Oud 04-10-2006, 20:25
Mara
Mara is offline
Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.
Het maximum aantal posts in dit topic is terug gebracht tot 250, om zo het overzicht beter te kunnen bewaren en om zo hopelijk ook voor elkaar te krijgen dat iedereen (iig de nieuwe bezoekers van dit topic) regelmatig de eerste post te zien krijgt (en hopelijk ook leest).

Voor algemene informatie: Het Voedingscentrum

Voeding- en Gezondheidstopic #14
Oud 04-10-2006, 20:48
Mara
Mara is offline
@liek88: Ze bedoelen met 'bij uitzondering' gewoon niet te vaak, dus 1x per week kan echt geen kwaad
Oud 04-10-2006, 22:51
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
maarzo even een vraagje he, zijn er hier mensen die sonja-bakkeren?
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Oud 05-10-2006, 12:02
slaagroom
slaagroom is offline
ik denk dat de meeste mensen hier het erover eens zijn dat sonja bakker veeeeeeeeel te weinig is
op zich wel goede dingen en gevarieerd
alleen weinig
__________________
...
Oud 05-10-2006, 12:23
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
slaagroom schreef op 05-10-2006 @ 19:02 :
ik denk dat de meeste mensen hier het erover eens zijn dat sonja bakker veeeeeeeeel te weinig is
op zich wel goede dingen en gevarieerd
alleen weinig
weinig?
ontbijt n kom muesli met yoghurt
lunch 2 boterhammen smeerkaas en kipfilet
avondeten aardappels groente vlees
tussendoor n liga en n appel

lijkt me niet bijzonder weinig.. misschien wel als je elke dag hetzelfde eet, maar zoals je zelf al zei is het erg gevarieerd, dit is ook maar n voorbeeldje.. ik doe het zelf niet, maar k ben gewoon benieuwd naar jullie mening (dus wel bedankt )

owjaah en ik heb me net gewogen: sinds n week geleden: - 1,7

edit: ik vindt wel dat sonja bakker veel goede tips geeft
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Oud 05-10-2006, 12:33
Verwijderd
Citaat:
FrantiC schreef op 05-10-2006 @ 12:23 :
weinig?
ontbijt n kom muesli met yoghurt
lunch 2 boterhammen smeerkaas en kipfilet
avondeten aardappels groente vlees
tussendoor n liga en n appel

lijkt me niet bijzonder weinig..
Ik vind het wél weinig.


Voorbeeld van een dag in het leven van *blue angel*

ochtend: kom all bran met melk en een banaan
tussendoor: een boterham met mager beleg en een knorr vie/stuk fruit
middag: gewoon warm eten, alleen minder 'vette dingen', dus vis en gevogelte ipv gehakt ofzo, gekookte aardappelen ipv gebakken, rauwe groenten ipv in boter gestoofd, geen sausjes...
tussendoor: twee stuks fruit OF een vitalineagebakje en één stuk fruit OF verse kaas met confituur/suiker/stuk fruit OF een yoghurtje
avond: twee boterhammen met mager beleg en eventueel een kom soep of een stuk fruit, of een heleboel rauwkost
eventueel 's avonds nog een stuk fruit


en ja, daar val ik ook mee af
Misschien geen anderhalve kilo per week, maar dat is dan ook absoluut niet de bedoeling, aangezien dat in mijn ogen behoorlijk ongezond is, PLUS als je zo snel afvalt kom je wel sneller op je gewenste gewicht, maar eens je op je gewicht bent moet je daar ook proberen te blijven, en als je gewend bent zo gigantisch weinig te eten kom je gegarandeerd veel sneller weer bij als je terug 'normaal' gaat eten, of zelfs maar een beetje meer...
Oud 05-10-2006, 13:09
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 05-10-2006 @ 19:33 :
Ik vind het wél weinig.


