Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2009, 13:31
EmilyDing
EmilyDing is offline
Welke wiskunde is beter? Wiskunde A of Wiskunde B?

Natuurlijk hangt dit af van welk profiel je kiest en wat je later wilt worden.
Ook moet je ze allebei aankunnen.

In mijn geval:
Ik doe VWO en kies Economie Maatschappij, maar ik zit nog steeds te twijfelen tussen A of B.

Wiskunde B...
...is volgens mijn broer en zijn hele wiskunde-klas (die doen wiskunde B) heel moeilijk en adviseren mij om Wiskunde A te kiezen. Ze hebben bijna allemaal spijt dat ze dat hebben gekozen. (Beetje overdreven, maar hangt ook van hun leraar af... Die is nogal ehh... laat maar.)
...is volgens mijn wiskunde-docent een goede optie voor mij. (Hij heeft zelf wiskunde B gedaan dus tja)
...is volgens mijn economie-docent beter, omdat "ze" (universiteiten) dat liever hebben.
...is toch meer technisch?

Wiskunde A...
...heeft statistieken en kansrekening. B niet. En statistieken zijn nogal belangrijk voor EM.
...hoort volgens veel mensen bij EM. Vroeger kon je B niet kiezen bij dit profiel.
...is minder zwaar en heeft minder uren.

Ik heb op dit moment al wiskunde A gekozen, maar ik zit nog te twijfelen en ik kan het nog veranderen dus... tja..

Wat denken jullie ervan?

Liefs,
Emily
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2009, 20:01
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Ik studeer economie en bedrijfskunde, en ik heb zeker voordeel gehad met mijn wiskunde B. Het is inderdaad jammer dat er minder statistiek bij zit, maar dit wordt op de univeristeit eigenlijk heel anders gegeven (zonder gr, maar met tabellenboekjes).

Statistiek komt eigenlijk bij elke studie terug, maar ik denk dat je dit gemakkelijker nieuw kunt leren dan dat je opeens moeilijke algebra op je af krijgt zonder dat je het ooit hebt gezien.

Je moet kijken wat jij het belangrijkst vindt: wil je er meer mee kunnen doen, kies dan B. Vind je het moeilijk en weet je toch al 100% zeker dat je niets met wiskunde gaat doen, kies dan A.
Maar als je het kan zou ik altijd B aanraden.
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 15:30
EmilyDing
EmilyDing is offline
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben vandaag naar de decaan gestapt en heb toch nog Wiskunde B gekozen. Ik denk dat ik daar meer aan heb. Ik zie volgend jaar nog wel. Maar voor nu, FIJNE ZOMERVAKANTIE!

Groetjes,
Emily
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 09:02
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Als je Wiskunde B wil doen, zou ik het doen.
Je hebt er later veel meer voordelen van als je B hebt gedaan. Je hebt dan ook wat meer basis kennis. En over dat technische: Vrouwen zijn daar ook heel goed in. Geen zorgen. Ik studeer inmiddels een Beta opleiding, en dat Wiskunde is helemaal niet zo moeilijk. Mensen onderschatten zichzelf daarin wel heel erg. Vooral meiden. Ik zou je niet laten tegenhouden.

Suc6
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 07:43
Rationeel
Rationeel is offline
bij mijn weten was wiskundunde b altijd alles wat wiskunde a was met een aantal extra's (ruimtelijk inzicht, stellingen bewijzen etc.). dus dat wiskunde a meer statistiek zou bevatten is bij mij niet bekend

als wiskunde je nu écht niet ligt, zou ik voor a gaan. als je wiskunde leuk vindt en er niet zo veel moeite mee hebt is het aan te raden b te doen. bij veel technische studies is het een vereiste, bij economie is het aan te raden.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 08:06
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik doe Biologie en daar is normaal gesproken Wiskunde B niet van belang bij, maar bij Wiskunde B (Ik had zowel 1 als 2, ik weet niet hoe dat nu heet (D?)) leer je ook systematisch en analytisch denken. Daar heb ik wel veel voordeel mee gehad.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 18:58
aquarium93
aquarium93 is offline
nieuwe wiskunde B is zonder statistiek, dus wel degelijk meer statistiek bij wiskunde A...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 19:45
Verwijderd
En als je dan ook nog wiskunde D doet, dan heb je statistiek erbij. Rare shit allemaal, vroegah was het veel logischer.

