Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2004, 09:59
HoopStront
HoopStront is offline
Vroeg het me gewoon af...

Is de overstap van Mavo naar Havo zwaarder/groter, of die van Havo naar VWO??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2004, 10:16
Verwijderd
Wat ik van mijn school begreep, wel. Iemand van de Mavo moest bij ons een soort toelatingstest doen om naar de Havo te mogen. Om van de Havo naar het VWO te moeten, was eigenlijk niets nodig, alleen een Havo-diploma.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 12:24
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik denk dat die van mavo naar havo groter is gezien de 2e fase. Op de mavo heb je dat niet en in havo/vwo wel.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:36
Verwijderd
ik ben van 2 havo naar 3 vwo gegaan.. vond het verschil wel groot. VWo is een andere manier van leren omdat je dieper op de stof in gaat en het is meer stof.

Maar mavo/havo is denk ik zoals eerder gezegt moeilijker omdat het een hele andere manier van leren is. vooral door die 2de fase.

maar qua moeilijkheid zal het niet veel verschil maken, het is allebei een stapje hoger.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:40
Verwijderd
Verschil tussen mavo en havo is veel groter dan het verschil tussen havo en vwo. Niet alleen wat niveau van de stof betreft, maar vooral wat betreft instelling.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:42
somszithetmee
somszithetmee is offline
Ik ben het voor 100 procent eens met nare man.
__________________
ik ben immers ook maar een genie
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 14:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 23-03-2004 @ 14:36:
ik ben van 2 havo naar 3 vwo gegaan.. vond het verschil wel groot.
goh, je bent dan ook van 2H naar 3V gegaan (dat is dus én een klas hoger én een niveau hoger). Nogal logisch dat het verschil dan nogal groot is.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:47
Verwijderd
Ik denk aan het van het jaar he. Dus ipv naar 3 Havo naar 3 VWO.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-03-2004 @ 15:31:
goh, je bent dan ook van 2H naar 3V gegaan (dat is dus én een klas hoger én een niveau hoger). Nogal logisch dat het verschil dan nogal groot is.
hahaha das waar
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:51
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-03-2004 @ 15:31:
goh, je bent dan ook van 2H naar 3V gegaan (dat is dus én een klas hoger én een niveau hoger). Nogal logisch dat het verschil dan nogal groot is.
Onzin, alsof het niveau van 2 vwo ---> 3 vwo zo sterk stijgt. Het niveau is voor haar gestegen omdat ze van havo naar vwo ging, niet omdat ze een klas hoger ging.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:12
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 23-03-2004 @ 19:51:
Onzin, alsof het niveau van 2 vwo ---> 3 vwo zo sterk stijgt. Het niveau is voor haar gestegen omdat ze van havo naar vwo ging, niet omdat ze een klas hoger ging.
Als het goed is stijgt het niveau ook per klas, anders doet de school toch iets niet goed, lijkt me.

Ik ben van mavo naar havo (oude stijl) gegaan en vond het verschil best meevallen. Alleen bij wiskunde B miste ik teveel om dat vak normaal te kunnen volgen. Had ik eerder geweten dat het verschil havo-vwo kleiner was, dan had ik dat ook nog wel gedaan...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:29
Verwijderd
Ik ben van 3H naar 4V gegaan, en het is een flinke overstap... MAVO-HAVO lijkt me trouwens lastiger dan HAVO-VWO.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 23-03-2004 @ 19:51:
Onzin, alsof het niveau van 2 vwo ---> 3 vwo zo sterk stijgt. Het niveau is voor haar gestegen omdat ze van havo naar vwo ging, niet omdat ze een klas hoger ging.
daar heb je gelijk in. als ik het huiswerk en stof vergeleek met vriendinnen in 3havo met mij in 3 vwo was er best veel verschil. wij liepen altijd voor en hadden meer stof.

maar de overstap van 4 vmbo naar 4 havo is veel groter denk ik.. de manier van leren op vmbo is helemaal anders. en het een heel ander soort leerlingen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Eritreaboy16 schreef op 23-03-2004 @ 21:48:
Hoi mensen,

Als ik me examen haal ga ik de overstap naar havo 4 maken.. hebben jullie tips?? wat kan ik verwachten? Maar mijn instelling is voor de rest wel goed.

