Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2003, 15:15
Mister 1986
Mister 1986 is offline
he Spanje, iedereen denkt meteen geweldig vakantie land. Maar voor de honden in Spanje is het een hel! ! Ze worden slecht verzorgd en uitendelijk levend verbrand!!! Dit moet niet kunnen, als je wilt helpen kijk dan op www.spanish-dogs.tk!!! Reageer in ieder geval ff hier op!!

Want dit moet echt stoppen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2003, 15:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
als het niet zo verschrikkelijk was, zou ik me helemaal kapot lachen om dat engels

stoute dierenbeulen...

foei!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 15:40
alwaysgood
alwaysgood is offline
in alle landen zijn er wel honden die slecht behandeld worden. IN nederland zijn er ook genoeg honden die slecht behandeld worden.
Beetje nutteloos topic vind ik dit... maar wie ben ik
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 17:12
Surjirro
Avatar van Surjirro
Surjirro is offline
Dat heeft natuurlijk weer helemaal niets te maken met spanje als vakantie land, want iid, dat gebeurd over al wel. Maargoed, tis natuurlijk verschrikkelijk dat dat gebeurd maar wat kan je er aan doen
__________________
Liever kwijt zijn waar je echt van houdt dan iets houden wat je toch niet mist | Jirro-Family ♥
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 17:27
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ja ik weet het, heb het meegemaakt toen ik vorig jaar in Spanje was......maarja, die bewoners daar vinden het volstrekt normaal, dus er valt weinig aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 17:32
Tandpasta
Avatar van Tandpasta
Tandpasta is offline
Ja, dat is inderdaad bijzonder erg.
__________________
Leef gezond met een schone mond!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 17:33
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
in china eten ze honden

tell me something new
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 17:35
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
erg vind ik het niet

alsof alles wat van het normale afwijkt meteen erg is

kijk ik zou nu helemaal kunnen flippen en die mensen al mn geld geven zodat zij dr wat aan kunnen doen.. Maar de wereld is niet eerlijk.. Er zullen altijd dingen niet eerlijk geregeld worden.. Wat jij ertegen probeert te doen maakt weinig uit.. Dus nee ik kan me hier niet al te druk omm maken
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 17:45
Verwijderd
gadverdamme... wat verschikkelijk hollands om weer kritiek te hebben op andere culturen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 18:15
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
De Kantine -> F&F


Eens kijken of het topic daar een kans zou krijgen...
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 18:17
zwoesj
zwoesj is offline
behoorlijk erg, maar dit gebeurt overal over de wereld en niet alleen in Spanje
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 18:26
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Wij eten koeien, als de boedhisten en hindoes dit zouden zien op tv, zouden ze ons verdoemen , dus het boeit me eigenlijk niet.
Middas dekkers heeft het al een keer uitlegd met z'n goudvis, dus hoef ik het ook niet meer uit te leggen.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 18:28
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
In Italie worden honden mishandeld in de antillen, in zuid amerika is de hond lager als een varken.
Ik zou zeggen wordt vegetarier en doe er iets tegen.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 18:45
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
kortom dit is gewoon reclame voor een site?
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 17:42
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
dit gebeurt in andere landen ook wel, duz waarom zou je er niet voor naar spanje gaan?
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 12:18
Verwijderd
Eigenlijk vind ik die stierenvechten in Spanje veel en veel walgelijker. Honden hebben het niet alleen in Spanje niet zo geweldig... Portugal, Griekenland, Italië en ga zo nog maar ff door. Maar er zijn genoeg toeristen die zo'n beestje meenemen of voeren. Dan kunnen ze weer een tijdje door. Die stieren hebben gewoon geen schijn van kans. Wordt er ergens een stiertje geboren? Mooi, die kunnen ze dan weer afslachten tijdens zo'n zwaar nutteloos en oneerlijk gevecht wat zij vermaak vinden.
Dat is pas zielig!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 19:44
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
het is erg.
natuurlijk
had je gedacht dat er mensen zouden zijn die dit niet erg vinden ofzo?, denk ut niej maar ik vind dat we Spanje niet moeten afzeiken eiglijk.
hin, hint: bio-industrie :hint, hint
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 16:44
Upke
Upke is offline
Ze overdrijven. Niet alle honden worden slecht behandeld, en wat nogal lachen zijn de "ooh zo schokkende" plaatjes van honden. Neem het geraamte van één enkele hond, staat eronder geschreven dat het een massagraf is, ja overdrijven is ook een vak...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-07-2003, 11:28
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Die foto van die hond aan die boom.
Smeerlappen die zoiets doen.
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 11:29
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Spanje valt heel erg mee.... de hondjes die uit Spanje komen gaat altijd wel goed, Turkije daarentegen is echt heel heel heel wreed... en ik weet echt waar ik het over heb.
__________________
*Doe lief*
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 22:18
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 24-07-2003 @ 17:44:
Ze overdrijven. Niet alle honden worden slecht behandeld, en wat nogal lachen zijn de "ooh zo schokkende" plaatjes van honden. Neem het geraamte van één enkele hond, staat eronder geschreven dat het een massagraf is, ja overdrijven is ook een vak...
Mag ik even wat zeggen. Er is in 2000 in de VS eens een massagraaf gevonden van 3000 dieren. Zie http://www.greyhoundsrescue.nl/ (onder activiteiten en dan even scrollen).
Zie ook http://www.greyhoundcentral.org/
zie:
http://www.skopelosweb.gr/scan/index.html
http://www.skiathosinfo.com/sfa.htm
en
http://www.sosstrays.be/
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 09:55
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Jullie reacties Eigenlijk kan ik me daar ook nog eens heel kwaad om maken!!! De meest vreselijke dingen gebeuren daar, met honden, met stieren, misschien ook wel met andere dieren. En wat zeggen jullie?!?! ''Nou, ergens anders gebeurt het ook, dus zo erg is het niet''. Vooral de reactie van maf fluitketeltje valt bij mij echt heeeelemaal verkeerd. Ik weet niet wat er met de honden in Turkije gebeurt, dat zal waarschijnlijk nog wreder zijn, zoals je al zegt, maar betekent dat dat het met de honden in Spanje goed gaat? Goed? Weet jij wel wat goed betekent??? Ik zal jou eens heel hard laten rennen, en dan als je naar mijn zin niet hard genoeg meer rent dan hang ik je wel aan een boom met de tenen nog NET op de grond zodat je heeel langzaam sterft. Of... als ik er zin in heb dan verbrand ik je wel. Wie weet. Vind je dat ook goed? Gaat het dan ook goed met jou? En dat het dan ook nog eens de normaalste zaak van de wereld is, zelfs op dit forum! Daar kan ik gewoon echt niet bij.

