Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2002, 13:57
Verwijderd
Ellow mensjes,

Kheb ff n vraagje..
Ik ben val op meisjes en heb daar helemaal geen problemen mee en mijn omgeving ook niet. Dacht ik . Maar de laatste tijd ontvang ik de hele tijd (lees: bijna elke dag) 'hate-mail' vol gescheld in de trant van: 'kankerpot' enzowvoort.. Ik krijg het steeeeeds van een ander VAAG adres dus blokkeren helpt ook nie.. Magoed dat doet er vedder ook niet toe, tis alleen... ik d8 EGT dat 'men' homoseksualiteit nu eindelijk geaccepteerd had! Ik krijg ook alleen maar positieve reacties als ik het mensen vertel, maar blijkbaar is/zijn er tog iemand(en) in mijn omgeving die er ERG veel moeite mee hebben en me daarom per meel maar uit gaan schelden..

Dusss aan u de vraag: Geaccepteerd of nie? Gwoon in het algemeen, ben j zelf homofoob , ken j mensen die er problemen mee hebben, of, als je zelf homo/lesbo/bij-iemand bent--> krijg je veel nare reacties>?

Naja, kben gwoon bnieuwd wat mensen nou EGT vinden....

xXxXx Plu
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2002, 13:59
SugarBox
Avatar van SugarBox
SugarBox is offline
Het wordt niet geaccepteerd.

Ik word nog steeds achtervolgd met het feit dat er een foto is van mij en een goeie vriendin waarop we zoenden...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 14:04
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tja, ik weet niet precies aan wie je het allemaal hebt verteld, maar ik neem aan alleen aan de mensen die je vertrouwd en die je mag. En die reageren meestal wel positief, ja. Dat was bij mij tenminste, ze accepteerden het gelijk.

Of nou ja, dat dacht ik. Later bleek dat ze er eigenlijk niets van begrepen, dat ze niet wisten wat het voor mij betekende, en dat het gewoon NIET grappig is om iemand in mijn bijzijn voor homo uit te schelden. Maar goed, daar kan ik mee leven, het is pijnlijker als je de hele tijd van die mailtjes toegestuurd krijgt.
Maar dat dat gebeurd, zegt genoeg: het is helemaal niet zo geaccepteerd als men vaak denkt.

En dat is niet best...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 14:07
Rickkus
Rickkus is offline
Nou, ik accepteer het wel... Maar je moet het wel zelf toegeven denk ik... Dan gaat het makkelijker, want als je op een foto zoent met je eigen geslacht en je zegt niet dat je echt homofiel of bi bent maar je zegt dat het eenmalig was zou ik er wel soms meej plagen... Maar niet als je het zou toegeven. Maar ik heb er zowiezo geen problemen meej... En ik ken een boel andere die er ook zo ober denken. Maar er zijn er atijd wel een paar mensen die er niet zo over denken. En die laten zich horen he.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 14:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
nee is niet geaccepteerd...

ik accepteer het wel, ik vind het juist leuk eigenlijk
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 14:40
whizzer
whizzer is offline
het is niet echt geaccepteerd, ik accepteer het opzich wel, al zou ik wel anders tegen een jongen uit mn klas doen als ik wist dat ie homo was (niet uitschelden ofzow, maar afstandelijker worden), vraag me niet hoe of waarom, dat denk ik gewoon.
__________________
Ik hou van Jehova's. Gewoon domme mensen zijn vervelend. Maar domheid, gepaard met religieuze bezetenheid, is fascinerend. (Bomans)
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 15:56
Verwijderd
Iedereen zegt het te accepteren...jammer genoeg accepteerd niet iedereen het...mensen reageren iig vaak raar ed. Alles wat 'anders' is vaak toch nog 'raar' (onbekend dus eng oid) .
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 16:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Iedereen zegt het te accepteren...jammer genoeg accepteerd niet iedereen het...mensen reageren iig vaak raar ed. Alles wat 'anders' is vaak toch nog 'raar' (onbekend dus eng oid) .
Jajaja!!!! Dit klopt zó ongelooflijk goed!!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 16:14
Verwijderd
Ik ben zelf biseksueel, ik heb een vaste vriend nu, vroeger een vriendin gehad. Ik heb eigenlijk nooit iemand het verteld (behalve mijn vriend) maar ik verberg het niet.. (Ik bedoel dus dat ik het niet aan iedereen ben gaan vertellen, maar wanneer iemand het zou vragen, zou ik gewoon zeggen biseksueel te zijn.)