Grt.

Samy
heel goed plannen!!
en er gewoon lekker tegen aangaan.. als je nu goed staat lukt het straks ook wel!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 06:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 23-03-2004 @ 21:22:
daar heb je gelijk in. als ik het huiswerk en stof vergeleek met vriendinnen in 3havo met mij in 3 vwo was er best veel verschil. wij liepen altijd voor en hadden meer stof.

maar de overstap van 4 vmbo naar 4 havo is veel groter denk ik.. de manier van leren op vmbo is helemaal anders. en het een heel ander soort leerlingen.
maar dat is bij ons, in de tweede fase, niet zo. Het is zelfs zo dat ik in 4havo veel dingen heb gedaan die je op t vwo in 4 én 5 vwo krijgt. Daarbij hebben wij in 5havo 4 boeken doorgewerkt (2 katernen en 2 examenboeken) terwijl ze in 6vwo alleen die 2 examenboeken dit jaar hebben gedaan. Maar misschien dat t in de tweede fase wel anders is dan in de onderbouw.

Ik ben zelf van 4vwo naar 4 havo gegaan, en qua stof vond ik het zeker niet makkelijker. Tenminste, niet benoemenswaardig. Het enige grote verschil wat echt merkbaar was, was dat ze op de havo de toetsen welliswaar nog op t zelfde neer komen, maar de normering een stuk soepeler is. Als ik op t vwo dacht dat ik een onvoldoende had (en dat dan ook kreeg) had ik nu opeens veel makkelijker een voldoende (deed t daarbij dan ook voor de tweede keer).

Maar ontzettend veel opdrachten, po's en leerstof is hetzelfde. Alleen de normering en eisen ed zijn dus anders (logisch).
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 08:10
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Als ik me examen haal ga ik de overstap naar havo 4 maken.. hebben jullie tips?? wat kan ik verwachten? Maar mijn instelling is voor de rest wel goed.
Economie, wiskunde, een vreemde taal bijspijkeren en zelfstandig werken natuurlijk.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 10:55
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
ESCO schreef op 25-03-2004 @ 09:10:
Economie, wiskunde, een vreemde taal bijspijkeren en zelfstandig werken natuurlijk.
Bijspijkeren is niet nodig, je begint in 4 havo toch met andere onderwerpen bij economie en wiskunde net als degene die uit 3 havo komen.
Wat betreft vreemde talen is het ook niet echt nodig, als je examen hebt gedaan in de taal die je in 4 havo kiest is dat echt voldoende.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 12:25
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-03-2004 @ 14:40:
Verschil tussen mavo en havo is veel groter dan het verschil tussen havo en vwo. Niet alleen wat niveau van de stof betreft, maar vooral wat betreft instelling.
Beetje zwart wit gezegd, niet bij elke vmbo leerling is iets mis met de instelling.

Veel leerlingen halen hun vmbo diploma op hun sokken, dat zal met havo en vwo niet zo snel gebeuren. Op de havo moet je toch wel een keer leren en huiswerk maken, op het vmbo hoeft dat niet altijd. Dus wat dat betreft kan een stap van vmbo naar havo zwaarder zijn dan van havo naar vwo.

Of de stof veel moeilijker is weet ik niet zo, maar ik denk wel dat de manier van denken heel anders is. Dat merk ik aan vmbo leerlingen die met havo zijn begonnen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-03-2004, 13:11
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
dreen schreef op 25-03-2004 @ 13:25:
Beetje zwart wit gezegd, niet bij elke vmbo leerling is iets mis met de instelling.

Veel leerlingen halen hun vmbo diploma op hun sokken, dat zal met havo en vwo niet zo snel gebeuren. Op de havo moet je toch wel een keer leren en huiswerk maken, op het vmbo hoeft dat niet altijd. Dus wat dat betreft kan een stap van vmbo naar havo zwaarder zijn dan van havo naar vwo.