Mensen, waar slaat dat op?! Als het ergens anders ''nog erger'' is, dat het daar niet vreselijk kan zijn? Wat is dat voor afschuwelijke redenatie? En iemand die de foto's ''wel grappig'' vond, mag ik weten wat er grappig aan is? Ik kan er wel om janken. Ik kan er serieus wel om janken. En ja, in China worden honden gegeten, en ja hier in Nederland eten wij koeien. Maar het eten van een dier betekent nog niet dat het op de meest wrede manier en zo langzaam mogelijk en met zoveel mogelijk pijn afgemaakt wordt. En dat nog voor het plezier ook. En nee, dat betekent niet dat ik vind dat de dieren in Nederland die gehouden worden voor de slacht het zo vreselijk goed hebben. En inderdaad, daarom denk ik er serieus over om vegetarier te worden (niet dat dat jullie waarschijnlijk interesseert, maar om reacties te voorkomen als ''en wat vind jij dan van het slachtvee hier in Nederland?!'' en ''hier doen wij er anders net zo goed aan mee'')

Gister zag ik op tv nog een programma over honden in New York, waarmee hondengevechten gehouden worden die volgens mij erg lijken op de stierengevechten Spanje. Behalve dan dat het niet vooral op touristen draait, maar op een grote groep jongeren die het ''voor hun plezier'' doen. Die honden worden tegen elkaar opgezet en ze zijn zo vals gemaakt dat ze net zo lang doorgaan totdat de ene hond dood is. Of een getrainde hond wordt opgezet tegen honden waarvan bijvoorbeeld de poten zijn gebroken en die erg mager zijn. Zodat die hond door het andere beest verscheurd wordt. En die jongeren, die daar gewoon op school zitten, net als wij hier, die jongeren kijken ernaar met plezier. Die jongeren doen niets liever dan kijken hoe honden elkaar vreselijk toetakelen. Waarop de toegetakelde hond, als hij nog niet dood is, wordt achtergelaten. Die jongeren stelen honden om maar te kunnen zien hoe ze worden verscheurd. Afschuwelijk. Echt afschuwelijk.