Voorbeeld van een dag in het leven van *blue angel*

ochtend: kom all bran met melk en een banaan
tussendoor: een boterham met mager beleg en een knorr vie/stuk fruit
middag: gewoon warm eten, alleen minder 'vette dingen', dus vis en gevogelte ipv gehakt ofzo, gekookte aardappelen ipv gebakken, rauwe groenten ipv in boter gestoofd, geen sausjes...
tussendoor: twee stuks fruit OF een vitalineagebakje en één stuk fruit OF verse kaas met confituur/suiker/stuk fruit OF een yoghurtje
avond: twee boterhammen met mager beleg en eventueel een kom soep of een stuk fruit, of een heleboel rauwkost
eventueel 's avonds nog een stuk fruit


en ja, daar val ik ook mee af
Misschien geen anderhalve kilo per week, maar dat is dan ook absoluut niet de bedoeling, aangezien dat in mijn ogen behoorlijk ongezond is, PLUS als je zo snel afvalt kom je wel sneller op je gewenste gewicht, maar eens je op je gewicht bent moet je daar ook proberen te blijven, en als je gewend bent zo gigantisch weinig te eten kom je gegarandeerd veel sneller weer bij als je terug 'normaal' gaat eten, of zelfs maar een beetje meer...
nogmaals, ik volg het dieet niet, maar vind het ook niet superweinig. dat ik nu meer als 1,5 kilo in 1 week kwijt bent komt simpelweg doordat ik net begonnen ben, en ik eerder redelijk veel chips enzo at, en kaasbroodjes ipv n boterham met kaas, etc..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Oud 05-10-2006, 13:13
Verwijderd
Sonja Bakker is gemiddeld 900 kcal per dag. Om voldoende nuttige voedingsstoffen binnen te krijgen heeft een vrouw ongeveer 1200 kcal aan goede hoogwaardige voeding nodig. En in die 900 van Sonja Bakker zitten ook nog eens nutteloze dingen zoals koek en vla (waar an sich niets op tegen is, overigens, maar als je maar zo weinig eet zou je alles moeten besteden aan nuttige dingen). Ze is dan wel gewichtsconsulente, wat inhoudt dat ze een cursus van een jaar heeft gedaan over voeding en gewicht, maar wat ze in haar boekjes schrijft strookt absoluut niet met wat je op die cursus leert (heb ik me laten vertellen door mensen die zelf die cursus ook hebben gevolgd).