Hmm, mijn vriend vindt het helemaal niet erg, ook niet dat ik een relatie voor hem heb gehad met een meisje, dat heeft 2 jaar geduurd. Mijn ouders weten het ook en doen er ook niet moeilijk over, wat dat betreft voel ik me dus zeker geaccepteerd.

Maar wanneer ik kijk naar andere mensen, die altijd zeggen 'Ach, ze moeten hetzelf maar weten hoor, maakt mij niet uit.' en ze even later van die kinderachtige kots geluiden hoor maken wanneer ik bv met mijn vriendin zoende, tja..

Maar goed, veel mensen zeggen het te accepteren, maar eigenlijk is dat bij veel echt maar schijn.. Sommige mensen menen het
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 16:16
Verwijderd
Overigens denk ik dat het voor jongens moeilijker is een homoseksuele jongen te accepteren dan het voor meisjes is een homoseksueel meisje óf jongen te accepteren.. Ik denk dat jongens eerder het gevoel hebben dat 'hun' 'mannelijkheid' daardoor wordt aangetast. Meisjes hebben meer het gevoel dat een homoseksueel meisje/jongen juist een soort.. tja... meisje is 't Is moeilijk uit te leggen...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 17:11
tush
tush is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Overigens denk ik dat het voor jongens moeilijker is een homoseksuele jongen te accepteren dan het voor meisjes is een homoseksueel meisje óf jongen te accepteren.. Ik denk dat jongens eerder het gevoel hebben dat 'hun' 'mannelijkheid' daardoor wordt aangetast. Meisjes hebben meer het gevoel dat een homoseksueel meisje/jongen juist een soort.. tja... meisje is 't Is moeilijk uit te leggen...
ik heb totaal geen problemen met homoseksualiteit; 'k heb enkele goede homo-vrienden. en dat is niet omdat ze 'een soort meisje' zijn, maar omdat je met hen zo goed kan praten, samen met hen liggen en knuffelen en zo, zonder dat daar meteen iets achter gezocht wordt. je praat wel met een jongen, wat zowiezo anders is dan met een meisje, maar 'die spanning' is er niet.

het lukt me niet om het helemaal uit te leggen, maar ja
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 17:30
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Het is naar mijn mening wel geaccepteerd, oke sommige mensen zijn gewoon sloom en dom, maar ik vind het niet erg enzo, ik heb ook 2 homo's in mijn klas, ze zijn wel lachen enzo. Maar ja iedereen doet toch zelf wat ie wilt, dus jij ook
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Tox schreef:
Het is naar mijn mening wel geaccepteerd, oke sommige mensen zijn gewoon sloom en dom, maar ik vind het niet erg enzo, ik heb ook 2 homo's in mijn klas, ze zijn wel lachen enzo. Maar ja iedereen doet toch zelf wat ie wilt, dus jij ook
tuurluk, doe ik ook, maar ik vraag me gwoon af wat mensen er EGT van vinden. zo'n anoniem forum als dit leek me wel n goede plek om dat t toetsen, hoef j t nie face-2-face t vragen. Want mensen zijn dan tog lang nie altijd 100% eerluk..

vandaar

xxxx Plu
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 18:15
lieve
lieve is offline
Nu ik ben geen lesbienne en ik ken persoonlijk niemand die homo of lesbi is!
Maar ik heb helemaal geen problemen met iemand die homo is! Als die mensen elkaar nu graag zien! Hun liefde is toch niet minderwaardig aan die van een hetero koppel!
I don't mind, as long as it makes them happy!!
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 18:19
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik ken wel mensen die homoseksueel zijn, maar daar heb ik echt geen problemen mee. Als ze gelukkig zijn, wens ik ze t allerbeste.
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 18:20
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Nauturlijk wordt het door sommige mensen wel geaccepteerd, maar er zijn ook mensen die het niet accepteren.

