Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2010, 22:12
Taer
Taer is offline
Ik zit nu dus in 4vwo met het profile NG met Wiskunde A en Natuurkunde.
Nu ben ik er achtergekomen dat ik wiskunde A nooit had moeten kiezen, maar wiskunde B. Wiskunde A is erg makkelijk (dat op zich is geen probleem), en de bèta-kant interesseert me een stuk meer, veel kan je daar niet zonder wiskunde B. Nu vroeg ik me af of ik het dit jaar nog kan wisselen, ondanks ik vrij laat ben. Of dat ik het in de vakantie van 4 naar 5 vwo nog in zou kunnen halen. Dat ik de komende herkansingen gebruik voor wiskunde B proefwerken.

Voordat ik naar de decaan ga wil ik eerst graag weten of dit mogelijk is, of, of dit per school verschilt.

Dus, is het mogelijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2010, 08:03
Verwijderd
Ik denk dat het per school verschillend is, en je het dus het best aan je decaan (of wiskundeleraar) kunt vragen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 11:46
Joke:D
Joke:D is offline
Verschilt per school

een vriendin heeft wel van B-A gewisseld, maar of andersom ook mogelijk is...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 13:57
Verwijderd
Het is denk ik wel mogelijk, maar dan moet je in de zomervakantie een hoop inhalen en dan na de vakantie een overkoepelende toets doen, denk ik zo. Je moet het wel overleggen, maar er valt vast wel een mouw aan te passen, helemaal als je ze erop wijst dat het beter is voor je studiemogelijkheden na je eindexamen.

Ik heb iets soortgelijks gedaan met geschiedenis en Frans en Duits 2, alles in de zomervakantie ingehaald, dat was ook gewoon mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 22:59
knuffelbeartje
Avatar van knuffelbeartje
knuffelbeartje is offline
Is staatsexamen in wiskunde B dan geen oplossing? Een vriendin van mij zat met het zelfde probleem, en heeft uiteindelijk in wiskunde A examen gedaan, en in wiskunde B staatsexamen.
__________________
Flateus en glamereus
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 07:36
Hoekje
Hoekje is offline
Bij ons kon dat tot de kerstvakantie van het vierde jaar. Daarna alleen nog maar van A naar C.
Gewoon even aan je decaan vragen, verschilt per school.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 07:37
Verwijderd
Kan wel denk ik. Een klasgenoot van mij is dit jaar (6e) nog van A naar B gewisseld. Omdat hij juist een hoger niveau in Wiskunde wilde doen was dat geen probleem. Maar het zal wel per school verschillen. Al lijkt het me sterk dat ze je gaan tegenhouden als je iets moeilijkers wilt gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2010, 17:19
CyberRage
CyberRage is offline
Ik ben op de 4e periode geswitched van wiskunde A naar wiskunde B. Heb nu ongeveer de helft van het boek uit. Vereist wel wat meer zelfstandigheid en een zeer snel tempo ( vragen overslaan, in pauzes doorwerken ) maar als je een technische studie doet loont het zeker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Formules in een rekenmachine.
Drater
35 10-09-2013 17:38
Algemene schoolzaken Veranderen profielen havo/vwo
ALDR
67 02-08-2012 10:37
Studeren wis. A of B?? Please advies..
112958
10 20-03-2010 21:16
Algemene schoolzaken 'Afzakken' van N&G/N&T.
Arashi
78 04-02-2005 15:45
Levensbeschouwing & Filosofie Achterlijke cultuur, says who?
IGRA
3 04-05-2004 20:44
ARTistiek [Verhaal] Een verhaal
Verwijderd
10 19-09-2002 18:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.