Of de stof veel moeilijker is weet ik niet zo, maar ik denk wel dat de manier van denken heel anders is. Dat merk ik aan vmbo leerlingen die met havo zijn begonnen.
Nee, maar op het vmbo is alles bij elkaar gegooid. Daardoor verlaagt het niveau. En is de overstap van vmbo naar havo groter dan van havo naar vwo.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:12
Tinkiebell
Avatar van Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Maar ik denk dat het verschil van VMBO-TL naar HAVO kleiner is , dan MAVO- HAVO.
Want TL is D + en mavo gewoon D

Ennuh, volgens mij slaat het nergens op dat VMBO een anderre instelling ect heeft.. i.m.o
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:13
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mariejen schreef op 25-03-2004 @ 14:12:
Maar ik denk dat het verschil van VMBO-TL naar HAVO kleiner is , dan MAVO- HAVO.
Want TL is D + en mavo gewoon D

Ennuh, volgens mij slaat het nergens op dat VMBO een anderre instelling ect heeft.. i.m.o
Jawel, dat slaat wel ergens op.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:22
Tinkiebell
Avatar van Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Citaat:
grl schreef op 25-03-2004 @ 14:13:
Jawel, dat slaat wel ergens op.
Vertel maar dan..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Mariejen schreef op 25-03-2004 @ 14:22:
Vertel maar dan..
Over het algemeen hebben vmbo'ers een andere instelling dan havo'ers en vwo'ers, daar ben ik het wel mee eens. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die zijn er altijd en overal.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 25-03-2004 @ 14:11:
Nee, maar op het vmbo is alles bij elkaar gegooid. Daardoor verlaagt het niveau. En is de overstap van vmbo naar havo groter dan van havo naar vwo.
Volgens mij zit in vmbo-klassen ook niet alles bij elkaar, maar wordt er ook gewoon gesplitst op stroming en verlaagt het dus niks aan het niveau.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:27
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mariejen schreef op 25-03-2004 @ 14:22:
Vertel maar dan..

Citaat:
grl schreef op 25-03-2004 @ 14:11:
Nee, maar op het vmbo is alles bij elkaar gegooid. Daardoor verlaagt het niveau. En is de overstap van vmbo naar havo groter dan van havo naar vwo.
Daarom. Nu zitten mensen die net niet goed genoeg zijn voor de havo (of wel goed genoeg zijn maar het niet doen om wat voor reden dan ook) bij mensen die net niet zo erg zijn dat ze op speciaal onderwijs zitten. Lijkt me duidelijk dat de instelling bij sommigen heel anders is dan bij havo-vwo'ers.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2004, 13:27
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 25-03-2004 @ 13:25:
Beetje zwart wit gezegd, niet bij elke vmbo leerling is iets mis met de instelling.

Veel leerlingen halen hun vmbo diploma op hun sokken, dat zal met havo en vwo niet zo snel gebeuren. Op de havo moet je toch wel een keer leren en huiswerk maken, op het vmbo hoeft dat niet altijd. Dus wat dat betreft kan een stap van vmbo naar havo zwaarder zijn dan van havo naar vwo.

Of de stof veel moeilijker is weet ik niet zo, maar ik denk wel dat de manier van denken heel anders is. Dat merk ik aan vmbo leerlingen die met havo zijn begonnen.
Er zijn ook zat havo-leerlingen (en ook vwo-leerlingen) die hun diploma op hun sokken halen. En waarom halen vmbo-leerlingen vaker hun diploma op hun sokken? Juist, door die andere instelling. Was de instelling beter geweest, dan hadden ze op de havo gezeten. En een echte vmbo-leerling moet voor het vmbo net zo hard leren als een echte havo-leerling voor de havo. Of de overstap moeilijk is, zal per persoon erg verschillen, denk ik. Qua stof, qua instelling, enz. Ik heb er absoluut geen moeite mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:28
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2004 @ 14:25:
Volgens mij zit in vmbo-klassen ook niet alles bij elkaar, maar wordt er ook gewoon gesplitst op stroming en verlaagt het dus niks aan het niveau.
Hm, niet? Nou, laat ik het anders stellen: het was veel beter zoals het was een aantal jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:28
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 25-03-2004 @ 14:27:
Daarom. Nu zitten mensen die net niet goed genoeg zijn voor de havo (of wel goed genoeg zijn maar het niet doen om wat voor reden dan ook) bij mensen die net niet zo erg zijn dat ze op speciaal onderwijs zitten. Lijkt me duidelijk dat de instelling bij sommigen heel anders is dan bij havo-vwo'ers.
Lees mijn post daarover eens. En sowieso heb je lang niet altijd alle vmbo-stromingen op een school. En op de havo zitten toch ook mensen die eigenlijk makkelijk vwo hadden kunnen doen en mensen die het bijna niet redden? Daar zit ook een groot verschil.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:30
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 25-03-2004 @ 14:28:
Hm, niet? Nou, laat ik het anders stellen: het was veel beter zoals het was een aantal jaar geleden.
Waarop baseer je dat?