Er zijn ook wél acceptabele dieëten die je een vast dagmenu voorschrijven, bijvoorbeeld 10-weken-slank-plan, en andere makkelijke diëten waarmee je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, zoals streep-je-slank en weight watchers. En als iemand dat graag wil kan ik zelfs een dagmenu-dieet schrijven dat gezonder en makkelijker vol te houden is dan Sonja Bakker, en nét zo gevarieerd.
Oud 05-10-2006, 15:52
Larry Flint
Larry Flint is offline
ik snap die hele hype om sonja bakker niet, iedereen met een beetje verstand van voedsel etc kan zo'n boekje schrijven. ik ben het met sarah eens
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 05-10-2006, 17:20
Verwijderd
ik heb nu eindelijk de stap gezet om naar een diëtiste te gaan. 25 oktober is mijn eerste afspraak . Ik merk alleen dat ik mezelf nu voor de gek aan het houden ben, ik vreet me vol onder het motto "nu mag het nog, 25 oktober begin ik". Dat is niet goed natuurlijk. Ik probeer gezond te dieten, maar verval steeds in vreetbuien. Iemand tips voor de periode tot 25 oktober?
Oud 05-10-2006, 17:53
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 05-10-2006 @ 17:20 :
ik heb nu eindelijk de stap gezet om naar een diëtiste te gaan. 25 oktober is mijn eerste afspraak . Ik merk alleen dat ik mezelf nu voor de gek aan het houden ben, ik vreet me vol onder het motto "nu mag het nog, 25 oktober begin ik". Dat is niet goed natuurlijk. Ik probeer gezond te dieten, maar verval steeds in vreetbuien. Iemand tips voor de periode tot 25 oktober?
Wat bij mij wel hielp tegen eetbuien was ten eerste genoeg eten (ik denk dat je wel weet hoeveel dat is), en als je dan een eetbui voelt opkomen veel drinken (thee of sojamelk hielp bij mij het beste), en als die eetdrang er dan nog steeds is en als je dan behoefte aan zoetigheid hebt boterhammen met jam of hagelslag eten, en bij behoefte aan zout boterhammen met kaas, pindakaas, etc.
En geen snoep en chips in huis halen.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Oud 05-10-2006, 18:18
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 05-10-2006 @ 17:20 :
ik heb nu eindelijk de stap gezet om naar een diëtiste te gaan. 25 oktober is mijn eerste afspraak . Ik merk alleen dat ik mezelf nu voor de gek aan het houden ben, ik vreet me vol onder het motto "nu mag het nog, 25 oktober begin ik". Dat is niet goed natuurlijk. Ik probeer gezond te dieten, maar verval steeds in vreetbuien. Iemand tips voor de periode tot 25 oktober?
Ik deed dat ook, maar ik ben wel resoluut begonnen per 1 september.
Maar dat neemt niet weg dat mijn neiging naar vreetbuien nu weg is.
Regelmatig eten. Goed ontbijt, lunch en avondeten en 3 tussendoortjes. Als ik dus zin heb om te snoepen neem ik fruit, vetarme volkoren ontbijtkoek, magere kwark ofzo. En ik drink veel water, waardoor ik minder 'trek' heb.
Oud 05-10-2006, 18:18
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-10-2006 @ 13:13 :
. En als iemand dat graag wil kan ik zelfs een dagmenu-dieet schrijven dat gezonder en makkelijker vol te houden is dan Sonja Bakker, en nét zo gevarieerd.
Voor mij zou je dat altijd mogen doen . Ik heb geen zin om geld te geven aan die boekjes ofzo. Het enige probleem is dat ik thuis niet te kiezen heb wat we 's avonds (warm) eten, dus qua groentjes heb ik niet veel te zeggen, of hoe de aardappelen moeten.
Oud 05-10-2006, 19:20
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Hoe denken jullie over het gebruik van nutridrink? Ik heb opgebouwd naar 1600-1700kcal (hou het gelukkig niet meer op de calorie nauwkeurig bij ) maar ik zit nu echt vast. Ik merk gewoon dat mn lichaam meer nodig heeft maar ik eet naar mn idee al echt veel dus is 1 pakje nutridrink dan goed om die 2000kcal te kunnen halen? Of is het beter om het met échte voeding te bereiken?
Oud 05-10-2006, 19:31
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik vind nutridrink meer iets voor mensen die door een lichamelijke oorzaak niet kunnen eten, of voor mensen die zóveel extra nodig hebben dat ze het niet bij kunnen eten. Ik denk dat jij beter met eten aan de 2000 kcal kunt gaan komen, omdat je dan weer gewoon een normaal eetpatroon aanleert en niet met 'apart' eten aan het klungelen blijft.
Oud 05-10-2006, 19:38
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
ja idd das waar.. moet uiteindelijk toch die 2000kcal zien te halen met gewoon éten. Maar is dat nou echt een questie van 'extra' dingen eten?
Oud 05-10-2006, 19:39
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Extra dingen, of minder magere dingen. (Halfvolle melk ipv magere melk, vetter broodbeleg, 80 ipv 70 gram pasta, dat soort dingen)
Oud 05-10-2006, 19:42
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
hmm nouja even zien dan waar het me lukt het wat op te krikken ... Gebruik nu wel bij het avondeten wanneer nodig een beetje olijfolie, en op alle boterhammen halvarine, lijkt me wel een goede en gezonde aanvulling
Oud 05-10-2006, 19:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Lijkt mij ook Ik weet niet wat je nu precies eet, maar je zou bijvoorbeeld in plaats van 30+ kaas normale kaas kunnen eten, ipv water een glas sap of een beker melk kunnen drinken, dat soort dingetjes zijn eenvoudig te vervangen zonder je meteen nog meer extra moeten eten.
Oud 05-10-2006, 20:21
Verwijderd
Even een vraagje. Ik eet normaal gesproken voor mn ontbijt twee boterhammen en door de dag heen eet ik er ook nog zes. En ik had vanmiddag om drie uur, toen ze allemaal op waren, weer ontzettende honger! Ik begrijp er niets van, dat moet toch gewoon genoeg zijn? Ik heb ook nog een appel en een banaan gegeten... Het zijn bruine boterhammen met halvarine en 20+ smeerkaas en ham.

Om eerlijk te zijn wil ik me een beetje aan de richtlijn van het voedingscentrum houden (5-8 boterhammen per dag), maar ik heb dus blijkbaar meer nodig. Nu zit ik wel op de universiteit en werk ik 12 uur in de week ofzo, maar ik vind het raar dat ik daar zo'n honger van krijg.

