Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2011, 00:48
Madelon1412
Madelon1412 is offline
Hoi hoi allemaal,

Ik zit op het Gymnasium, klas 4 met profiel NG/NT. Ik heb op dit moment wiskunde B.. met wiskunde D (module).
Ik weet zeker dat ik geneeskunde wil studeren, maar mijn cijfers zijn niet zo indrukwekkend, dus ben ik aan het denken geraakt. De eerste 3 jaar van het gymnasium stond ik een 8 of 9 voor wiskunde zonder er iets aan te doen..Nu heb ik wiskunde B gekozen en loop ik rond met 6'jes. Ik twijfel nu of ik wiskunde A moet kiezen, om zo daar een beter cijfer voor de staan = gemiddeld een hoger cijfer & is minder werk = meer tijd voor andere vakken.

Ik ben van plan, als het allemaal goed gaat, mee te doen aan de decentrale selectie voor geneeskunde.. Als dit niet lukt, dan wil ik gewoon loten natuurlijk.
Voor het 2e heb ik toch echt een hoog gemiddelde voor cijfers nodig en dit kan ik natuurlijk opkrikken als ik wiskunde A zou kiezen. Maar zouden ze bij de decentrale selectie niet kijken naar de vakken die je hebt etc?
Wat zou volgens jullie slimmer zijn?

Groetjes, Madelon
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2011, 12:01
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Hai Madelon,

ik zit ook in 4 VWO Gymnasium met een NG + Natuurkunde (NG/NT) profiel en ik zou...
...wiskunde A niet nemen voor de volgende redenen:

- Je hebt niet voor niets een NG/NT profiel
- Aan wiskunde A heb je niets bij vakken als Natuurkunde en Scheikunde
- Aan wiskunde A heb je niets bij biomedische studies en technologische geneeskunde.
- Ik heb ook een aantal 6'jes (gemiddeld 6.7), maar dat komt gewoon door wiskunde toets stress, want gewoon lukt
het altijd, tijdens de toets niet. (Niet echt een rede voor jouw, maar toch)
- Als je wiskunde A kiest, dan neig je toch meer de kant op te gaan van economische reken (kansberekening), en
daar heb je dus totaal echt niets aan met dit profiel en een geneeskundige richting als vervolgstudie.

Hopelijk genoeg redenen om je te overtuigen toch voor Wiskunde B te gaan.

(Ps. Wiskunde D zou ik droppen, want dat helpt je niet om beter Wiskunde B te begrijpen en heb je totaal niets aan)

Groeten,
Silvano Gefferie
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 14:51
312
Avatar van 312
312 is offline
Nou weet ik niet of je wiskunde B echt een voordeel is bij geneeskunde, want ik weet niet precies waar je wiskunde praktisch voor nodig hebt, behalve doses afmeten. Het is echter wel een probleem bij natuur- en scheikunde en je kunt het je niet permitteren daar een slecht cijfer voor te halen. Conclusie: houd wiskunde B.
Je zou natuurlijk bijles kunnen nemen en/of meer tijd in wiskunde kunnen steken, zodat je cijfer omhooggaat.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 17:26
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Nou weet ik niet of je wiskunde B echt een voordeel is bij geneeskunde, want ik weet niet precies waar je wiskunde praktisch voor nodig hebt, behalve doses afmeten. Het is echter wel een probleem bij natuur- en scheikunde en je kunt het je niet permitteren daar een slecht cijfer voor te halen. Conclusie: houd wiskunde B.
Je zou natuurlijk bijles kunnen nemen en/of meer tijd in wiskunde kunnen steken, zodat je cijfer omhooggaat.
Ja dat klopt eigenlijk wel, maar de voor een studie geneeskunde als je Wiskunde B hebt is wel stukken groter als je Wiskunde A hebt, maar in ieder geval, ik zou 't gewoon houden.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 21:34
iesje95
iesje95 is offline
Hee!
Bij mij op school is het zo dat als je Wiskunde B doet en dit niet lukt, dat je naar de Wiskunde A klas mag.. Dus het is het proberen waard toch?!
En als je droom geneeskunde is (waar je trouwens wiskunde A en B mag hebben) moet je er toch de laatste jaartjes naar je studie toe wat voor over hebben!
Ik wil ook graag geneeskunde gaan doen, maar ik zit op Havo dus ik wil hierna vwo doen.. Ik zou blij zijn dat je op gymnasium zit! Ga gewoon wiskunde B proberen, als het niet lukt ga je wiskunde A doen. Toch?

Onwijs veel succes!!
X
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren EM profiel geneeskunde studeren
annesophie
13 23-11-2016 10:19
Studeren CM profiel met geneeskunde?
adelaide
9 27-08-2012 15:12
Studeren ng met natuurkunde
124960
5 17-02-2012 15:16
Studeren Geneeskunde studeren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :confused: :confused:
Verwijderd
49 29-12-2011 13:40
Algemene schoolzaken VMBO-TL naar HAVO = HELP!
Sjonsjaak
34 19-08-2011 18:06
Studeren wiskunde A of B?
kimberley15
35 10-04-2010 22:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.