Maar als ik jullie redenatie volg, dan moet ik maar denken als ik dat zie: ''ach, in Spanje hebben ze stierengevechten, en dat is precies hetzelfde, dus naja...'' Het gaat er toch niet om wat het allerergst is? Het gaat er toch niet om waar de allerergste dingen gebeuren? Het is toch niet zo van wat er met de honden in New York gebeurt is erg OF wat er met de stieren in Spanje gebeurt is erg? Het is toch EN EN. Het zou allemaal niet moeten gebeuren, en ik vraag me af wat er zich in het brein van die mensen afspeelt dat ze eraan meedoen. Die mensen moeten compleet gestoord zijn, maar toch doen zoooveel mensen het daar, en overal ter wereld, al dan niet zus, dan wel zo.

En het liefst zou ik al die dieren helpen, maar dat gaat niet. Dat wil niet zeggen dat je niks kunt doen. Achterover zitten en denken ''God, wat is de wereld toch een puinhoop'' helpt zeker niet. Ik ga een opleiding doen waarmee ik hopelijk een aantal van die dieren zal kunnen helpen, en het liefst structurele hulp. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat iedereen dat moet gaan doen, maar een beetje bewuster van een aantal dingen worden is zeker niet verkeerd. Wij zijn niet de enigen die de aarde bevolken, en een beetje beter passen op en zorgen voor de rest kan geen kwaad. En nee, dat wil niet zeggen dat ik mezelf zo geweldig vind dat ik er wat aan ga doen als het meezit. Dat wil alleen zeggen dat ik vind dat wat er aan gedaan kan worden, er aan gedaan MOET worden.

En dit moest mij echt even van het hart
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 10:40
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 26-07-2003 @ 10:55:
Jullie reacties Eigenlijk kan ik me daar ook nog eens heel kwaad om maken!!! De meest vreselijke dingen gebeuren daar, met honden, met stieren, misschien ook wel met andere dieren. En wat zeggen jullie?!?! ''Nou, ergens anders gebeurt het ook, dus zo erg is het niet''. Vooral de reactie van maf fluitketeltje valt bij mij echt heeeelemaal verkeerd. Ik weet niet wat er met de honden in Turkije gebeurt, dat zal waarschijnlijk nog wreder zijn, zoals je al zegt, maar betekent dat dat het met de honden in Spanje goed gaat? Goed? Weet jij wel wat goed betekent??? Ik zal jou eens heel hard laten rennen, en dan als je naar mijn zin niet hard genoeg meer rent dan hang ik je wel aan een boom met de tenen nog NET op de grond zodat je heeel langzaam sterft. Of... als ik er zin in heb dan verbrand ik je wel. Wie weet. Vind je dat ook goed? Gaat het dan ook goed met jou? En dat het dan ook nog eens de normaalste zaak van de wereld is, zelfs op dit forum! Daar kan ik gewoon echt niet bij.

Mensen, waar slaat dat op?! Als het ergens anders ''nog erger'' is, dat het daar niet vreselijk kan zijn? Wat is dat voor afschuwelijke redenatie? En iemand die de foto's ''wel grappig'' vond, mag ik weten wat er grappig aan is? Ik kan er wel om janken. Ik kan er serieus wel om janken. En ja, in China worden honden gegeten, en ja hier in Nederland eten wij koeien. Maar het eten van een dier betekent nog niet dat het op de meest wrede manier en zo langzaam mogelijk en met zoveel mogelijk pijn afgemaakt wordt. En dat nog voor het plezier ook. En nee, dat betekent niet dat ik vind dat de dieren in Nederland die gehouden worden voor de slacht het zo vreselijk goed hebben. En inderdaad, daarom denk ik er serieus over om vegetarier te worden (niet dat dat jullie waarschijnlijk interesseert, maar om reacties te voorkomen als ''en wat vind jij dan van het slachtvee hier in Nederland?!'' en ''hier doen wij er anders net zo goed aan mee'')
jij had gisteravond even op onzin moeten kijken.. heel topic over dat vegetarisme

En deze beesten hebben misschien geen leuk leven gehad maar wat dacht je van bijv al die kippen met bijna geen bewegingsvrijheid.. Dat word geaccepteerd want tja, een lekker stukje vlees op tafel of een lekker eitje bij t ontbijt.. Tja dat moet kunnen.

Ik zie persoonlijk het verschil tussen kippen in nederland en hondenraces in spanje niet zo.. maar waarom flip jij helemaal over het ene en reageer je maar flauwtjes over het andere?