Iemand misschien een verklaring of suggestie?
Oud 05-10-2006, 20:39
Verwijderd
Ik vind het niet zo heel raar dat je met 8 boterhammen en twee stuks fruit nog wel eens honger hebt. Je kunt dan best nog een boterham of wat fruit, yoghurt of een liga ofzo nemen. Of je boterhammen meer spreiden, kan ook werken.
Oud 05-10-2006, 20:39
Verwijderd
Hmm. Nouja, iedereen vindt altijd dat ik al teveel eet en het voedingscentrum zegt dus 5-8 en daar zat ik al aan de hoge kant. Maar ik neem er volgende keer wel wat meer mee idd
Oud 05-10-2006, 20:43
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 05-10-2006 @ 19:49 :
Lijkt mij ook Ik weet niet wat je nu precies eet, maar je zou bijvoorbeeld in plaats van 30+ kaas normale kaas kunnen eten,
kan ik dan niet beter 2 boterhammen met pindakaas beleggen ipv 1 boterham in verband met de veel verzadigde vetten in 48+ kaas?
Oud 05-10-2006, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-10-2006 @ 20:39 :
Hmm. Nouja, iedereen vindt altijd dat ik al teveel eet en het voedingscentrum zegt dus 5-8 en daar zat ik al aan de hoge kant. Maar ik neem er volgende keer wel wat meer mee idd
Iedereen moet niet zo zeuren. Ik ken genoeg mensen die meer eten.

Misschien kan je door het wat anders te verdelen best de dag doorkomen met acht boterhammen en wat fruit. Ik weet niet wanneer je je nu die boterhammen eet?
Oud 05-10-2006, 20:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook tijden gehad dat ik echt wel 8-10 boterhammen per dag at. Ik eet altijd veel, eet ook altijd avondeten voor twee personen in plaats van voor een enzo. Zolang ik er niet van aankom en op gewicht blijf heb ik er niet zo'n moeite mee. Ik was laatst zelfs nog twee kilo afgevallen terwijl ik toch goed eet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-10-2006, 20:58
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
liek88 schreef op 05-10-2006 @ 20:43 :
kan ik dan niet beter 2 boterhammen met pindakaas beleggen ipv 1 boterham in verband met de veel verzadigde vetten in 48+ kaas?
Kan ook Het was een voorbeeldje van hoe je zonder al te veel extra eten toch aan meer kcal kan komen
Oud 05-10-2006, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Rhea schreef op 05-10-2006 @ 17:53 :
Wat bij mij wel hielp tegen eetbuien was ten eerste genoeg eten (ik denk dat je wel weet hoeveel dat is), en als je dan een eetbui voelt opkomen veel drinken (thee of sojamelk hielp bij mij het beste), en als die eetdrang er dan nog steeds is en als je dan behoefte aan zoetigheid hebt boterhammen met jam of hagelslag eten, en bij behoefte aan zout boterhammen met kaas, pindakaas, etc.
En geen snoep en chips in huis halen.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Het meeste doe ik eigenlijk wel. Ik haal nooit snoep of chips in huis, maar op school kan ik de verleiding vaak niet weerstaan. Ik eet al heel veel brood (gemiddeld 8 boterhammen op een dag maar vaak ook 10 of 12), maar vaak heb ik op school toch nog honger en dan ga ik van die chocolade repen of vettige broodjes halen (met heel veel eiersalade of heel veel kaas). Ik eet ook elke dag 2 tot 3 stuks fruit, avondeten volgens de richtlijnen van het voedingscentrum, maar ik blijf maar honger hebben.
Oud 06-10-2006, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Fayelinde. schreef op 05-10-2006 @ 18:18 :
Voor mij zou je dat altijd mogen doen . Ik heb geen zin om geld te geven aan die boekjes ofzo. Het enige probleem is dat ik thuis niet te kiezen heb wat we 's avonds (warm) eten, dus qua groentjes heb ik niet veel te zeggen, of hoe de aardappelen moeten.
Ok, ik ben er aan begonnen maar het is wel veel werk dus ik ben nog niet zo ver
Zie http://www.geocities.com/dagmenudieet .
helaas vind ik dat jij nog even moet wachten voor je op eigen houtje mag gaan lijnen

Als iemand zoals Gothic of Meelfriek of anderen die zich aangesproken voelen graag ook een week ervoor wil schrijven, dan graag. Het systeem is globaal ontbijt 300 kcal, tussendoor 125, lunch 350, tussendoor 125, diner 450, tussendoor 125, eventueel extraatje van 125. En dan dus voldoende brood, fruit, groente, zuivel en voldoende afwisseling tussen vlees/vis/vegetarisch.