Het is dus niet volledig gaccepteerd. Zal het ook nooit worden. Er is altijd wel een groep die het niets vindt.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 19:00
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
Nauturlijk wordt het door sommige mensen wel geaccepteerd, maar er zijn ook mensen die het niet accepteren.

Het is dus niet volledig gaccepteerd. Zal het ook nooit worden. Er is altijd wel een groep die het niets vindt.
het is ook helemaal niet leuk als het volledig geaccepteerd is, dan valt er echt niets meer te rellen.
Maar ik snap dat zulke haatdragende teksten gericht aan paraplu niet echt prettig zijn om te lezen/horen. Ik heb zelf ook ervaren wat het met je kunt doen:-s
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 19:25
sterre
Avatar van sterre
sterre is offline
er zijn altijd mensen die het niet zullen appreciëren, en je zal het daar altijd moeilijk mee blijven hebben. het enige wat ik ervan kan zeggen is: denk aan de mensen die het wél appreciëren. Ik weet de laatste tijd van mezelf niet meer of ik nu wel of niet bi ben, maar ik apprecieer het dus in ieder geval wel ik wens je véél succes! en don't give up!!!
__________________
zeester met koffie... *life's a bitch, so fuck her!*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-11-2002, 19:26
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Ok, hier een reactie van een twijfelend tussen bi en les maar zeer wsch les persoontje... Ik denk, dat het zeker door een heleboel mensen wel wordt geaccepteerd, dat zie je ook wel aan de positieve reacties die jij vaak krijgt zoals je zei, maar tog is er nog een redelijk aantal mensen die het absoluut NIET acceptere, die er ronduit tegen zijn, die het "vies" of "onnatuurlijk" of vinden, of zelfs vinden dat gay/bi mense "geestelijk niet in balans zijn". En natuurlijk is dat stom, en middeleeuws, ik bedoel, je zou tog denken dat mensen nu wel beter weten dan dat, maar schijnbaar lopen er nog wel een aantal van zulke types rond die alles wat ook maar enigszins anders is raar en afschuwwekkend vinden, en daar kun je niet veel aan doen, hoe graag je dat ook zou willen misschien.. Ik vind het vooral best wel zielig voor hun, dat zij zelf zo closed-minded zijn, maar omdat ik weet dat er waarschijnlijk tog nix aan veranderd kan worden, maak ik me er ook niet al te druk over eerlijk gezegd. Zolang ik zelf maar gelukkig ben, kan de mening van zulke onwetende, domme mense me niet zo ontzettende veel boeien eigenlijk.
Wat betreft wat ik er zelf van merk: ik heb et niet echt veel mense verteld ofzo... Alhoewel, niet op school. Een paar mense (stuk of 4 ofzo) waarmee ik irl omga weten het, en superveel mense waarmee k op MSN mee praat enzo, en die hebben er eigenlijk allemaal absoluut geen probleem over gemaakt Trouwens, mijn zusje ook niet.. die heeft me op vakantie een keer gevraagd, naar aanl. van een paar boeke die zij wist dat ik geleze had, of ik misschien twijfelde waar ik op viel.. Toen heb k maar jah gezegd, en zij zei ook dat het haar nix uitmaakte enzo, dus dat vond ik ook wel heel lief Tot zo ver mijn verhaal
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 19:29
Verwijderd
dankje judith

hahaha lief zusje heb jij!!!

xxxx Plu

Laatst gewijzigd op 20-11-2002 om 19:32.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 19:31
Fallen396
Fallen396 is offline
Nope, totaal nie geaccepteerd.