Ik weet zeker van niet. Al is het alleen maar omdat lang niet alle vmbo-scholen alle richtingen aanbieden. En al bieden ze ze allemaal aan, je kan tl toch moeilijk bij weet ik hoe die laagste stroming ook al weer heet (kaderberoepsgericht oid?) zetten. Dat was niet zo en voor zo ver ik weet is dat nog steeds niet zo.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:43
Tinkiebell
Avatar van Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Citaat:
grl schreef op 25-03-2004 @ 14:11:
Nee, maar op het vmbo is alles bij elkaar gegooid. Daardoor verlaagt het niveau. En is de overstap van vmbo naar havo groter dan van havo naar vwo.

Bij ons op school zijn er anders 3 stromingen op het VMBO ( 1 is er niet)

En in de TL waar ik nu zit, zit er niet veel verschil tussen de leerlingen hoor.
Dus of je heb het nergens opgebaseerd, of het is bij jou op school anders.. maargoed..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:06
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Bijspijkeren is niet nodig, je begint in 4 havo toch met andere onderwerpen bij economie en wiskunde net als degene die uit 3 havo komen
Volgens mij krijgen ze in 3havo al grafieken op hun rekemachine en zo voort.
Dat krijg je op de mavo 4 niet.

Even vraagje het is voor mij een tijd geleden de middelbare school.
Het is toch zo dat je op het VWO, 2 vreemde talen moet hebben of niet soms.
Verder als ik kijk vroeger, was het vrij simpel om als Mavo 4 naar havo 4 te gaan en de Havo te halen.
Alleen hadden de meeste er geen zin, het is wel waar met de instelling van Mavo scholieren.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 25-03-2004 @ 13:25:
Beetje zwart wit gezegd, niet bij elke vmbo leerling is iets mis met de instelling.
God mens, leer nou toch eens dat als iemand zo'n uitspraak doet, je dat dan niet zó letterlijk moet nemen dat daarmee bedoeld wordt 'ALLE leerlingen, niet EEN uitzondering, hebben die instelling'.

Het gaat over grote groepen mensen, als je daar een uitspraak over doet is dat altijd algemeen, niemand zal beweren dat álle vmbo'ers zo'n instelling hebben. Maar over het algemeen is zo dat vmbo'ers anders tegen school aankijken dan mensen die géen niveau's meer boven zich hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-03-2004 @ 16:17:


Het gaat over grote groepen mensen, als je daar een uitspraak over doet is dat altijd algemeen, niemand zal beweren dat álle vmbo'ers zo'n instelling hebben. Maar over het algemeen is zo dat vmbo'ers anders tegen school aankijken dan mensen die géen niveau's meer boven zich hebben.
Havo heeft nog een niveau boven zich.

Sorry, moest even. Of iemand die atheneum doet nog iets boven zich heeft zitten, kun je ook over discussieren (gymnasium). Zelfde geldt voor het vwo (vwo+).
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 16:28
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-03-2004 @ 16:17:
God mens, leer nou toch eens dat als iemand zo'n uitspraak doet, je dat dan niet zó letterlijk moet nemen dat daarmee bedoeld wordt 'ALLE leerlingen, niet EEN uitzondering, hebben die instelling'.