Citaat:
Avalon_Mae schreef op 26-07-2003 @ 10:55:

Maar als ik jullie redenatie volg, dan moet ik maar denken als ik dat zie: ''ach, in Spanje hebben ze stierengevechten, en dat is precies hetzelfde, dus naja...'' Het gaat er toch niet om wat het allerergst is? Het gaat er toch niet om waar de allerergste dingen gebeuren? Het is toch niet zo van wat er met de honden in New York gebeurt is erg OF wat er met de stieren in Spanje gebeurt is erg? Het is toch EN EN. Het zou allemaal niet moeten gebeuren, en ik vraag me af wat er zich in het brein van die mensen afspeelt dat ze eraan meedoen. Die mensen moeten compleet gestoord zijn, maar toch doen zoooveel mensen het daar, en overal ter wereld, al dan niet zus, dan wel zo.
jij noemt het gestoord.. zij gewoonte.. als jij vanaf het begin van je leven word opgevoed met het idee, stierenvechten is goed weet jij ook niet beter..

en sommige dingen die wij doen worden door de rest van de wereld ook als gestoord beschouwd, maar wij zijn natuurlijk normaal en zij niet..
Ik zeg niet dat ik stierenvechten nou zo geweldig vind ofzo maar tja, echt gestoord vind ik die mensnen nou ook weer niet.. Het is hun cultuur, helaas geen goede, maar het blijft hun cultuur.. Een groot deel van de mensne daar weet niet beter.. Ik zou ze pas gestoord noemen als ze dat wel weten en toch koppig door blijven gaan
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 26-07-2003 @ 10:55:

En het liefst zou ik al die dieren helpen, maar dat gaat niet. Dat wil niet zeggen dat je niks kunt doen. Achterover zitten en denken ''God, wat is de wereld toch een puinhoop'' helpt zeker niet. Ik ga een opleiding doen waarmee ik hopelijk een aantal van die dieren zal kunnen helpen, en het liefst structurele hulp. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat iedereen dat moet gaan doen, maar een beetje bewuster van een aantal dingen worden is zeker niet verkeerd. Wij zijn niet de enigen die de aarde bevolken, en een beetje beter passen op en zorgen voor de rest kan geen kwaad. En nee, dat wil niet zeggen dat ik mezelf zo geweldig vind dat ik er wat aan ga doen als het meezit. Dat wil alleen zeggen dat ik vind dat wat er aan gedaan kan worden, er aan gedaan MOET worden.
een beter begin begint bij jezelf maar toch zeg je dat jij er zelf niet echt veel aan gaat doen.. beetje hypocriet vind je ook niet?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 10:41
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 25-07-2003 @ 12:29:
Spanje valt heel erg mee.... de hondjes die uit Spanje komen gaat altijd wel goed, Turkije daarentegen is echt heel heel heel wreed... en ik weet echt waar ik het over heb.


bij deze neem ik jou niet meer serieus
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 12:37
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 26-07-2003 @ 11:41:


bij deze neem ik jou niet meer serieus
Ok sorry maar ik denk dat ik de enige hier ben die ervaring heeft met honden uit EN Spanje én Turkije... En ik weet wat er met de Greyhounds en Galgo's gebeurt, maar ik heb het over de gewone zwerfhonden en ik wéét dat de honden die hierheen komen uit Spanje een stuk stabieler zijn en nee ik praat geen onzin....
__________________
*Doe lief*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2003, 13:33
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 26-07-2003 @ 13:37:
Ok sorry maar ik denk dat ik de enige hier ben die ervaring heeft met honden uit EN Spanje én Turkije... En ik weet wat er met de Greyhounds en Galgo's gebeurt, maar ik heb het over de gewone zwerfhonden en ik wéét dat de honden die hierheen komen uit Spanje een stuk stabieler zijn en nee ik praat geen onzin....
dus jij baseerd jouw hele mening over zwerfhonden uit turkije en spanje op basis van een paar zwerfhondjes uit die landen..

en waarom denk je dat de zwerfhonden die naar nederland komen de gemiddelde zwerfhond is.. Misschien kiezen ze wel gewoon de beste uit en de honden uit turkije geowon de minder goede om het maar even zo te noemen..
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 14:26
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 26-07-2003 @ 14:33:
dus jij baseerd jouw hele mening over zwerfhonden uit turkije en spanje op basis van een paar zwerfhondjes uit die landen..

en waarom denk je dat de zwerfhonden die naar nederland komen de gemiddelde zwerfhond is.. Misschien kiezen ze wel gewoon de beste uit en de honden uit turkije geowon de minder goede om het maar even zo te noemen..


Tuuriljk kiezen ze bewust de slechte uit Turkije, ze willen namelijk dolgraag gevaarlijke honden overbrengen toch ... ik weet gewoon dat de gemiddelde hond uit Spanje een veel beter leven heeft dan de gemiddelde hond uit Turkije.

Ik begrijp echt niet wat je loopt te zeiken eerlijk gezegd... Het is gewoon een feit dat de honden in Spanje vel meer met rust gelaten worden dan de Turkse hondjes en neeeee ik heb het niet over de Galgo's en Greyhounds .