Laatst gewijzigd op 06-10-2006 om 13:57.
Oud 06-10-2006, 10:54
Verwijderd
Wat een super goed initiatief!
Oud 06-10-2006, 12:07
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
liek88 schreef op 05-10-2006 @ 20:43 :
kan ik dan niet beter 2 boterhammen met pindakaas beleggen ipv 1 boterham in verband met de veel verzadigde vetten in 48+ kaas?
Je kunt beter 2 boterhammen met 48+ kaas eten

Op jouw manier, ontwijk je nog steeds alle enge producten. Dan kom je nooit aan 2000 kcal volgens mij.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 06-10-2006, 15:24
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Roos schreef op 06-10-2006 @ 12:07 :
Je kunt beter 2 boterhammen met 48+ kaas eten

Op jouw manier, ontwijk je nog steeds alle enge producten. Dan kom je nooit aan 2000 kcal volgens mij.
ik eet al wel evergreens en sultana's in een kleine pauze op school, niet van harte maar ik éét ze iig
ik denk dat dat meer in een 'normaal' gezond eetpatroon past dan 48+ kaas toch?
Oud 06-10-2006, 15:28
zus
Avatar van zus
zus is offline
Citaat:
liek88 schreef op 06-10-2006 @ 15:24 :
ik eet al wel evergreens en sultana's in een kleine pauze op school, niet van harte maar ik éét ze iig
ik denk dat dat meer in een 'normaal' gezond eetpatroon past dan 48+ kaas toch?
Nee. Een normaal gezond eetpatroon bevat ook 48+kaas. Bovendien is een normaal gezond eetpatroon niet alleen lichamelijk, maar ook in je koppie!
__________________
Dare to fly!
Oud 06-10-2006, 15:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-10-2006 @ 09:27 :
Ok, ik ben er aan begonnen maar het is wel veel werk dus ik ben nog niet zo ver
Zie http://www.geocities.com/dagmenudieet .
helaas vind ik dat jij nog even moet wachten voor je op eigen houtje mag gaan lijnen

Als iemand zoals Gothic of Meelfriek of anderen die zich aangesproken voelen graag ook een week ervoor wil schrijven, dan graag. Het systeem is globaal ontbijt 300 kcal, tussendoor 125, lunch 350, tussendoor 125, diner 450, tussendoor 125, eventueel extraatje van 125. En dan dus voldoende brood, fruit, groente, zuivel en voldoende afwisseling tussen vlees/vis/vegetarisch.
Ik wil er zeker wel wat voor schrijven, ik kan niet beloven dat 't heel veel wordt, ik zit zelf ook vaak met tijdgebrek
Oud 06-10-2006, 17:58
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Ik ben een beetje te jong, Sarah ? Ik wilde ook niet echt gaan 'lijnen' eerder gezonder gaan eten. Misschien ook wel wat meer eten, maar minder koekjes, chocolade ed.

Wat moet je eigenlijk doen om mensen ervan te overtuigen dat 's ochtends en 's middags eten normáál is? In mijn hele klas zijn namelijk drie meisjes (ik en twee vriendinnen) die ontbijten en middageten, andere meisjes die eten alleen maar avondeten. Ik vind het eigenlijk best wel klote dat ik ze dan hoor zeggen dat ik dik ben, terwijl ik eigenlijk een gezond BMI heb van 19.7, en veel sport, en niet zo enorm veel eet 's middags (twee boterhammen en een beetje yoghurt, bijvoorbeeld)

(of hoort dit op psychologie?)
Oud 06-10-2006, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Fayelinde. schreef op 06-10-2006 @ 17:58 :
Ik ben een beetje te jong, Sarah ? Ik wilde ook niet echt gaan 'lijnen' eerder gezonder gaan eten. Misschien ook wel wat meer eten, maar minder koekjes, chocolade ed.