Het gaat over grote groepen mensen, als je daar een uitspraak over doet is dat altijd algemeen, niemand zal beweren dat álle vmbo'ers zo'n instelling hebben. Maar over het algemeen is zo dat vmbo'ers anders tegen school aankijken dan mensen die géen niveau's meer boven zich hebben.
Ik ben niet helemaal achterlijk.

Ik zeg dat omdat ik op mijn school en anderen in mijn omgeving wél een goede instelling hebben. Als ik met hun over school praat, geven zij aan dat ongeveer de helft wél een goede instelling hebben. Dat is dus niet over het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 16:35
Verwijderd
Het lijkt me dat de overstap van mavo naar havo groter is, om de redenen die nare man al genoemd had.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat twee van de drie ex-havo-leerlingen die nu bij mij in de klas (5VWO) zitten afhaken, of al afgehaakt hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 25-03-2004 @ 17:28:
Ik zeg dat omdat ik op mijn school en anderen in mijn omgeving wél een goede instelling hebben. Als ik met hun over school praat, geven zij aan dat ongeveer de helft wél een goede instelling hebben. Dat is dus niet over het algemeen.
't zal erg per stad/buurt en per school verschillen, ik kan bv. niet zeggen dat de helft van mijn klasgenoten op de mavo een goede instelling hadden (niet dat ik dat wel kan zeggen van de helft van mijn klasgenoten op de havo, maar goed). En het zal ook verschillen per afdeling op het vmbo, mensen op tl zullen over het algemeen waarschijnlijk gemotiveerder zijn dan mensen die op een lager niveau zitten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-03-2004, 16:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Bij ons op school heb je alleen vmbo op het hoogste niveau (weet niet hoe zoiets heet, heb er ook niets mee te maken). Dus dan zit je absoluut niet met verschillende niveaus bij elkaar.

Daarbij zijn er inderdaad ook mensen die havo op hun sloffen halen (niet dat ik nu mezelf wil ophemelen, maar ik hoef echt niet veel te doen voor school en zo zijn er wel weer, óók op het vwo ook al zijn ze daar wel in kleine groepen aanwezig).

En daarbij zeggen de meeste leraren ook dat het verschil tussen mavo-havo een stuk groter is dan havo-vwo. En die zullen er denk ik wel meer zicht op hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-03-2004 @ 17:45:
Bij ons op school heb je alleen vmbo op het hoogste niveau (weet niet hoe zoiets heet, heb er ook niets mee te maken). Dus dan zit je absoluut niet met verschillende niveaus bij elkaar.

Daarbij zijn er inderdaad ook mensen die havo op hun sloffen halen (niet dat ik nu mezelf wil ophemelen, maar ik hoef echt niet veel te doen voor school en zo zijn er wel weer, óók op het vwo ook al zijn ze daar wel in kleine groepen aanwezig).

En daarbij zeggen de meeste leraren ook dat het verschil tussen mavo-havo een stuk groter is dan havo-vwo. En die zullen er denk ik wel meer zicht op hebben.
ja zo is het bij mij op school ook.. maar er zitten ook zat van de havo die ongemotiveerd zijn, ook op vwo.
van leraren weet ik dat ze liever vwo les geven dan vmbo.. dat zegt toch wel iets.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 25-03-2004 @ 18:07:
van leraren weet ik dat ze liever vwo les geven dan vmbo.. dat zegt toch wel iets.
Idd, dat op het vwo lesgeven meer verdient.