En plies persoon ergens hierboven oordeel niet zomaar over mij, ik zeg nml niet dat dat niet erg is, als er 1 iemand is die zich dat aantrekt en er iets aan doet ben ik het wel, dat ik zeg dat de honden in Spanje (dus niet de G&Gs maar degewone zwerfhonden) over het algemeen niet zulke slechte levens hebben ls de Turkse honden, betekent dat niet dat ik harteloos ben oid, dat betekent alleen dat ik weet waar ikhet over heb en hert hier als feit vermeld.
__________________
*Doe lief*
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 14:41
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 26-07-2003 @ 15:26:


Tuuriljk kiezen ze bewust de slechte uit Turkije, ze willen namelijk dolgraag gevaarlijke honden overbrengen toch ... ik weet gewoon dat de gemiddelde hond uit Spanje een veel beter leven heeft dan de gemiddelde hond uit Turkije.

Ik begrijp echt niet wat je loopt te zeiken eerlijk gezegd... Het is gewoon een feit dat de honden in Spanje vel meer met rust gelaten worden dan de Turkse hondjes en neeeee ik heb het niet over de Galgo's en Greyhounds .

En plies persoon ergens hierboven oordeel niet zomaar over mij, ik zeg nml niet dat dat niet erg is, als er 1 iemand is die zich dat aantrekt en er iets aan doet ben ik het wel, dat ik zeg dat de honden in Spanje (dus niet de G&Gs maar degewone zwerfhonden) over het algemeen niet zulke slechte levens hebben ls de Turkse honden, betekent dat niet dat ik harteloos ben oid, dat betekent alleen dat ik weet waar ikhet over heb en hert hier als feit vermeld.
zo kom je iig wel over
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 18:11
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 25-07-2003 @ 12:29:
Spanje valt heel erg mee.... de hondjes die uit Spanje komen gaat altijd wel goed, Turkije daarentegen is echt heel heel heel wreed... en ik weet echt waar ik het over heb.
nah, dat denk ik niet..
Na 3 keer turkije weet ik ook wel redelijk waar ik het over heb, zegmaar.
de honden en katten in turkije leven (vrijwel) allemaal op straat, wat niet betekent dat dat slecht is. Als ik namelijk een volk ken wat goed is voor huisdieren als honden en katten, dan zijn het de turken wel. Een hond of kat blijft meestal in dezelfde buurt, daar nemen die mensen dan ook allemaal de verzorging op zich, het is de hond of kat van de hele buurt. Als ze in de buurt van restaurants leven hebben ze helemaal geluk: gasten voeren ze en het personeel ook nog eens.
honden en katten in turkije zijn er heel wat beter aan toe dan de spaanse honden.
bij het woord zwerfhond/kat denken veel mensen meteen negatief, maar als het om turkse dieren gaat, klopt daar werkelijk helemaal niks van.

@ dyfusica: heb jij msn? zo ja: wil jij mij toevoegen? (alopia_online@hotmail.com)
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 18:14
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
ugh sorry ik word hier tamelijk misselijk van eerlijk gezegd, mijn hond heeft nu een tuintje op z'n buik vanwege die o zo vriendeiljke Turken .
__________________
*Doe lief*
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 20:31
optimistje
Avatar van optimistje
optimistje is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 26-07-2003 @ 19:14:
ugh sorry ik word hier tamelijk misselijk van eerlijk gezegd, mijn hond heeft nu een tuintje op z'n buik vanwege die o zo vriendeiljke Turken .
o dus daarom zijn alle turkse honden slecht behandeld

hallo dat gebeurd in elk land, in sommige vaker dan in andere maar ik vind dat je nogal bevooroordeeld bent als je daarom alle turkse honden gaat afkraken
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 20:31
optimistje
Avatar van optimistje
optimistje is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 26-07-2003 @ 19:11:

