Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2010, 21:39
annesophie
annesophie is offline
Hallo,

Ik heb net mijn VWO diploma gehaald met het EM profiel. Helaas kwam ik er de laatste tijd pas achter dat ik eigenlijk die richting helemaal niet op wil, maar geneeskunde wil gaan studeren. Ik heb de vakken natuurkunde scheikunde biologie en wiskunde B niet gedaan. Ik vraag me af of er mensen zijn die ook dit probleem hebben en wat zij gaan doen.
Ik weet dat jedeelcertificaten of testimonia kunt gaan halen, ik weet niet precies wat het verschil is. Weet iemand dat?
Ik heb zelf al wel veel geinformeerd en ik weet tot nu toe de volgende opties:
-James Boswell Instituut te Utrecht: hier zou ik een 7vwo jaar kunnen volgen en die 4 vakken halen.
Maar: Ik heb gebeld met het erasmus en zij zeggen dat de certificaten van het JBI niet erkend worden daar, en bij andere universiteiten ook niet, weet iemand hoe dat zit?
Daarnaast is dit ook lastig omdat ik niet in de buurt van Utrecht woon
- Bij het ROC kun je de vakken ook inhalen met zomer- , najaar-, voorjaars- en herfstcursussen. Ik kan allen nergens vinden op de site van het ROC waar hier informatie over te vinden is. Weet iemand hier meer van?

Daarnaast vraag ik me af hoe je gemiddelde eindexamencijfer wordt berekend voor het loten als je zowel EM-profiel als NG-profiel hebt.

Reageer aub als je me verder op weg kunt helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2010, 23:19
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Volgens mij kun je deze drie (met Wiskunde A ben je gewoon toelaatbaar bij de studie geneeskunde! ) vakken gewoon op het volwassenenonderwijs halen. Informeer bij een VAVO-school in de buurt. Verder loot je mee met je E&M gemiddelde (als je de overige drie certificaten hebt gehaald )
Ik denk dat je bij deze site moet zijn:

http://volwassenen.rocmn.nl/opleiding/vwo-eenjarig
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 16:21
Verwijderd
Voor het loten wordt denk ik het gemiddelde berekend van de vakken van het algemene deel, de vakken van het profieldeel van N&G en het hoogste cijfer van de keuzevakken. De vakken van het profieldeel van E&M gelden dan als keuzevakken.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 16:22
twijfel
twijfel is offline
@ Dubbelnaakt

Euh.. Voor zover ik weet ben je met wiskunde A niet zomaar toelaatbaar bij geneeskunde.
In verschillende boekjes van de studiekeuze en opleidingen in Nederland staat toelating met de volgende profielen: VWO nieuw met profiel NG met wis. b en natuurkunde
of VWO nieuw met profiel NT met biologie ofzo.

Weet niet precies, maar dit kan je ook wel vinden op sites van de universiteiten zelf bij het kopje toelating.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 17:05
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Je mag geneeskunde studeren met wiskunde A, maar wiskunde B wordt aanbevolen.

Verder heb ik ook wel eens gehoord van een bètabrug.

http://www.studeren.uva.nl/beta-bach...740AE9744C08B2

Misschien kun je daar ook iets mee? Ik heb me er verder nooit in verdiept, want ik heb al een NT-profiel.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 21:07
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik ken iemand die ook problemen had met haar vakken waardoor ze niet meteen geneeskunde kon gaan studeren. Ik weet niet hoe het met haar afgelopen is of wat ze precies gedaan heeft, maar ze heeft verschillende universiteiten gemaild met haar vraag en ze kreeg van een aantal universiteiten een antwoord terug waar ze iets mee kon. Misschien is dat ook een idee voor jou? Een paar universiteiten waar jij wel op zou willen studeren mailen of telefoneren en je vraag stellen?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 23:38
Verwijderd
Om mee te mogen loten voor Geneeskunde:

VWO NG +Natuurkunde
VWO NT +Biologie

VWO EM+ Wiskunde A of B, Natuurkunde, Scheikunde en Biologie
VWO CM+ Wiskunde A of B, Natuurkunde, Scheikunde en Biologie

Of:

HBO-P + Wiskunde A of B, Natuurkunde, Scheikunde en Biologie.