Ik ken ook een docent die het vmbo boven het vwo verkiest, zal dus ook enorm per docent verschillen. Lesgeven op het vwo (en dan met name de bovenbouw) verdient gewoon behoorlijk wat meer, logisch dus dat mensen daar eerder voor kiezen. En de leerlingen zijn ouder en de stof is moeilijker, kan ook een reden zijn. 'k vind het niet per definitie zeggen dat de instelling van vmbo-leerlingen minder is (als je dat bedoelt).
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb ook wel eens leraren gehad die net nieuw waren en na 2 maanden opeens weer weg waren. Dat kwam dan, bleek later, doordat ze op het vmbo weggepest zijn. Hoe triest kan je dan wezen. Dat je zo kinderachtig bent om leraren weg te pesten. Op het vwo (en ook op de havo) heb ik dat nog nooit meegemaakt. Daar is er altijd wel respect voor een docent. Natuurlijk gaan er grapjes ed over en weer, maar die gaan vrijwel nooit te ver.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-03-2004 @ 18:33:
Ik heb ook wel eens leraren gehad die net nieuw waren en na 2 maanden opeens weer weg waren. Dat kwam dan, bleek later, doordat ze op het vmbo weggepest zijn. Hoe triest kan je dan wezen. Dat je zo kinderachtig bent om leraren weg te pesten. Op het vwo (en ook op de havo) heb ik dat nog nooit meegemaakt. Daar is er altijd wel respect voor een docent. Natuurlijk gaan er grapjes ed over en weer, maar die gaan vrijwel nooit te ver.
Mwah, ik ken een docent die op een havo/vwo-school weg is gepest door leerlingen en door een mededocent. Idd: hoe kinderachtig kun je zijn? En ook tussen leerlingen onderling werd er daar aardig wat gepest. Dat is echt niet alleen iets voor vmbo-leerlingen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2004 @ 18:35:
Mwah, ik ken een docent die op een havo/vwo-school weg is gepest door leerlingen en door een mededocent. Idd: hoe kinderachtig kun je zijn? En ook tussen leerlingen onderling werd er daar aardig wat gepest. Dat is echt niet alleen iets voor vmbo-leerlingen.
Toch denk ik dat het daar meer voorkomt. Maar ik woon dan bijvoorbeeld ook in een andere omgeving dan bijvoorbeeld de Randstad, waar zoiets toch vaker voorkomt. (Sowieso is de sfeer op scholen daar vijandelijker).
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-03-2004 @ 18:37:
Toch denk ik dat het daar meer voorkomt. Maar ik woon dan bijvoorbeeld ook in een andere omgeving dan bijvoorbeeld de Randstad, waar zoiets toch vaker voorkomt. (Sowieso is de sfeer op scholen daar vijandelijker).
Ik woon in de Randstad. En heb in de Randstad op een mavo-school gezeten. Volgens mij kwam het daar niet zo heel veel vaker voor dan op wat voor andere school dan ook. (Ik heb ook op een havo/vwo-school gezeten. En ook op een mavo/havo/vwo-school. Ook allemaal in de Randstad. En die mavo stond dan nog bekend als 'erg' ed en die havo/vwo-school als 'goed' en 'kak' ed.) De verhouding tussen mavo-scholen in de Randstad en havo/vwo-scholen in de Randstad zou dan toch ongeveer gelijk moet liggen als die tussen mavo-scholen buiten de Randstad en havo/vwo-scholen buiten de Randstad?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2004 @ 18:38:
Ik woon in de Randstad. En heb in de Randstad op een mavo-school gezeten. Volgens mij kwam het daar niet zo heel veel vaker voor dan op wat voor andere school dan ook.
Naja, ik zit op een school in Gelderland in een groot dorp en ik krijg toch het idee dat de sfeer er anders is dan de scholen in Amsterdam (via de verhalen die ik hoor van mensen die daar wonen en bij mij op dansen zitten).
Maar ja, daarbij is het grootste deel van mijn school havo/vwo en ik blijf van mening dat op vmbo scholen er meer criminaliteit en geweld heerst.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-03-2004 @ 18:41:

