Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2011, 21:24
barafranca
barafranca is offline
Goedeavond,

7 maanden geleden heb ik een meisje ontmoet. Na een tijdje msne bellen whatsappen gingen we voor het eerst op een date dat ging heel goed. Uiteindelijk zyn we begonnen aan een relatie laten we het er maar ophouden dan we allebei rond de 18 zijn. In het begin ging onze relatie goed totdat me vriendin en ik steeds vaker ruzie kregen. Vaak ging de ruzie in het begin over dat ik vaak tot laat buiten was en dat vond ze niet zo heel leuk ook al ging ik tot laat naar buiten zij bleef net zolang wakker totodat ik haar belde dat ik naar huis ging vaal genoeg smsde ze me ook dat ik naar huis moest gaan omdat ze anders niet kon slapen omdat ze bang was dat mij wat overkwam. Naja uiteindelijk kregen we steeds vaker ruzie vaak genoeg zei ze ook bij de ruzies dat ze niet meer wou leven en dat als ik bij haar weg zou gaan dat ze zelfmoord zou plegen. De eerste keer toen ze dat zei belde ik mijn schoonmoeder op omdat ik natuurlyk geschrokken was en zei zy dat ze dat vaker had omdat ze dingen in het verleden heeft mee gemaakt en nou weet ik wel wat e allemaal gebeurd is echt erge dingen dat wens je echt niemand toe ik zou me waarschijnlijk ook van kant maken als me die dingen zouden overkomen . Maarja nu hebben we heel vaak ruzie zoals vandaag we kregen we ruzie en toen zei ik tegen der dat ik echt by der weg ging toen ik dat zei pakte ze een schaar en zei ga maar weg en als je weg bent ben ik ook weg voor altyd en voor iedereen naja ik wil natuurlijk geen moordernaar zijn en ik pakte die schaar af en ik sneed mezelf ook nog daarby zij barstte uit in huilen waardoor ik haar natuurlijk troostte. Maar nu zit het zo ik kan echt niet meer maar ik wil haar niet kapot maken en pijn doen ze heeft niemand anders ik ben nu alleen bij haar omdat ik het gewoon zo zielig vind als het uit zou gaan zou ik ook niet huilen omdat ik het zelf zielig vind maar omdat ik het zielig vind voor haar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2011, 21:51
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Ja, wat een nare situatie. Je moet echter in je hele leven voor je eigen geluk kiezen en daar moet je afwegingen maken, voor zowel de lange als korte termijn. Als je de relatie niet vol kan houden, maar je kan het niet uitmaken, zorg er dan voor dat zij het uit maakt.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 22:03
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Bij haar weggaan. Ik denk niet dat ze echt zelfmoord zou proberen te plegen, maar ze manipuleert je wel. Ze maakt misbruik van jouw goedheid bij haar te blijven, en daardoor word jij alleen maar ongelukkiger. En ik vind haar absoluut niet zielig, je kan niet iemand dwingen om van je te houden, en de manier waarop zij dat wel probeert vind ik heel erg laag. Gewoon gemeen, eigenlijk.

Je moet het ook op geen enkele manier als jouw probleem of jouw schuld zien. Jíj bent niet verantwoordelijk voor haar geluk, dat is ze zelf. En je bent ook absoluut niet verantwoordelijk als ze zelfmoord probeert te plegen wanneer je weggaat, want dat is haar keuze, en het was per slot van rekening niet jouw keuze om niet meer in de relatie te willen blijven.

Mocht je toch bang zijn dat ze zelfmoord pleegt, dan kun je beter andere hulp inschakelen. Ik weet niet precies wat geschikt is voor mensen die dreigen met zelfmoord of waar je terecht kunt, maar misschien dat iemand anders een idee heeft. Laat je in ieder geval niet door haar manipuleren, want dat is precies wat ze wilt: dat je medelijden met haar hebt en dat je het zielig voor haar vindt, en daarom bij haar blijft en doet wat zij wilt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 23:09
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Je schoonmoeder, wat schattig.
Ze pleegt geen zelfmoord hoor, anders is het haar eigen keuze en daar moet je niet onder mogen lijden.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 23:18
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Gewoon uitmaken, je zit onder de plak. En ze pleegt toch geen zelfmoord
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 01:07
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Waarom wil je het uitmaken, alleen omdat je zoveel ruzie hebt(?) Ik zou dan eerst kijken of er wat aan die ruzies gedaan kan worden..... Aan de andere kant klinkt er niet echt in je verhaal dat je echt van haar hebt gehouden, maar dat het gewoon een vriendin was ofzo...
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 01:12
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
interpunctie. Dit is amper te lezen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 09:41
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Misschien is het goed om met haar moeder te praten. Je kunt het wel uitmaken en er vanuitgaan dat ze zichzelf niet van kant maakt, maar ze heeft toch wel vrij duidelijk hulp nodig. Je moet je niet zover laten manipuleren dat je niet weggaat omdat zij zichzelf dan wat aandoet.

