Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2005, 22:17
ModePopje
Avatar van ModePopje
ModePopje is offline
Ik vind het een geweldig verhaal, maar de meeste hebben een ander einde welke is nu de goede? komen ze nu wel bij elkaar of niet??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2005, 22:42
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Voor zover ik me kan herinneren wordt Psyche uiteindelijk onsterfelijk gemaakt, zodat zij en Cupido voor eeuwig samen kunnen zijn.

Maar er waren nog al wat verschillende versies van alle mythes, dus er zal ongetwijfeld een versie zijn
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 08:07
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Mjah...in de versie die ik ken (te vinden in een werk van Apuleius, de Metamorphosen...maar ook wel bekand als De Gouden Ezel) vinden de goden het uiteindelijk toch te erg dat ze zo gestraft worden en krijgen ze een kind (Wellust meen ik?)
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 21:15
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Hmm, ik heb daar een toneelstuk van gezien. Ik weet niet meer precies hoe het eindigde. Het was een nogal vreemd toneelstuk, vandaar. Maar het liep wel goed af en kregen als kind inderdaad Wellust.
__________________
't Kan verkeren.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 17:21
DJ JB
DJ JB is offline
Bij mythen kun je niet zeggen "dit is de echte".

Ze zijn ooit allemaal eens verzonnen en van mond tot mond overgebracht. Sommige mensen wilden het verhaal leuker maken, anderen vergaten stukken te vertellen waardoor de luisteraar een andere conclusie eraan verbond. Zo zijn er door de tijd heen heel wat foutjes ingeslopen en ook zullen er verscheidene fouten elkaar hebben versterkt.

Als het verhaal ineens wordt opgeschreven, is het lang niet meer gelijk aan de oorspronkelijke versie.
__________________
De kettingzaag is de natuurlijke vijand van de blokhut.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hoehoe :P Psyche sletje?
Lunatsy
5 11-06-2005 21:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.