Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2006, 08:52
Verwijderd
Ik heb gister een kitten opgehaald bij het asiel, ze is 10 weken oud.



Gisteravond begon ze opeens heel veel te niezen (sterker nog, ze sliep bij me en niest zo hevig op mn voeten dat ik dacht dat ze geplast had ) en vandaag ook nog steeds. ik dacht eerst dat ze van het rond snuffelen stof in haar neusje had, maar er zaten ook van die korstjes bij d'r neus en oogjes en haar oortjes zijn ook best vies Moet ik al naar de dierenarts gaan of kan ik het nog een poosje aankijken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2006, 09:05
Verwijderd
(de oogjes zijn ook echt een beetje troebel, maar d'r neusje loopt niet)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 10:11
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ik zou even langs de DA gaan. Weet niet of je weet of ze haar inentingen al gehad heeft, daar zit niesziekte ook bij namelijk als ze nog jong zijn maar niet iedere kitteneigenaar laat zijn kittens enten en dat kan behoorlijk link zijn. Vooral als ze nog zo jong zijn want dan zijn ze nog behoorlijk kwetsbaar. En het klinkt wel als iets wat niet bepaald in een paar dagen overgaat.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 10:30
Verwijderd
Ik heb haar bij het asiel gehaald en ze is al wel geënt, daarom vroeg ik het me af. In de info die het dierenasiel me gegeven had stond ook dat je niet direct naar de DA hoefde, maar ze niest echt veel.

Moet maar even met mn moeder overleggen, ik heb geen auto om haar erheen te brengen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 11:35
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Lief beestje
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 14:02
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
zopje schreef op 19-09-2006 @ 11:30 :
Ik heb haar bij het asiel gehaald en ze is al wel geënt, daarom vroeg ik het me af. In de info die het dierenasiel me gegeven had stond ook dat je niet direct naar de DA hoefde, maar ze niest echt veel.

Moet maar even met mn moeder overleggen, ik heb geen auto om haar erheen te brengen.
Ik zou alsnog wel even gaan, als het alleen niezen was, a la, maar die korstvorming bevalt me niks
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 14:14
juno
Avatar van juno
juno is offline
Klinkt als niesziekte. De meeste asielkatten lopen daar niesziekte op, en een enting biedt nu eenmaal geen volledige bescherming.

Tegen de niesziekte kan de dierenarts nu niets meer doen, het is een virus. Ze zal het moeten uitzieken. Maak haar oogjes maar regelmatig schoon met een wattenschijfje met afgekoeld gekookt water, of uit een flesje spa blauw wat nieuw is, dus waar je niet uit gedronken hebt met je mond. Prut krijg je makkelijk weg, korstjes niet, dus haal het weg voor het hard kan worden.

Verder: warm houden, niet op de tocht zetten en lekkere liflafjes te eten geven zodat ze goed eet. Ze voelt zich flink ziek, en voor kleine katjes is niet eten echt heel erg slecht.

Poezen mogen geen mensenpijnstillers. Dat kan hun lever niet aan.

Ze is aanbiddelijk. Ik heb er al drie, en mijn vriend vindt dat helaas wel genoeg, 12 pootjes in huis. maar oh oh, als ik dit zie....

Als de korstjes en de prut echt groen worden en ze heeft er last van, heeft ze een oogontsteking en moet ze een oogzalfje.

Die vieze oren, houdt ze haar kopje scheef, krabt ze en schudt ze? Dan is het oormijt, daar is ook een zalfje voor.

Is ze wel goed ontwormt en ontvlooid? Ik kreeg mijn kitten uit het asiel met een lintworm. Want de standaardkuur voor kittens is alleen tegen rondwormen....

Weet je wat, bel je moeder, laat haar jou en poes met de auto naar de dierenarts brengen en laat haar nakijken.

Laatst gewijzigd op 19-09-2006 om 14:19.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 16:26
Verwijderd
Mijn moeder wil het nog even aankijken (die gaat nooit naar de dokter, heeft een half jaar met een blaasontsteking rondgelopen) maar als het morgen nog zo erg is loop ik wel, het is niet erg ver, kan desnoods met de bus.
Het snotachtige bij dr oogjes heb ik al steeds weggehaald maar het is best groenig dus het zou een oogontsteking kunnen zijn en ze heeft nu ook een beetje een snotneusje. Ze doet verder niet gek met d'r kopje, maar gewoon overmatig veel oorsmeer. Ik zal d'r oogjes schoonhouden en als het morgen niet beter is neem ik d'r mee.

Juno bedankt voor de tips en ze is inderdaad echt aandoenlijk

Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 16:27
Verwijderd
ik zie nu pas dat er nieziekte staat, lekker handig voor de volgende die erop zoekt maar ja.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 16:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Aangepast (a) En een kusje voor Kermis omdat ze zo lief is
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 19-09-2006 @ 17:49 :
Aangepast (a) En een kusje voor Kermis omdat ze zo lief is
dankjewel
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 16:18
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
laat even weten wat de uitkomst is
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 17:45
Verwijderd
Met haar oogjes en niesen is het nu veel beter, praktisch geen last meer van Alleen is dr oor heel vies nu
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 06:18
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
z0pje schreef op 24-09-2006 @ 18:45 :
Met haar oogjes en niesen is het nu veel beter, praktisch geen last meer van Alleen is dr oor heel vies nu
Katten die niesziekte hebben gehad dragen het virus hun hele leven bij zich, dat het nu wat beter gaat wil dus nog niets zeggen. Als je de mogelijkheid krijgt zou ik toch even naar de da gaan.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:07
Verwijderd
ik ben net naar de da geweest omdat ze uit raam is gevallen, de nies is over maar ze heeft misschien wel een gebroken neusje en ieder geval een hersenschudding. vrijdag moeten we terug voor controle en entingen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:10
Verwijderd
Jeetje Zop, gaat lekker zo
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:24
Verwijderd
ja ze is een beetje een kluns en een kwakkel
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:24
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ahw
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-09-2006, 13:37
Verwijderd
ze heeft uit dr oren gebloed en ook oormijt maar ze heeft dr injecties gehad en als het goed is komt het nu allemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 18:55
XKyra_x
XKyra_x is offline
mijn kat had dit ook, en moest ingeslapen worden, mijn kat nieste later ook bloed.. hij was nog maar 2 jaar ..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 00:47
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Lekker begin Leg het beestje maar goed in de watten zou ik zeggen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 21:55
Marlouhou
Marlouhou is offline
Ik zOu tOch even bij de dierenarts langs gaan en zeker als ze al korsjes heeft ik zou ZEKER ff langs gaan, tip van mij in ieder geval
__________________
Hakuna matata!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 21:55
Marlouhou
Marlouhou is offline
Maar veel plezier nog met je sgattig poesje
__________________
Hakuna matata!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 21:56
Marlouhou
Marlouhou is offline
Mooi gezichtje heeft zij
__________________
Hakuna matata!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wsz98
Uice
500 17-12-2007 21:14
Flora & Fauna niesziekte kat??
RammsteinRulez
2 20-11-2007 08:16
Flora & Fauna Katje niest
kellytje
13 13-12-2006 22:52
Flora & Fauna kat met niesziekte?
tommygirl.S
17 23-08-2005 17:55
Flora & Fauna Is mijn kat ziek?
Nadine.
15 22-05-2005 17:59
Flora & Fauna Kat niest veel
miekmuis
11 03-03-2005 13:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.