@ dyfusica: heb jij msn? zo ja: wil jij mij toevoegen? (alopia_online@hotmail.com)
toegevioegd. waarom snap ik ook niet mrja..
(ik=dyfus dus)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 23:08
Upke
Upke is offline
Citaat:
TechXP schreef op 25-07-2003 @ 23:18:
Mag ik even wat zeggen. Er is in 2000 in de VS eens een massagraaf gevonden van 3000 dieren. Zie http://www.greyhoundsrescue.nl/ (onder activiteiten en dan even scrollen).
Zie ook http://www.greyhoundcentral.org/
zie:
http://www.skopelosweb.gr/scan/index.html
http://www.skiathosinfo.com/sfa.htm
en
http://www.sosstrays.be/
Kun je niet lezen of zo? Ik dacht dat we het over het land Spanje hadden. En ik heb ook nooit gezegd dat er geen massagraven bestonden. Ik had geschreven dat er onder een plaatje met één enkel geraamte van een hond er onder stond dat het een massagraf was. Beter lezen sukkel.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 02:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 27-07-2003 @ 00:08:
Kun je niet lezen of zo? Ik dacht dat we het over het land Spanje hadden. En ik heb ook nooit gezegd dat er geen massagraven bestonden. Ik had geschreven dat er onder een plaatje met één enkel geraamte van een hond er onder stond dat het een massagraf was. Beter lezen sukkel.
Houden we het een beetje beschaafd. Dat iemand in een discussie iets anders leest/opvat kan gebeuren. Dan hoef je niet meteen mij een sukkel te noemen.
Ik vond deze informatie nuttig hier. (turkije e.d. word hier ook al genoemd in).
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 09:41
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
optimistje schreef op 26-07-2003 @ 21:31:
o dus daarom zijn alle turkse honden slecht behandeld

hallo dat gebeurd in elk land, in sommige vaker dan in andere maar ik vind dat je nogal bevooroordeeld bent als je daarom alle turkse honden gaat afkraken
Ja tuurlik kraak ik ze af, daarom heb ik er 1 gehad toch? Pfff jeetje ik weet gewoon van al die stichtingen die honden uit Spanje EN Turikje halen dat de Turkse honden veel meer hebben meegemaakt en altijd meer problemen hebbe. DAt is gewoon zo, jezus wat kunnen mensen moeilijk doen. Jullievatten echt alles verkeerd op ofzo. Ik kraak niets af, de hond van wie ik het meest gehouden heb kwam uit Turkije, dus ik kraak ze af toch ...
__________________
*Doe lief*
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 17:26
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 26-06-2003 @ 18:35:
kijk ik zou nu helemaal kunnen flippen en die mensen al mn geld geven zodat zij dr wat aan kunnen doen.. Maar de wereld is niet eerlijk.. Er zullen altijd dingen niet eerlijk geregeld worden.. Wat jij ertegen probeert te doen maakt weinig uit.. Dus nee ik kan me hier niet al te druk omm maken
Je kunt die honden natuurlijk niet zomaar persoonlijk helpen maar zo'n site maakt je wel op de hoogte van de situatie,

De wereld is misschien oneerlijk maar de wereld is wat JIJ er van maakt. Als iedereen zo als jij denkt dan is dat een feit ja!
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-07-2003, 18:15
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sync schreef op 27-07-2003 @ 18:26:
De wereld is misschien oneerlijk maar de wereld is wat JIJ er van maakt.
En zo is het. Als je maar blijft denken dat kleine beetjes niet helpt (en dat dan maar niet doet) en iedereen denkt dat, dan is dat kleine beetje een groot beetje en verdomd schadelijk. Denkt een klein deel wel dat een klein beetje wel helpt dan is dat kleine beetje een grote vooruitgang.

Om 1 grote stap te maken, moet je eerst een paar kleine zetten.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 08:39
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 26-07-2003 @ 11:40:
jij had gisteravond even op onzin moeten kijken.. heel topic over dat vegetarisme

En deze beesten hebben misschien geen leuk leven gehad maar wat dacht je van bijv al die kippen met bijna geen bewegingsvrijheid.. Dat word geaccepteerd want tja, een lekker stukje vlees op tafel of een lekker eitje bij t ontbijt.. Tja dat moet kunnen.

Ik zie persoonlijk het verschil tussen kippen in nederland en hondenraces in spanje niet zo.. maar waarom flip jij helemaal over het ene en reageer je maar flauwtjes over het andere?
Kun jij niet goed lezen ofzo? Ik zeg toch niet dat ik blij ben met de kippen in Nederland??? Sterker nog, ik vind dat ook niet kunnen! Maar dan nog, ik zie het verschil dus wel tussen kippen in Nederland en honden in Spanje. Zoals ik al schreef (ik zal het nog maar een keer herhalen) : "Maar het eten van een dier betekent nog niet dat het op de meest wrede manier en zo langzaam mogelijk en met zoveel mogelijk pijn afgemaakt wordt.'' En NEE ik vind dus niet dat de kippen hier een fijn leven hebben, en daaaarom wil ik ook geen vlees en op die manier geproduceerde eieren meer eten. Dat is het enige wat ik op dit moment voor die beesten kan doen.
De mens heeft er een handje van om alles in de wereld naar zijn hand te willen zetten, zo ook met de honden, en de kippen. Maar dan is het eten van dieren nog altijd natuurlijker dan het uitbuiten van dieren en ze vervolgens op een gruwelijke manier aan hun einde te laten komen. Het eerste komt namelijk overal in de natuur, bij allerlei diersoorten voor, en het tweede is een vreemde kronkel van de mens. Alleen de mens heeft ook een vreemde draai aan het eten van dieren gegeven, en daar ben ik het dus ook totaal niet mee eens.