Ik weet niet of je het ziet zitten, maar je kunt bijvoorbeeld even met haar moeder praten, uitleggen hoe het zit, dat je haar dochter een fantastisch meisje vindt maar een relatie tussen jullie twee niet gaat werken omdat ze zo instabiel is, dat je je zorgen maakt over wat ze zal doen als jij het uitmaakt en dat de moeder/ouders extra goed op moeten letten als jij het uitmaakt. Het hangt er wel een beetje vanaf wat voor ouders het zijn, want niet iedereen vindt het natuurlijk leuk om te horen dat hun dochter gedumpt gaat worden.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 10:02
Verwijderd
Iedereen zegt hier: ze pleegt toch geen zelfmoord. Daar heb je inderdaad de meeste kans op. Maar je moet vooral beseffen dat wat zij doet, dat dat haar keuze is. Momenteel is het chantage terwijl zij toch echt de keuzes maakt. Koppel je los van de gevolgen waar jij niet voor kiest, en beslis dan of je wel of niet bij iemand wil zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 19:59
barafranca
barafranca is offline
Ik ben 18 jaar ik wil gewoon weer leven uitgaan chillen met vrienden dingen doen ipv heletys opgefokt en gestresst te zyn maar ik vind het zo erg om uit te maken en zo zielig ze gaat zoiezo heel veel huilen en daar kan ik niet tegen ik kan toch niet zomaar een meisje dat aandoen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 20:43
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
nee, zij mag jóu dit niet aandoen, niet omdraaien
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 21:13
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
nee, zij mag jóu dit niet aandoen, niet omdraaien
Inderdaad. Het is gewoon chantage. "Ik maak het uit!" "Ik chanteer je" "O jee, dat kan ik je niet aandoen." Niet logisch.

Als zij zelfmoord pleegt, dan is het nooit iets wat jij haar aandoet. Jij hebt gewoon je eigen leven en je eigen keuzes, en als zíj haar leven daardoor zo stom en alles zou vinden dat ze zelfmoord zóu plegen, dan nog was het haar keuze en haar visie en haar leven. Maar zoals gezegd, het is niet heel waarschijnlijk dat ze dat ook zou doen, waarschijnlijk doet ze het enkel en alleen zodat jij bij haar blijft. Als ik google (iets met 'dreigen met zelfmoord') kom ik ook op duisent verhalen uit van mensen met een ex oid die dreigde zelfmoord te plegen, en een x aantal jaar later gewoon nog leven.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 21:52
barafranca
barafranca is offline
Ik heb besloten dat ik het voorlopig nog niet uit ga maken mischien dat als ik wat meer moeite in deze relatie steek het allemaal wel gaat veranderen mischien omdat ik het zo zielig vind is dat wel teken dat ik van haar hou
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 21:59
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
nee dat betekent gewoon dat je gevoel in je donder hebt, als een vreemde mij op straat zou zeggen, ik spring zo onder de trein dan probeer je dat toch ook te voorkomen?

maar dat je eerst wil proberen je relatie te repareren is natuurlijk je goed recht, maar ik weet niet of ik wel oud wil worden met iemand die zo geestelijk in de knoop zit. Ik zou dan eerder, heel egoistisch, voor m ezelf kiezen en een partner vinden die mij 100% (of iets wat dat benaderd) gelukkig maakt zonder het onderbuikgevoel dat je wel samen moet blijven want andersss..... Denk ook aan je zelf, je eigen toekomst. De allerbelangrijkste persoon in je leven ben je zelf