Wat moet je eigenlijk doen om mensen ervan te overtuigen dat 's ochtends en 's middags eten normáál is? In mijn hele klas zijn namelijk drie meisjes (ik en twee vriendinnen) die ontbijten en middageten, andere meisjes die eten alleen maar avondeten. Ik vind het eigenlijk best wel klote dat ik ze dan hoor zeggen dat ik dik ben, terwijl ik eigenlijk een gezond BMI heb van 19.7, en veel sport, en niet zo enorm veel eet 's middags (twee boterhammen en een beetje yoghurt, bijvoorbeeld)

(of hoort dit op psychologie?)
Het lijkt wel alsof je allemaal eetgestoorde meisjes in je klas hebt! Laat je niet gek maken hoor, een BMI vab 19.7 is aan de lichte kant. Volgens sommigen zelfs te licht! (maargoed, als je 15 bent mag dat geloof ik wel)

Hoe je ze kunt overtuigen weet ik niet, stuur ze maar eens naar de site van het voedingscentrum: www.voedingscentrum.nl . Daar staat op wat gezond is en wat niet. Maar 1 maaltijd per dag is absoluut te weinig!
Oud 06-10-2006, 18:04
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Fayelinde. schreef op 06-10-2006 @ 17:58 :

Wat moet je eigenlijk doen om mensen ervan te overtuigen dat 's ochtends en 's middags eten normáál is? In mijn hele klas zijn namelijk drie meisjes (ik en twee vriendinnen) die ontbijten en middageten, andere meisjes die eten alleen maar avondeten. Ik vind het eigenlijk best wel klote dat ik ze dan hoor zeggen dat ik dik ben, terwijl ik eigenlijk een gezond BMI heb van 19.7, en veel sport, en niet zo enorm veel eet 's middags (twee boterhammen en een beetje yoghurt, bijvoorbeeld)

(of hoort dit op psychologie?)
De DSM IV criteria erbij pakken ("boek" met psychiatrische ziekten). Dan doorbladeren naar eetstoornissen.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 07-10-2006, 10:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
Fayelinde. schreef op 06-10-2006 @ 17:58 :
Ik ben een beetje te jong, Sarah ? Ik wilde ook niet echt gaan 'lijnen' eerder gezonder gaan eten. Misschien ook wel wat meer eten, maar minder koekjes, chocolade ed.

Wat moet je eigenlijk doen om mensen ervan te overtuigen dat 's ochtends en 's middags eten normáál is? In mijn hele klas zijn namelijk drie meisjes (ik en twee vriendinnen) die ontbijten en middageten, andere meisjes die eten alleen maar avondeten. Ik vind het eigenlijk best wel klote dat ik ze dan hoor zeggen dat ik dik ben, terwijl ik eigenlijk een gezond BMI heb van 19.7, en veel sport, en niet zo enorm veel eet 's middags (twee boterhammen en een beetje yoghurt, bijvoorbeeld)

(of hoort dit op psychologie?)
Voor in je eentje afvallen wel, ja Gezond eten kan natuurlijk nooit kwaad. Je kan dan dat schema aanhouden maar overal nog wat bij doen.
Oud 07-10-2006, 13:13
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik snap er even niet zoveel meer van. Op de site van het voedingscentrum (www.caloriechecker.nl) staat dat een bakje yoghurt met muesli 150 kcal is. Op de verpakking van de muesli staat echter dat 100 gram muesli al 396 kcal is!

Dus nu weet ik niet echt meer wat te geloven.. Ik neem meestal gewoon een beetje muesli (4/5/6 eetlepels ofzo) en daar gooi ik dan een beetje magere yoghurt overheen. Dat is dan (afhankelijk) een half tot 3/4e bakje.

Op hoeveel kcal zou ik dan uitkomen?