Citaat:

jij noemt het gestoord.. zij gewoonte.. als jij vanaf het begin van je leven word opgevoed met het idee, stierenvechten is goed weet jij ook niet beter..

en sommige dingen die wij doen worden door de rest van de wereld ook als gestoord beschouwd, maar wij zijn natuurlijk normaal en zij niet..
Ik zeg niet dat ik stierenvechten nou zo geweldig vind ofzo maar tja, echt gestoord vind ik die mensnen nou ook weer niet.. Het is hun cultuur, helaas geen goede, maar het blijft hun cultuur.. Een groot deel van de mensne daar weet niet beter.. Ik zou ze pas gestoord noemen als ze dat wel weten en toch koppig door blijven gaan
Als ik word opgevoed met het idee dat stierenvechten goed is, en ik word ouder en volwassen, dan ga ik nadenken over de dingen in het leven. Dan ga ik nadenken over wat wel goed is en wat niet goed is in de wereld. En dan zou het dus heel goed kunnen dat ik tot de conclusie kom dat ik vind dat stierenvechten helemaal niet goed is. Dan zou het heel goed kunnen dat ik een andere manier ga zoeken om geld te verdienen en/of plezier te hebben dan d.m.v. die stierengevechten. En inderdaad, je hebt gelijk dat het hun cultuur is, en dat maakt het lastiger om er iets aan te kunnen veranderen. Omdat je niet te maken hebt met een kleine groep mensen, maar met een hele grote groep. Maar dan vraag ik me toch af, zouden er niet (veel?) mensen zijn in Spanje zelf die het ook erg vinden wat daar gebeurt?! Mensen die er 'niet aan meedoen' en die graag zouden zien dat er wat verandert, maar die zelf de macht niet hebben om er wat aan te veranderen. Mensen bij wie het er dus niet zit ingebakken. En weet je wat ik me ook afvraag? Of het iets is wat echt niet te veranderen is, en wat dus tot forever doorgaat.

Citaat:

een beter begin begint bij jezelf maar toch zeg je dat jij er zelf niet echt veel aan gaat doen.. beetje hypocriet vind je ook niet?
Hoor je mij zeggen dat ik er niet echt veel aan ga doen??? Ik ga eraan doen wat ik eraan KAN doen. En ik ben me ervan bewust dat dit soort kwesties heel erg lastig te veranderen is, juist omdat het er meestal zo zit ingebakken dat het bij de cultuur hoort. En daarom ben ik voorzichtig met mn uitspraken, maar ik kan je vertellen dat ik in mn leven mn uiterste best ga doen iets aan dit soort situaties te veranderen. Daarom ga ik die opleiding volgen, omdat ik nu gewoon erg weinig kan doen. En dan moet ik me daarna nog in een positie zien te manoevreren dat ik ook echt iets kan doen. Maar dat betekent nog niet dat ik mijn best daar niet voor ga doen. Het liefst had ik WEL dat iedereen er wat aan gaat doen, maar ik weet ook wel dat dat niet reeel is. En daarom, begin ik dus bij mezelf.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 10:07
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Sync schreef op 27-07-2003 @ 18:26:
Je kunt die honden natuurlijk niet zomaar persoonlijk helpen maar zo'n site maakt je wel op de hoogte van de situatie,

De wereld is misschien oneerlijk maar de wereld is wat JIJ er van maakt. Als iedereen zo als jij denkt dan is dat een feit ja!
En ik weet dat zo n site mensen op de hoogte stelt.. Ik heb er persoonlijk vrij weinig aan. lang voor dit topic wist ik al dat het met de honden daar slecht gestelt is, maar ja, het gebeurd en ik heb niet de middelen of de zin of de energie iets aan de situatie daar proberen te veranderen. Ik heb simpel het geld niet om aan hun te kunnen geven (bovendien vertrouw ik niet op zulke organisaties, ik wil kunnen zien wat ze met mijn geld doen), ik heb de ruimte niet om die beesten in huis te kunnen nemen (ik heb al 1 hond uit het asiel en 1 hond van een ander huis gehaald, die anders zou zijn afgemaakt), ik ken geen mensen die de tijd/energie hebben om zo n dier in huis te nemen..