/2cts
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 22:06
Balpen
Balpen is offline
Ben ik de enige die hier opmerkt dat hij haar eigenlijk nog super graag ziet?.. Anders zou hij ook niet zo bezorgt zijn over haar gevoelens STEL dat hij het uitmaakt..
Ik bedoel maar, als ik een meisje echt beu ben zou het mij OP DAT MOMENT echt niet schelen wat ze denkt/voelt..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 22:44
barafranca
barafranca is offline
Maarja ik moet ook niet vergeten dat ze ook echt hele erge dingen heeft meegemaakt en daardoor niet zo snel meer mannen vertrouwd door dit te zeggen snappen jullie al wel een beetje welke richting ik op ga met wat ze heeft meegemaakt en nu vertrouwd ze eindelijk een jongen en gaat die mischien wel bij der weg dat hou ze nooit vol ze huilt al als ze weet dat ik bv 3 dagen haar niet zie
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 00:42
Verwijderd
Citaat:
Ben ik de enige die hier opmerkt dat hij haar eigenlijk nog super graag ziet?.. Anders zou hij ook niet zo bezorgt zijn over haar gevoelens STEL dat hij het uitmaakt..
Ik bedoel maar, als ik een meisje echt beu ben zou het mij OP DAT MOMENT echt niet schelen wat ze denkt/voelt..
Nee, de meeste mensen geven ook wat om de gevoelens van mensen op wie ze niet verliefd zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 08:49
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Nee, de meeste mensen geven ook wat om de gevoelens van mensen op wie ze niet verliefd zijn.
Maar op het moment zelf ook?.. Daarna ga je waarschijnlijk denken "fuck, was dom wat ik heb gedaan" maar op het moment zelf niet..denk ik persoonlijk, want anders zou je het niet uitmaken als je rekening houdt met gevoelens van anderen

Het feit dat ze wilt dat je smst als je thuis ben, dat ze kan gaan slapen is wel lief opzich. Het kan inderdaad ook als verstikkend overkomen, maar vind het een teken dat ze echt om je geeft en niet wil dat iets je overkomt
Oké het feit dat ze WIL dat je naar huis gaat zodat ze kan gaan slapen is wel wat raar.
Mn vriendin wil ook altijd een smsje ontvangen als ik thuis aankom, ze wil weten dat ik veilig ben aangekomen . Maar als ik naar vrienden ga daarna zeg ik dat ook gewoon..en gaat zij meestal slapen. Maar ik zeg het wel zodat ze zicht niet ongerust hoeft te maken als ik een tijdje niet sms.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-08-2011, 10:37
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Ik heb besloten dat ik het voorlopig nog niet uit ga maken mischien dat als ik wat meer moeite in deze relatie steek het allemaal wel gaat veranderen mischien omdat ik het zo zielig vind is dat wel teken dat ik van haar hou
Dat is denk ik onzin. Medelijden met iemand hebben is absoluut geen teken van houden van. Maakt ze je gelukkig? Voel je je prettig en geliefd bij haar? Hebben jullie het echt leuk samen? Ik denk dat je eerder daarnaar moet kijken. Het zou wel heel gek zijn als het je geen flikker kon schelen als ze zelfmoord zou plegen want je geeft wel een beetje om haar en je medemens in het algemeen. Dat wil nog niet zeggen dat jullie een goede relatie zullen hebben.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 15:16
veryniceguy
Avatar van veryniceguy
veryniceguy is offline
ik heb ook een keer een relatie met iemand gehad die zelfmoord neigingen had,
HET WAS EEN FUCKING NIGHTMARE!
en ik heb me nooit beter gevoeld dan de dag dat het eindelijk uit was en zij niet meer mijn probleem was.

Ik was er eerst erg op in gegaan en ze maakte ook een moeilijke tijd mee(niet dat ik het daarom uit maakte)
en ik zei dat ik haar ook zou blijven steunen als het uit was dit geloofde ze niet en ze zou zichzelf vermoorden als ik haar "in de steek zou laten". Ik wist niet wat ik moest doen en ik hield haar nog voor anderhalve week waarin ik altijd heel laat reageerde op haar smsjes en uiteindelijk(na anderhalve week ofzo) belde ik haar een keer op en zei ik dat dit niet werkt voor mij en dat ik geen andere keus heb als het uit te maken.

Uiteraard zei ze weer dat ze zelfmoord zou plegen en ik werd hier ontzettend kwaad om en zei tegen haar dat ik een vreselijke hekel aan mensen heb die zelfmoord plegen omdat het lafaards zijn die voor hun eigen problemen weg rennen en alleen de mensen pijn doen die van hen houden.

inmiddels is het een soort van een vriendin van me waar ik af en toe mee chat
dus met andere woorden ze heeft geen zelfmoord gepleegd
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 15:20
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
ik heb ook een keer een relatie met iemand gehad die zelfmoord neigingen had,
HET WAS EEN FUCKING NIGHTMARE!
en ik heb me nooit beter gevoeld dan de dag dat het eindelijk uit was en zij niet meer mijn probleem was.

