten zijn niet echt gegroeid na mijn borstverkleining. Het was bij mij alleen zo dat ze na de operatie heel strak in het verband zijn gedaan en toen ze daaruit kwamen zaten ze heel strak nogsteeds. Na een tijdje zakte dat wat uit en daardoor had ik wel een iets grotere bh nodig. Maar echt gegroeid zijn ze volgens mij niet.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 13:48
Verwijderd
Ik wou juist een C en dat was een grote C geworden waardoor ik zo weer D had en nu E...
Dus dat verhaal over kleiner dan ze zeggen ken ik niet. Zelf had ik zoiets van: er mocht nog wel iets meer vanaf hoor!
En een vriendin van mij heeft gewoon die maat gekregen die ze wou.

Maar idd, een chirurg kan je daar het beste antwoord op geven..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 18:36
Firefly182
Avatar van Firefly182
Firefly182 is offline
maar goed, hoe zit het andersom? Zou ik wat mogen lenen dan?


Bestaat het eigenlijk dat je gewoon vet laat inspuiten? Ik bedoel, dat zou toch echt DE oplossing zijn. Tis nog steeds menselijk enzo, zodat het lichaam het misschien niet afstoot e.d. Lijkt me wel een topuitvinding.


is even geheel de andere kant uit dan het topic, maar goed
__________________
Eervolle vermeldingen:Mennuz, GluipigeBever, Dr.Zoidberg, GodSaveTheQueen, Master HJ, M@rco, Sovreze en Wasbeermeneer!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 21:25
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Firefly182 schreef op 28-11-2004 @ 19:36 :
maar goed, hoe zit het andersom? Zou ik wat mogen lenen dan?


Bestaat het eigenlijk dat je gewoon vet laat inspuiten? Ik bedoel, dat zou toch echt DE oplossing zijn. Tis nog steeds menselijk enzo, zodat het lichaam het misschien niet afstoot e.d. Lijkt me wel een topuitvinding.


is even geheel de andere kant uit dan het topic, maar goed
Volgens mij bestaat dat echt niet Bovendien, als je er gewoon vet in laat spuiten kan ik me niet voorstellen dat je mooie stevige borsten krijgt...
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Cupmaat
Verwijderd
56 12-06-2013 21:59
Liefde & Relatie Vriendin heeft cup E
Verwijderd
18 21-08-2012 23:43
Lichaam & Gezondheid Borstverkleining (afvallen/littekens enzo)
FrantiC
70 08-12-2006 12:23
Lichaam & Gezondheid borstverkleining
*lieve_steph*
16 28-09-2003 19:18
Lichaam & Gezondheid Borstverkleining
Aurelia AutumnRain
17 22-10-2002 20:29
Psychologie *zoekt mensen met positieve instelling*
miekmuis
32 07-10-2002 17:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.