Ik dacht dat ik ergens las dat het gemiddelde van je eerste profiel diploma geldt en de certificaten dat je ernaast haalt niet meetellen voor je gemiddelde. Dus als je geslaagd bent in het profieldeel EM en je hebt een gemiddelde 7, dan loot je gewoon mee in klasse C. Uiteraard ervan uitgaande dat je de deelcertificaten in orde hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 20:19
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Simpel gezegd, heb je na je 3 VWO voor een leuk E&M/C&M profiel gekozen maar wil je toch een medische studie doen?

Dan kun je:

Opnieuw je diploma halen met het N&G of N&T profiel. Bij beide profielen neem je natuurkunde (bij N&T is dit verplicht) maar bij het N&G profiel kun je ook wiskunde-A kiezen. Hier komen statistiek, kansrekening en de normale/binomiale verdeling verder in naar voren. Wat naar m.i. nuttiger is voor medische studies.

Of je haalt de vier benodigde certificaten via een instituut, een VAVO of staatsexamens, de vakken die je moet halen zijn dan:

- Biologie
- Natuurkunde
- Wiskunde A of B
- Scheikunde

En voor de mensen die onder een steen hebben geleefd:

Er zijn GEEN bewijzen dat wis-B de voorkeur verdient boven wis-A bij een studie als geneeskunde.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 20:10
Annefleur28
Annefleur28 is offline
Dubbel naakt heeft gelijk, ik ken genoeg mensen die geneeskunde studeren zonder wis B en dat gaat ze goed af
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 17:40
Emmé
Emmé is offline
Je moet ook geen James Boswell examens maken, je moet ccvx examens maken. Bij Boswell kan je wel de cursus volgen! Aan de cursus heb je erg veel. James Boswell is niet goedkoop, maar ze zijn wel goed! Ook slecht dat ze het aan de telefoon niet hebben uitgelegd hoe het moet.

Heb je nog meer vragen, stel ze gerust! Ik ken mensen die dit hebben gedaan. Zelf wil ik ook geneeskunde gaan studeren. Ik heb eerst havo gedaan met e&m, en ik hoop nu mijn vwo diploma te halen met n&g.

http://www.ccvx.nl/
Citaat:
Bij de Centrale Commissie Voortentamen Biologie (CCVB) zijn aangesloten:
de Wageningen University, de faculteiten geneeskunde, tandheelkunde en diergeneeskunde van de universiteiten te Amsterdam (VU en UvA), Groningen, Leiden, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam en Utrecht.
P.S. Bij geneeskunde heb je geen wiskunde B nodig, wel A.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 17:43
Emmé
Emmé is offline
Ow, en als je ccvx examens maakt dan word je ingeloot op basis van de cijfers van je vwo diploma(in jouw geval dus die met E&M profiel).
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 23:53
Oculus
Oculus is offline
ik studeer zelf geneeskunde en wiskunde b heb je absoluut niet nodig. wiskunde a is wel een vereiste, ondanks dat je het niet echt nodig hebt. We hebben een boekje statistiek, maar dat stelt nauwelijks iets voor. Scheikunde hebben we ook niet veel en natuurkunde al helemaal niet. Geneeskunde is voornamelijk biologie en wellicht NLT als dat je wat zegt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2016, 22:39
haly4
Avatar van haly4
haly4 is offline
Citaat:
Ow, en als je ccvx examens maakt dan word je ingeloot op basis van de cijfers van je vwo diploma(in jouw geval dus die met E&M profiel).
Hoe ben je op vwo ng gekomen met havo em ?

Gr Youri
Met citaat reageren
Oud 23-11-2016, 10:19
Verwijderd
Dat vraag je aan iemand die al meer dan vijf jaar niet meer op dit forum komt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Twijfel bij studiekeuze!!
Soehayla Hal
2 22-11-2016 15:18
Algemene schoolzaken Welk profiel is het beste?
gaminganimal
61 23-10-2015 09:32
Studeren Van EM profiel naar NG profiel veranderen
adnannie54
5 07-07-2014 22:32
Algemene schoolzaken Keuze tussen C&M of N&G. [lang/gedetailleerd]
Ritual
20 13-07-2011 19:11
De Kantine Kind of Saai, nummer 804. Of #804, voor de mierenneukers.
Swlabr
500 08-01-2010 01:53
Studeren CM, EM, NG of NT?
Kujatochi
94 17-05-2006 18:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.