Dus waarom zou ik me erover drukmaken als ik er op dit moment toch niks aan kan doen?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 10:10
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 28-07-2003 @ 09:39:


Als ik word opgevoed met het idee dat stierenvechten goed is, en ik word ouder en volwassen, dan ga ik nadenken over de dingen in het leven. Dan ga ik nadenken over wat wel goed is en wat niet goed is in de wereld. En dan zou het dus heel goed kunnen dat ik tot de conclusie kom dat ik vind dat stierenvechten helemaal niet goed is. Dan zou het heel goed kunnen dat ik een andere manier ga zoeken om geld te verdienen en/of plezier te hebben dan d.m.v. die stierengevechten. En inderdaad, je hebt gelijk dat het hun cultuur is, en dat maakt het lastiger om er iets aan te kunnen veranderen. Omdat je niet te maken hebt met een kleine groep mensen, maar met een hele grote groep. Maar dan vraag ik me toch af, zouden er niet (veel?) mensen zijn in Spanje zelf die het ook erg vinden wat daar gebeurt?! Mensen die er 'niet aan meedoen' en die graag zouden zien dat er wat verandert, maar die zelf de macht niet hebben om er wat aan te veranderen. Mensen bij wie het er dus niet zit ingebakken. En weet je wat ik me ook afvraag? Of het iets is wat echt niet te veranderen is, en wat dus tot forever doorgaat.
het stierenvechten in spanje is aan het afnemen en steeds meer mensen beginnen het zich te realiseren. het is echt niet zo dat het stilstaat.. De meeste spanjaarden willen er oko niks mee te maken alleen het heeft tijd nodig voordat stierenvechten in spanje volledig afgeschaft is
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 11:27
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 28-07-2003 @ 11:10:
het stierenvechten in spanje is aan het afnemen en steeds meer mensen beginnen het zich te realiseren. het is echt niet zo dat het stilstaat.. De meeste spanjaarden willen er oko niks mee te maken alleen het heeft tijd nodig voordat stierenvechten in spanje volledig afgeschaft is
Ja het neemt af. Echter is het zo dat het stierenvechten in stand word gehouden door toeristen.
Ook wil de stierenvechtlobby het vechten brengen naar andere landen. O.a. mexico (en nog wat landen daar in de buurt) en ook heeft een griekse plaats interesse getoont.
(zie o.a. stieren.net)

Maar spanje heeft nog zoveel verschrikkelijke 'rituelen' die ook afgeschaft moet worden, vind ik.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 17:33
MickeyV
MickeyV is offline
dyfusica, je wilt hiermee jij had gisteravond even op onzin moeten kijken.. heel topic over dat vegetarisme zeggen dat Mickey een verwaten beuzelaar is?

Hoe dan ook: iedereen die deze, door de topicstarter aangekaarte, kwestie marginaliseert dan wel relativeert dan wel stelt dat de maltraitatie van honden niet onethisch is te noemen, stelt zich, helaas, erg ontvankelijk op voor het predicaat "verdorven" of zelfs "dom".
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 17:35
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 28-07-2003 @ 18:33:
dyfusica, je wilt hiermee jij had gisteravond even op onzin moeten kijken.. heel topic over dat vegetarisme zeggen dat Mickey een verwaten beuzelaar is?

Hoe dan ook: iedereen die deze, door de topicstarter aangekaarte, kwestie marginaliseert dan wel relativeert dan wel stelt dat de maltraitatie van honden niet onethisch is te noemen, stelt zich, helaas, erg ontvankelijk op voor het predicaat "verdorven" of zelfs "dom".
Zou je niet eens een ander forum opzoeken, beste Mickey? Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer je schrijfstijl, maar waarlijk, geen enkele scholier zal deze pracht en praal kunnen ontcijferen.

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 17:38
MickeyV
MickeyV is offline
Die vraag kan jou ook gesteld worden. Immers, hoeveel scholieren kennen het woord "dichotomie"? Bovendien, er is ook een substantiëel aantal niet-scholieren. Hoe dan ook, Henk, voor dit soort zaken kun je me beter PM'en.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verlichting door de voeten van Anja
Moscow
0 03-01-2008 19:26
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten Verhaal: Leven na de dood
Verwijderd
8 13-03-2004 14:52
Verhalen & Gedichten Begin van een verhaal.
Vlooienband
20 18-01-2003 03:02
Flora & Fauna Dit vraagje had ik al lang!
The Crash Bash
20 10-12-2002 18:34
Drugs & Alcohol Spanje en drugs
Aragorn
16 30-06-2002 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.