(Ik heb mn muesli wel eens gewogen, maar daar werd ik ook niet zoveel wijzer van)
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 07-10-2006, 13:16
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
ik doe zelf altijd 3 lepels (een maat kleiner dan van die grote eetlepels) en dat is ongeveer 80kcal.
Als jij er dan 6 doet en nog wat yoghurt (iets van 150gr denk ik dan?) iets meer dan 200kcal is het dan denk ik. Maar als het echt eetlepels zijn is het natuurlijk wel wat meer.
Oud 07-10-2006, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 07-10-2006 @ 13:13 :
Ik snap er even niet zoveel meer van. Op de site van het voedingscentrum (www.caloriechecker.nl) staat dat een bakje yoghurt met muesli 150 kcal is. Op de verpakking van de muesli staat echter dat 100 gram muesli al 396 kcal is! [/SIZE]
een yoghurtje van Activia met vezels "muesli" is bijna 150 kcal, dus ik denk dat ze dat bedoelen...
Oud 07-10-2006, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 07-10-2006 @ 13:13 :
Ik snap er even niet zoveel meer van. Op de site van het voedingscentrum (www.caloriechecker.nl) staat dat een bakje yoghurt met muesli 150 kcal is. Op de verpakking van de muesli staat echter dat 100 gram muesli al 396 kcal is!

Dus nu weet ik niet echt meer wat te geloven.. Ik neem meestal gewoon een beetje muesli (4/5/6 eetlepels ofzo) en daar gooi ik dan een beetje magere yoghurt overheen. Dat is dan (afhankelijk) een half tot 3/4e bakje.

Op hoeveel kcal zou ik dan uitkomen?

(Ik heb mn muesli wel eens gewogen, maar daar werd ik ook niet zoveel wijzer van)
Ja, wat het voedingscentrum noemt is zo'n kant en klaar bakje, die zijn heel klein. De hoeveelheid muesli die jij neemt is denk ik zo'n 40 gram.
Oud 08-10-2006, 14:09
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-10-2006 @ 15:40 :
Ik wil er zeker wel wat voor schrijven, ik kan niet beloven dat 't heel veel wordt, ik zit zelf ook vaak met tijdgebrek
Goede site!!
alleen...ik eet ietsje minder/hetzelfde, maar ik kom daar dan wel van aan
Oud 08-10-2006, 14:13
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Omdat je ondergewicht hebt ja.
Oud 08-10-2006, 14:23
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-10-2006 @ 14:13 :
Omdat je ondergewicht hebt ja.
niet meer...(volgens sonja bakker)
Oud 08-10-2006, 14:26
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 08-10-2006 @ 14:23 :
niet meer...(volgens sonja bakker)

Dat is inderdaad een capabele bron.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 08-10-2006, 14:31
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
DDM schreef op 08-10-2006 @ 14:26 :
Dat is inderdaad een capabele bron.
capabele? Is dat niet betrouwbaar?

Misschien niet, maar volgens het voedingscentrum volgens mij ook!
(bmi 17 vinden zij gezond, vandaar..)
Oud 08-10-2006, 14:36
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
17 Is echt nog ondergewicht. Over 18.5 en 20 kun je nog discusseren, maar Sonja Bakker is echt de enige die 17 goed vindt
Oud 08-10-2006, 14:38
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh ja, je bent 17 natuurlijk, dat scheelt het misschien. Anyway, je weet zelf ook wel dat je gewicht nog te laag is en dat ze in eetstoornisklinieken een BMI van 17 ook al ondergewicht beschouwen.
Oud 08-10-2006, 14:46
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-10-2006 @ 14:38 :
Oh ja, je bent 17 natuurlijk, dat scheelt het misschien. Anyway, je weet zelf ook wel dat je gewicht nog te laag is en dat ze in eetstoornisklinieken een BMI van 17 ook al ondergewicht beschouwen.
ja okeej...daar heb je gelijk in. maar toch luister ik dan weer naar degene die het minste als gezond ziet
maar ik weet wel dat ik nog wat aan moet komen, maar echt ongezond ondergewicht is het niet meer ...
Oud 08-10-2006, 15:01
Mara
Mara is offline
Niet extreem ongezond meer.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26
Balance
500 08-09-2012 19:00
Lichaam & Gezondheid Voeding- en Gezondheidstopic #16
Bloem
500 05-02-2007 18:12
Lichaam & Gezondheid omgekeerde eetstoornis
Experium
19 08-06-2005 16:49
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #29
ilse
490 03-06-2005 02:38
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voedings- en Gezondheidstopic #53
Mara
501 22-05-2005 11:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.