Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2003, 11:08
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Hallo!
Ik heb in 3VWO N&G gekozen omdat ik er nog niet helemaal uit was wat ik wilde. Inmiddels ben ik er wel achter welke richting ik uit wil, en dat is dus niks waar ik natuurvakken voor nodig zou hebben. Ik kan N&G best, maar ik vind het toch een beetje zonde om vakken te houden waar ik me eigenlijk niet voor interesseer.
Ik ben dus een beetje aan het uitzoeken hoe ik in de vijfde op C&M zou kunnen overstappen, en heb ik drie vragen:

-Wiskunde is nu gesplitst tussen A en B, maar we gebruiken wel dezelfde boeken, alleen doet wiskunde B andere hoofdstukken/volgorde/sneller (ik weet het niet precies). Kna je van de vierde naar de vijfde van B naar A1,2 overstappen?

-Is biologie 1,2 te doen zonder natuur- en scheikunde?

-Ik moet dus mijn SBU uitrekenen om te kijken of ik er genoeg heb met C&M. Mag ik dan de SBU van de vakken die ik in de vierde heb gehad (bijv. 80 uur voor scheikunde in klas 4, oid) erbij optellen?

Alvast bedankt!!!!!!!!!!!!
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2003, 11:18
Verwijderd
Citaat:
eris schreef op 15-11-2003 @ 12:08:
-Is biologie 1,2 te doen zonder natuur- en scheikunde?
Ja, als je tenminste een beetje aanleg voor de natuurvakken hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 11:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons was het mogelijk om in de 5e over te stappen van wiskunde B naar wiskunde A omdat de mensen met wiskunde B dezelfde stof behandelden alleen wat verder voor waren, maar goed dat maakt dus niets uit.

Bij ons was er een meisje met E&M dat biologie 1,2 volgde maar ze is er halverwege de 5e mee gestopt omdat het toen soms erg scheikundig werd en dat stuk miste ze dan net, misschien is het voor jou wel te doen omdat je dus nog scheikunde in de 4e hebt gevolgd.

Volgens mij krijg je bij een profielswitch niet het aantal uren erbij dat je voor bijv. scheikund hebt gevolgd omdat je in die tijd anders profielvakken van C&M had gevolgd dus dat zijn geen vrije deel uren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 12:13
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-11-2003 @ 12:58:

Volgens mij krijg je bij een profielswitch niet het aantal uren erbij dat je voor bijv. scheikund hebt gevolgd omdat je in die tijd anders profielvakken van C&M had gevolgd dus dat zijn geen vrije deel uren.
Maar voor C&M beginnen veel vakken pas in de vijfde (gs, talen) terwijl ik dan al wel een jaar al mijn profielvakken heb gevolgd. Flauw
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 12:23
Metallinos
Metallinos is offline
Ik ben eind vierde van N&G naar C&M overgestapt. (met behoud van bio 1,2)

Biologie 1,2 is zeker te doen zonder natuur en scheikunde. Bij een sommige punten wordt het misschien lastiger, maar dat kan je ophalen bij onderdelen waar scheikunde helemaal niet van pas komt.

En met wiskunde van B naar A1,2 was in mijn tijd ook geen probleem. Bij ons zaten de A1,2 leerlingen bij de B leerlingen in de klas in de vierde, is dat nu niet meer zo?

Over dat van de uren weet ik niet, ik had bij voorbaat al genoeg uren dankzij bio 1,2 en ec 1,2. De uren van scheikunde enzo mag je denk ik niet bijrekenen, omdat het geen profieluren zijn voor C&M en het bij voorbaat niet in het vrije deel mag bij C&M.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 12:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
eris schreef op 15-11-2003 @ 12:08:
Hallo!
Ik heb in 3VWO N&G gekozen omdat ik er nog niet helemaal uit was wat ik wilde. Inmiddels ben ik er wel achter welke richting ik uit wil, en dat is dus niks waar ik natuurvakken voor nodig zou hebben. Ik kan N&G best, maar ik vind het toch een beetje zonde om vakken te houden waar ik me eigenlijk niet voor interesseer.
Ik ben dus een beetje aan het uitzoeken hoe ik in de vijfde op C&M zou kunnen overstappen, en heb ik drie vragen:

-Wiskunde is nu gesplitst tussen A en B, maar we gebruiken wel dezelfde boeken, alleen doet wiskunde B andere hoofdstukken/volgorde/sneller (ik weet het niet precies). Kna je van de vierde naar de vijfde van B naar A1,2 overstappen?