Mijzelf kan het geen bal schelen of iemand homo of lesbisch is zolang ze mij maar geen kwaad doen. Stel nu dat er een homo op mij verliefd zou worden dan zou ik daar gewoon eens goed mee gaan praten om die duidelijk te maken dat ik hetero ben.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 19:34
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
parapluutje schreef:
dankje judith

hahaha lief zusje heb jij!!!

xxxx Plu
no problemo charlotte en jah, zeker lief zusje (af en toe )
*denkt: hoe kan ik dit nog een nuttige reply maken?*
Ow jah... een vriendin van mij, die heeft een beste vriendin, en die beste vriendin heeft al bijna 6 maanden iets met een meisje... Iedereen op school daar enzo weet dat ook en dat wordt ook wel redelijk goe geaccepteerd Dat wou ik nog ff melde
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Fallen396 schreef:
Nope, totaal nie geaccepteerd.

Mijzelf kan het geen bal schelen of iemand homo of lesbisch is zolang ze mij maar geen kwaad doen. Stel nu dat er een homo op mij verliefd zou worden dan zou ik daar gewoon eens goed mee gaan praten om die duidelijk te maken dat ik hetero ben.
Zou je hem niet gewoon vertellen dat jij niet verliefd op hem bent? Dat zou je met een hetero toch ook doen? Waarom moet je hem per see duidelijk maken dat je hetero bent?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 21:20
robijnbeertje
Avatar van robijnbeertje
robijnbeertje is offline
ik val zelf op meisjes, en homoseksualiteit is denk ik nog niet helemaal geaccepteerd, maar dat maakt me helemaal nix uit, die mensen die het niet accepteren, zijn in mijn ogen, domme mensen die er nix van afweten, en niet willen beseffen dat het geen keuze is, maar ach ik negeer ze.
want dan kan ik niet zo goed heteroseksualiteit niet accepteren.
__________________
knuffelen is het fijnste om te doen
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 21:34
Verwijderd
ik accepteer t, sterker nog ik vind homos en lesbis over t algemeen veeeeeel gezelliger dan hetro mensen.


helaas denken andere mensen er heel anders over en vinden ze mensen die niet t zelde zijn als hun maar lomp en accepteren ze t niet (de rolleyes zegt genoeg over ze)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2002, 22:53
vampire_esje
vampire_esje is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik ben zelf biseksueel, ik heb een vaste vriend nu, vroeger een vriendin gehad. Ik heb eigenlijk nooit iemand het verteld (behalve mijn vriend) maar ik verberg het niet.. (Ik bedoel dus dat ik het niet aan iedereen ben gaan vertellen, maar wanneer iemand het zou vragen, zou ik gewoon zeggen biseksueel te zijn.)
helaas (mijn mening) leven we in een wereld waar je moet vertellen dat je niet hetero bent (de zogenaamde coming out off the closet) dus wat doe je? als mensen je het vragen vertel je het....
krijg ik opeens een reactie dat ik aandachtsgeil ben!

ik val op de persoon zelf, niet op de inhoud van zijn/haar broek/rok.... ik heb nu 2 jaar een vriend, dus moet ik opeens hetero zijn, nietwaar?!

en van dat vooroordeel word ik doodmoe!

het zou nog steeds uit kunnen gaan.... wat zeg ik?! na 50 jaar huwelijk zou het nog stuk kunnen lopen, en word ik weer verliefd op een vrouw...
maar de meeste mensen kijken heel wantrouwig naar je, je bent waarschijnlijk een slet, want je doet het alleen voor de sex, je kunt totaal niet trouw zijn, je doet het om aandacht te trekken of iedere andere "reden" (?????) die je kunnen verzinnen!

misschien is homo/lesbo zijn geaccepteerd, bisexualiteit totaal niet!!!!!
Daar baal ik van, laat me! ik laat jou toch ook?????
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 07:43
Verwijderd
Citaat:
vampire_esje schreef:
misschien is homo/lesbo zijn geaccepteerd, bisexualiteit totaal niet!!!!!
Daar baal ik van, laat me! ik laat jou toch ook?????
Ik denk dat dat heel erg verschilt, veel mensen hebben accepteren het, anderen niet, maar dat is met homseksualiteit net zo.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 14:09
Verwijderd
Citaat:
vampire_esje schreef:


misschien is homo/lesbo zijn geaccepteerd, bisexualiteit totaal niet!!!!!
Daar baal ik van, laat me! ik laat jou toch ook?????
Hmm... eigenlijk heb je wel gelijk, wanneer je tegen iemand zegt dat je bisexueel bent, denken ze dat je toch óf homosexueel óf heterosexueel... Mja, mijn ex-vriendin denkt nu ook van me dat ik toch heterosexueel ben, mijn ouders volgens mij zelfs... Maar dat is hún probleem, wanneer het met mijn vriend uitraakt en ik ontmoet een meisje, dan kunnen ze me dat níet kwalijk nemen...
Hmm, ben er vrij nuchter in, maar ik zit er dan ook niet meer. Ik weet wie ik ben, wanneer andere mensen mij niet accepteren om wie ik ben, maar me anders willen zien, best.. máár dan moeten ze me niet kwalijk nemen mezelf te zijn...

Ook het vooroordeel dat biseksuelen vaker vreemd gaan is erg moeilijk, met mijn vriend heb ik geen problemen, maar met mijn zus wel, ze denkt telkens dat ik er soms stiekem met een meisje vandoor ga, idioot gewoon... Ik zal nóóit vreemd gaan, zo ben ik gewoon niet.. Maar goed, wanneer zij dat niet wil zien, is dat dus haar probleem... hoewel ik het wel zat ben beschuldigd te worden achter m'n rug om...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 14:40
Verwijderd
Waarom zou een biseksueel ivn vaker vreemd gaan? Tja, das natuurlijk ook de reden dat het een vooroordeel is...als het echt zo was dan was het zo...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 14:48
r3891
r3891 is offline
ik accepteer het wel
maar we moeten niet net gaan doen als of het helemaal normaal is. het is iets onnatuurlijk en dat zal het altijd blijfen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 16:18
Verwijderd
Ik heb het wel helemaal geaccepteerd en de meeste mensen in mijn omgeving geloof ik ook... enkele uitzonderingen daargelaten.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 16:27
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Waarom zou een biseksueel ivn vaker vreemd gaan?
meer keus

En tja, zoals al eerder gezegd is, echt geaccepteerd is het denk ik niet.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 17:01
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Onder volwassenen is het volgens mij redelijk geaccepteerd (streng christelijke kringen uitgezonderd). Onder jongeren is het een ander verhaal. Vaak zullen diegenen die toch al als pestkop bekend staan je er op aanvallen, terwijl de mensen die mentaal al wat verder zijn het prima accepteren.