Ik heb net mijn (havo) E&M profiel afgesloten met Wiskunde B. Uiteindelijk voor mn examen er nog een 8,5 voor gehaald. Ik heb er niet veel nadeel van gehad bij Economie en M&O, daar is het meer 'rekenen' dan 'wiskunde'. Het statistiek gedeelte bij Ec en MO is eigelijk alleen grafieken lezen, en dat moet je geloof ik nu wel kunnen. Ik weet niet wat je nu voor wiskunde staat, maar als je het nu met gemak doet, moet wiskunde B ook wel lukken.

Echte mannen kiezen Wiskunde B. Maarja, jij bent een meisje...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 20:04
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
En als je dan ook nog wiskunde D doet, dan heb je statistiek erbij. Rare shit allemaal, vroegah was het veel logischer.

Ik heb net mijn (havo) E&M profiel afgesloten met Wiskunde B. Uiteindelijk voor mn examen er nog een 8,5 voor gehaald. Ik heb er niet veel nadeel van gehad bij Economie en M&O, daar is het meer 'rekenen' dan 'wiskunde'. Het statistiek gedeelte bij Ec en MO is eigelijk alleen grafieken lezen, en dat moet je geloof ik nu wel kunnen. Ik weet niet wat je nu voor wiskunde staat, maar als je het nu met gemak doet, moet wiskunde B ook wel lukken.

Echte mannen kiezen Wiskunde B. Maarja, jij bent een meisje...
Echte mannen kiezen een N-profiel. Heb N&G met wiskunde-A
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 26-06-2009, 16:55
tromort
Avatar van tromort
tromort is offline
Tenzij je het later nodig hebt voor je beroep raadt ik je aan A te kiezen, ik doe zelf B (+E&M) omdat ik dit nodig heb voor de studie die ik wil doen, maar dat is de enige reden. Van wat ik hoor is wiskunde A een stuk minder tijdrovend, en een zorg minder.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 21:58
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Tenzij je het later nodig hebt voor je beroep raadt ik je aan A te kiezen, ik doe zelf B (+E&M) omdat ik dit nodig heb voor de studie die ik wil doen, maar dat is de enige reden. Van wat ik hoor is wiskunde A een stuk minder tijdrovend, en een zorg minder.
Het welbekende 'pretpakket' denken . Als je gemotiveerd bent om wat te leren, en daarom naar school gaat in plaats van het als een verplichting te zien, gaat dit niet op.
Wiskunde B schaft ook een grote hoeveelheid algemene kennis.
Maar het belangrijkste is dat de overstap naar de universiteit voor wiskunde B moeilijker is dan voor statistiek, dus als je daar al wat van weet gaat het waarschijnlijker beter bij de studie later.
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Wiskunde B schaft ook een grote hoeveelheid algemene kennis.
Maar het belangrijkste is dat de overstap naar de universiteit voor wiskunde B moeilijker is dan voor statistiek, dus als je daar al wat van weet gaat het waarschijnlijker beter bij de studie later.
Inderdaad. Ik studeer nu onderwijskunde en heb daar dus ook statistiek vakken. Zelf heb ik B1,2 gedaan en ik was daar echt geen ster in. Een aantal andere mensen hebben ook B1,2 gedaan en die gaan echt fluitend door de statistiek heen terwijl al die A-ers zo steunen en zuchten dat het zo moeilijk is en ze het nooit zullen begrijpen.

Hiermee zeg ik niet dat WiskundeB een garantie is voor het goed doen van statistiek want daar moet je ook een beetje A-inzicht voor hebben. Maar het is wel zo dat het je helpt als je weet hoe je wat bewerkingen uit moet voeren die iets lastiger zijn, ook bij het begrijpen van formules en uitkomsten.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 09:16
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Maar dat A-inzicht is ook een kwestie van flexibel leren omgaan met wiskunde. Dat leer je veel meer bij Wiskunde B
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Van wiskunde A naar wiskunde B?
xSanne_S
8 31-01-2012 16:13
Studeren Wiskunde A of wiskunde B
sander26
16 06-04-2011 06:24
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] A,B en C
MissA
7 04-11-2009 18:57
Algemene schoolzaken Wiskunde ABCDEFGHIJK etc?
Crimson
12 01-12-2006 14:01
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wat is het verschil tussen Wis. B & A
saartjeh
13 01-06-2003 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.