Ik was er eerst erg op in gegaan en ze maakte ook een moeilijke tijd mee(niet dat ik het daarom uit maakte)
en ik zei dat ik haar ook zou blijven steunen als het uit was dit geloofde ze niet en ze zou zichzelf vermoorden als ik haar "in de steek zou laten". Ik wist niet wat ik moest doen en ik hield haar nog voor anderhalve week waarin ik altijd heel laat reageerde op haar smsjes en uiteindelijk(na anderhalve week ofzo) belde ik haar een keer op en zei ik dat dit niet werkt voor mij en dat ik geen andere keus heb als het uit te maken.

Uiteraard zei ze weer dat ze zelfmoord zou plegen en ik werd hier ontzettend kwaad om en zei tegen haar dat ik een vreselijke hekel aan mensen heb die zelfmoord plegen omdat het lafaards zijn die voor hun eigen problemen weg rennen en alleen de mensen pijn doen die van hen houden.

inmiddels is het een soort van een vriendin van me waar ik af en toe mee chat
dus met andere woorden ze heeft geen zelfmoord gepleegd
Denk dat het ook wel zal meevallen...
leg haar uit dat dit niet te doen is zo, en dat ze moet ophouden met die dreigementen. En anders zul je haar helaas moeten laten gaan... Je hebt ook een eigen leven, het houdt een keer op lijkt me...
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 17:00
Verwijderd
Ik vind dat zij echt op een ontzettend nare manier met jou omgaat, hoor. Natuurlijk wil ik al haar problemen niet bagatelliseren en ik geloof dat ze erge dingen heeft meegemaakt in haar verleden, maar ze is je nu gewoon aan het chanteren. "Niet bij me weggaan, want anders maak ik mezelf van kant." Een schuldgevoel is niet iets waarop je een relatie moet baseren.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 21:46
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Inderdaad, wat Syori zegt.
Zij blijkt jullie relatie niet op een goede basis te laten bestaan.
Een goed fundament voor een relatie is niet een schuldgevoel, ik kan me niet voorstellen dat je gelukkig wordt in zo'n relatie, en je eigen geluk lijkt mij toch belangrijker dan leven in een leugen.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 23:33
barafranca
barafranca is offline
Jullie hebben ergens wel gelyk ik moet nadenken wat ik nou eigenlijk wil het is best moeilijk
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 15:40
Zeepje
Zeepje is offline
Stel dat ze nooit zou hebben gedreigd met zelfmoord, zou je nu dan nog een relatie met haar hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2011, 19:08
barafranca
barafranca is offline
Citaat:
Stel dat ze nooit zou hebben gedreigd met zelfmoord, zou je nu dan nog een relatie met haar hebben?
Dan was het allang uitgeweest.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Dan was het allang uitgeweest.
Dan moet je je nu gedragen alsof ze geen kutwijf is dat jou een schuldgevoel wil aanpraten en het gewoon uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 19:30
Zeepje
Zeepje is offline
Dan weet je nu dus zeker dat jullie relatie op een schuldgevoel is gebaseerd, niet op dat je van haar houdt.

Als je het uitmaakt zou ik dat wel eerst tegen haar ouders zeggen, dan kunnen die rekening houden met haar zelfmoordneigingen.

Laatst gewijzigd op 31-08-2011 om 19:36.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 19:48
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Dan weet je nu dus zeker dat jullie relatie op een schuldgevoel is gebaseerd, niet op dat je van haar houdt.