Maar ja, daarbij is het grootste deel van mijn school havo/vwo en ik blijf van mening dat op vmbo scholen er meer criminaliteit en geweld heerst.
En doordat veel mensen dat denken, blijft dat beeld in stand, terwijl het toch lang niet altijd klopt. En veel kinderen op het vmbo hebben ook zo iets van 'iedereen denkt toch slecht over ons, dus laten we ze dan ook maar gelijk geven' en dat soort dingen, het maakt niet uit wat ze doen, het slechte beeld blijft en dat werkt niet bevorderend om je wel te gedragen. Dat is het idee dat ik heb. Maar goed, daar ging deze topic niet over.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2004 @ 18:42:
En doordat veel mensen dat denken, blijft dat beeld in stand, terwijl het toch lang niet altijd klopt. En veel kinderen op het vmbo hebben ook zo iets van 'iedereen denkt toch slecht over ons, dus laten we ze dan ook maar gelijk geven' en dat soort dingen, het maakt niet uit wat ze doen, het slechte beeld blijft en dat werkt niet bevorderend om je wel te gedragen. Dat is het idee dat ik heb. Maar goed, daar ging deze topic niet over.
Dat is waar. Ik heb ook altijd het idee dat ik me moest verdedigen over het feit dat alle vwo'ers studienerds zijn terwijl dit ook lang niet altijd waar is. Maar daarbij geef ik wel toe dat er op het vwo meer van die mensen rondlopen. Maar kan me voorstellen dat ze op het vmbo datzelfde gevoel hebben.

Maar goed laten we het maar weer ontopic houden
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2004 @ 18:24:
Idd, dat op het vwo lesgeven meer verdient.

Ik ken ook een docent die het vmbo boven het vwo verkiest, zal dus ook enorm per docent verschillen. Lesgeven op het vwo (en dan met name de bovenbouw) verdient gewoon behoorlijk wat meer, logisch dus dat mensen daar eerder voor kiezen. En de leerlingen zijn ouder en de stof is moeilijker, kan ook een reden zijn. 'k vind het niet per definitie zeggen dat de instelling van vmbo-leerlingen minder is (als je dat bedoelt).
Niet altijd. Laatst kwam de coördinator van het VMBO iets vragen aan mijn lerares. Ik (VWO) had toen les met nog 8 anderen. Nou die coördinator is zeker 10 minuten gebleven om te zeuren over haar klas (VMBO, die zó vol, zo druk en zo ongemotiveerd is).
Zij wilde liever een rustige, gemotiveerde klas.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Charmed Prue schreef op 25-03-2004 @ 18:59:
Niet altijd. Laatst kwam de coördinator van het VMBO iets vragen aan mijn lerares. Ik (VWO) had toen les met nog 8 anderen. Nou die coördinator is zeker 10 minuten gebleven om te zeuren over haar klas (VMBO, die zó vol, zo druk en zo ongemotiveerd is).
Zij wilde liever een rustige, gemotiveerde klas.
Ik zeg toch ook niet dat het altijd de reden is? Ik gaf alleen andere mogelijke redenen. (Vol kunnen de leerlingen btw ook niks aan doen, das een 'fout' van de school zelf.)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:43
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
ESCO schreef op 25-03-2004 @ 16:06:
Volgens mij krijgen ze in 3havo al grafieken op hun rekemachine en zo voort.
Dat krijg je op de mavo 4 niet.

Even vraagje het is voor mij een tijd geleden de middelbare school.
Het is toch zo dat je op het VWO, 2 vreemde talen moet hebben of niet soms.
Verder als ik kijk vroeger, was het vrij simpel om als Mavo 4 naar havo 4 te gaan en de Havo te halen.
Alleen hadden de meeste er geen zin, het is wel waar met de instelling van Mavo scholieren.
Ik ben met mijn mavo diploma naar 4 havo gegaan en was niet slechter als de anderen, liep ook nergens mee achter ofzo. In de derde moet je een profiel kiezen en in 4 havo krijg je dus die vakken en moet je dus ook pas een gr kopen. In 3 havo is dat dus nog niet aan de orde geweest met grafieken enz.
Op vwo moet je inderdaad 2 vreemde talen hebben, daar zijn frans en duits naast engels verplicht en op havo is dat niet zo, daar heb je er maar 1 dus is er geen bijspijkeren nodig.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 06:06
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 25-03-2004 @ 19:43:

Op vwo moet je inderdaad 2 vreemde talen hebben, daar zijn frans en duits naast engels verplicht en op havo is dat niet zo, daar heb je er maar 1 dus is er geen bijspijkeren nodig.
Dat zijn dan dus drie vreemde talen op het vwo en twee op de havo.
Engels valt ook onder 'vreemde talen'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.