-Is biologie 1,2 te doen zonder natuur- en scheikunde?

-Ik moet dus mijn SBU uitrekenen om te kijken of ik er genoeg heb met C&M. Mag ik dan de SBU van de vakken die ik in de vierde heb gehad (bijv. 80 uur voor scheikunde in klas 4, oid) erbij optellen?

Alvast bedankt!!!!!!!!!!!!
1) Bij ons is iemand in de 6e pas geswitched van Wib1 naar Wia1,2. Hij moest wel veel inhalen in zijn vrije tijd, aangezien de dossiertoetsen die wij gehad hadden over compleet andere hoofdstukken gingen. Dit heeft ie voornamelijk in de zomervakantie gedaan, dus het vereist wel heel wat werk. Bovendien schijnen wiB en Wia1,2 echt compleet anders te zijn, dus verwacht niet dat het gewoon wat makkelijker wordt. Dat viel hem namelijk wel tegen.

2) Ik ken iemand met biologie1,2 die het behoorlijk moeilijk vond. Ze heeft deel 2 dan ook laten vallen. Maar dit lag ook aan de docent, aangezien hij het niet nodig vond dingen uit te leggen die ook al bij natuur- en scheikunde worden uitgelegd. in dat geval geef je een C&M'er/E&M'er niet eens de mogelijkheid om het uberhaupt te proberen.

3) Ja, je mag de uren die je in de 4e hebt gehaald erbij optellen. Sterker nog: je mag ook de uren die je aan je huiswerk hebt besteed er bij optellen.
Hoe dat werkt:
Stel: je hebt in de 4e klas vier uur sk1 gehad, in de 5e twee uur en in de 6e ook twee uur en je krijgt in totaal voor het vak (in die 3 jaar dus) 400 SBU (dat is bij ons op school zo).
Dan heb je in de 4e dus al 4/8ste (of 1/2e) deel van het vak gehad. Dat is 200 SBU, want in de SBU van het totale vak zitten ook de huiswerkuren opgeteld. Zo ging het althans toen ik een vak liet vallen.
En bij mij werden ook de weken berekend. Je hebt bijvoorbeeld van september tot half november ook nog sk1 gevolgd. Dat zijn 10 weken. 10 weken is 1/4e van het hele jaar, dus krijg je ook nog eens 1/4e van het aantal SBU van de vijfde klas erbij. (maar ik weet niet of elke decaan zo ver gaat )
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 15:54
wissie
wissie is offline
Citaat:
eris schreef op 15-11-2003 @ 12:08:
-Wiskunde is nu gesplitst tussen A en B, maar we gebruiken wel dezelfde boeken, alleen doet wiskunde B andere hoofdstukken/volgorde/sneller (ik weet het niet precies). Kna je van de vierde naar de vijfde van B naar A1,2 overstappen?
Ja dat lijkt mij wel. Als je extra werk doet bij wiskunde B, mis je niets lijkt mij als je overstapt naar A.

Citaat:
-Is biologie 1,2 te doen zonder natuur- en scheikunde?
Zonder natuurkunde kan het prima. Zonder scheikunde in principe ook, maar je moet je wel extra verdiepen in een aantal scheikundige acpecten van de biologie. Maar dat is vrij weinig werk. Ik spreek uit ervaring, want ik heb C&M met biologie 1,2 in mijn vrije deel.