Overigens zou ik me er niet teveel aan ergeren als mensen anderen voor homo uitschelden, homo is inmiddels bijna net zo ingeburgerd als verwensing als woorden als klootzak of scheldwoorden met ziektes. Tis droevig dat mensen met dat soort dingen schelden, maar het is over het algemeen niet bedoeld als belediging voor homo's of mensen met een bepaalde ziekte, maar meer als algemeen scheldwoord.
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 13:09
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
r3891 schreef:
ik accepteer het wel.
maar we moeten niet net gaan doen als of het helemaal normaal is. het is iets onnatuurlijk en dat zal het altijd blijfen.
daar ben ik het niet mee eens...
1) de mens is deel van de natuur en kan daarom niks doen wat tegen de natuur ingaat
2) het komt ook in de dierenwereld voor, meer dan je denkt..
zie bijv: dit artikel
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 16:51
someone2sayhito
someone2sayhito is offline
heej darkangel!
Het komt wel goed met dat ene denk ik...
Wees niet bezorgd!
__________________
All I know is all I am
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 19:11
robijnbeertje
Avatar van robijnbeertje
robijnbeertje is offline
Citaat:
r3891 schreef:
ik accepteer het wel
maar we moeten niet net gaan doen als of het helemaal normaal is. het is iets onnatuurlijk en dat zal het altijd blijfen.
En dat is niet waar, homosexualiteit is natuurlijk net zoals heterosexualiteit, en zo zal het altijd blijven
__________________
knuffelen is het fijnste om te doen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-11-2002, 20:36
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
someone2sayhito schreef:
heej darkangel!
Het komt wel goed met dat ene denk ik...
Wees niet bezorgd!
ik hoop het....
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 23:08
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
iamadarkangel schreef:
Ok, hier een reactie van een twijfelend tussen bi en les maar zeer wsch les persoontje... Ik denk, dat het zeker door een heleboel mensen wel wordt geaccepteerd, dat zie je ook wel aan de positieve reacties die jij vaak krijgt zoals je zei, maar tog is er nog een redelijk aantal mensen die het absoluut NIET acceptere, die er ronduit tegen zijn, die het "vies" of "onnatuurlijk" of vinden, of zelfs vinden dat gay/bi mense "geestelijk niet in balans zijn". En natuurlijk is dat stom, en middeleeuws, ik bedoel, je zou tog denken dat mensen nu wel beter weten dan dat, maar schijnbaar lopen er nog wel een aantal van zulke types rond die alles wat ook maar enigszins anders is raar en afschuwwekkend vinden, en daar kun je niet veel aan doen, hoe graag je dat ook zou willen misschien.. Ik vind het vooral best wel zielig voor hun, dat zij zelf zo closed-minded zijn, maar omdat ik weet dat er waarschijnlijk tog nix aan veranderd kan worden, maak ik me er ook niet al te druk over eerlijk gezegd. Zolang ik zelf maar gelukkig ben, kan de mening van zulke onwetende, domme mense me niet zo ontzettende veel boeien eigenlijk.
Wat betreft wat ik er zelf van merk: ik heb et niet echt veel mense verteld ofzo... Alhoewel, niet op school. Een paar mense (stuk of 4 ofzo) waarmee ik irl omga weten het, en superveel mense waarmee k op MSN mee praat enzo, en die hebben er eigenlijk allemaal absoluut geen probleem over gemaakt Trouwens, mijn zusje ook niet.. die heeft me op vakantie een keer gevraagd, naar aanl. van een paar boeke die zij wist dat ik geleze had, of ik misschien twijfelde waar ik op viel.. Toen heb k maar jah gezegd, en zij zei ook dat het haar nix uitmaakte enzo, dus dat vond ik ook wel heel lief Tot zo ver mijn verhaal
En waarom zou het een probleem moeten zijn?
Oke, ik twijfel (nou jah) ook tussen hetero en BI. Maar omdat ik eigenlijk voor mezelf pas sinds een paar maanden weet.....
JIj hebt nog het geluk dat je al een aantal jaren met kriebels loopt (en voor zover ik tot nu toe van jou weet nooit kriebels hebt gehad voor het andere geslacht)
Maar ik heb mijn hele leven alleen maar kriebels voor het andere geslacht en 3 maanden terug kregen we ineens kriebels voor een zeker persoon dat toch duidelijk tot hetzelfde geslacht behoort.
Dan weet je het ook even niet meer. (heb dit overigens maar geheim gehouden want ik vind het hele idee zelf nog vreemd...)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 08:13
Verwijderd
Ik denk dat het ook grotendeels maatschappelijk bepaald is. Of je het wilt of niet, je wordt door je omgeving gevormd. Zij geeft je de informatie op basis waarvan jij handelt en zij geeft je de voorbeelden van wat goed en slecht is.

Zo leren mensen - vooral jongens in de volgende voorbeelden - van hun omgeving. Centraal daarbij staan de rolmodellen (mensen waartegen je opkijkt). Als deze rolmodellen negatief reageren op homo's, dan leren onze mensjes dus: homo zijn is slecht.

Diezelfde mensjes leren weer van hun rolmodellen: 2 vrouwen die met elkaar spelen zijn geil, dus dat is weer goed.

Gevolg is een discriminatie binnen homoseksualiteit, waarbij het eigen geslacht gediscrimineerd wordt.

Mannen hebben meestal iets tegen homo's, maar vinden het best als vrouwen BI of lesbisch zijn. Hetero vrouwen hebben meestal niks tegen homo's, maar zijn weer afstandelijk tov BI en lesbische vrouwen.

