Oud 02-06-2012, 09:32
Caviamax
Caviamax is offline
Hoi,

Weet iemand hoe je berekent wat je minimaal op je centraal eindexamen moest halen in combinaties met je schoolcijfers? Ik heb bijvoorbeeld een 7,5 op mijn schoolexamen voor Nederlands gehaald. Wat moest ik halen voor het centraal examen Nederlands, hoe bereken ik dat? Als ik deze berekening toepas bij al mijn schoolcijfers, krijg ik dan wat ik voor elk vak minimaal had moeten halen om te slagen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2012, 09:48
Pythagoras.
Avatar van Pythagoras.
Pythagoras. is offline
Nou, je moet op 11 uitkomen (want als je dat door 2 deelt krijg je 5,5). Dus 11 - 7,5 = 3,5.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 10:13
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Nou, je moet op 11 uitkomen (want als je dat door 2 deelt krijg je 5,5). Dus 11 - 7,5 = 3,5.
Dank je voor je reactie! Dus je moet 11 - (schoolcijfers) = wat je mag halen? Maar hoe zit het met die 5,5 regeling. Stel je hebt hele goede schoolcijfers en je ''mag'' alleen maar drieën halen, kom je dan aan die 5,5 regeling?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 21:02
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Dank je voor je reactie! Dus je moet 11 - (schoolcijfers) = wat je mag halen? Maar hoe zit het met die 5,5 regeling. Stel je hebt hele goede schoolcijfers en je ''mag'' alleen maar drieën halen, kom je dan aan die 5,5 regeling?
Dat bereken je door gewoon al je CE-cijfers op te tellen en door 7 te delen (ik neem aan dat je 7 vakken hebt?) of ze op te tellen en kijken of je boven 7x5.5 uitkomt. Dat kun je dus nog voor niet ieder afzonderlijk vak berekenen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 12:14
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Dat bereken je door gewoon al je CE-cijfers op te tellen en door 7 te delen (ik neem aan dat je 7 vakken hebt?) of ze op te tellen en kijken of je boven 7x5.5 uitkomt. Dat kun je dus nog voor niet ieder afzonderlijk vak berekenen.
Dankjewel voor je reactie. Echter, als ik het goed begrijp kan je het dus niet uitrekenen wat je moet halen omdat je moet weten wat je voor je CE heb gehaald. Dus dat 11 - schoolcijfer gaat eigenlijk ook niet op?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 15:00
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Dankjewel voor je reactie. Echter, als ik het goed begrijp kan je het dus niet uitrekenen wat je moet halen omdat je moet weten wat je voor je CE heb gehaald. Dus dat 11 - schoolcijfer gaat eigenlijk ook niet op?
Jawel. Je moet nu aan 2 regelingen voldoen om te slagen.

De 11-schoolcijfer is een voldoende op je eindlijst. Met alles voldoende voldoe je aan deze regeling, maar met een of twee onvoldoendes (een 4 of 5, twee vijven of een vijf en een vier) kun je ook nog slagen als je ze compenseert. Tegenover iedere 5 staat een 7, tegenover een 4 twee zevens of een 8. Je kunt dus berekenen wat je nodig hebt voor een voldoende (of voor een ander cijfer).

De andere regeling is de CE-5,5 regeling. Al je CE-cijfers gemiddeld moeten een 5,50 of hoger zijn. Dit kun je niet berekenen omdat de normering nog niet is vastgesteld en je nog te veel onbekenden hebt. Als je een her zou hebben, kun je na 14 juni wel berekenen wat je dan voor je her moet halen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 19:35
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
De 11-schoolcijfer is een voldoende op je eindlijst. Met alles voldoende voldoe je aan deze regeling, maar met een of twee onvoldoendes (een 4 of 5, twee vijven of een vijf en een vier) kun je ook nog slagen als je ze compenseert. Tegenover iedere 5 staat een 7, tegenover een 4 twee zevens of een 8. Je kunt dus berekenen wat je nodig hebt voor een voldoende (of voor een ander cijfer).
Dit klopt niet. Je slaagt als:
-alle eindcijfers een 6 of meer bedragen; of
-1 eindcijfer een 5 is en als alle andere eindcijfers een 6 of meer bedragen; of
-1 eindcijfer een 4 is en de overige eindcijfers een 6 of hoger zijn en als het gemiddelde van alle eindcijfers 6.0 of meer bedraagt; of
-voor 2 vakken de eindcijfers 4 en 5 of 2 x 5 zijn en het gemiddelde van alle eindcijfers 6.0 of meer bedraagt.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...vo-of-vwo.html

En verder natuurlijk de 5,5 CSE-regeling.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 11:28
Caviamax
Caviamax is offline
Oke. Dus, uh... Kan iemand misschien een voorbeeld geven ? Is het handig als ik mijn cijferlijst post?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 11:45
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Oke. Dus, uh... Kan iemand misschien een voorbeeld geven ? Is het handig als ik mijn cijferlijst post?
Nee, want je weet je eindcijfers nog niet
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 13:37
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Nee, want je weet je eindcijfers nog niet
Dus eigenlijk is dat vooraf berekenen niet mogelijk vanwege die 5,5 regeling?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 16:56
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dus eigenlijk is dat vooraf berekenen niet mogelijk vanwege die 5,5 regeling?
Net zo belangrijk is dat je CSE-cijfers de helft van je eindcijfers bepalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2015 Welke N-term hanteert Scholieren.com
LieverAnoniem99
8 20-05-2015 23:12
Software & Hardware Hoe snel is jouw computer? (SuperPi benchmark)
MiBe
71 14-10-2010 17:03
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 17:35
Studeren IBL, Hogeschool Rotterdam
Flowtje
132 08-03-2005 15:50
Eindexamens 2003 Hoeveel scheelt je zelfberekende cijfer ongeveer met je werkelijk behaalde cijfer?
Lynn
16 02-06-2003 13:43
Eindexamens 2003 Wat zijn tot nu toe jouw - geschatte - cijfers?
stout!
89 28-05-2003 11:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.