Citaat:

-Ik moet dus mijn SBU uitrekenen om te kijken of ik er genoeg heb met C&M. Mag ik dan de SBU van de vakken die ik in de vierde heb gehad (bijv. 80 uur voor scheikunde in klas 4, oid) erbij optellen??
Ja. Bij ons op school kun je sbu's krijgen voor alle vakken die je gevolgd hebt, mits je als gemiddeld cijfer op het moment dat je ermee stopt een 4,5 of hoger hebt. Ik zou het voor de zekerheid nog wel navragen op jouw school.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 17:14
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
eris schreef op 15-11-2003 @ 12:08:

-Is biologie 1,2 te doen zonder natuur- en scheikunde?
Sletje, alles is te doen voor jou
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 10:55
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
sssst
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 12:13
Verwijderd
Citaat:
eris schreef op 15-11-2003 @ 12:08:
-Is biologie 1,2 te doen zonder natuur- en scheikunde?
Het is te doen, maar je moet wel wat van scheikunde weten, want het komt toch best vaak terug.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 14:54
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
ik ben geswiched van N&G naar E&M, daarvoor moest ik een instaptoets voor Gs2 en een instaptoets voor Eco1,2 maken, makkie.
Met wiskunde had ik geen problemen.
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 16:54
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Biologie zal vast wel te doen zijn zonder natuurkunde en scheikunde, bij ons zijn er ook wel C&M'ers die bio doen.
Van B1 overstappen naar A1 lijkt me wel kunnen.

Misschien moet je andere vakken inhalen (CKV2/GS/?)?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 20:42
Dhyana
Dhyana is offline
ik denk dat je mentor of afdelingscoordinator de enige is die je hier een eenduidig antwoord over kan geven
__________________
Third Eye Open
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 07:41
chris9 tje
chris9 tje is offline
hmmz... bio 1 is iig te doen zonder scheikunde, maar bij bio2 wordt dat wel lastiger.... je zou ook nog scheikunde 1 in je vrije ruimte erbij kunnen kiezen?
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 17:15
Metallinos
Metallinos is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 17-11-2003 @ 08:41:
hmmz... bio 1 is iig te doen zonder scheikunde, maar bij bio2 wordt dat wel lastiger.... je zou ook nog scheikunde 1 in je vrije ruimte erbij kunnen kiezen?
Bij ons mocht je scheikunde niet kiezen in het vrije deel van een maatschappij profiel.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 17:31
Mindfields
Mindfields is offline
Karen, ik denk dat je aan:

Geschiedenis
Wiskunde a1,2
Duits
Frans
Filosofie
+
Economie1,2
Bio1

...wel genoeg uur hebt hoor? Dus ik zou dan ook geen bio1,2 kiezen.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 17:57
Verwijderd
Citaat:
-Is biologie 1,2 te doen zonder natuur- en scheikunde?
Is te doen. Ik had het eerst gekozen, maar uiteindelijk toch overgestapt naar een ander keuzevak, omdat biologie me toch niet zo ligt. Ik zou sowieso niet alleen biologie1 kiezen, want daar heb je niks aan. Als je het vak echt nodig hebt voor je studie, dan zou ik biologie1&2 kiezen.


Citaat:
-Wiskunde is nu gesplitst tussen A en B, maar we gebruiken wel dezelfde boeken, alleen doet wiskunde B andere hoofdstukken/volgorde/sneller (ik weet het niet precies). Kna je van de vierde naar de vijfde van B naar A1,2 overstappen?
Volgens mij kan dit niet, omdat je bij wiskunde-a veel meer doet met kansberekening en zo. Ik zou dit aan een docent vragen, want dit weet ik ook niet zeker.

Hmm.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 19:06
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Hoezenpoes schreef op 17-11-2003 @ 18:57:
Is te doen. Ik had het eerst gekozen, maar uiteindelijk toch overgestapt naar een ander keuzevak, omdat biologie me toch niet zo ligt. Ik zou sowieso niet alleen biologie1 kiezen, want daar heb je niks aan. Als je het vak echt nodig hebt voor je studie, dan zou ik biologie1&2 kiezen.
Met alleen biologie 1 kun je bijvoorbeeld HBO verpleegkunde doen, wat zonder biologie niet kan. Zo zijn er nog een aantal studies waar biologie 1 handig voor is. Je hebt er dus wel iets aan.

Biologie 1&2 kun je niet op alle scholen doen met een M-profiel, bij mij iig niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-11-2003, 12:02
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Je moet er gewoon ff met iemand van school over gaan praten, dat heb ik ook gedaan toen ik overgestapt ben van N&G naar E&M. Zij weten het beste hoe dat op jou school werkt en wat je moet regelen.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.