Als mensen van begins af aan met die beelden opgroeien, is het heel moeilijk dit te veranderen.

In onze huidige generatie zal het dan ook nooit volledig geaccepteerd worden. Hoogstens op de lange termijn en dan spreek ik over meerdere generaties.

Citaat:
robijnbeertje schreef:
En dat is niet waar, homosexualiteit is natuurlijk net zoals heterosexualiteit, en zo zal het altijd blijven
Het natuurlijke doel van geslachtsverkeer tussen man en vrouw: voortplanting. Het natuurlijke doel van geslachtsverkeer tussen man en man of vrouw en vrouw:

Nee, echt natuurlijk vind ik het niet. Even losstaand van het feit dat ik het gedoog, mits ik er zelf geen last van ondervind.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 08:56
frotje
Avatar van frotje
frotje is offline
zoals giphart schreef in 'ik ook van jou':

de gedachte dat in wezen iedereen een beetje bi is.


ik denk niet dat het door iedereen wordt geaccepteerd, maar wel door vrij veel mensen. het zal wel per generatie minder worden... (naja, dat hoop k dan)
__________________
*doe wat je wil, lullen doen ze toch wel*
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 13:29
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
En waarom zou het een probleem moeten zijn?
Oke, ik twijfel (nou jah) ook tussen hetero en BI. Maar omdat ik eigenlijk voor mezelf pas sinds een paar maanden weet.....
JIj hebt nog het geluk dat je al een aantal jaren met kriebels loopt (en voor zover ik tot nu toe van jou weet nooit kriebels hebt gehad voor het andere geslacht)
Maar ik heb mijn hele leven alleen maar kriebels voor het andere geslacht en 3 maanden terug kregen we ineens kriebels voor een zeker persoon dat toch duidelijk tot hetzelfde geslacht behoort.
Dan weet je het ook even niet meer. (heb dit overigens maar geheim gehouden want ik vind het hele idee zelf nog vreemd...)
"JIj hebt nog het geluk dat je al een aantal jaren met kriebels loopt (en voor zover ik tot nu toe van jou weet nooit kriebels hebt gehad voor het andere geslacht)"? dat 2e klopt idd, maar dat eerste? een aantal jaren? jij weet blijkbaar meer van mij dan ik zelf weet dan... *niet lullig bedoeld, vraag me alleen af waar je dat vandaan haalt * want you-know-who was wel de eerste die k echt bewust leuk vond, en das pas (ahum) vanaf april ofzo... Maargoed ik heb er wel vaker aan gedacht enzo, maar daarvoor nooit echt gewete dat t misschien ook zo was...
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.

Laatst gewijzigd op 29-11-2002 om 13:37.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 21:39
robijnbeertje
Avatar van robijnbeertje
robijnbeertje is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik denk dat het ook grotendeels maatschappelijk bepaald is. Of je het wilt of niet, je wordt door je omgeving gevormd. Zij geeft je de informatie op basis waarvan jij handelt en zij geeft je de voorbeelden van wat goed en slecht is.

Zo leren mensen - vooral jongens in de volgende voorbeelden - van hun omgeving. Centraal daarbij staan de rolmodellen (mensen waartegen je opkijkt). Als deze rolmodellen negatief reageren op homo's, dan leren onze mensjes dus: homo zijn is slecht.

Diezelfde mensjes leren weer van hun rolmodellen: 2 vrouwen die met elkaar spelen zijn geil, dus dat is weer goed.

Gevolg is een discriminatie binnen homoseksualiteit, waarbij het eigen geslacht gediscrimineerd wordt.

Mannen hebben meestal iets tegen homo's, maar vinden het best als vrouwen BI of lesbisch zijn. Hetero vrouwen hebben meestal niks tegen homo's, maar zijn weer afstandelijk tov BI en lesbische vrouwen.

Als mensen van begins af aan met die beelden opgroeien, is het heel moeilijk dit te veranderen.

In onze huidige generatie zal het dan ook nooit volledig geaccepteerd worden. Hoogstens op de lange termijn en dan spreek ik over meerdere generaties.