Als je het uitmaakt zou ik dat wel eerst tegen haar ouders zeggen, dan kunnen die rekening houden met haar zelfmoordneigingen.
Ik zou zeggen, stuur ze vlak daarna een sms'je, ouders vinden het niet lief als je het uitmaakt met hun dochter lijkt me
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 09:46
Calense
Calense is offline
Zij is echt gemeen. Je moet het uitmaken. Ze dreigt ermee, maar ze doet het heus niet.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 20:31
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Uitmaken doen....
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 20:16
karim1986
karim1986 is offline
hoezo uitmaken gewoon van alle walletjes eten?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 11:29
Zeepje
Zeepje is offline
Is er inmiddels al wat gebeurd?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 12:06
Verwijderd
Uitmaken en snel weer terug naar de Nederlandse les.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 16:17
barafranca
barafranca is offline
Nou vorige weekend hadden we weer veel ruzie de eerste dag zei ze toen we ruzie hadden je mag het wel uit maken hoor ik doe heus geen zelfmoord toen ik wegliep naar beneden zij ze van ga je nu echt weg zei ze van nou ik ga ook weg voor altyd ik doe alsnog zelfmoord (huilend) nou toen liep ik dus weer terug naar haar om het goed te maken omdat ik het zielig vond de 2e dag hadden we weer ruzie en toen net op het punt dat ik weg wou gaan ging ze huilen zichzelf meerdere keren echt hard slaan maar dan ook echt hard nou ik weer terug gegaan om haar te troosten en nu ben ik weer terug bij af
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 19:13
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Nou vorige weekend hadden we weer veel ruzie de eerste dag zei ze toen we ruzie hadden je mag het wel uit maken hoor ik doe heus geen zelfmoord toen ik wegliep naar beneden zij ze van ga je nu echt weg zei ze van nou ik ga ook weg voor altyd ik doe alsnog zelfmoord (huilend) nou toen liep ik dus weer terug naar haar om het goed te maken omdat ik het zielig vond de 2e dag hadden we weer ruzie en toen net op het punt dat ik weg wou gaan ging ze huilen zichzelf meerdere keren echt hard slaan maar dan ook echt hard nou ik weer terug gegaan om haar te troosten en nu ben ik weer terug bij af
je bent gewoon een slappe zak, laat je niet zo overhalen als ze een beetje gaat huilen.... Je hebt je best gedaan. Kies voor jezelf klaar nu. uitmaken die hap...
voel je je nog even niet fijn maar over een maand op twee kun je weer normaal leven
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-09-2011, 19:26
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
onder-de-plak
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 21:04
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Jezus Christus. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om haar achter te laten als ze zo raar doet en je bang bent dat ze zichzelf iets aan doet, dat is ook wel heel lief van je dat je wel om haar geeft en alles.
Maar! Je moet toch wel jezelf voorop stellen, je kunt niet op deze manier bij haar blijven, dan ben je een beetje haar pity-boyfriend. Dat ze dat schijnbaar niet erg vindt zegt al een hoop over haar gevoel van eigenwaarde. Ze klinkt wel behoorlijk problematisch. Heb je het wel eens met haar ouders over haar gedrag gehad? Dat lijkt me een goed idee, als je dan ook probeert duidelijk te maken dat je echt wel om haar geeft en niet wil dat haar iets overkomt maar dat de relatie tussen jullie er niet echt inzit. Ik denk dat het beste wat je kan is zorgen dat ze onder toezicht wordt gehouden en vervolgens figuurlijkerwijs rennen voor je leven.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 21:16
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
nee dat betekent gewoon dat je gevoel in je donder hebt, als een vreemde mij op straat zou zeggen, ik spring zo onder de trein dan probeer je dat toch ook te voorkomen?
Sterker nog, als jij niks doet (je staat erbij) en diegene pleegt daar zelfmoord ben jij strafbaar.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 21:25
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
ik kan me niet voorstellen hoe je dat strafbaar wil maken? Bron!
1) wat nou als je het niet ziet (persoon slaat potje pillen achterover)
2) wat nou als je zelf gevaar loopt als je die gene wil stoppen?
3) zelfmoord plegen is niet strafbaar, hoezo ben je dan wel strafbaar als je iemand zelfmoord laat plegen. tenzij je er fysiek hulp bij verleend, maar dan is het al gauw moord natuurlijk

ik kan het me echt niet voorstellen en als het waar is vind ik het enorme bullshit
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 21:35
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
ik kan me niet voorstellen hoe je dat strafbaar wil maken? Bron!
1) wat nou als je het niet ziet (persoon slaat potje pillen achterover)
2) wat nou als je zelf gevaar loopt als je die gene wil stoppen?
3) zelfmoord plegen is niet strafbaar, hoezo ben je dan wel strafbaar als je iemand zelfmoord laat plegen. tenzij je er fysiek hulp bij verleend, maar dan is het al gauw moord natuurlijk

ik kan het me echt niet voorstellen en als het waar is vind ik het enorme bullshit
Ik heb geen bron, maar ik hoorde dat op het nieuws. Punt 1 en 2 natuurlijk buiten gesloten he.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 23:08
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Ik heb geen bron, maar ik hoorde dat op het nieuws. Punt 1 en 2 natuurlijk buiten gesloten he.
Behalve als barafranca agent of werkt bij een ziekenhuis is het niet strafbaar.