Het natuurlijke doel van geslachtsverkeer tussen man en vrouw: voortplanting. Het natuurlijke doel van geslachtsverkeer tussen man en man of vrouw en vrouw:

Nee, echt natuurlijk vind ik het niet. Even losstaand van het feit dat ik het gedoog, mits ik er zelf geen last van ondervind.
ok homosexuelen kunnen zich dan wel niet voorplanten maar kunnen elkaar wel de liefde geven die ze nodig hebben, maar toch is het natuurlijk ,want de mens behoort tot de natuur, en anders als het niet natuurlijk was geweest waren deze mensen niet zo (geboren), dus alles is natuurlijk.
__________________
knuffelen is het fijnste om te doen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 22:10
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
******** schreef:


Nee, echt natuurlijk vind ik het niet. Even losstaand van het feit dat ik het gedoog, mits ik er zelf geen last van ondervind.
Dat iets afwijkt van de oorspronkelijke natuurlijke functie betekend nog niet dat het niet natuurlijk is. Strerker nog het hebben van een afwijking is heel natuurlijk... Of durf je te beweren dat je Normaal bent? Iedereen heeft wel een lichamelijke of geestelijke afwijking.

Persoonlijk denk ik dat de volledige acceptatie van homoseksulen nog wel even op zich laat wachten. Naar mijn mening is de oorzaak daarvan voor een groot deel de media die naar een klein deel van de homoseksuele kijkt. Ook denk ik dat de acceptatie door de geloofsculturen in Nederland een belemmering zijn.
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 22:15
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Ik ken een paar mensen die homo-seksueel (en bi-seksueel) zijn, en heb er totaal geen probleem mee dat ze dat zijn, ik zie ze dan ook niet als homo-seksueel of bi-seksueel, maar gewoon als iemand.

Ik ken een jongen die homo-seksueel is, en hij komt er gewoon open voor uit dat hij dat is, en dat hij een vriend heeft. Geweldig.
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 16:37
dreadlocks
Avatar van dreadlocks
dreadlocks is offline
totaal geaccepteerd worden zal het nooit meid. dat is echt jammer. heel veel mensen zeggen dat ze het "accepteren", maar ze tolereren het eerder. je moet er gewoon schijt aan hebben. als jij er lekker mee in je vel zit, moet je gewoon lekker je gang blijven gaan =)
__________________
http://blacklight7.compelled.net
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 18:04
M*girl
Avatar van M*girl
M*girl is offline
Ik vind het heel erg stom van mensen dat ze mensen die lesbi of homo zijn niet accepteren. Ik snap ook niet WAAROM niet.
Wat boeit hun t nou of je t met iemand van t eigen geslacht doet. ZIJ hoeven t toch niet te doen.
Maar goed, mij maakt het echt helemaal nix uit. Wat mij betreft doe je t met je eigen hond. Als je er zelf maar gelukkig mee bent.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 18:26
liefschatje
liefschatje is offline
Citaat:
Wat mij betreft doe je t met je eigen hond. Als je er zelf maar gelukkig mee bent.
nee, dat vind ik zielig voor de hond!!! want die kan zich niet verweren!!! ik ben het met je eens dat homoseksueel geaccepteerd moet worden, maar ik ben absoluut tegen animalsex!!!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 18:29
M*girl
Avatar van M*girl
M*girl is offline
Hahaha, t was een beetje extreem voorbeeld . Sorry!! Ik zal t niet meer doen, maar je begrijpt wat ik bedoel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Enquête homoseksualiteit
Cherryheart
20 29-10-2013 15:15
Liefde & Relatie Wat doe je als een vriend homo is?
fleurbloem
59 22-12-2009 23:41
Psychologie Is homoseksualiteit geaccepteerd?
Faerie
75 27-10-2005 17:17
Liefde & Relatie acceptatie van homoseksualiteit
MetAnanas
93 16-05-2004 13:36
Psychologie homosexualiteit is een geestelijke ziekte
Verwijderd
266 11-04-2003 13:46
Liefde & Relatie stelling: homo-echtparen...
Lau^liev!
65 07-04-2002 11:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.