Verder vind ik dat barafranca gewoon de relatie moet beëindigen, want dit is voor hem en zijn vriendin zeer vervelend. Verder zou hij haar op moeten laten nemen of de politie laten informeren over haar zelfmoordneigingen.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 08:21
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wat gaat de politie daar nou aan doen? De politie heeft daar niks mee te maken, dat meisje moet naar een goede psycholoog of zoiets.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 11:35
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
De Politie hoort (wettelijk) burgers te beschermen, en ook tegen hunzelf. Personen met zelfmoordneigingen zijn meestal ook nog een gevaar voor anderen, dus vandaar.
Verder is een psych wel het eerste wat ze nodig heeft.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 16:24
barafranca
barafranca is offline
Jullie snappen niet hoe moeilijk het is om een meisje achter te laten die dingen heeft meegemaakt zoals incest (zware), aanranding door verschillende mensen waardoor haar leven zoiezo geen zin meer heeft volgends haar
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 16:28
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Misschien niet, maar jij snapt niet dat jij er nu helemaal in meegesleurd word.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 20:05
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Jullie snappen niet hoe moeilijk het is om een meisje achter te laten die dingen heeft meegemaakt zoals incest (zware), aanranding door verschillende mensen waardoor haar leven zoiezo geen zin meer heeft volgends haar
en jij wil jouw leven opofferen voor het kutleven wat zij heeft gehad? Erg nobel maar ook erg dom
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 22:28
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Jullie snappen niet hoe moeilijk het is om een meisje achter te laten die dingen heeft meegemaakt zoals incest (zware), aanranding door verschillende mensen waardoor haar leven zoiezo geen zin meer heeft volgends haar
Dat iemand een heel kut verleden heeft gehad, geeft hem of haar nog geen recht op een eeuwig zijn/haar zin krijgen 'want het was zo rot voor je!' Daar worden mensen volgens mij ook niets beter van.

En ik vind het twijfelachtig hoeveel béter het is om te weten dat je vriendje alleen bij je blijft als je hem chanteert, en dat hij eigenlijk helemaal niet met jou verder wil. Ik zou willen dat mijn vriendje bij me bleef omdat hij me de geweldigste vrouw ter wereld vond, niet dat ik hem moest chanteren en moest weten dat hij het uit had gemaakt als hij me niet zo zielig vond. En dat ik moest blijven zeggen dat ik dood wilde en moest blijven laten zien hoe vreselijk mijn leven wel niet was. Hoeveel baat heeft ze daar nou bij?

En daarnaast: als ze dood wil, als haar verleden kut is, als ze dingen niet kan verwerken, als ze zich aan jou vast moet klampen, dan ben jij niet degene die het op moet lossen, dat is ze zelf. Met behulp van professionele hulpverleners misschien, maar niet met hulp van jou. Ze moet niet ook nog eens jouw leven verwoesten omdat het hare misschien kut is/was.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 00:16
Calense
Calense is offline
Wow, het is natuurlijk zielig voor haar. Maar jij ook voor jezelf kiezen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 09:40
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Is er niet iemand die je in kan schakelen om haar te helpen nadat je het uit hebt gemaakt? Een goede vriendin of haar moeder of iemand anders die ze kan vertrouwen die je kan bellen op het moment dat jij het hebt uitgemaakt en die haar dan op kan vangen. Dan hoef jij je geen zorgen te maken dat ze zichzelf wat aandoet op het moment dat je weg wilt gaan.

Wat ook nog kan is het op neutraler terrein uitmaken. Als je het bij haar thuis uitmaakt, is ze in de gelegenheid om zichzelf zo te laten gaan en zichzelf pijn te doen.Maar als je bijvoorbeeld in een parkje zou zitten, zou het voor haar waarschijnlijk moeilijk zijn om zich zo te gedragen en is het voor jou minder pijnlijk om weg te gaan.

Succes er mee.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Het huidige FB systeem
Verwijderd
419 15-01-2013 16:19
Levensbeschouwing & Filosofie Volbrachte bijbelse profetieën?
Bart Klink
60 14-10-2005 15:33
Levensbeschouwing & Filosofie Is God almachtig?
Redhair
302 26-10-2004 11:56
Liefde & Relatie echt onmogelijk..?..
lilo
24 15-04-2004 19:20
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.